Skocz do zawartości

sensowne heble do Forka 2,5xt


jedreck

Rekomendowane odpowiedzi

na poczatku przepraszam bo z pewnoscia juz ten watek gdzies sie pojawil ale mi szukajka wywalila ponad 200 tematow w tej materii.

 

prosze o porade starszych doswiadczonych kolegow celem dobrania sensownego(jakosciowo i kosztowo) zestawu hebli do mojego Forka 2,5 xt my04 us spec.

 

sledze o dluzszego czasu watki na forum i juz jestem po prostu goopi w tym temacie, gdyz jedni zalecaja upgrade z imprezy wrx jeszcze inni ebc a kolejni z was taroxa.

 

pomozcie świerzakowi co bym sobie krzywdy nie zrobil jezdzac czyms co nie hamuje...

 

bede wdzieczny za porade i moze ktos ma do sprzedania cos sensownego- moge sie w polske przejechac...

 

jedreck :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie chcesz miec problemu z felgami i nie upalasz przesadnie, to 4 tloczki z WRX EU. Jezeli upalasz, to brembo z STi, przy czym malo ktora felga na nie wchodzi. Alternatywa dla brembo sa rozne k-sport i inne miliontloczkowe, wchodza przewaznie na rozsadne felgi.

 

Jezeli masz bogatego meza, AP Racing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

burzum,

 

co do upalania to raczej mam spokojna dusze choc sporadycznie zdarza mi sie pokazac jakiemus kozakowi w golfie albo jakiejs lepszej calibrze gdzie jego miejsce w szeregu,

co do felg to jezdze na 17 z wersji my05 a wiec spore et.

 

doradz mi jak dobrac zestaw hebli przod tyl z tej imprezy wrx eu.

chcialbym zalozyc caly kpl do siebie.

 

jedreck

 

-- 23 sie 2010, o 17:20 --

 

kropkowicz,

 

doradz mi prosze co dobrac do tego twojego zacisku?

czy masz tylko na przod czy w czelusciach garazu masz tez tyl?

 

jedreck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tylko przód, zmiana samego przodu + dobre klocki na tył i nie będzie problemu z balansem

na marginesie: założenie tyłu (2 tłoki wrx, tarcza wentylowana) oznacza dodatkowo zakup adapterów ponieważ jest inny rozstaw śrub.

 

założyłbym tarcze DBA serii 4000 + klocki Hawka HPS. tego ja używam, jestem zadowolony i dlatego polecam

są oczywiście inne kombinacje - warto poznać opinie z innych wątków bo temat jest jednym z popularniejszych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do rozwiązanie oem

 

tarcze brembo klocki ferodo ds2500

 

warto popracować nad tyłem, czyli dobrać ostre klocki i jak ktoś potrafi to pogrzebać w rozdzielaczu sił hamowania. Wtedy auto brutalnie staje a abs znacznie później się załącza - zasłyszane od hamulce.net

 

seria do ddr-owski dramat

 

co do 4 tłoczki vs 2 to mocniej hamują 2 ale nie są tak precyzyjne przy zabawie oczywiście można nadrobić dobrą tarczą klockiem ale na 4 nie wchodzi sporo felg w tym moje i tzd 16" :x

 

co do us to faktycznie jak zawsze co na us to gorsze, ale do nowszych wkładali tarcze 294mm, chociaż dalej brakuje choćby czujnika temp w dyfrze :mrgreen: czy kostki w instalacji bez testów europejskich :mrgreen:

 

w us żeby dostać homologacje to auto miło zatrzymać się po 50m w eur zanacznie szybciej, być może się coś zmieniło

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, no to ja stwierdzam ze jeszcze sporo sie musze nauczyc.

Nie mialem pojecia ze 4 tloki sa "slabsze" niz 2...

Czy grzebanie przy tyle od razu wiaze sie z adapterami czy darade dobrac troche wieksza tarcze i zacisk?

Aktualnie klocki mam ferrodo przod i tyl ale modelu niestety nie znam.

Wiem ze jak mam fele z et48 to moge sie pobawic z wymiarem tarczy. No i rzecz wazna- przewody tezdo wymiany???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze brembo, klocki ferodo performance, nie ds 2500, bo po co. tyl zostaw, na przod daj zaciski czterotloczkowe od WRXa EU. zmien plyn, mozesz dac przewody w oplocie.

 

Co do felgi na brembo, to musi byc dobre ET + odpowiednia konstrukcja ramion. i bardziej 8 niz 7 cali, oczywiscie generalizujac. Ciekawostka jest, ze ogromne heble brembo z STi waza moze 1/3 tego co czterytloczki z WRXa.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ds 2500, bo po co

 

miło być ostro :twisted:

 

oczywiście premium i tak lepiej hamują niż OEM

 

wracając do zacisków, siła zgniotu jest większa niż 4 tłoczki więc skąd ten upór? problemy z felgami i itp

 

różnica w sile to chyba 4800 a 5200

 

co do dużych hebli wadą jest ich wymaganie felg. 18" zimą lub niektóre 17" też jest niemało, Koszty opon za każdy cal kosztują chyba lekko 200pln w górę

 

co do węży z oplotem niech Ci nikt nie wmówi, że pasuje do wrx-a. Na seryjnego forka z seryjną zawiechą są za krótkie. Trzeba zrobić za zamówienie lub kupić psujące. Widział jak to wygląda -dramat

 

oczywiście jak masz kasę to się nie szczyp

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem po zmianie hamulców w moim Forku XT MY07 EU.

Padło na:

PRZÓD: złote BREMBO + tarcze DBA nacinane 330mm + klocki HAWK + przewody w oplocie Goodridge

TYŁ: tylko przewody w oplocie Goodridge

 

Jak nie chcesz zmieniać felg i masz felgi ori z modelu MY06-MY07 to dajesz dystans 3-4mm i wchodzą elegancko. Dystanse możesz zamówić u carfit-a, bo sam od niego brałem.

Co do felg, które wchodzą na złote brembo to np. ATS DTM 7,5x17''

 

Co do rozdziału siły hamowania to nie jest najgorzej - może przewody w oplocie na tyle dużo dały.

Co do ogólnego wrażenia to jest bardzo odczuwalna różnica co do serii. Szczególnie przy dłuższym ciągłym hamowaniu (z większych prędkości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydało by się zrobić test z hamowania ze 100km/h do zatrzymania

na oem

na zamiennikach

na lepszych zamiennikach w tym nacinane, wentylowane, czerwone, oploty i inne trele morele

z hamulców legacy gt 316mm tarcza

złote brembo oem

złote brembo plus trele morele

 

wtedy można coś konkretnie powidzieć.

 

zasada jest taka, że jeżeli coś wiesz lub coś ci się wydaje a nie potrafisz wyrazić tego w cyfrach to nic nie wiesz :P:mrgreen:

 

zakładam, że rozmawiam o aplikacji drogowej a nie torowej. W trudnych sytuacjach na drodze mają dać radę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za pierwszym razem wszystkie opisane przez Ciebie zestawy miałyby podobny wynik, ale za 2, 3, 4 chyba nie masz wątpliwości jak wyniki by się zmieniały.

Tak samo jest przy hamowaniu z dużych prędkości. Wszystkie zestawy będą hamować podobnie na początku, ale kiedy w grę zacznie wchodzić temperatura to zaczną się rozjazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg rekalmówki brembo i ferodo nie będą miały podobnego wyniku. wg ich badań z prędkości 80km/h na oem zatrzymujesz się po 25m na ich rozwiązaniu ulepszonym pasującym do oem bodajże 18-20m

 

potem wchodząc już ostre rozwiązania wyszło 16m a to jest już bardzo dużo

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 4 tłoczki vs 2 to mocniej hamują 2 ale nie są tak precyzyjne przy zabawie oczywiście można nadrobić dobrą tarczą klockiem ale na 4 nie wchodzi sporo felg w tym moje i tzd 16" :x

 

ani ja ani ty nie mieliśmy 4 tłoków. z tego co rozumiem wyliczenia, które znalazłeś na sieci pokazują tylko, że dla danej siły na pedale jest mniejsza siła na klocku.

jakbyśmy jakość hamulców mierzyli tym czy auto staje dęba po dotknięciu pedału to byśmy zmieniali na układ np. z carismy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...