Jump to content

amortyzatory


APATIA
 Share

Recommended Posts

Witam,

Wysiadło zawieszenie pneumatyczne w moim subaru legacy 2.5 kombi III generacja (MY99) i jestem zdecydowany na wymianę na tradycyjne. Potrzebuję kompletne amortyzatory ze sprężynami i poduszkami, oczywiście używane. Moje pytanie do szanownych forumowiczów brzmi: czy amortyzatory muszą być od wersji 2.5 litrowej, czy mogą również pasować od wersji z silnikiem 2.0? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Może jeszcze przy okazji zapytam czy dawcą musi być w wersji kombi, czy może być sedan?

Link to comment
Share on other sites

Może jeszcze przy okazji zapytam czy dawcą musi być w wersji kombi, czy może być sedan?

ostatnio, dzięki pomocy Elka, dowiedziałem się że dawcą może być wersja 2,0, 2,5, Impreza, OBK, Forester.... Czasami trzeba dostosować mocowanie przewodów hamulcowych i ABS.

Ja mam przód od WRX. I cholera, fajnie się jeździ. Jest dosyć sztywno.

Link to comment
Share on other sites

Dołączam się do wątku u mnie wczoraj mój legaś 2.5 GX MY99 "padł" na glebę, po sprawdzeniu okazało się że sprężarka ledwo zipie, w przednim miechu dziura a w tylnych czujniki pokazują cału czas HIGH więc dałem spokój i powoli pojechałem do domu w drodze skacząc jak kangur :lol: nawet nie wiedziałem że połączenia kostki brukowej to takie doły :lol: . Pozostało mi szukać dawcy do całego kompletu sprężynowego. Proszę o sprecyzowanie roczników forków lub imprez jako dawców jeśli można oczywiście :)

Link to comment
Share on other sites

To pewnie teraz w każdym aucie puka na każdej dziurze :mrgreen:

 

GT jest takim brutalem, że nawet gdyby wszystkie 4 pukały, nikt by tego i tak nie usłyszał.... :) Foreś sterczy w lakierni i jest gipsowany....także nie wiem :) , a STI.... :twisted:NIE PUKA..............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jak stoi..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Witaj DemonO,

ja właśnie dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Mam ten sam model co Ty. Amortyzatory wymienione. Wszystko ok. Cała operacja kosztowała mnie 1600zł: kolumny używane 1000zł + robocizna 600zł (400 wymiana amortyzatorów, 100 wyjęcie kompresora i 100 ustawienie zbieżności). Nie ważne czy sedan czy kombi, ani czy silnik 2.0 czy 2.5. Wszystko może być. Ponieważ może być ciężko ze znalezieniem kolumn proponuję dzwonić po ludziach, którzy sprzedają jakiekolwiek części do tego modelu. Często na aukcjach piszą, że posiadają też inne części. A nawet jak nie piszą, to warto zadzwonić i się spytać. Ja właśnie tak zrobiłem. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Witaj APATIA

Tak też sobie myślałem że być może to będzie to samo ale nie wiedziałem na pewno, dzięki za info. :D mnie będzie to kosztowało troszkę taniej bo tylko za kolumny i zbiezność no i z Literek dla znajomego mechaniorka. Sam oglądałem ostatnio mocowanie sprężarki i całej reszty powiem ci że 100 za wyjęcie to sporo :D ( tam jest 2 kostki i 4 śruby do odkręcenia za aku) no ale u Ciebie konkurencja nie śpi to i mechanicy się cenią. Wazne że bryczka jeździ :D powiedz mi jak jest teraz z prowadzeniem i przyczepnością w porównaniu do pneumatów no i komfort oczywiście jazdy( twardszy czy miększy?). Pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

jest lekko wyczuwalny spadek komfortu, wyczuwalny pod dupą, ale za to wzrost komfortu psychicznego, poprzez posiadanie świadomości, że żaden z amorów nie zrobi nagle : sru i auto nie opadnie jednostronnie na glebę aż do odboju.... :) , no i brak samopoziomowania tyłu, pod dużym ładunkiem czy podczas ciągnięcia przyczepy tył opada niżej, normalne... :)

Link to comment
Share on other sites

Całkiem zgadzam się z emotorsport. Jak dla mnie jeździ się lepiej, podejrzewam, że to skutek tego iż zawieszenie pneumatyczne było już bardzo "zjechane" i z pewnością nie dawało tego komfortu podróży, który powinno. Ale najważniejsze jak pisał przedmówca: "wzrost komfortu psychicznego..."- nieocenione!

W moim odczuciu zawieszenie wydaje się być twardsze.

Link to comment
Share on other sites

niestety z czasem też trochę opadnie, jak sprężyny siądą na naszych cudownych drogach....dlatego niegłupim, aczkolwiek trochę kłopotliwym (połowa mechaników twierdzi, że się nie da :) ) jest założenie do Legacy zawiasu od OBK, auto stoi wyżej i ciut sztywniej :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam,

Zawieszenie tylne w moim Legacy 2.5 '04 padlo. Auto strasznie sie prowadzi, prawie ciagnie tylek po aswalcie. Orginalne amortyzatory raczej odpadaja. Co mozecie polecic? Jakis zamiennik, moze cos od innego modelu?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Demon0 Lepiej szukaj zawiasu z OBK, bardziej praktyczne auto bedziesz miał, a to że mechanicy mówią że się nie da, to prawda. Sam niedawno przerabiałem temat... Chociaż to oczywiście nieprawda.

Życzę powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...