APATIA Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Witam, Wysiadło zawieszenie pneumatyczne w moim subaru legacy 2.5 kombi III generacja (MY99) i jestem zdecydowany na wymianę na tradycyjne. Potrzebuję kompletne amortyzatory ze sprężynami i poduszkami, oczywiście używane. Moje pytanie do szanownych forumowiczów brzmi: czy amortyzatory muszą być od wersji 2.5 litrowej, czy mogą również pasować od wersji z silnikiem 2.0? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Może jeszcze przy okazji zapytam czy dawcą musi być w wersji kombi, czy może być sedan? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HoRsHiN Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Może jeszcze przy okazji zapytam czy dawcą musi być w wersji kombi, czy może być sedan? ostatnio, dzięki pomocy Elka, dowiedziałem się że dawcą może być wersja 2,0, 2,5, Impreza, OBK, Forester.... Czasami trzeba dostosować mocowanie przewodów hamulcowych i ABS. Ja mam przód od WRX. I cholera, fajnie się jeździ. Jest dosyć sztywno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ja mam u siebie komplet z OBK, również Elek maczał w tym palce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 a ja mam w GT amory od STI, w Foresiu od STI, i nawet w STI od STI... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 To pewnie teraz w każdym aucie puka na każdej dziurze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demon0 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Dołączam się do wątku u mnie wczoraj mój legaś 2.5 GX MY99 "padł" na glebę, po sprawdzeniu okazało się że sprężarka ledwo zipie, w przednim miechu dziura a w tylnych czujniki pokazują cału czas HIGH więc dałem spokój i powoli pojechałem do domu w drodze skacząc jak kangur nawet nie wiedziałem że połączenia kostki brukowej to takie doły . Pozostało mi szukać dawcy do całego kompletu sprężynowego. Proszę o sprecyzowanie roczników forków lub imprez jako dawców jeśli można oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Imrezy i forki nie miały zawiasu pneumatycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 To pewnie teraz w każdym aucie puka na każdej dziurze GT jest takim brutalem, że nawet gdyby wszystkie 4 pukały, nikt by tego i tak nie usłyszał.... Foreś sterczy w lakierni i jest gipsowany....także nie wiem , a STI.... NIE PUKA.............. jak stoi..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demon0 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Imrezy i forki nie miały zawiasu pneumatycznego. wiem wiem mi chodzi o dawców amorów ze sprężynami . Subaru legacy sedan się nada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
APATIA Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Witaj DemonO, ja właśnie dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Mam ten sam model co Ty. Amortyzatory wymienione. Wszystko ok. Cała operacja kosztowała mnie 1600zł: kolumny używane 1000zł + robocizna 600zł (400 wymiana amortyzatorów, 100 wyjęcie kompresora i 100 ustawienie zbieżności). Nie ważne czy sedan czy kombi, ani czy silnik 2.0 czy 2.5. Wszystko może być. Ponieważ może być ciężko ze znalezieniem kolumn proponuję dzwonić po ludziach, którzy sprzedają jakiekolwiek części do tego modelu. Często na aukcjach piszą, że posiadają też inne części. A nawet jak nie piszą, to warto zadzwonić i się spytać. Ja właśnie tak zrobiłem. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demon0 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Witaj APATIA Tak też sobie myślałem że być może to będzie to samo ale nie wiedziałem na pewno, dzięki za info. mnie będzie to kosztowało troszkę taniej bo tylko za kolumny i zbiezność no i z Literek dla znajomego mechaniorka. Sam oglądałem ostatnio mocowanie sprężarki i całej reszty powiem ci że 100 za wyjęcie to sporo ( tam jest 2 kostki i 4 śruby do odkręcenia za aku) no ale u Ciebie konkurencja nie śpi to i mechanicy się cenią. Wazne że bryczka jeździ powiedz mi jak jest teraz z prowadzeniem i przyczepnością w porównaniu do pneumatów no i komfort oczywiście jazdy( twardszy czy miększy?). Pozdrawiam serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 jest lekko wyczuwalny spadek komfortu, wyczuwalny pod dupą, ale za to wzrost komfortu psychicznego, poprzez posiadanie świadomości, że żaden z amorów nie zrobi nagle : sru i auto nie opadnie jednostronnie na glebę aż do odboju.... , no i brak samopoziomowania tyłu, pod dużym ładunkiem czy podczas ciągnięcia przyczepy tył opada niżej, normalne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
APATIA Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Całkiem zgadzam się z emotorsport. Jak dla mnie jeździ się lepiej, podejrzewam, że to skutek tego iż zawieszenie pneumatyczne było już bardzo "zjechane" i z pewnością nie dawało tego komfortu podróży, który powinno. Ale najważniejsze jak pisał przedmówca: "wzrost komfortu psychicznego..."- nieocenione! W moim odczuciu zawieszenie wydaje się być twardsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 niestety z czasem też trochę opadnie, jak sprężyny siądą na naszych cudownych drogach....dlatego niegłupim, aczkolwiek trochę kłopotliwym (połowa mechaników twierdzi, że się nie da ) jest założenie do Legacy zawiasu od OBK, auto stoi wyżej i ciut sztywniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donat Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Witam, Zawieszenie tylne w moim Legacy 2.5 '04 padlo. Auto strasznie sie prowadzi, prawie ciagnie tylek po aswalcie. Orginalne amortyzatory raczej odpadaja. Co mozecie polecic? Jakis zamiennik, moze cos od innego modelu? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Demon0 Lepiej szukaj zawiasu z OBK, bardziej praktyczne auto bedziesz miał, a to że mechanicy mówią że się nie da, to prawda. Sam niedawno przerabiałem temat... Chociaż to oczywiście nieprawda. Życzę powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się