Skocz do zawartości

Swap Legacy 1.8 ej18 / 2.2 wersja USA


Naruk08PL

Rekomendowane odpowiedzi

ogolnie silnik 2.2 jest podobno typu plug&play wiec tylko wsadzasz i jezdzisz, wiazki komp itd pasuje

ja zanosze sie z taka operacja jak juz bede MUUSIAL zajac sie regulacja zaworow, bo tak czy tak trzeba do tego wyciagac silnik, a po co wkladac z powrotem ten sam :mrgreen:

 

pogrzeb na forum, jest pare konkretnych debat na temat swapa tego motoru

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien jak z wersja US, ale mialem wersje EU Legacy 1.8 . Silnik byl na monowtrysku, bez zmiany wiazek i osprzetu nie ma mowy o zmianie. Naturalnie polose, dyfry itp. tez byly inne. Nie slyszalem nigdy o Legacy 1.8 US spec... Swapy opisane na forum dotycza Imprezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie polose, dyfry itp. tez byly inne. Swapy opisane na forum dotycza Imprezy.

 

To muszę przyznać, że mnie zaskoczyłeś. Czytałem na forum wiele opinii, że generalnie mechanika subarowska jest "przekładalna" (pomijam oczywiście dłubanki i STI), trzeba było przy silniku zwracać głównie uwagę na "phase I"/"phaseII", co było związane z rocznikami. Zaraz na początku podanego przeze mnie wątku jest konkretna informacja, dotycząca silników:

 

silnik EU spec i USA są różne nawet biorąc pod uwagę the phase 1

Jeśli w ramach jednej generacji chciałbyś zamienić EJ18E na EJ22E i wszystko będzie EU spec to się da potrzebujesz silnik + kompa, wiązka będzie ta sama.

 

Natomiast ja wsadzając do samochodu US spec silnik Eu spec poza brakiem EGR, brakiem czujnika położenia wałka i innym kołem zębatym wału więcej różnic nie miałem. Ale to przełożyłem ze swojego starego :)

 

Wracając do silnika w ramach przeszczepu silnika phase1 do auto które wcześniej miało silnik też phase 1 ale mniejszej pojemności będzie to bolt on. Mieszanie silnikami wolnossacymi między phase 1 a phase 2 to już więcej zabawy bo innaczej jest sterowanie.

 

Podsumowując mając starego wolnossaka 1.6 można w miarę prosto zaadaptować 2.0 lub 2.2 natomiast do GT dalej będzie temu daleko.

 

Wydaje mi się, że to konkretne informacje, zwłaszcza, że nie ma problemu z przekładkami silników pomiędzy imprezami i legasiem...

 

Wolnossące silniki EJ w subaru na przestrzeni lat przechodziły modyfikacje tak w skrócie phase 1 to silnik gdzie masz przepływkę, hydrauliczne kasatory, cewkę centralnie na kolektorze są to wczesne silniki w Imprezach używane również w legacy. Phase 2 masz filtr powietrza zaraz przed przepustnica, cewkę niesymatrycznie na kolektorze, niema przepływki zamiast tego jest czujnik temp. w kol ssącym i bodajże map sensor (ale tego juz pewny nie jestem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ślicznie , w takim razie, czy w EU spec bedzię taka sama opcja jak w US silnik za silnik ogień i idzie ?

 

czy beda po drodze jeszcze jakieś komplikacje? 92.r to phase 1 ? (coś na ten temat czytałem ale wciąż nie wiem o co kaman :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde to w takim razie jakiego jeżeli wogóle swap'a da rede zrobic bez wymieniania wiązek i (lub) kompa ?

 

Już Ci pisano, że w Legacy silnik 1.8 jest monowtryskowy.

Wyklucza to zastąpienie go innym, bo każdy większy był zasilany wtryskiem wielopunktowym.

 

Szukasz większej mocy czy 1.8 Ci się skończył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...