Jump to content

Swap Legacy 1.8 ej18 / 2.2 wersja USA


Naruk08PL
 Share

Recommended Posts

ogolnie silnik 2.2 jest podobno typu plug&play wiec tylko wsadzasz i jezdzisz, wiazki komp itd pasuje

ja zanosze sie z taka operacja jak juz bede MUUSIAL zajac sie regulacja zaworow, bo tak czy tak trzeba do tego wyciagac silnik, a po co wkladac z powrotem ten sam :mrgreen:

 

pogrzeb na forum, jest pare konkretnych debat na temat swapa tego motoru

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien jak z wersja US, ale mialem wersje EU Legacy 1.8 . Silnik byl na monowtrysku, bez zmiany wiazek i osprzetu nie ma mowy o zmianie. Naturalnie polose, dyfry itp. tez byly inne. Nie slyszalem nigdy o Legacy 1.8 US spec... Swapy opisane na forum dotycza Imprezy.

Link to comment
Share on other sites

Naturalnie polose, dyfry itp. tez byly inne. Swapy opisane na forum dotycza Imprezy.

 

To muszę przyznać, że mnie zaskoczyłeś. Czytałem na forum wiele opinii, że generalnie mechanika subarowska jest "przekładalna" (pomijam oczywiście dłubanki i STI), trzeba było przy silniku zwracać głównie uwagę na "phase I"/"phaseII", co było związane z rocznikami. Zaraz na początku podanego przeze mnie wątku jest konkretna informacja, dotycząca silników:

 

silnik EU spec i USA są różne nawet biorąc pod uwagę the phase 1

Jeśli w ramach jednej generacji chciałbyś zamienić EJ18E na EJ22E i wszystko będzie EU spec to się da potrzebujesz silnik + kompa, wiązka będzie ta sama.

 

Natomiast ja wsadzając do samochodu US spec silnik Eu spec poza brakiem EGR, brakiem czujnika położenia wałka i innym kołem zębatym wału więcej różnic nie miałem. Ale to przełożyłem ze swojego starego :)

 

Wracając do silnika w ramach przeszczepu silnika phase1 do auto które wcześniej miało silnik też phase 1 ale mniejszej pojemności będzie to bolt on. Mieszanie silnikami wolnossacymi między phase 1 a phase 2 to już więcej zabawy bo innaczej jest sterowanie.

 

Podsumowując mając starego wolnossaka 1.6 można w miarę prosto zaadaptować 2.0 lub 2.2 natomiast do GT dalej będzie temu daleko.

 

Wydaje mi się, że to konkretne informacje, zwłaszcza, że nie ma problemu z przekładkami silników pomiędzy imprezami i legasiem...

 

Wolnossące silniki EJ w subaru na przestrzeni lat przechodziły modyfikacje tak w skrócie phase 1 to silnik gdzie masz przepływkę, hydrauliczne kasatory, cewkę centralnie na kolektorze są to wczesne silniki w Imprezach używane również w legacy. Phase 2 masz filtr powietrza zaraz przed przepustnica, cewkę niesymatrycznie na kolektorze, niema przepływki zamiast tego jest czujnik temp. w kol ssącym i bodajże map sensor (ale tego juz pewny nie jestem)

Link to comment
Share on other sites

hmm czyli jakgdyby na to nie patrzec swap EU 18 na EU 2.0 jest możliwy bez zmiany wiązek i kompka ? czy byly silniki EU 2.2 ?i czy to mogłoby podpasowac ,chodzi mi głównie o ten motoe 2.2 literka

Link to comment
Share on other sites

no to ślicznie , w takim razie, czy w EU spec bedzię taka sama opcja jak w US silnik za silnik ogień i idzie ?

 

czy beda po drodze jeszcze jakieś komplikacje? 92.r to phase 1 ? (coś na ten temat czytałem ale wciąż nie wiem o co kaman :P )

Link to comment
Share on other sites

kurde to w takim razie jakiego jeżeli wogóle swap'a da rede zrobic bez wymieniania wiązek i (lub) kompa ?

 

Już Ci pisano, że w Legacy silnik 1.8 jest monowtryskowy.

Wyklucza to zastąpienie go innym, bo każdy większy był zasilany wtryskiem wielopunktowym.

 

Szukasz większej mocy czy 1.8 Ci się skończył?

Link to comment
Share on other sites

szukam większej mocy,a bude mam zdrowiuśką i reszta też już jest zrobiona na glanc,tak wiec szkoda mi sprzedawać wozu tylko dlatego że ma troszkę mało kucyków,no dobra jeżeli tak się nie da to co ja mogę w takiej sytuacji zrobić ??

Link to comment
Share on other sites

W Twoim wypadku najbardziej opłacalne byłoby sprzedanie tego co masz i kupno czegoś mocniejszego.

Wszelkie swapy przegrywają finansowo.

Ale...

Twoja buda jest zdrowa...i może warto zainwestować.

A jak już to w napędy od turbo...

 

Sam tak mam... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...