Naruk08PL Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Witam Tak jak w temacie ... możliwe? opłacalne? potrzebne? słyszałem ze wiązki w niektórych modelach legacy podchodziły pod wszystkie silniki czy to prawda? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 ogolnie silnik 2.2 jest podobno typu plug&play wiec tylko wsadzasz i jezdzisz, wiazki komp itd pasuje ja zanosze sie z taka operacja jak juz bede MUUSIAL zajac sie regulacja zaworow, bo tak czy tak trzeba do tego wyciagac silnik, a po co wkladac z powrotem ten sam pogrzeb na forum, jest pare konkretnych debat na temat swapa tego motoru pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Zajrzyj sobie tutaj: viewtopic.php?p=691007&highlight=#691007 viewtopic.php?t=127769 Generalnie wszystko tam opisano. Jest to znacznie prostsze, niż swap turbo, ale trzeba zwrócić uwagę na kilka drobiazgów. Miłej lektury! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Nie jestem pewien jak z wersja US, ale mialem wersje EU Legacy 1.8 . Silnik byl na monowtrysku, bez zmiany wiazek i osprzetu nie ma mowy o zmianie. Naturalnie polose, dyfry itp. tez byly inne. Nie slyszalem nigdy o Legacy 1.8 US spec... Swapy opisane na forum dotycza Imprezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Naturalnie polose, dyfry itp. tez byly inne. Swapy opisane na forum dotycza Imprezy. To muszę przyznać, że mnie zaskoczyłeś. Czytałem na forum wiele opinii, że generalnie mechanika subarowska jest "przekładalna" (pomijam oczywiście dłubanki i STI), trzeba było przy silniku zwracać głównie uwagę na "phase I"/"phaseII", co było związane z rocznikami. Zaraz na początku podanego przeze mnie wątku jest konkretna informacja, dotycząca silników: silnik EU spec i USA są różne nawet biorąc pod uwagę the phase 1Jeśli w ramach jednej generacji chciałbyś zamienić EJ18E na EJ22E i wszystko będzie EU spec to się da potrzebujesz silnik + kompa, wiązka będzie ta sama. Natomiast ja wsadzając do samochodu US spec silnik Eu spec poza brakiem EGR, brakiem czujnika położenia wałka i innym kołem zębatym wału więcej różnic nie miałem. Ale to przełożyłem ze swojego starego Wracając do silnika w ramach przeszczepu silnika phase1 do auto które wcześniej miało silnik też phase 1 ale mniejszej pojemności będzie to bolt on. Mieszanie silnikami wolnossacymi między phase 1 a phase 2 to już więcej zabawy bo innaczej jest sterowanie. Podsumowując mając starego wolnossaka 1.6 można w miarę prosto zaadaptować 2.0 lub 2.2 natomiast do GT dalej będzie temu daleko. Wydaje mi się, że to konkretne informacje, zwłaszcza, że nie ma problemu z przekładkami silników pomiędzy imprezami i legasiem... Wolnossące silniki EJ w subaru na przestrzeni lat przechodziły modyfikacje tak w skrócie phase 1 to silnik gdzie masz przepływkę, hydrauliczne kasatory, cewkę centralnie na kolektorze są to wczesne silniki w Imprezach używane również w legacy. Phase 2 masz filtr powietrza zaraz przed przepustnica, cewkę niesymatrycznie na kolektorze, niema przepływki zamiast tego jest czujnik temp. w kol ssącym i bodajże map sensor (ale tego juz pewny nie jestem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 ale mialem wersje EU Legacy 1.8 . Silnik byl na monowtrysku Hehe. Mam takiego. Zanim go kupiłem, to też myślałem, że to taki sam silnik jak w SI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naruk08PL Opublikowano 31 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 hmm czyli jakgdyby na to nie patrzec swap EU 18 na EU 2.0 jest możliwy bez zmiany wiązek i kompka ? czy byly silniki EU 2.2 ?i czy to mogłoby podpasowac ,chodzi mi głównie o ten motoe 2.2 literka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 czy byly silniki EU 2.2 ? Tak, były takie silniki, Mark_LA ma takiego legasia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naruk08PL Opublikowano 31 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 no to ślicznie , w takim razie, czy w EU spec bedzię taka sama opcja jak w US silnik za silnik ogień i idzie ? czy beda po drodze jeszcze jakieś komplikacje? 92.r to phase 1 ? (coś na ten temat czytałem ale wciąż nie wiem o co kaman ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 hmm czyli jakgdyby na to nie patrzec swap EU 18 na EU 2.0 jest możliwy bez zmiany wiązek i kompka ? NIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naruk08PL Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 kurde to w takim razie jakiego jeżeli wogóle swap'a da rede zrobic bez wymieniania wiązek i (lub) kompa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 kurde to w takim razie jakiego jeżeli wogóle swap'a da rede zrobic bez wymieniania wiązek i (lub) kompa ? Już Ci pisano, że w Legacy silnik 1.8 jest monowtryskowy. Wyklucza to zastąpienie go innym, bo każdy większy był zasilany wtryskiem wielopunktowym. Szukasz większej mocy czy 1.8 Ci się skończył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naruk08PL Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 szukam większej mocy,a bude mam zdrowiuśką i reszta też już jest zrobiona na glanc,tak wiec szkoda mi sprzedawać wozu tylko dlatego że ma troszkę mało kucyków,no dobra jeżeli tak się nie da to co ja mogę w takiej sytuacji zrobić ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 W Twoim wypadku najbardziej opłacalne byłoby sprzedanie tego co masz i kupno czegoś mocniejszego. Wszelkie swapy przegrywają finansowo. Ale... Twoja buda jest zdrowa...i może warto zainwestować. A jak już to w napędy od turbo... Sam tak mam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naruk08PL Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 pozostaje mi tylko sprzedać wóz jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę pojazdową dlatego raczej się bawić nie będe ,dzięki za pomoc pozdrawiam do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się