Skocz do zawartości

Zalamka


JED

Rekomendowane odpowiedzi

Diesel w Subaru to bzdura jakiej jeszcze nie słyszałem i podejżewam że nigdy Subaru na to nie pójdzie

 

Bedzie w przyszlym roku najprawdopodobniej. Honda i Jaguar tez sie dlugo przed dieslem bronily. Niestety kazdy producent jest zainteresowany jak najwieksza sprzedaza auta. A w chwili obecnej, jak nie masz diesla to nie sprzedajesz. Dobitnym przykladem jest Honda, ktorej sprzedaz Accorda w Europie znacznie wzrosla po wprowadzeniu diesla, a aktualny podzial i-CTDi vs 2.0 & 2.4 to pol na pol z lekka przewaga diesla.

 

Niech ktoś mi pokaże auto o podobnej masie oraz mocy które choćby katalogowo objedzie WRX pewnie też jest ich tyle co palców na jedym ręku albo i nie nie mówiąc już o autach napędzanych na jedną oś

 

Co to znaczy objechac katalogowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tzn porównując choćby dane techniczne i osiągi według katalogu

tak więc dla przykładu

Ford Focus RS 2.0 T 215 KM ok. 1300kg napęd na 1 oś szpera itp 6.7 s do 100km/

Audi A3 Quattro 3.2 250KM 1490kg 6.4 s do 100 km/h 4x4

Ford Mondeo ST 220 3.0 V6 226KM 1475kg 7.6 s do 100km/h napęd na przód

Subaru Impreza WRX 225KM 5.9 do 100km/h 1425 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn porównując choćby dane techniczne i osiągi według katalogu

tak więc dla przykładu

Ford Focus RS 2.0 T 215 KM ok. 1300kg napęd na 1 oś szpera itp 6.7 s do 100km/

Audi A3 Quattro 3.2 250KM 1490kg 6.4 s do 100 km/h 4x4

Ford Mondeo ST 220 3.0 V6 226KM 1475kg 7.6 s do 100km/h napęd na przód

Subaru Impreza WRX 225KM 5.9 do 100km/h 1425 kg

Weź pod uwagę również w swoich porównaniach elastyczność .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprintach masz racje nie ma zbyt wielu przeciwnikow. Natomiast od 120 km/h wspomniane A4 2.5 TDI po modzie na 200 KM i 500 Nm zrobi WRX pa,pa :D .

CTR do 200 km/h jest mocno z przodu przed WRX. Przyklady mozna mnozyc bez konca;-)

Z modem powiadasz :!: 2,5 litra :?:

Każde auto jest przeznaczone do czegoś innego, jedno do srpintu i na dziurawe drogi, inne na autostrade itd.

A co to jest elastyczność?? Alex redukujesz bieg przed wyprzedzaniem, prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprintach masz racje nie ma zbyt wielu przeciwnikow. Natomiast od 120 km/h wspomniane A4 2.5 TDI po modzie na 200 KM i 500 Nm zrobi WRX pa,pa :D .

CTR do 200 km/h jest mocno z przodu przed WRX. Przyklady mozna mnozyc bez konca;-)

Z modem powiadasz :!: 2,5 litra :?:

Każde auto jest przeznaczone do czegoś innego, jedno do srpintu i na dziurawe drogi, inne na autostrade itd.

A co to jest elastyczność?? Alex redukujesz bieg przed wyprzedzaniem, prawda.

 

Nie rozumiem co w tym dziwnego :?: Tak 2.5 z modem. Od 120 mozesz sobie redukowac a i tak Ci odjedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn porównując choćby dane techniczne i osiągi według katalogu

tak więc dla przykładu

Ford Focus RS 2.0 T 215 KM ok. 1300kg napęd na 1 oś szpera itp 6.7 s do 100km/

Audi A3 Quattro 3.2 250KM 1490kg 6.4 s do 100 km/h 4x4

Ford Mondeo ST 220 3.0 V6 226KM 1475kg 7.6 s do 100km/h napęd na przód

Subaru Impreza WRX 225KM 5.9 do 100km/h 1425 kg

 

Ale jezeli wezmiesz pod uwage "normalne" uzytkowanie auta, to juz nie jest tak rozowo. W koncy ile razy dziennie przyspieszasz od 0 do 100, a ile od 60 do 120?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co w tym dziwnego Question Tak 2.5 z modem. Od 120 mozesz sobie redukowac a i tak Ci odjedzie Very Happy

To porównuj go z 2,5 z modem

nie chcę się tutaj upierać,ale wydaje mi się, że mój ze 180KM szedł lepiej niż WRX przy wyższych predkościach. Nie ścigałem z Subaru, dlatego głowy nie dam sobie uciąć!!!!

Ale to jest Niemieckie auto austradowe z większym od WRX-a silnikiem. Najlepiej autostradą jechało mi się (niestety nie prowdziłem) BMW 750 V12 250KW. Ale też mam to porownywać do S.I :?:

Subaru nie jest na autostarade-ma niewielki silnik- mimo, że w PL przeważaja mniejsze. Moim zdaniem 3.0 wolnossące, też 200PS lepiej jechało od 140km/h w zwyż.

Bo to do tego ten samochód był zbudowany/zaprojektowany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A CTR 2.0 atmosferyczne jedzie lepiej a na suchym torze loi WRX. SI to bardzo specyficzny samochod ktory pokazuje swoje mozliwosci w bardzo skrajnych warunkach. Sam jezdze SI , TDI i Honda wiec mam porownanie. Kazde auto jest inne ale Subaru jest najmniej uniwersalne. Np. TDI pojade tanio na urlop z rodzina, komfort nieporownywalny a i jak sie trafi WRX to mu dokopie na trasie :D

Zeby nie bylo ze narzekam to bardzo lubie jezdzic Subaru ale nie popadam w bezgraniczny fanatyzm. Jak bym nie mogl sobie pozwolic na GT jako 2-3 auto to nigdy bym go nie kupil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A CTR 2.0 atmosferyczne jedzie lepiej a na suchym torze loi WRX. SI to bardzo specyficzny samochod ktory pokazuje swoje mozliwosci w bardzo skrajnych warunkach. Sam jezdze SI , TDI i Honda wiec mam porownanie. Kazde auto jest inne ale Subaru jest najmniej uniwersalne. Np. TDI pojade tanio na urlop z rodzina, komfort nieporownywalny a i jak sie trafi WRX to mu dokopie na trasie :D

Zeby nie bylo ze narzekam to bardzo lubie jezdzic Subaru ale nie popadam w bezgraniczny fanatyzm. Jak bym nie mogl sobie pozwolic na GT jako 2-3 auto to nigdy bym go nie kupil.

Jak narazie przez 10 lat jazdy Subaru nigdy nie dostałem od CTR jak i ITR nieważne czy od 0-100 czy od 80-160 na torze sie nie scigałem z CTR i ITR więc niewiem ale myśle żebym się nie dał natomiast w trasie szczególnie na mazury kilka razy coś podobnego na tyłek mi się zawiesiło ale tylko na kilka sekund

Co do twojego TDI na trasie to chętnie bym się z tobą sprawdził mam nadzieje że sie kiedyś trafimy i założe się że wytrzymasz za mną jakieś 30 sek a pózniej zrobie ci papa może czas się nauczyć panowie jezdzić SI i wykorzystywać jego nieodkryte możliwości w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że na 20-tej stronie :roll: (mały jubileusz :lol: ) tej nader interesującej dyskusji, czas byłby zmierzać do jakichś wniosków. Pozwolę więc sobie napisać w kilku punktach coś, co do czego jak sądzę, powinniśmy się zgodzić;

 

1. silnik benzynowy przy obecnym stanie techniki ma możliwość uzyskania większej mocy z litra pojemności i z kilograma masy

2. z tego względu stosowany jest w sporcie wyczynowym (rajdy, wyścigi)

3. silniki benzynowe przygotowne do wyczynu nie nadają się do jazdy "cywilnej"

4. silniki diesla w ostatnich 20 latach poczyniły ogromny postęp - większy, niż benzynowe

5. silniki diesla mają korzystniejszy dla jazdy "cywilnej" przebieg krzywej momentu i mocy

6. silnik diesla ma relatywnie wyższy moment obrotowy w stosunku do mocy

7. samochody wyposażone w silniki diesla palą mniej od samochodów z silnikiem benzynowym o tych samych "parametrach użytkowych"

 

I wobec tego (to już są moje wnioski), biorąc pod uwagę wypowiedź (bardzo słuszną) Piotra

Każde auto jest przeznaczone do czegoś innego, jedno do srpintu i na dziurawe drogi, inne na autostrade itd.

pozwolę sobie wyciągnąć wniosek dla samego siebie (ale może część forumowiczów się ze mną zgodzi):

 

Samochody z nowoczesnymi TD są w użyciu cywilnym całkiem poważną alternatywą dla samochodów z mocnym silnikiem benzynowym, nie ustępują im w dynamice i możliwościach drogowych, a w niektórych aspektach (elastyczność*, spalanie) - je przewyższają. Lekceważenie diesli w chwili obecnej przystoi dinozaurom. 8) :wink:

 

Pzdr.

Gal

 

* W odpowiedzi na pytanie "Co to jest elastyczność", Wujek Dobra Rada wyjaśnia: Elastyczność, to jest coś takiego, co bardzo lubisz kiedy masz w jednej ręce komórkę (kubek z kawą, kolano pasażerki, papierosa - do wyboru) a właśnie musisz jak najszybciej przyspieszyć. To jest również to, co lubisz mieć, kiedy zmęczony swoim najnowszym "SuperSprintSport" wydechem , chciałbyś dać swoim młodym uszom odetchnąć i nie jechać w zakresie 5000-7000 obrotów - albo akurat masz Dzień Dobroci Dla Innych i postanowiłeś nie uszczęśliwiać ich dżwiękami o głośności 150dB. To jest mniej więcej "elastyczność". :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AZeby nie bylo ze narzekam to bardzo lubie jezdzic Subaru ale nie popadam w bezgraniczny fanatyzm. Jak bym nie mogl sobie pozwolic na GT jako 2-3 auto to nigdy bym go nie kupil.

 

 

 

 

Troche lat upłynęło zanim miałem pierwsze Subaru zaczynając od malucha 900 w KJS poprzez fiata 125 p 2000,poloneza 2000, Fiata ritmo Abartch 130 ,R5 turbo,Lancia delta, itd itp.

Ciekaw jestem od czego ty zaczynałeś przygode z motoryzacją

To poco kupiłeś SI hmm........... poto żeby stwierdzić że nie umiesz jej wykorzystać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche lat upłynęło zanim miałem pierwsze Subaru zaczynając od malucha 900 w KJS poprzez fiata 125 p 2000,poloneza 2000, Fiata ritmo Abartch 130 ,R5 turbo,Lancia delta, itd itp.

Maniek!!!Ujawinij się :!:

Czy Ty czasem nie jesteś:

A. Robert Herba

B.Paweł Przybylski?

W każdym razie szacunek :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche lat upłynęło zanim miałem pierwsze Subaru zaczynając od malucha 900 w KJS poprzez fiata 125 p 2000,poloneza 2000, Fiata ritmo Abartch 130 ,R5 turbo,Lancia delta, itd itp.

Maniek!!!Ujawinij się :!:

Czy Ty czasem nie jesteś:

A. Robert Herba

B.Paweł Przybylski?

W każdym razie szacunek :shock:

 

Moze i bym zapier.... ale jakbym miał taki budżet jak ty teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AZeby nie bylo ze narzekam to bardzo lubie jezdzic Subaru ale nie popadam w bezgraniczny fanatyzm. Jak bym nie mogl sobie pozwolic na GT jako 2-3 auto to nigdy bym go nie kupil.

 

 

 

 

Troche lat upłynęło zanim miałem pierwsze Subaru zaczynając od malucha 900 w KJS poprzez fiata 125 p 2000,poloneza 2000, Fiata ritmo Abartch 130 ,R5 turbo,Lancia delta, itd itp.

Ciekaw jestem od czego ty zaczynałeś przygode z motoryzacją

To poco kupiłeś SI hmm........... poto żeby stwierdzić że nie umiesz jej wykorzystać ??

 

Przygode z motoryzacja zaczalem jak wiekszosc PF 126p, pozniej mialem rozne auta raczej cywilne jedne szybkie inne nie specjalnie. A SI kupilem zeby sie nauczyc pokory i szacunku dla auta. Moze i nie umiej jej wykorzystac ale staram sie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bardzo jasne się wszystko stało, a szczególnie to zdanie TomkaEl że Subaru jest najmniej uniwersalne. A mi się do dziś wydawało żę jednak AWD jest najbardziej uniwersalne tym bardziej dla nas, którzy nie mamy tak poszatkowanego szerokimi prostymi autostradami kraju jak np. niemcy. Ale może ja się mylę może ja nie widzę tych autostrad a drogi są proste szerokie i deszcz prawie nie pada, a śniegu zimą nie uświadczysz.

 

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak miało być...... Moze i bym zapier.... ale jakbym miał taki budżet jak TomekEI

 

No teraz, to wszystko jasne...

:shock: :?: :?: :?: :roll: :!:

skoro stać go na 3 auta to mnie by spokojnie było stać jezdzić jakimś chociarz pucharowym 106 no w tamtych czasach pucharowym Cinquecento

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...