Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

w/g mnie roznice moga byc w spalaniu w tych samych autach, ale nie 1,5-2 litry...

 

Ooo, moze byc wiecej.

 

Calkiem niedawno tak wypadlo ze musialem pozyczyc auto i kolega udostepnil mi Punto (diesel) ktorym zwykle jezdzi jego corka.

Pod moja noga/reka samochod palil cos okolo 20% mniej.

 

Potem sie dowiedzialem ze w poczatkowym okresie urzytkowania palil jej jeszcze wiecej.

Ale posluchala rad "starego".....

 

-- N mar 25, 2012 6:11 am --

 

 

 

Przynajmniej konkretne pytania więc odpowiem.

Nie, własnoręcznie nie wymieniałem sprzęgła bo się na tym nie znam, nie jestem mechanikiem.

 

Ha, a ja niby takich pytan nie zadawalem?

 

Zrobic cos samemu (wiele razy) a "monitorowac" jedna wymiane w warsztacie to sa bardzo rozne rzeczy.

 

-- N mar 25, 2012 6:25 am --

 

 

Moze trzeba dokopac koledze TyrTyr w inny sposob :?: :idea: Moze trzeba mu wkleic jakies wykresy, linki :idea: bo jak na razie to :arrow:

 

Jak narazie to pupa zbita. (to taki eufemizm)

 

Narazie to osiwiadcza sie z drwina ze wentyluje sie klocki..... no moze, jeszcze nie widzialem.

Stary nie jestem wiec moglem nie widziec.

Prosze o pokazanie takowych. Jakies zdjecia w necie musza byc......

 

Ale pewnie sie doczekam tak jak Ty na instrukcje testowania sprzegla.

 

Ktos zblizomy do kregow dobrze poinformowanych napisal ze "mozna mniej wiecej" ocenic.

Zgoda. Mniej wiecej.

Pytanie jest tylko _mniej_ czy _wiecej_.

A moze te 50% sprzegla to tak jak z szansa na deszcz. Albo bedzie padac albo nie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest tylko _mniej_ czy _wiecej_.

A moze te 50% sprzegla to tak jak z szansa na deszcz. Albo bedzie padac albo nie :P

do oceny stopnia zużycia klocków hamulcowych pewnie można użyć zaawansowanych suwmiarek cyfrowych (najlepiej kilku, bo jedna może dać niemiarodajny wynik) oraz skomputeryzowanych urządzeń do mierzenia płaskości powierzchni i składu okładzin ciernych, potem przesyłać dane do NASA, a jak po miesiącu wrócą wyniki, to zdecydować czy wymienić, czy nie :wink:

większości zagadnień, jakie nas otaczają nie da się zmierzyć lub po prosu nie ma to sensu :wink: rozumiem, że jest grupa ludzi, która oczekuje konkretów do dziesiątego miejsca po przecinku, wykresów, analiz, porównań... jednak Pan Władek ze swoim doświadczeniem jest w stanie (czy się to komuś podoba, czy nie) stwierdzić mniej-więcej*, plus-minus*, na oko*, z dużym prawdopodobieństwem*, w dużym przybliżeniu*, czy element jest do wymiany, czy też nie :wink:

*niepotrzebne skreślić

 

Zrobic cos samemu (wiele razy) a "monitorowac" jedna wymiane w warsztacie to sa bardzo rozne rzeczy.

no to możemy zrobić zawody w wymianie np. tarczy sprzęgła :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo, moze byc wiecej.

 

No tak, ale kolega pisal, ze w innych autach o podobnych gabarytach jednak umial oszczednie jezdzic... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale kolega pisal, ze w innych autach o podobnych gabarytach jednak umial oszczednie jezdzic...

 

I to jest największa ciekawostka, ponieważ rzekomi użytkownicy "wypracowali" średnią dla Insignii Diesel 160 PS na poziomie 7,3 l / 100 km. : http://www.autocentrum.pl/spalanie/opel ... 2008-2012/

Pomijając jakieś autostradowe "wybryki" oraz skrajnie trudne warunki zimowo-górskie - to jest więcej niż zuzywa mój OBK Diesel ... więc gdyby informacje z autocentrum.pl potraktować wiarygodnie, to jak dla mnie zupełnie bezpłciowa Insignia z napędem na jedną oś staje się kompletnie nieatrakcyjnym pijakiem :shock: 8) ... .

 

Xanadu - co Ty na to, że Subaru zużywa Ci drastycznie więcej paliwa niż innym, a Insignią bezproblemowo schodzisz ponad litr niżej od "średniej ze średniego" :P ??

/pytam na powaznie, bez cynizmu i podtekstów/

 

PS:

Ten sam portal dla Subaru Legacy Diesel podaje średnią na poziomie 6,6 l / 100 km na podstawie 13 opinii : http://www.autocentrum.pl/spalanie/suba ... utback/iv/ ... .

Dosyć nisko ale z tego co piszą Koledzy powyżej - nawet blisko faktów ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie ferie. Trasa ponad 1000km w 1 stronę.

Spalanie z całej trasy wg komputera:

Outback 6,2l

Insygnia 6,6l

Outback MY08. Prędkość autostradowa między 120 a 150km/h (bliżej 130), box na dachu w obu autach.

Tak, że chyba nie jest najgorzej.

Trasy krótsze w zimę: dom - praca (ok. 40km)

Spalanie komputerowe: 6,2 do 6,8 w zależności od pogody oraz stylu jazdy.

W lato 6,0 - 6,4

Spalanie rzeczywiste: + 0,6l

 

Wszystkie dane pod warunkiem nie przekraczania prędkości 160 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zachowania równowagi pozwolę sobie "dołożyć" spostrzeżenia użytkowników Audi, przeważnie z silnikami V6 : http://www.a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-spala ... 903,75.htm ... .

Oczywiście nie dokonałem żadnego epokowego odkrycia ale naprawdę - jak widać cudów nie ma i za darmo też nie ma nic ... . Samochód ważący ponad 1750 kg o dużej mocy (w porównaniu do SBD) poprostu MUSI swoje łyknąć ... .

Modele poliftowe z Euro 5 (od RM 2009) powinny zużywać trochę mniej ... ale chyba tylko w laboratorium ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xanadu - co Ty na to, że Subaru zużywa Ci drastycznie więcej paliwa niż innym, a Insignią bezproblemowo schodzisz ponad litr niżej od "średniej ze średniego" :P ??

/pytam na powaznie, bez cynizmu i podtekstów/

mój OBK ma skalibrowany komputer - przed kalibracją komputer pokazywał 0,7 - 0,8 mniej - Forek żony jest nieskalibrowany, więc może się okazać, że pali więcej :wink:

w firmie mamy kilka Opli i wszystkie zużywają średnio dobrze poniżej 7 litrów

nie zależy mi na tym, żeby kogokolwiek przekonywać, bo mam swoje zdanie oparte na własnych doświadczeniach, a każdy może mieć inne, swoje doświadczenia :wink:

chciałem wymienić opinie, poznać Wasze doświadczenia i tyle :wink:

a co do spalania przez Subaru, to sprawdzę, ile będzie palić Insignia przy jednostajnej jeździe autostradą i przy prędkości 155 - 160 km / h - już dzisiaj jestem gotów się założyć, że rekord OBK nie zostanie pobity :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem wymienić opinie, poznać Wasze doświadczenia i tyle :wink:

a co do spalania przez Subaru, to sprawdzę, ile będzie palić Insignia przy jednostajnej jeździe autostradą i przy prędkości 155 - 160 km / h - już dzisiaj jestem gotów się założyć, że rekord OBK nie zostanie pobity :wink:

 

A ja odnoszę wrażenie że koledzy po prostu jadą wolniej na autostradach i dlatego mnisze spalanie :-). 155-160 km/h licznikowe czy z GPS'a? Insignia ma prawdopodobnie lepszą aerodynamikę (Cx * powierzchnia profilu) trzeba by sprawdzić ile wynosi i porównać od OBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja odnoszę wrażenie że koledzy po prostu jadą wolniej na autostradach i dlatego mnisze spalanie :-). 155-160 km/h licznikowe czy z GPS'a?

prędkość podaję zawsze wg GPS, bo komputer auta zawyża o jakieś 6 - 7% - komputerowe 150 km / h to wg GPS 160 km /h :wink:

silnik SBD (charakterystyka, brzmienie) generalnie bardzo mi odpowiada i po raz kolejny twierdzę, że to jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy silnik diesla w tej klasie pojemnościowej,a jedna z nielicznych rzeczy, która mnie drażni, to właśnie zużycie paliwa... nie spodziewałem się aż takiego paliwożerstwa na trasie... w mieście wychodzi mi najczęściej ok. 7,2 - 7,4, a na trasie prawie zawsze powyżej 8 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędkość podaję zawsze wg GPS, bo komputer auta zawyża o jakieś 6 - 7% - komputerowe 150 km / h to wg GPS 160 km /h :wink:

 

a nie odwrotnie (komputer == prędkościomierz?), zwykle to prędkość na GPS jest większa ... chyba że jakieś nieseryjne opony :-) Ja bym stawiał że problemem jest prędkość 160km/h to ok. 50% większe opory powietrza niż przy 130 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xanadu - Wczoraj trochę specjalnie zrobiłem test Kraków => Wrocław w zasadzie zawsze 2.5 - 2.75 tys. obr. czyli ok. 150km/h według licznika nieskalibrowanego. Spalenie na komp. 7.6-7.8 czyli pewnie w ok. 8l, realnie. Z tym wczoraj mocno wiało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xanadu - Wczoraj trochę specjalnie zrobiłem test Kraków => Wrocław w zasadzie zawsze 2.5 - 2.75 tys. obr. czyli ok. 150km/h według licznika nieskalibrowanego. Spalenie na komp. 7.6-7.8 czyli pewnie w ok. 8l, realnie. Z tym wczoraj mocno wiało....

 

Czyli przy 160 km/h (wg. GPS) wychodziłoby podobnie ok. 8.5 l/100km jak nie więcej ... Xanadu zdaje się ma dobry samochód :-). Niestety OBK to duży samochód (w sensie oporów powietrza). Jeszcze tylko ten wiatr przeszkadza w szacowaniu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja odnoszę wrażenie że koledzy po prostu jadą wolniej na autostradach i dlatego mnisze spalanie :-). 155-160 km/h licznikowe czy z GPS'a?

prędkość podaję zawsze wg GPS, bo komputer auta zawyża o jakieś 6 - 7% - komputerowe 150 km / h to wg GPS 160 km /h :wink:

silnik SBD (charakterystyka, brzmienie) generalnie bardzo mi odpowiada i po raz kolejny twierdzę, że to jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy silnik diesla w tej klasie pojemnościowej,a jedna z nielicznych rzeczy, która mnie drażni, to właśnie zużycie paliwa... nie spodziewałem się aż takiego paliwożerstwa na trasie... w mieście wychodzi mi najczęściej ok. 7,2 - 7,4, a na trasie prawie zawsze powyżej 8 l

Standardem serwisowym jest sprawdzenie filtra powietrza co 15tys, obligatoryjna wymiana jest co 30 tys.

Ja się nie znam (wiem tylko, że najlepsze samochody są niebieskie) ale może masz filtr już bardzo zanieczyszczony i być może ma to wpływ na spalanie.

Widziałem mój filtr powietrza po 20 tys... panowie mechanicy też byli zniesmaczeni ;). Po wymianie miałem wrażenie, że mniej palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz wentylowane klocki. Chcialbym takie zobaczyc.

 

http://www.cl-brakes.com/catalogues/auto.php

 

 

Strona 4-5, opcja -R.

 

Ha, tak jak myslalem.

Sam klocek nie jest wentylowany.

Ale dobrze ze wkoncu pokazales cos konkretnego.

 

Dla tych ktorzy nie wierza w "bijace tarcze" z powodow innych niz ich zwichrowanie polecam poczytac o

_BEDDING_ termin wystepuje np. na stronie 2 katalogu (albo 4 przegladarki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam klocek nie jest wentylowany.

 

Oczywiście, że jest. Ten element to jest część klocka.

 

Idąc Twoim tokiem myślenia, można zarzucić, że wentylowana tarcza nie jest wentylowana, bo wentylacja jest w części ciernej tarczy z nie w dzwonie. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardem serwisowym jest sprawdzenie filtra powietrza co 15tys, obligatoryjna wymiana jest co 30 tys.

Ja się nie znam (wiem tylko, że najlepsze samochody są niebieskie) ale może masz filtr już bardzo zanieczyszczony i być może ma to wpływ na spalanie.

wszystkie filtry były wymieniane 5 tys. km temu - a przynajmniej zapłaciłem za ich wymianę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo, moze byc wiecej.

 

No tak, ale kolega pisal, ze w innych autach o podobnych gabarytach jednak umial oszczednie jezdzic... :wink:

 

No wiesz, inne auta o podobnych gabarytach...... to moze byc mylace.

 

Kolega przesiadl sie z Outbacka 2008 na nowego ('11) i jest zawiedziony.

Myslal ze z CVT bedzie lepsze spalanie, a nie jest.

Niestety ta nowa wysoka buda dziala jak areo "dryfkotwa".

 

A jesli idzie o ten specyficzny przypadek kierowcy to moga byc i inne czynniki.

Np. dobra trakcja samochodu zacheca do bardziej agresywnej jazdy...... i jedzie sie ostrzej wcale tego nie zauwazajac.

 

Ja dla przykladu robie Outbackiem cos czego nigdy nie robilem w przeszlosci (no moze tylko Mazda RX2)

Nie podpuszczalem nikogo do wyscigow z pod swiatel.

Teraz jak spadnie deszcz to tylko czekam na chetnych camarowcow/mustangowcow :) (Mazda trzeba bylo na suchym)

 

-- Pn mar 26, 2012 4:30 pm --

 

Sam klocek nie jest wentylowany.

 

Oczywiście, że jest. Ten element to jest część klocka.

 

Idąc Twoim tokiem myślenia, można zarzucić, że wentylowana tarcza nie jest wentylowana, bo wentylacja jest w części ciernej tarczy z nie w dzwonie. :idea:

 

W tarczy wentyluje sie wlasnie jej czesc cierna, czyli robocza. I to nadaje jej miano wentylowanej.

A w tym klocku nie.

No i w tym klocku bardziej idzie o ograniczenie transferu ciepla do zacisku przez zminimalizowanie powierzchni stycznych niz o samo chlodzenie klocka.

 

Ale niech Ci badzie.

Szczerze jednak oczekiwalem na jakas naprawde rewelacyjna i nowatorska konstrukcje klocka.

Znaczy jego czesci roboczej a nie tylko plytki.

 

Na miano wentylowanych zasluguja klocki takie jak tu;

US 2007/0034462 A1

sheet 2 of 4 fig2

Ale nie wiem czy ktos to produkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na miano wentylowanych zasluguja klocki takie jak tu;

US 2007/0034462 A1

sheet 2 of 4 fig2

Ale nie wiem czy ktos to produkuje.

 

 

W tarczy wentyluje sie wlasnie jej czesc cierna, czyli robocza. I to nadaje jej miano wentylowanej.

A w tym klocku nie.

 

 

W podanym przez Ciebie patencie też część cierna nie jest wentylowana... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na miano wentylowanych zasluguja klocki takie jak tu;

US 2007/0034462 A1

sheet 2 of 4 fig2

Ale nie wiem czy ktos to produkuje.

 

 

W tarczy wentyluje sie wlasnie jej czesc cierna, czyli robocza. I to nadaje jej miano wentylowanej.

A w tym klocku nie.

 

 

W podanym przez Ciebie patencie też część cierna nie jest wentylowana... :roll:

 

Jak to nie?

Nie widzisz na rysunku 2 (fig2) otworow przez okladzine cierna?

Niech, policze... 6 ich jest.

Na rysunku 4 sa tylko 3.

Przeczytaj tez opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr, ok, teraz widzę. Zatrzymałem się na pierwszym rysunku wcześniej.

Nawiasem mówiąc, ciekawe jak taki poprzewiercany klocek (okładzina) zachowuje się kiedy jego zużycie dochodzi do otworów.

 

Przy klockach "sportowych" jakimi są np. CL czy niektóre ferodo bezsensowne byłoby takie chłodzenie. W takich klockach współczynnik tarcia często jest wyższy przy wyższej temp. a konieczne jest sprawne odprowadzanie tego ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr, ok, teraz widzę. Zatrzymałem się na pierwszym rysunku wcześniej.

Nawiasem mówiąc, ciekawe jak taki poprzewiercany klocek (okładzina) zachowuje się kiedy jego zużycie dochodzi do otworów.

 

Przy klockach "sportowych" jakimi są np. CL czy niektóre ferodo bezsensowne byłoby takie chłodzenie. W takich klockach współczynnik tarcia często jest wyższy przy wyższej temp. a konieczne jest sprawne odprowadzanie tego ciepła.

 

 

DS2500 tak mają. Hamują dopiero jak są "czerwone" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr, ok, teraz widzę. Zatrzymałem się na pierwszym rysunku wcześniej.

Nawiasem mówiąc, ciekawe jak taki poprzewiercany klocek (okładzina) zachowuje się kiedy jego zużycie dochodzi do otworów.

 

Przy klockach "sportowych" jakimi są np. CL czy niektóre ferodo bezsensowne byłoby takie chłodzenie. W takich klockach współczynnik tarcia często jest wyższy przy wyższej temp. a konieczne jest sprawne odprowadzanie tego ciepła.

 

Pewnie zle sie zachowuja i dlatego nikt (ja nie widzialem) ich nie produkuje.

Ale latwo moge sobie wyobrazic w odpowiednim miejscu "drucik" do elektrycznej sygnalizacji WYMIEN KLOCKI.

Albo tradycyjny sposobik ze sprezysta blaszka powodujaca jazgot o tarcze...

 

No w drugim akapicie troche, tego, no maslo maslane..

Jak lepiej hamuja gorace to poco je studzic?

 

Podkresle raz jeszcze.

Temperatura samego klocka taka istotna nie jest (albo wcale) bo klocek wytrzymuje wysokie temperatury.

Problem to temperatura tarczy dlatego juz od dawna czesto nawet seryjnie montuje sie wentylowane.

Od strony klocka patrzac grozne moze byc tylko cieplo jakie on przekazuje zaciskowi - ewentualne zagotowanie plynu.

(mnie osobiscie trafilo sie tylko raz)

Przeciwdziala sie temu od czasu skonstruowania pierwszych tarczowych hamulcow.

- pusty tloczek dotyka klocka bardzo mala powieszchnia

- dodatkowe blaszki na bazie/plytce klocka utrudniajace przewodzenie ciepla

- od strony bez tloczka zacisk ma tylko "pazury" i dotyka klocka tylko moze na 35% powieszchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xanadu -- kiedyś szukałeś takich listew: http://moto.allegro.pl/subaru-outback-0 ... 24433.html

Pewnie nie pasują do spec EU ale można sprawdzić.

wielkie dzięki, że pamiętałeś :wink: już jakiś czas temu przymierzałem mojego OBK do wersji US i te listwy nie pasują, m.in. przez te plastikowe osłony tylnych błotników (te co odłażą w okolicach wlewu paliwa), których nie ma w wersjach amerykańskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...