Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

podjęliśmy wreszcie definitywną decyzję o przeprogramowaniu komputerów i usunięciu filtrów DPF z aut jeżdżących po mieście

podczas dzisiejszej rozmowy w jednym z serwisów, zajmujących się usuwaniem DPF okazało się, że zjawisko pozbywania tego durnego filtra robi się całkiem masowe :mrgreen: coraz więcej osób jeżdżących po mieście zdaje sobie sprawę, że dzisiejsze diesle tylko na wieś :wink:

ciekawostką jest to, że podobno nie ma tych problemów w silnikach VW :wink:

tylko dlaczego sprzedawcy nie uprzedzają klientów o specyfice silnika przed dokonaniem zakupu :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takowy problem

nie ruszałem auta 3 dni przez ostatnie mrozy i dzis rano ...

odpala ale zaraz gasnie co z tym fantem zrobic???

najlepiej wstawić / przepchnąć do jakiegoś pomieszczenia / garażu na noc - auto odtaje i pojedzie, ale od razu trzeba zatankować dobry ON - zdaje się najlepszy jest jednak Statoil Gold i Orlen Verva

 

KRÓL lawety :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stracisz gwarancje jak użyjesz zamiennika.....

trudno.... nie można mieć wszystkiego :wink:

zresztą i tak gwarancja mi się skończy za jakieś 3 - 4 m-ce :wink:

 

 

 

ile zaoszczędzisz ? 40 pln? 50pln ?

desperat jesteś. :)

 

-- 8 lut 2012, o 10:28 --

 

Giepa: fajne felgi..... :mrgreen:

 

zimowe...

 

 

wyglądają lepiej niż fabryczne. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile zaoszczędzisz ? 40 pln? 50pln ? desperat jesteś. :)

nie jestem :wink:

na 1 szt. filtra mam zamiar zaoszczędzić ok. 150 zł :wink:

poza tym filtr ma wpływ na niektóre elementy objęte gwarancją, a nie na cały samochód :wink:

a jeszcze z innej strony, to nie musi być zamiennik, tylko oryginał z logo producenta :wink: tak jak słynne sprzęgło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile zaoszczędzisz ? 40 pln? 50pln ? desperat jesteś. :)

nie jestem :wink:

na 1 szt. filtra mam zamiar zaoszczędzić ok. 150 zł :wink:

poza tym filtr ma wpływ na niektóre elementy objęte gwarancją, a nie na cały samochód :wink:

a jeszcze z innej strony, to nie musi być zamiennik, tylko oryginał z logo producenta :wink: tak jak słynne sprzęgło :wink:

 

 

no tak. ma wpływ na najtańszy element czyli silnik :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek: na niemieckiej ropie pali mi realnie mniej niz na polskiej...

 

Podobne wnioski mozna by wysnuc z lektory watku "ile wam pali".

 

Tylko ze czy to naprawde paliwo jest odpowiedzialne?

Albo czy TYLKO paliwo jest odpowiedzialne?

 

Ja uwazam ze nie. Dlaczego nikt nie bierze pod uwage roznic w samej drodze i sytuacji na niej panujacych.

Wkoncu zagadka nie jest, nie powinno byc ze droga bardziej plaska z mniejsza iloscia zakretow (lagodniejszymi zakretami), droga o lepszej nawierzchni to droga bardziej ekonomiczna.

Sytuacje na drodze - nawet jesli sie jedzie nieco szybciej to sie jedzie spokojniej bez szarpaniny.

 

Co wy na to?

 

Masz racje, ale pisalem o drodze, ktora pokonuje kilka razy do roku w dwie strony, wiec mam jakies porownanie :wink:

Od 3 lat tyym samym autem... :mrgreen:

Jak juz zabiore OBK do Anglii to sie przekonam jak tam benzynka po drodze... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy są jakieś zamienniki filtra paliwa do SBD?

oryginalny kosztuje ponad 200 PLN + koszt wymiany :cry:

 

A wymienic samemu to juz nie mozna?

To nie jest takie skomplikowane.

 

-- Śr lut 08, 2012 8:22 pm --

 

tylko dlaczego sprzedawcy nie uprzedzają klientów o specyfice silnika przed dokonaniem zakupu :?:

 

Moze dlatego ze siedza w zbyt wygodnych fotelach.... :)

 

-- Śr lut 08, 2012 8:41 pm --

 

że nigdy nie zajmowałeś się sprzedażą i masz bardzo powierzchowne zdanie na ten temat :wink:

 

Zdania "powierzchownego" nie mam.

Ja mam swoje wlasne i mocno ugruntowane zdanie. :P

Prawda, zwykle jestem po innej stronie strzykawki i dlatego widze sprawy inaczej, moze nawet bez krzywego zwierciadla.

Im bardziej wykwintne formy/narzedzia pozyskiwania klienta tym bardziej badziewny produkt jest oferowany.

Koszta zwiazane z przemieszczaniem sie handlowca pokrywa kto? No zgadnij?

Reszte sobie dopisz sam bo widze ze juz sie zirytowani odzywaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglądają lepiej niż fabryczne.

 

I są duuuużo bardziej miękkie niż fabryczne niestety.

 

 

Subaru jest znane z pancernych felg seryjnych. Dotyczy to praktycznie wszystkich modeli. Kwestie wizualne są raczej na drugim planie ale to dobrze.

 

-- 9 lut 2012, o 07:15 --

 

Im bardziej wykwintne formy/narzedzia pozyskiwania klienta tym bardziej badziewny produkt jest oferowany.

 

 

 

 

skoro uważasz, że do sprzedaży marchwi i mikroskopu są potrzebne takie same "narzędzia" to może faktycznie lepiej nie ciągnąć tej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru jest znane z pancernych felg seryjnych. Dotyczy to praktycznie wszystkich modeli. Kwestie wizualne są raczej na drugim planie ale to dobrze

 

Racja, ale te nie są oryginalne, to zamiennik jakiejś włoskiej firmy.

Po pierwszej zimie w moim Legacy (205/55/16) dokładnie poznałem, co znaczy określenie kwadratura koła. :shock: Wszystkie cztery przybrały taką formę a jazda była naprawdę bez ekscesów. Fabryczne 17 przy oponach o profilu 45 dalej są idealnie proste.

 

Może miałem pecha i trafiłem wersję prototypową? Jedna z tych felg już po wyjęciu z kartonu była mocno krzywa, czekałem 2 tygodnie na kolejną.

 

Mam nadzieję, że giepa trafił na dobry produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Subaru jest znane z pancernych felg seryjnych. Dotyczy to praktycznie wszystkich modeli. Kwestie wizualne są raczej na drugim planie ale to dobrze.

 

 

Dlatego seryjne przeznaczę na zimę a na lato cały czas czegoś szukam. Najchętniej jednak kupiłbym oryginalne akcesoryjne .

 

W broszurce OBK jest tylko jeden model felg czyli takie jakie mam na samochodzie. W katalogu Legacy juz jest ich więcej w rozmiarze 17 i powiem że całkiem ciekawych. Czy te z Legacy można spokojnie założyć do OBK-a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Subaru jest znane z pancernych felg seryjnych. Dotyczy to praktycznie wszystkich modeli. Kwestie wizualne są raczej na drugim planie ale to dobrze.

 

 

Dlatego seryjne przeznaczę na zimę a na lato cały czas czegoś szukam. Najchętniej jednak kupiłbym oryginalne akcesoryjne .

 

W broszurce OBK jest tylko jeden model felg czyli takie jakie mam na samochodzie. W katalogu Legacy juz jest ich więcej w rozmiarze 17 i powiem że całkiem ciekawych. Czy te z Legacy można spokojnie założyć do OBK-a ?

 

 

Felgi Legacy i OBK mają inne ET. Poszukam tabeli i zamieszczę na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Im bardziej wykwintne formy/narzedzia pozyskiwania klienta tym bardziej badziewny produkt jest oferowany.

 

 

 

 

skoro uważasz, że do sprzedaży marchwi i mikroskopu są potrzebne takie same "narzędzia" to może faktycznie lepiej nie ciągnąć tej dyskusji.

 

W swietle przedstawianej logiki ze;

cytat

" Masz rację, że najważniejsze jest to, co Tobie ma do zaprezentowania sprzedawca, jednak dla niego auto jest narzędziem pracy!!! "

 

Sprzedawca marchewki i mikroskopow potrzebuje narzadzia w postaci samochodu.

I ten od marchewki musi odwiedzic sklepy i zaoferowac swoja marchewke i ten od mikroskopu musi pojechac do klienta by zaprezentowac produkt.

Moze sie myle?

 

Idiotyczne, natomisat jest twierdzenie czy nawet sugerowanie ze lepszy pojazd (lepsze narzecie pracy) sprzedawcy = lepsza firma / lepszy produkt.

Handlowiec sportowiec na rowerze moze zakontraktowac zdecydowanie lepsza marchewke niz jakis bamber w mercedesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idiotyczne, natomisat jest twierdzenie czy nawet sugerowanie ze lepszy pojazd (lepsze narzecie pracy) sprzedawcy = lepsza firma / lepszy produkt.

Handlowiec sportowiec na rowerze moze zakontraktowac zdecydowanie lepsza marchewke niz jakis bamber w mercedesie.

ja się poddaję - jakiekolwiek tłumaczenie nie ma sensu i lepiej, żeby każdy z nas pozostał przy swoim zdaniu :wink:

korzystając z okazji, życzę sprzedawcom i handlowcom, abyś nigdy nie został ich szefem :wink:

jak dla mnie EOthisT :mrgreen:

 

podczas wczorajszego przeglądu po 75 tys. km okazało się, że DPF czysty, wtryski czyste i generalnie podobno wszystko OK :wink:

przy okazji miałem wczoraj ciekawą rozmowę z inżynierem, specjalizującym się w zagadnieniach motoryzacyjnych, który uświadomił mi, że jest kilka metod oczyszczania filtra DPF

za najlepszy uznał ten stosowany przez koncern PSA - tam jest ponoć jakiś specjalny płyn, przy wykorzystaniu którego spala się cząsteczki sadzy w komorze filtra bez wykorzystania silnika (teraz rozumiem, dlaczego resztki Peugeotów, jakie zostały w firmie mają bezproblemowe przebiegi ok. 250 tys. km)

kolejne dobre rozwiązanie stosuje podobno Toyota, która umieszcza w komorze filtra dodatkowy wtryskiwacz paliwa - to również pozwala nie angażować silnika w proces spalania i unikać problemów w autach jeżdżących głównie po mieście...

dla aut użytkowanych głównie w mieście, Pan zalecał przeganianie samochodu co ok. 1 tys. km poza miastem przez minimum 30 minut

 

czy ktoś wie, jakie rozwiązanie spalania w DPF jest w Subaru? a czym różni się DPF w SBD w Foresterze i OBK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś wie, jakie rozwiązanie spalania w DPF jest w Subaru? a czym różni się DPF w SBD w Foresterze i OBK?

nie wiem jaki system jest w subaru ale jak odbywałem jazde próbną przed zakupem pan sprzedawca mowił ze DPF w subaru jest bezobslugowy..teraz juz wiemy ze tak nie jest...

 

Ja dzis znowu problem ze swoim autem rano -22 odpalił pochodził troche, wszystko ok... jade jakies 10 km i zaczyna przerywac... i gasnie co jakis czas... los chciał ze tesc jechał tą sama drogą i napotkał mnie wiec linka i zaholował do firmy, na koncu szyderczo mówi "cos ty za samochód kupił..." :oops:

fakt jest taki ze zony B klasa odpala jezdzi bez problemu, :x a tankujemy na tej samej stacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt jest taki ze zony B klasa odpala jezdzi bez problemu, :x a tankujemy na tej samej stacji...

 

Dobrze że o tym wspomniałeś :idea: Nie da się w tym przypadku znów zrzucic winy na "złą jakość paliwa" :wink:

 

-- Pt lut 10, 2012 10:40 am --

 

za najlepszy uznał ten stosowany przez koncern PSA - tam jest ponoć jakiś specjalny płyn, przy wykorzystaniu którego spala się cząsteczki sadzy w komorze filtra bez wykorzystania silnika ?

 

Potwierdzam , we flocie jeździ kilka Citroenów C5 a jeden z nich bardzo dużo po mieście i zero problemów z DPF. Generalnie uważam diesle PSA za jedne z lepszych a może i najlepszych :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie stosowane DPF są całkiem inne ze względu na Euro 5. Wcześniejsze nie miały dopala sadzy. Zapytajcie kogoś kto ma SBD z MY08-09 czy miał problem z DPF. Całe "zło" polega na konieczności dodatkowego dopalania sadzy przez paliwo wtryskiwane do DPF w momencie przekroczenia parametru jego wypełnienia. Najczęściej spowodowane przez jazdę w mieście lub tylko na krótkich odcinkach.

W innym wątku są linki do dokładnych opisów technicznych jakie zmiany nastąpiły w związku z Euro5.

 

Odnośnie płynów do reanimacji DPF'ów to żadna "ameryka". Z tego co pamiętam to od ponad 2 lat robią to w MTS i nie jeden DPF został uratowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odnośnie płynów do reanimacji DPF'ów to żadna "ameryka". Z tego co pamiętam to od ponad 2 lat robią to w MTS i nie jeden DPF został uratowany.

 

W dieselach PSA jest zbiorniczek płynu do DPF-a który zostaje napełniany przy okazji przeglądów. Płyn ten umożliwia efektywne spalanie sadzy (plyn dawkowany jest do zbiornika paliwa). . Bardzo fajne i skuteczne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...