Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie dlaczego takie zalecenia producenta (np. 20 kkm czy 30 kkm do wymiany) .... spisek aby się bardziej psuło to chyba nie jest ...

 

ładnie wygląda w katalogu i na reklamie. Silnik wytrzyma okres gwarancji a potem to już inna sprawa.

Jakbyś miał wątpliwości polecam kilka pierwszych zdjęć:

http://www.rpmotorsport.pl/forum/viewto ... ight=flush

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie dlaczego takie zalecenia producenta (np. 20 kkm czy 30 kkm do wymiany) .... spisek aby się bardziej psuło to chyba nie jest ...

raczej nie spisek, a marketing :wink:

weźmy np. taką Skodę Octavia, która ma przebiegi międzyprzeglądowe 30 tys. km i porównajmy z Seatem Exceo, który ma przeglądy co 15 tys. km, mimo, że jest wyposażony w ten sam silnik :wink:

mam kumpli, którzy siedzą w branży olejowej i potwierdzają, że nie ma oleju, który wytrzyma 30 tys. km, bo 20 tys. już jest bardzo na granicy ryzyka :wink:

u nas w firmie pomimo zalecenia producenta (Opel) do wymian co 30 tys. km, my wymieniamy olej co 15 tys., a przeglądy robimy co 30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie się obawiałem ... nic trzeba będzie poszukać jakiegoś dobrego oleju ...

 

-- 23 wrz 2011, o 14:30 --

 

mam kumpli, którzy siedzą w branży olejowej i potwierdzają, że nie ma oleju, który wytrzyma 30 tys. km, bo 20 tys. już jest bardzo na granicy ryzyka :wink:

 

Ciekawe że temu marketingowi nie uległy marki japońskie - przynajmniej Honda 20kkm i Subrau 15kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru w swojej instrukcji pisze ze jak nie ciagniesz przyczep, łódek.

Nie masz auta na taksowce. Nie jezdzisz rajdowo to nie trzeba tej oliwy wcale wymieniac.

tak myślałem... tak pisze większość producentów, bo szczególnie w PL mało kto potrafi taką skrzynię obsłużyć :(

w moim poprzednim aucie, jak pojawiłem się na wymianę oleju w skrzyni, to gęby rozdziawili i nie wiedzieli jak się do tego zabrać, nie mieli specjalnego oleju, nie wiedzieli na czym polega dynamiczna wymiana itd. a serwis był jak najbardziej "autoryzowany" :wink:

problem skrzyń automatycznych polega na tym, że jak chcemy się nią długo pocieszyć, to olej trzeba wymieniać przynajmniej co 120 - 150 tys. km :wink:

siły i ciśnienia, jakie panują wewnątrz skrzyni wymuszają dobre smarowanie elementów :wink:

fachowcy od skrzyń twierdzą, że są skrzynie, które przy w miarę delikatnym obchodzeniu się mają spore przebiegi, ale rozsądek nakazuje wymienianie oleju, bo nigdy nie wiadomo, co się zdarzy :wink:

-No i dlatego instrukcja instrukcja, ale ja zamierzam ten tluszcz wymienic.

Nie wiem tylko czy to sie daje zrobic na wlasna reke.

I jaki specjalistyczny sprzet jest do tego potrzebny.

Do ewentualnej wymiany mam dosc daleko, wiec narazie sie nie martwie.

 

Pod haslem dynamiczna wymiana kryje sie wymiana w czasie pracy?

Cos jak w wielkich dieslach przy generatorach - wymiana oleju na pracujacym silniku?

 

Do tej pory najwiekszym problemem w automach byl olej niekonicznie dobrze reagujacy na temperature.

Wytraca sie z niego cos co na oko przypomina polietylen albo stearyne i niczym cholesterol blokuje "krwioobieg" maszyneri.

Osadza sie tez na gniazdach zaworow i skrzynia zaczyna szwankowac.

Lekarstwem, poza wymianami jest AUX chlodnica oliwy.

 

-- Pt wrz 23, 2011 5:24 pm --

 

 

 

 

 

Wiesz, to zalezy od techniki/sposobu jazdy.

 

Mozna tak przyspieszac ze obroty rosna ale tylko poczatkowo do pewnej wartosci, potem sie zatrzymuja i kompletnie zmiana przelozenia nie jest zauwazalna.

Nastepnie jest skok do dolu (obrotow) i zaczyna sie nowy cykl cykl.

 

Przy agresywnym przyspieszaniu podobnych cykli jest wiecej. Okresy ze stalymi obrotami sa krotkie, albo ich prawie nie ma.

 

 

W trybie "manualnym" też tak się zachowuje? Pewnie jak ta skrzynia działa to tylko inżynierowie Subaru wiedzą :)

 

Nie, w trybie manualnym zachowanie wyglada dokladnie taksamo jak w manualu. Tyle ze sprzegla nie ma.

Oczywiscie jest problem, przynajmniej dla mnie.

Mozna sie zatrzymac na "jedynce" :)

Do tego aby sprawnie jezdzic po miescie z tymi lopatkami chyba bym musial sie troche tego pouczyc by weszlo w "palce".

Musze myslec co robie....... w tradycyjnym manualu nie musze... :)

 

-- Pt wrz 23, 2011 5:36 pm --

 

Olej lepiej wymieniać dynamicznie czy tak naprawdę nie ma to dużego znaczenia dla tej skrzyni

gdyby tak było to producent by tak kazał robić........ :wink:

niestety przy wymianie statycznej w 90% skrzyń biegów udaje się wymienić ok. 50% oleju :(

nie wszystko spływa do miski olejowej i po wymianie oraz uruchomieniu pompy olejowej stary miesza się z nowym :(

oczywiście trzeba też wymienić filtr oleju w skrzyni, ale to niewiele pomaga, bo zaraz filtr będzie upaprany brudami ze starego oleju...

profesjonalnie powinno się jeszcze wypłukać cały układ przed zalaniem nowym olejem :wink:

wymiana dynamiczna wcale nie jest bardzo skomplikowana, a na pewno znacznie bardziej efektywna :wink:

 

Wyplukac? czym?

Owszem, bywa problem w skrzyniach ktore nie maja korka w konwerterze. Wtedy prawda ze wymieniasz tylko czesc oleju.

 

Ale z wymiana dynamiczna widze problem. Jak sie dostac do "smoka" bez zdejmowania miski?

Kurcze, nie pamietam czy ta skrzynia ma zwnetrzny filtr.....

Zoniny Forester ma. Mozna by zrobic ustrojstwo przykrecane zamiast filtra z bypasem.

To co wlatuje do filtra lecialo by do "kubla" a w miejsce tego co normalnie wraca lecial by swierzy olej.

Pytanie tylko czy na wylocie z filtra jest "ssanie".... bo jak nie to klops.

 

-- Pt wrz 23, 2011 5:51 pm --

 

mam kumpli, którzy siedzą w branży olejowej i potwierdzają, że nie ma oleju, który wytrzyma 30 tys. km, bo 20 tys. już jest bardzo na granicy ryzyka :wink:

u nas w firmie pomimo zalecenia producenta (Opel) do wymian co 30 tys. km, my wymieniamy olej co 15 tys., a przeglądy robimy co 30

 

A to ?

http://www.amsoil.com/storefront/azo.aspx

 

-- Pt wrz 23, 2011 5:53 pm --

 

Tego właśnie się obawiałem ... nic trzeba będzie poszukać jakiegoś dobrego oleju ...

 

 

 

Szukac nie trzeba :)

 

AMSOIL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukac nie trzeba :)

AMSOIL :)

najlepiej przejechać na nim 15 tys. km i dać do zbadania :wink:

ja raczej w cuda nie wierzę :wink:

 

 

Może kalibracja to za dużo powiedziane, ale może wprowadzić poprawkę wskazań komputera (średnie spalanie) opisałem to tu:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=144942

nie potrzeba komputera do tego (działa dla OBK MY10). Po pewnym czasie wskazania zasięgu będą też bardziej realistyczne. Błędów to nie wyeliminuje - niekiedy zależnie od stylu jazdy potrafi komputer pofantazjować.

próbowałem chyba z 10 razy i u mnie w OBK MY 10 nie działa :cry:

zadziałało :!: :lol: trzeba strasznie zasuwać z tym przyciskaniem i faktycznie jest mało czasu na wykonanie kombinacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukac nie trzeba :)

AMSOIL :)

najlepiej przejechać na nim 15 tys. km i dać do zbadania :wink:

ja raczej w cuda nie wierzę :wink:

 

 

W cuda nie trzeba :)

 

Wystarczy w mysl techniczna. :P

 

-- Pt wrz 23, 2011 7:52 pm --

 

TyrTyr ---- to czysty marketing dla "leniwych amerykanów".

 

Moze. Tylko dlaczego u nich obiegowa madrosc ludowa mowi o wymianach co 3k mil.

To jest 4.8 kkm. I ponoc ludzie leca religijnie robic te wymiany...

 

Ja mam osobiste bardzo dobre doswiadczenia z olejami tej firmy.

Dobijam wlasnie do 12 tys km na ich oliwie i zrobie analize... zobaczymy.

Aaaa po tych 12 tys ja nie jestem wstanie powiedziec czy oleju ubylo czy nie.

Na bagnecie jest tyle samo....

 

 

W Passacie z przebiegiem 0.5 miliona tez wzasadzie nie ubywalo. Nie trzeba bylo dolewac miedzy wymianami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukac nie trzeba :)

AMSOIL :)

najlepiej przejechać na nim 15 tys. km i dać do zbadania :wink:

ja raczej w cuda nie wierzę :wink:

 

 

W cuda nie trzeba :)

 

Wystarczy w mysl techniczna. :P

 

-- Pt wrz 23, 2011 7:52 pm --

 

TyrTyr ---- to czysty marketing dla "leniwych amerykanów".

 

Moze. Tylko dlaczego u nich obiegowa madrosc ludowa mowi o wymianach co 3k mil.

To jest 4.8 kkm. I ponoc ludzie leca religijnie robic te wymiany...

 

Ja mam osobiste bardzo dobre doswiadczenia z olejami tej firmy.

Dobijam wlasnie do 12 tys km na ich oliwie i zrobie analize... zobaczymy.

Aaaa po tych 12 tys ja nie jestem wstanie powiedziec czy oleju ubylo czy nie.

Na bagnecie jest tyle samo....

 

 

W Passacie z przebiegiem 0.5 miliona tez wzasadzie nie ubywalo. Nie trzeba bylo dolewac miedzy wymianami.

Czyli hamerykański AMSOIL :?: :wink: jest najlepszy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli hamerykański AMSOIL :?: :wink: jest najlepszy :?:

 

Jest to jedyny albo jeden z niewielu calkiem, calkowicie syntetyczny olej.

 

Czy jest najlepszy? Ja mam z nim bardzo dobre doswiadczenia.

Sa tacy co twierdza ze Red Line jest lepszy.

 

Ja na torach sie nie scigam, Red Line nie stosowalem wiec pojecia nie mam.

 

Kiedys, pamietam na jednym forum byl gosc ktory dla Castrola pracowal i udowadnial ze Castrol jest lepszy od

AMSOILa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadziałało :!: :lol: trzeba strasznie zasuwać z tym przyciskaniem i faktycznie jest mało czasu na wykonanie kombinacji...

 

Zgadza się trzeba być szybkim i nie pomylić się w liczeniu :-)

 

A czy jest jakaś możliwość kalibracji MY08?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najlepszego oleju.

Tak samo nie ma najlepszej opony,samochodu czy szamponu...

 

Dokładnie też tak myślę ale czasami wiara czyni cuda :wink:

 

Masz racje.

Masa ludzi twierdzi ze jesli na flaszce z tluszczem jest napisane ze spelnia wymagania to oni wierza ze tylko

dupek placi wiecej za jakis "lepszy" olej. Silnik tak odrazu sie nie zatrzyma....

 

I tak jest ze wszystkim. Nie ma sensu kopowac TV XBR bo na tym najtanszym tez obraz sie pokazuje.

Na pierona kolumny za wielka kase skoro ze szczekaczki tez muzyka poleci.

Jabolem zaprawic sie mozna rownie dobrze jak drogim Bordoux.

I tak dalej, i tak dalej.

 

Czy nie ma najlepszej opony? Oczywiscie ze jest. Tak samo jak jest najlepszy szampon i samochod.

Jesli nie widzisz gradacji produktow na rynku to ........ no przykro mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadziałało :!: :lol: trzeba strasznie zasuwać z tym przyciskaniem i faktycznie jest mało czasu na wykonanie kombinacji...

 

Zgadza się trzeba być szybkim i nie pomylić się w liczeniu :-)

 

A czy jest jakaś możliwość kalibracji MY08?

 

Zdaj się że nie, trzeba by poszukać w instrukcji serwisowej opis znalazłem tylko do MY10 a innych nie szukałem.

 

-- 24 wrz 2011, o 08:25 --

 

Czy nie ma najlepszej opony? Oczywiscie ze jest. Tak samo jak jest najlepszy szampon i samochod.

Jesli nie widzisz gradacji produktow na rynku to ........ no przykro mi.

 

Wszystko zależy od przyjętych kryteriów oceny i przyjętych kompromisów. Bo co to jest najlepsza opona taka co da radę na torze i w błocie?. Z gradacją produktów jest tak że w pewnym momencie nie widać różnicy między produktami oprócz ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amsoil to jeden z lepszych produktów dostępnych na rynku. Świadczą o ty testy i badania przeprowadzane przez osoby z tego forum i w stanach.

Mimo to wymiana co 30k km to fikcja. Silnik wytrzyma ale niewiele ma to wspólnego z jego "normalną" pracą gwarantującą długie przebiegi ale przecież żaden producent tego nie napisze.

 

Dobi1972 -- masz rację ale są najlepsze opony na błoto i na tor i wcale nie muszą być najdroższe. Dużo zależy o oczekiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amsoil to jeden z lepszych produktów dostępnych na rynku. Świadczą o ty testy i badania przeprowadzane przez osoby z tego forum i w stanach.

Mimo to wymiana co 30k km to fikcja. Silnik wytrzyma ale niewiele ma to wspólnego z jego "normalną" pracą gwarantującą długie przebiegi ale przecież żaden producent tego nie napisze.

 

Dobi1972 -- masz rację ale są najlepsze opony na błoto i na tor i wcale nie muszą być najdroższe. Dużo zależy o oczekiwań.

 

Dokładnie tak. Trzeba przyjąć jakieś kryteria czy oczekiwania. Co do oleju Amsoil to poczytam, chciałbym zlać silnik czymś lepszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jest ze wszystkim. Nie ma sensu kopowac TV XBR bo na tym najtanszym tez obraz sie pokazuje.

Na pierona kolumny za wielka kase skoro ze szczekaczki tez muzyka poleci.

Jabolem zaprawic sie mozna rownie dobrze jak drogim Bordoux.

I tak dalej, i tak dalej.

chyba nie chodziło o skrajności... są marki, których głównym celem jest wyciskanie kasy z konsumentów nastawionych... powiedzmy lekko snobistycznie :wink:

nie chodzi o porównywanie Dacii z Maybachem, ale marek bliżej siebie położonych, jak np. Subaru i Audi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie ma najlepszej opony? Oczywiscie ze jest. Tak samo jak jest najlepszy szampon i samochod.

Jesli nie widzisz gradacji produktow na rynku to ........ no przykro mi.

 

Wszystko zależy od przyjętych kryteriów oceny i przyjętych kompromisów. Bo co to jest najlepsza opona taka co da radę na torze i w błocie?. Z gradacją produktów jest tak że w pewnym momencie nie widać różnicy między produktami oprócz ceny.

 

Co to jest najlepsza opona? Poprostu taka ktora najlepiej spelni Twoje oczekiwania i/lub zaspokoi Twoje potrzeby.

Jesli potrzebujesz jedej opony i na tor i na bloto to napewno znajdzie sie taka ktora lepiej od inych zachowa sie i na torze i w blocie.

Widac tylko cene? Bledem jest ocenianie produktu tylko i wylacznie w funkcj ceny.

 

-- N wrz 25, 2011 6:37 am --

 

chyba nie chodziło o skrajności... są marki, których głównym celem jest wyciskanie kasy z konsumentów nastawionych... powiedzmy lekko snobistycznie :wink:

nie chodzi o porównywanie Dacii z Maybachem, ale marek bliżej siebie położonych, jak np. Subaru i Audi :wink:

 

Nie idzie o skrajnosci ale czasem przejaskrawienie pomaga w argumentacji.

Zwlaszcza jesli jedna ze stron "daje po bandzie" hamerykanoscia produktu.

 

-- N wrz 25, 2011 6:47 am --

 

Amsoil to jeden z lepszych produktów dostępnych na rynku. Świadczą o ty testy i badania przeprowadzane przez osoby z tego forum i w stanach.

Mimo to wymiana co 30k km to fikcja. Silnik wytrzyma ale niewiele ma to wspólnego z jego "normalną" pracą gwarantującą długie przebiegi ale przecież żaden producent tego nie napisze.

 

Jest wiele glosow zatym ze dobrego syntetyka nie trzeba wymieniac wcale.

 

Nie pamietam teraz kiedy zapadla ta decyzja u mnie, ale zrobilem napewno wiecej niz 50 tys km Passatem TDI wymieniejac tylko filtr i uzupelniajac olej.

Fakt ze te silnik ma spory filtr i kazda wymiana wymaga okolo litra nowego oleju.

Czyli mimo woli wymienialem okolo 25% oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele glosow zatym ze dobrego syntetyka nie trzeba wymieniac wcale.

 

Nie pamietam teraz kiedy zapadla ta decyzja u mnie, ale zrobilem napewno wiecej niz 50 tys km Passatem TDI wymieniejac tylko filtr i uzupelniajac olej.

Fakt ze te silnik ma spory filtr i kazda wymiana wymaga okolo litra nowego oleju.

Czyli mimo woli wymienialem okolo 25% oleju.

 

Jest taka teoria głoszona swego czasu przez pana Henkde Groot'a :

 

http://www.wykop.pl/ramka/70734/zmowa-milczenia-nie-wymieniaj-oleju-w-samochodzie/

 

pytanie czy to prawda i jaka jest naprawę kondycja silnika po takiej kuracji, że się da przejechać 50 kkm to inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...