Jump to content

Tarcze Zimmermann Sport + klocki zimmermann


wwolny
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

po zakupie WRX-a w kwietniu wymieniłem przednie tarcze i klocki na zimmermann y ( tarcze przewiercane + klocki standard ). Poprzednie tarcze były prawie nowe ale popękane tak, że kierownica podczas hamowania chciała wybić zęby. Jedyny minus zimmermann ów to buczenie pod koniec hamowania z prędkości ponad 120 km/h. Wydaję mi się, że wina to za twardych klocków. Proszę o podpowiedź, czy spróbować klocków Ferodo DS2500, czy EBC Greenstuff?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

po zakupie WRX-a w kwietniu wymieniłem przednie tarcze i klocki na zimmermann y ( tarcze przewiercane + klocki standard ). Poprzednie tarcze były prawie nowe ale popękane tak, że kierownica podczas hamowania chciała wybić zęby. Jedyny minus zimmermann ów to buczenie pod koniec hamowania z prędkości ponad 120 km/h. Wydaję mi się, że wina to za twardych klocków. Proszę o podpowiedź, czy spróbować klocków Ferodo DS2500, czy EBC Greenstuff?

 

Green do WRXa będzie Ci ciężko znaleźć, bo chyba nie robią :mrgreen: Miałem RedStuffy i to gnój jest, od tamtej pory unikam ebc. Jeśli nie musisz się budżetem przejmować DS jest sprawdzony i genialny, ale warty rozwagi jest klocek OMP R&S. Zminiłem jakieś dwa tygodnie temu i jestem naprawdę pod wrażeniem, a cena jest śmieszna.

Link to comment
Share on other sites

Mi się wydaję , że buczenie to normalny odgłos przy tarczach wierconych. Są one głośniejsze niż zwykłe tarcze.

Także nie obstawiałbym klocków.

Link to comment
Share on other sites

Green do WRXa będzie Ci ciężko znaleźć, bo chyba nie robią :mrgreen: Miałem RedStuffy i to gnój jest, od tamtej pory unikam ebc. Jeśli nie musisz się budżetem przejmować DS jest sprawdzony i genialny, ale warty rozwagi jest klocek OMP R&S. Zminiłem jakieś dwa tygodnie temu i jestem naprawdę pod wrażeniem, a cena jest śmieszna.

 

tylko że OMP R&S są bardziej Road niż Sport :wink: ... z moich już poleciał dym, jak z Jako szukaliśmy przyczyny spalania stukowego :wink:

 

ja jak tylko skończą się te OMP wracam do DS2500 i już nie będę kombinować z klockami ... no może jeszcze CL RC5+ ... bo DS2500 miałem poprzednio i wiem jak hamują ... (prawie wszyscy wiedzą :D ) tyle że są drogie ... kupiłem tańsze OMP i teraz mam ...

a RC5+ są widzę tak samo chwalone jak DS2500

Link to comment
Share on other sites

Green do WRXa będzie Ci ciężko znaleźć, bo chyba nie robią :mrgreen: Miałem RedStuffy i to gnój jest, od tamtej pory unikam ebc. Jeśli nie musisz się budżetem przejmować DS jest sprawdzony i genialny, ale warty rozwagi jest klocek OMP R&S. Zminiłem jakieś dwa tygodnie temu i jestem naprawdę pod wrażeniem, a cena jest śmieszna.

 

tylko że OMP R&S są bardziej Road niż Sport :wink: ... z moich już poleciał dym, jak z Jako szukaliśmy przyczyny spalania stukowego :wink:

 

ja jak tylko skończą się te OMP wracam do DS2500 i już nie będę kombinować z klockami ... no może jeszcze CL RC5+ ... bo DS2500 miałem poprzednio i wiem jak hamują ... (prawie wszyscy wiedzą :D ) tyle że są drogie ... kupiłem tańsze OMP i teraz mam ...

a RC5+ są widzę tak samo chwalone jak DS2500

 

 

A próbowałeś Hawk HP+ jako alternatywę , lub HT-10 jak ktoś chce twardszego klocka uliczno-torowego.

Link to comment
Share on other sites

jak na razie na ds-ach jest o niebo lepiej, żadnego buczenia....

 

akurat w hamowaniu jest na odwrót niż w mechanice , jak buczy to znaczy ze się ściera i hamuję , jak piszczy ( w granicach przewidzianych przez producenta ) to znaczy ze klocki mają wysoki współczynnik tarcia i robią robotę .

Link to comment
Share on other sites

Buczenia nie ma nawet przy hamowaniu ze 160 km/h. Jedyny malutki minus ds2500 to piski podczas hamowania z prędkości rzędu 10-20 km/h. Żadnych innych klocków już nie będę próbował, na allegro znalazłem najtaniej za 605 zł/komplet przód.

Link to comment
Share on other sites

Green do WRXa będzie Ci ciężko znaleźć, bo chyba nie robią :mrgreen: Miałem RedStuffy i to gnój jest, od tamtej pory unikam ebc. Jeśli nie musisz się budżetem przejmować DS jest sprawdzony i genialny, ale warty rozwagi jest klocek OMP R&S. Zminiłem jakieś dwa tygodnie temu i jestem naprawdę pod wrażeniem, a cena jest śmieszna.

 

tylko że OMP R&S są bardziej Road niż Sport :wink: ... z moich już poleciał dym, jak z Jako szukaliśmy przyczyny spalania stukowego :wink:

 

ja jak tylko skończą się te OMP wracam do DS2500 i już nie będę kombinować z klockami ... no może jeszcze CL RC5+ ... bo DS2500 miałem poprzednio i wiem jak hamują ... (prawie wszyscy wiedzą :D ) tyle że są drogie ... kupiłem tańsze OMP i teraz mam ...

a RC5+ są widzę tak samo chwalone jak DS2500

a jednak... dobrze że zaczekałem i kupiłem okazyjnie DSy :)

Link to comment
Share on other sites

OMP do jazdy po mieście są ok ... no prawie, bo mi w mieście zaczęły dymić :wink:

teraz uważniej hamuję ... ale chyba nic się nie stało, bo już znów dobrze hamują ... ale pewnie jakbym im w porę nie dał odpocząć ... to już bym pisał ogłoszenie "[K] DS2500 do WRXa" :D

Link to comment
Share on other sites

OMP to do emeryckiej jazdy.

Potwierdzam. Mam OMP i póki jeździ się w maierę spokojnie wszystko jest OK. Natomiast przy kilku lepszych hamowania , klocek przestaję działać. Ja się mocno zawiodłem :?

Link to comment
Share on other sites

OMP to do emeryckiej jazdy. Do WRXa kupuje się CL RC5+ lub DS2500. Hawki też podobno są dobre (w US niektórzy twierdzą że lepsze niż Ferodo), tylko nie wiem który model.

 

 

Akurat Hawk specjalizuje się w klockach do sportu, większośc mieszanek prezentowanych przez tego producenta jest wydajniejsza od DS2500 nie we wszystkich aplikacjach mamy możliwośc wyboru wszystkich mieszanek, najwięcej jest pod zacisk Brembo ( czyli STI ), do WRX radzę zacząć od mieszanki HP+ dla tych co kochają szybką miejską jazdę bądz HT-10 jeśli szukają twardszego klocka ( coś pomiędzy DS2500 a DS3000 o ile można porównywać producentów ).

 

Mieszanka Blue9012 jest dośc agresywna dla tarcz, bardzo dużyw współczynnika tarcia , typowo wyczynowa mieszanka .

 

HPS z kolei to cywilna mieszanka carbonowa . Daje rade .

Link to comment
Share on other sites

do WRX radzę zacząć od mieszanki HP+ dla tych co kochają szybką miejską jazdę bądz HT-10 jeśli szukają twardszego klocka ( coś pomiędzy DS2500 a DS3000 o ile można porównywać producentów ).

 

Myślałem właśnie o HT-10 - orientujesz się może jaka jest cena tego klocka do WRXa na przód ?

Link to comment
Share on other sites

Elberoth, nie masz problemu z pękaniem nawiercanych tarczy?

 

Nie mam, bo dawno moje Zimmy leżą w koszu całe pokrzywione. Kupujesz albo kawiorowe, 2-częściowe tarcze, albo najtańsze gładkie Brembo za 420zł/kpl. Te ostatnie oczywiście z założeniem że zmieniasz częściej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...