Jump to content

Pompka sprzegla - i rurkologia


AMI
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

w ramach uprzyjemniania sobie zycia (i Wam rowniez - moimi pytaniami :)) - postanowilem zalozyc do swojego gc8 pompke sprzegla od new age sti - glownie dla

relokowanego zbiorniczka plynu sprzeglowego, by ulatwic sobie instalacje wiekszego tmic.

 

I tutaj pytanie - o ile dobrze widze, z pompki w gc8 idzie tylko jedna rurka prosto do silownika sprzegla (mam nadzieje, ze nie myle czesci i nazw).

Z pompki od new age ida dwie rurki, przy czym ida one nie wprost do silownika, tylko najpierw do malego bloku zlotawego w kolorze (miedzianego?)

 

Mam nadzieje, ze widac to na obrazkach ponizej:

img0018q.jpg

 

img0019k.jpg

 

img0020o.jpg

 

Z bloku jedna rurka wyglada jakby zataczala petle i wraca znow do bloku - chlodnica plynu? I takze dopiero z bloku wychodzi rurka do silownika.

 

I teraz kwestia, czy zachowac taka konstrukcje, czy ew. olac blok z owa "petla" i jeden otwor z pompy zaslepic (ktory? - przedni, czy boczny?) a drugi puscic prosto do silownika sprzegla?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Powinieneś zachować taki układ jak w newage. ten blok to po prostu trójnik z którego jeden przewód odchodzi do siłownika sprzęgła a drugi do odpowietrznika który jest w odlewie pompy. Cała ta plątanina służy tylko do odpowietrzania pompy co jest utrudnione z racji re lokowania zbiorniczka. Nie mogę tego potwierdzić praktyką ale na mój chłopski rozum to tak to wygląda 8)

Link to comment
Share on other sites

Hm, moze masz i racje - nie wiem - jest jakis zaworek jeszcze wkrecony od gory - wyglada jak odpowietrznik.

Musze popatrzec jak to w ogole jest zalozone w new age, bo na razie nie mam pomyslu jak ta platanine zainstalowac ;)

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że ten nadlew w który jest wkręcony ten odpowietrznik nie jest połączony z pompą kanałem wewnątrz obudowy. Najlepiej wykręć ten odpowietrznik i zobacz. Jak nie jest to sprawa jest prosta jak chcesz minimalistycznie, czyli ten przewód w osi pompy łączysz z siłownikiem bez tego bloku i gitara

Link to comment
Share on other sites

AMI,sprawa wygląda tak,pompka tłoczy płyn do tłoka poprzez "to coś w kolorze miedzianym" umownie nazwiemy to kolektor,po odpuszczeniu pedału sprzęgła ciśnienie które powstało w przewodzie, wraca ale kolektor zmienia jego bieg poprzez den drugi obieg,służy to temu żeby płyn który jest najbliżej tłoka był stale wymieniany i chłodzony,w ten sposób kolektor powoduje że 100% płynu jest ciągle wykorzystywane,może zostaw swój aktualny układ który masz w aucie i wymień tylko zbiorniczki z płynem ze stałego przy pompie na "przemieszczalny",bo oto chyba chodzi?

Link to comment
Share on other sites

jśli będziesz miał siłownik to pasuje bez problemu,różnica jest taka że klasyk ma siłownik z jednym przewodem a new age chyba z dwoma,zaraz zobacze czy mam taki z wrx klasik

Link to comment
Share on other sites

wymiana samej pompy by nic nie dała,to zestaw pompa plus siłownik powodują że płyn jest szybciej i efektowniej wymieniany w całym obiegu dlatego że dzieje się to już bezpośrednio w siłowniku,myślę że przerobienie samego zbiorniczka cię zadowoli :lol: a duży subaru złom masz niedaleko w Westmeath

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...