Jump to content

Upgrade WRX...


Raga
 Share

Recommended Posts

Krótkie pytanie:

 

Mam Imprezę WRX 2004 US - 5 x 100

 

1.

Jakie zaciski szukać z STI by pasowało i dobrze hamowało? Trzeba też od razu tyarczę zmienić?

 

2.

Pytanie z ciekawości - gdy padnie silnik poszukam takowy z STI - może to być dowolny z Imprezy STi do zmiany budy na Lanosa? Czy komplretny silnik wchodzi plug&play czy trzeba też zmienić skrzynię itd? Wiadomo, ze seryjna WRX skrzynia nie pożyje przy większej mocy, ale na razie próbuję się orientować co i jak.

 

Dzięki za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Krótkie pytanie:

 

Mam Imprezę WRX 2004 US - 5 x 100

 

1.

Jakie zaciski szukać z STI by pasowało i dobrze hamowało? Trzeba też od razu tyarczę zmienić?

Brembo z rozstawem 5x100, tarcze, a na tył hybrydę ze średnicą tarczy z STI, a bębna z WRX.

Co do silnika to nie pomogę.

Link to comment
Share on other sites

Krótkie pytanie:

 

Mam Imprezę WRX 2004 US - 5 x 100

 

1.

Jakie zaciski szukać z STI by pasowało i dobrze hamowało? Trzeba też od razu tyarczę zmienić?

Brembo z rozstawem 5x100, tarcze, a na tył hybrydę ze średnicą tarczy z STI, a bębna z WRX.

Co do silnika to nie pomogę.

 

Dyzio a ty nie masz już tego hamulca z WRX? A może wiesz gdzie znajde takie z STI? Boję się troche kupować na allegro - jeszcze topielca kupię ;)

Link to comment
Share on other sites

Krótkie pytanie:

 

Mam Imprezę WRX 2004 US - 5 x 100

 

1.

Jakie zaciski szukać z STI by pasowało i dobrze hamowało? Trzeba też od razu tyarczę zmienić?

Brembo z rozstawem 5x100, tarcze, a na tył hybrydę ze średnicą tarczy z STI, a bębna z WRX.

Co do silnika to nie pomogę.

 

Dyzio a ty nie masz już tego hamulca z WRX? A może wiesz gdzie znajde takie z STI? Boję się troche kupować na allegro - jeszcze topielca kupię ;)

 

 

pamietaj tylko ze nie kazda felga 17 cali przyjmie zacisk Brembo z STI wiec moze cie jeszcze czekac kupno felg.

 

a tak kozystajac z okazji to widze ze jednak chcesz dlubnac WRXa mino ze w innym watku uwazales ze taki swietny jest :wink: :)

Link to comment
Share on other sites

 

pamietaj tylko ze nie kazda felga 17 cali przyjmie zacisk Brembo z STI wiec moze cie jeszcze czekac kupno felg.

 

Fakt! Też musiałem zmienić na inne ET!

;-)

Niemam już tych wrx-owych. Jednak jak już zmieniasz to kup lepiej STI. Niewielka różnica w cenie, a na dzielnie dodatkowe punkty do respektu.

:twisted:

Link to comment
Share on other sites

Raga, WRXowa felga (7") nie wchodzi na STIowy zacisk (potrzebna felga 7.5" i to nie wiem czy każda).

Zerknij sobie na zestaw K sport (zacisk tarcza i klocek) na stronie pewnej zakazanej firmy. Wchodzi pod WRXową felgę a ja bardzo sobie chwalę.

Link to comment
Share on other sites

Raga, WRXowa felga (7") nie wchodzi na STIowy zacisk (potrzebna felga 7.5" i to nie wiem czy każda).

Zerknij sobie na zestaw K sport (zacisk tarcza i klocek) na stronie pewnej zakazanej firmy. Wchodzi pod WRXową felgę a ja bardzo sobie chwalę.

ale cenowo wychodzi znaczniej drozej , bo zacisk STI da sie upolowac w na prawde dobrej a do K sportow to raz ze klocek drogi a dwa ze w tej cenie to bedzie mail caly komplet brembo a jak bedzie mial szczescie to moze i reszta zostanie.

Link to comment
Share on other sites

No nie wiem. Za 5500 zł masz zacisk 8 tłoczkowy, tarczę 33cm klocek ferodo ds2500 i stalowy oplot z tego co pamiętam.

Za same zaciski STi trzeba 2500-3000 policzyć, do tego wypada wrzucić jakąś rozsądną tarczę i klocki też. Podejrzewam, że tarcze i klocki to lekko licząc 2000 zł i pamiętaj, że jeszcze musisz mieć felgi nowe (WRXowe nie wejdą na zacisk STi, a na Ksportowy wchodzą).

 

Przynajmniej ja to sobie tak kalkuluje i dlatego zaproponowałem :P

Link to comment
Share on other sites

No nie wiem. Za 5500 zł masz zacisk 8 tłoczkowy, tarczę 33cm klocek ferodo ds2500 i stalowy oplot z tego co pamiętam.

Za same zaciski STi trzeba 2500-3000 policzyć, do tego wypada wrzucić jakąś rozsądną tarczę i klocki też. Podejrzewam, że tarcze i klocki to lekko licząc 2000 zł i pamiętaj, że jeszcze musisz mieć felgi nowe (WRXowe nie wejdą na zacisk STi, a na Ksportowy wchodzą).

 

Przynajmniej ja to sobie tak kalkuluje i dlatego zaproponowałem :P

 

 

Masz racje wszystko sie zgadza , ale jak sie dobrze przypoluje na allegro to da rady taniej wyrwac i to duzo.Z felgami masz 100% racji.

Link to comment
Share on other sites

A po co ci te hamulce z STI ? Aby mieć większy szacun na dzielni, czy zamierzasz ostro upalać na torze Poznań na pełnym slicku wyścigowym ?

 

Bo jak ani jedno ani drugie, to heblunek z WRXa w zupełności ci wystarczy. Musisz do niego tylko dokupić BARDZO dobre klocki, np. Ferodo DS2500, dobry płyn Hamulcowy (Motul RBF600 lub Castrol SRF) i opony o szerokości 225 zamiast seryjnych 215 (jeżeli jeszcze nie masz). I wszystko.

Link to comment
Share on other sites

A po co ci te hamulce z STI ? Aby mieć większy szacun na dzielni, czy zamierzasz ostro upalać na torze Poznań na pełnym slicku wyścigowym ?

 

Bo jak ani jedno ani drugie, to heblunek z WRXa w zupełności ci wystarczy. Musisz do niego tylko dokupić BARDZO dobre klocki, np. Ferodo DS2500, dobry płyn Hamulcowy (Motul RBF600 lub Castrol SRF) i opony o szerokości 225 zamiast seryjnych 215 (jeżeli jeszcze nie masz). I wszystko.

 

No nie wiem po co mi piszesz takie bzdury - przeciesz każdy wie, że osiągnąłem juz 110% szacunku na dzielnicy a Nurnburgring robie na zimówkach 185 ;)

 

Prawda jest taka, jak napisałem poniżej. Może europejskie zaciski 4 i 2 daje rade, jednak hamerykańskie 2 i 1 to nieporozumienie. Płyn mam właśnie motula a oponki zawsze 225. Z klocków to nie testowałem jeszcze właśnie tych Ferodo, choć wolę takowe włożyć do mocniejszych zacisków.

 

a tak kozystajac z okazji to widze ze jednak chcesz dlubnac WRXa mino ze w innym watku uwazales ze taki swietny jest :wink: :)

 

WRX jest Super! Jednak amerykaniec ze swoim 2 tłoczkiem na przodzie i tłoczkiem na tyle jest mega kiepski. Specyfikacja europejska jest już dużo lepsza.

 

 

 

---

 

Chłopy, a co z tematem na silnik? Oczywiście modów dokonam w momencie wykakania sie starego silnika. Modowanie nie jest złe turdziGT - tylko twierdzenie, że dopiero STI od 350 kuni wzwyż na wydumanym zawiasie i spec szperach jeździ to błąd :P

Link to comment
Share on other sites

Prawda jest taka, jak napisałem poniżej. Może europejskie zaciski 4 i 2 daje rade, jednak hamerykańskie 2 i 1 to nieporozumienie. Płyn mam właśnie motula a oponki zawsze 225. Z klocków to nie testowałem jeszcze właśnie tych Ferodo, choć wolę takowe włożyć do mocniejszych zacisków.

 

WRX jest Super! Jednak amerykaniec ze swoim 2 tłoczkiem na przodzie i tłoczkiem na tyle jest mega kiepski. Specyfikacja europejska jest już dużo lepsza.

 

Prawda to... pamiętam jak kupiłem swojego WRXa, wsiadłem się przejechać, i WOOO WAAAA jak to przyśpiesza, jak to się trzyma. Mój temperament ostudził prawy 90 bo bardzo długiej prostej...... Do dzisiaj nie wiem, jak się poskładałem w ten zakręt.

I teraz co ciekawe - byłem przygotowany, że WRX będzie hamował lepiej niż OBK.... fakt OBK jest wolniejszy, jednak hamulunek WRXa US mnie po prostu zatkał :S.

 

To samo miał DNL jak się raz przejechał WRXem na amerykańskim hamulcu :S

 

Raga, robienia silnika WRX jeszcze nie przerabiałem, ale rozważ moją propozycję dotyczącą hamulców ;)

Link to comment
Share on other sites

WRX jest Super! Jednak amerykaniec ze swoim 2 tłoczkiem na przodzie i tłoczkiem na tyle jest mega kiepski. Specyfikacja europejska jest już dużo lepsza.

 

Nie przerabiałem amerykańskich hamulców 2/1, ale z tego co czytałem na NASIOC ludzie w stanach wcale nie pieją z zachwytu nad 4-tłoczkowymi zaciskami (u nich to się nazywa MY06 calipers, bo dopiero w hawkeye'u zaczęli je tam montować, w EU były od czasów GTka). Wręcz przeciwnie, w wielu postach powtarza się stwierdzenie, że zacisk 2-tłoczkowy posiada lepszy brake feel, i wcale nie jest mniej efektywny niż 4-tłoczkowy - nie zapewnia ani wększej siły hamowania, ani większej pojemności cieplnej układu (oczywiście zakładając identyczne tarcze i identyczne klocki - o czym wielu z was zapomina robiąc porównania !). Jak ktoś pyta, to konsensus jest tam taki, że NIE zmieniać, chyba że na BBK.

 

Radzę poczytać amerykańskie fora, bo kasę wydać zawsze łatwo, trudniej zrobić to z sensem.

Link to comment
Share on other sites

I na pewno zdążyłeś do nich włożyć dobre klocki.

 

Harv, nie zrozum mnie źle - ale poziom techniczny na forum sip jest ... najoględniej mówiąc słaby. Jeżeli zobaczysz co robią z ludzie z Subarakami w US, to zdasz sobie sprawę, że w większości kwestii wykraczających poza proste rozebranie i złożenie silnika, siedzimy tu na drzewach.

Link to comment
Share on other sites

elb coś w tym jest, ale bez przesady - mamy wielu mądrych. Ja piszę o zestawie K sport jako o zestawie, który spełnia moje oczekiwania w upalanym samochodzie.

Jestem 100% pewien, że dwutłoczkowy śmieciowy zacisk, nie ważne na jakiej tarczy i klocku nie będzie miał takiej skuteczności hamowania po kilku kółkach na Ułężu jak K sport. Baaa jak się długo i mocno pałuje, to nawet K sporta zaczyna brakować.

 

Dlatego piszę tu o upgradzie dwutłoczkowca na hamulce K sport/STI Brembo.

 

Przyznaj, że STI nie bez przyczyny ma Brembo zamiast dwóchtłoczków.

 

Dlatego uważam i podtrzymuje, że jeżeli chcemy zmienić dwutłoczek na coś lepszego to warto to zrobić na STi lub K sport (w kierunku którego ja się skłaniam). Nie wiem jak jest z Europejskim czterotłoczkiem bo nigdy takiego hamulca nie miałem.

Link to comment
Share on other sites

Pisałem odnośnie upgradu z WRX US 2-pot do WRX EU 4-pot

 

BBK o którym piszesz jest na pewno lepszy. Pytanie tylko czy osobie, która założyła ten wątek jest faktycznie niezbędny ?

 

Seryjne heble WRX z tarczą 294mm są z dobrym klockiem w zupełności wystarczające. W Ułężu mogę zrobić dwa bardzo szybkie kółka na DS2500 i oponach R888, i heble się nie kończą. Dzisiaj jeździłem po torze w Kielcach przez 1,5h NON STOP (!) na RE70 i również nie miałem najmniejszych problemów z hamulcami.

 

Jak ktoś chce upgradowac WRXa, to niech sobie kupi dobre klocki, płyn hamulcowy, stabilizatory, uppipe/downpipe, dobre opony, zrobi geometrię, wstawi ładny 'kurnik' z zegarami, a na koniec niech sobie zrobi jeszcze remap. W WRXie naprawdę jest wiele znacznie pilniejszych 'potrzeb' niż te zaciski.

Link to comment
Share on other sites

Zeby nie bylo:P :

zamowie dzis te klocki-wymienie plyn na nowy i zobacze. Dam zaciskom szanse, choc... ;)

geometria jest bo i jest Tein SS z top mountami, przelotowka jest - odczuwam duzy brak w postaci seryjnego ecu a ten troche swiruje- czasem jest ten falujacy overboost ale wtedy tez nie "cisne" samochodem.

 

A co do hamulcow to powiem wprost, ze trasy robie w okolicach BB czyli raczej mniej prostych i dohamowan z duYch predkosci ( choc i tego troche tu mamy) a wiecej tras pseudo-odcinko-gorskich z licznymi zakretami i czestym hamowaniem :) mam tylko nadzieje, ze te ferodo beda gdzies do dostania, bo tak to szukam zawsze dosyc dlugo klockow:)

 

a jeszcze pytanie-wymieniac tez tyl? Wiem ze tyl w jednotloczku hamuje mocno oszczednie a teraz np juz mam efekt, ze na luku jak depne to zamiata ladnie tylem i nie chcialbym jeszcze wzmocnic ten efekt bo zrobilo by sie niebezpiecznie

Link to comment
Share on other sites

Chłopy, a co z tematem na silnik? Oczywiście modów dokonam w momencie wykakania sie starego silnika. Modowanie nie jest złe turdziGT - tylko twierdzenie, że dopiero STI od 350 kuni wzwyż na wydumanym zawiasie i spec szperach jeździ to błąd

 

alez ja tak absolutnie nie twierdze , chodzilo o to ze STi ma pare zalet zwlaszcza w technicznych aspektach ktre pozwola nawet calkowice seryjnym autem wycisnac z tego auta wiecej niz troszke dlubnietego WRXa.Chodzilo o to i o nic wiecjej i oczywisice tez zeby nie bylo ja po czesci rozumie Elba ze ma frajde takim autem klepac mocniejszych i wcale mu sie nei dziwie ze frajda jest tym wieksza ze to prawie seryjny WRX jak obok stoja goscie z autami na lawecie , ALSem i Nkowy duzym hamulcem :roll:

 

a wracajc do twojecgo glownego tematu , to szkoda rzebic motor lepiej sprzedac i kupic gotowe STI , bo wratosc twojego auta + min. 20K a pewnie i wiecej = da kwote za ktora spokojnie cos znajdziesz.

Link to comment
Share on other sites

raga co do silnika to nie bedzie wiekszych problemow wlozyc sti

niedawno dokonalem takiej operacji ( w zasadzie to panowie z nie-ASO) i nie bylo jakiejs strasznej wydumki

a silnik 20wrx wysłapowany na 2.5 sti i narazie smiga na serii skrzyni i troche stlumionej mocy

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zamów sobie DS2500 przód i DS Performance tył. Sprawdzone 1000 razy. Mają w 4T w Mysiadle.

 

Ten pierwszy klocek nie występuje do tego zacisku a ten na tył nie zamawiali jeszcze...

 

Chyba jednak idzie STI albo ten większy zestaw K sport...

Link to comment
Share on other sites

Raga - co do silnika: ładujesz dowolny, od lanosa też jest ok. Skrzynia WRXowa dużo wytrzyma, ale na pewno nie ostrą jazdę przy mocy 300KM+ i szybkie starty.

 

Dodam, że mam taki silnik, w pełni sprawny i w dobrym stanie, z głowicami, wtryskiwaczami i z fajną turbiną (VF34) do sprzedania za dobre pieniądze. Jak chcesz być "super bezpieczny", wymieniasz tłoki na kute i jesteś bonzo za marne grosze. Dorzucę do tego mnóstwo innych gratów, które wyjęli z mojego wozu - cena na kilogramy, jak w szmatexie :mrgreen:.

 

Tu szczegóły: viewtopic.php?f=16&t=132287

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...