Skocz do zawartości

Upgrade WRX...


Raga

Rekomendowane odpowiedzi

Pamietaj, ze 2.0 nie ma avcs wiec albo go nie wykorzystasz w 2.5, albo trzeba czarowac ze zmiana kompa itp.

 

Dlatego wlasnie mowie , do GTekea to sobie mozna wrzucic wszystko bo i tak rzezbisz i tak rzezbisz , ale w wypadku WRX , po co rzezbic jak jest gotowy produkt :roll: rozumie wszadzic skrzynie czy hamulek .A taki silnik to dopiero poczatek , skrzynia , hamulce , przekladnia , zawias ....... jak juz sie brac za to wsadzic grubiej np : wszystko ze spec C tak jak to ma miejsce w paru autach ale ze zwyklego STI nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o silnik, to mozna zrobic hybryde czyli blok z STi a reszta twoje graty z WRX'a. Od razu moglbys sobie zamowic blok z kutymi tlokami. Do wiekszego momentu przyda sie od razu lepsze sprzeglo.

Klocki DS2500 powinny istniec do twojego auta http://www.rallysportdirect.com/shop/fe ... -4620.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok+glowica. Zasadniczo trzeba przekalkulowac co sie komu oplaca. Ale jak tanio sie ej25 trafi + chociazby VF39 to nawet jezeli to motor z wrx, to na 300 spokojnie da rade. i nie trzeba sie spinac.

 

no ale to ocja raczej odbudowy silnika niz swapu , bo na takim setuppie to da rade nawet z WRXsowymi glowicami a koledze raczej chodzilo w swap wszystkiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok+glowica. Zasadniczo trzeba przekalkulowac co sie komu oplaca. Ale jak tanio sie ej25 trafi + chociazby VF39 to nawet jezeli to motor z wrx, to na 300 spokojnie da rade. i nie trzeba sie spinac.

 

no ale to ocja raczej odbudowy silnika niz swapu , bo na takim setuppie to da rade nawet z WRXsowymi glowicami a koledze raczej chodzilo w swap wszystkiego

 

W pierwszym poscie jest pytanie o silnik kompletny.

 

Tutaj chyba jest calkiem przystepny opis co z czego jest potrzebne przy montazu motoru z V8:

http://www.elementtuning.com/V8%20Install/Element%20V8%20EJ25%20Install.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raga - co do silnika: ładujesz dowolny, od lanosa też jest ok. Skrzynia WRXowa dużo wytrzyma, ale na pewno nie ostrą jazdę przy mocy 300KM+ i szybkie starty.

 

Dodam, że mam taki silnik, w pełni sprawny i w dobrym stanie, z głowicami, wtryskiwaczami i z fajną turbiną (VF34) do sprzedania za dobre pieniądze. Jak chcesz być "super bezpieczny", wymieniasz tłoki na kute i jesteś bonzo za marne grosze. Dorzucę do tego mnóstwo innych gratów, które wyjęli z mojego wozu - cena na kilogramy, jak w szmatexie :mrgreen:.

 

Tu szczegóły: viewtopic.php?f=16&t=132287

Ja z tyłu mam jakiś śmieć, nawet nie wiem za bardzo jaki i bez problemu wrzuca samochód w bok jak potrzeba.

Co do silnika, pamiętaj, że z tym całym ac... av... als... acls.... czy jak to tam zwą (zmienne fazy rozrządu), możesz mieć problemu.

Przypomniała mi się histEria z apalowym OBKiem, który dostał silnik ze zmiennymi fazami do kompa, który tego nie obsługiwał.

Auto generalnie nie chciało jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po małej konsultacji z doktorem i grillmajstrem Dyziem (zapraszamy na Południe na fajne grillowe żarcie!) plan na obecną chwilę jest taki:

 

- turbo 43

- intercooler STI

- pompa paliwa Walbro 255

- strojenie u kumatego człowieka z Krakowa

----

Dupohamownią u Dyzia dało to minimum 280 kuni - myślę, że u mnie będzie podobnie może lepiej, bo moja Impreza ładniejsza! Jak się wysypie to wtedy pomyślimy nad przekłądaniem itd.

 

Oczywiście nie będę odbudowywał WRX'owego silnika po wysypaniu się - wolę z STI, bo takie piękne te kolektory czerwone ;)

 

-----

 

Przemeq - a właśnie turbo i intercooler byś nie chciał osobno puścić? Intercooler mało waży!

ColinB. - super opis - dzięki! O ile dobrze kojarzę to się chyba za niedługo zobaczymy na strojeniu ;)

Kuba - info o braku takowych klocków dostałem z firmy od 4 suszarek - jako tako nie mam w pobliżu innej kumatej firmy, która by to zamówiła :(

Harvi, Turdzi - miło się mądrych słucha :mrgreen:

 

----

 

Założenie jest proste - Impreza zostaje w rodzinie i stopniowo robię ją pod siebię - nie będę zmieniał na STI, tylko wymieniał co trzeba itd np. taki DCCD czy jak się tam to ustrojstwo zwie sobie na pewno odpuszczę a zainwestuję w mocniejsze szpery... co do gratów z Spec C to mogę podać konto na darowizny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raga - co do silnika: ładujesz dowolny, od lanosa też jest ok. Skrzynia WRXowa dużo wytrzyma, ale na pewno nie ostrą jazdę przy mocy 300KM+ i szybkie starty.

 

Dodam, że mam taki silnik, w pełni sprawny i w dobrym stanie, z głowicami, wtryskiwaczami i z fajną turbiną (VF34) do sprzedania za dobre pieniądze. Jak chcesz być "super bezpieczny", wymieniasz tłoki na kute i jesteś bonzo za marne grosze. Dorzucę do tego mnóstwo innych gratów, które wyjęli z mojego wozu - cena na kilogramy, jak w szmatexie :mrgreen:.

 

Tu szczegóły: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=132287

Ja z tyłu mam jakiś śmieć, nawet nie wiem za bardzo jaki i bez problemu wrzuca samochód w bok jak potrzeba.

Co do silnika, pamiętaj, że z tym całym ac... av... als... acls.... czy jak to tam zwą (zmienne fazy rozrządu), możesz mieć problemu.

Przypomniała mi się histEria z apalowym OBKiem, który dostał silnik ze zmiennymi fazami do kompa, który tego nie obsługiwał.

Auto generalnie nie chciało jechać.

 

Ale czy w OBK nie mial wolnossaka? Tam zdaje sie zupelnie inaczej to dziala wlaczajac w to zmienny lift - duza szansa ze pozycja wyjsciowa zmiennych faz jest nieoptymalna.

W turbo akurat avcs w pozycji wyjsciowej ustawia walki na zero, co chyba od okolic 4-5tys obr jest normalne. Powoduje to, ze "dol" jest gorszy, ale gora takasama jak razem z kompem ktory by to sterowal.

 

@Raga,

Ja nic nie wiem ze sie zobaczymy, ale nie pilem nic swiecacego ostatnio wiec dar jasnowidzenia ustapil... :lol:

Jakby co to jestem na urlopie do konca nastepnego tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się i nie mówię, że nie będzie to działać :P

Dla jasności, chcę jedynie zasygnalizować, że był taki problem na forum i przy ewentualnym swapie, żeby to przynajmniej sprawdzić ;)

 

W linku, ktory wkleilem pisza ze dziala :)

Natomiast problem moze byc z najnowszymi motorami, gdzie avcs jest na walkach wydechowych - zalezy od wyjsciowego ustawienia, no i tez charakterystyka moze byc do kitu na gorze albo w calym zakresie... Dol to zawsze mozna przebolec jakos :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie jest proste - Impreza zostaje w rodzinie i stopniowo robię ją pod siebię - nie będę zmieniał na STI, tylko wymieniał co trzeba itd np. taki DCCD czy jak się tam to ustrojstwo zwie sobie na pewno odpuszczę a zainwestuję w mocniejsze szpery... co do gratów z Spec C to mogę podać konto na darowizny

 

 

najwazniejszy jest dobry plan, a ten widze masz, wiec reszta to detal :) malo tgo wszystko co wymyslies zostalo juz kiedys zrobone wiec jest wiecje niz pare osob ktore ci to ogarna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się i nie mówię, że nie będzie to działać :P

Dla jasności, chcę jedynie zasygnalizować, że był taki problem na forum i przy ewentualnym swapie, żeby to przynajmniej sprawdzić ;)

 

W linku, ktory wkleilem pisza ze dziala :)

Natomiast problem moze byc z najnowszymi motorami, gdzie avcs jest na walkach wydechowych - zalezy od wyjsciowego ustawienia, no i tez charakterystyka moze byc do kitu na gorze albo w calym zakresie... Dol to zawsze mozna przebolec jakos :)

 

ja mam motor z sti 2,5 ze zmiennymi fazami ktore oczywiscie w nim nie hulaja i jedyny negatywny skutek to lekkie szarpanie przy ok 4000 przy przyspieszaniu ale reki nie dam uciac ze to od tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raga w temacie silnika, to są dwie opcje moim zdaniem. Albo przeszczep całego silnika z STI , ale z wiązką i ECU , albo rozbudowanie Twojego , ale nigdy z niego cudów nie osiągniesz, bo dużym restryktorem są głowice, możesz zmienić zawory +1mm, inne wałki, sprężynki, kanały w głowicach, i bedzie dużo lepiej, ale trzeba sie zastanowić jak wylada dół Twojega silnika, bo moze sie okazać że krótko pojexdzi, i cały sens tej inwestycji pójdzie w łeb :roll:

A takie eksperymenty jak w tym linku, jak przeszczep niekompletnego silnika, bez ECU, wiązki, kończą sie przeważnie źle, i auto wiecej bedzie jexdziło na lawecie jak na drodze.

I nie porównuj i nie sugeruj sie Dyziem, bo on ma niedość że 2.5 , to jeszcze ma zmienne fazy , a to dwa inne światy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Ale czy w OBK nie mial wolnossaka? (...)

Mój OBK miał taki sam dół, zaś powyżej 3,5 tys, nic się nie działo, a pedał w podłodze. Wolnyssak ofkors.

 

W wątku o moich z tym problemach wklejałam zresztą wykresy z hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit , założenie jest takie, że na dzisiaj budżetowo wyciągnąć ile się da, a jak go diabli wezmą to wymiana sinika na STI. Samochód dużo nie jeździ, po iwentach prawie wcale, jak zacznie to może krócej pożyje, a jak nie to nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...