Jump to content

Olej napędowy na tylnym błotniku


spawalniczy
 Share

Recommended Posts

Ostatnio zauważyłem, że po każdym tankowaniu i przejechaniu kilku km na karoserii pod wlewem paliwa pojawiają się brzydkie zacieki z oleju napędowego sięgające aż do dolnej części zderzaka.

Tankuję do pierwszego odbicia, zwracam uwagę, żeby przy wyjmowaniu pistoletu nie kapało (ostatnio nawet po tankowaniu wycierałem papierowym ręcznikiem okolice wlewu znajdujące się pod klapką),dokręcam mocno korek i nic - efekt zawsze jest taki sam - tłuste zacieki do których szybko przykleja się brud uliczny. Czy ktoś zauważył u siebie takie zjawisko?

Link to comment
Share on other sites

Może zasyfił się odpływ spod wlewu, jak otwierasz klapkę powinien być taki mały otworek, na ktory założona jest rurka odprowadzająca ewentualnie rozlane paliwo wkoło wlewu, właśnie żeby nie ciekło po błotniku. Olej napedowy jest w ogóle wredny, bo rozlany nie odparowuje i rozłazi się jak stare gacie.... :smile: kilka kropelek albo piany z diesla i masz uwalony cały błotnik...wylej 50g oleju na kilkumetrową kałużę....będzie cała wygladała jak rosół... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio zauważyłem, że po każdym tankowaniu i przejechaniu kilku km na karoserii pod wlewem paliwa pojawiają się brzydkie zacieki z oleju napędowego sięgające aż do dolnej części zderzaka.

Tankuję do pierwszego odbicia, zwracam uwagę, żeby przy wyjmowaniu pistoletu nie kapało (ostatnio nawet po tankowaniu wycierałem papierowym ręcznikiem okolice wlewu znajdujące się pod klapką),dokręcam mocno korek i nic - efekt zawsze jest taki sam - tłuste zacieki do których szybko przykleja się brud uliczny. Czy ktoś zauważył u siebie takie zjawisko?

 

tak, u mnie jest to samo w MY09, na razie zamwoili mi korek, zobaczymy czy to bedzie to. Podobnie jak Ty tankuje do 1 wybicia.

Link to comment
Share on other sites

Otworek odpływowy wygląda na drożny, nie zalega w nim paliwo. Komancz - jestem ciekaw, czy wymiana korka pomoże. Zgłoszę problem na przeglądzie - może serwis coś wydedukuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pomogła wymiana korka???

 

Mi tez coś ostatnio ropa brudzi błotnik. Ponadto na niektórych stacjach „wybija” paliwo podczas tankowania.

 

Nie wiem czy to wina dystrybutorów czy odpowietrzanie jest mało wydajne w legacy?

Link to comment
Share on other sites

Byłem przedwczoraj na przeglądzie. ASO wymieniło korek. Dziś zatankowałem do pierwszego odbicia. Po przejechaniu 3 km - na błotniku pojawiły się trzy świeże stróżki oleju napędowego. Dokonałem dokładnych oględzin i muszę powiedzieć, że sprawa wygląda dziwnie. Zarówno korek, jak i wszystko w okolicach korka - łącznie z całym plastikiem okalającym jest idealnie suchy (nie jest też tłusty) - moim zdaniem na 100 % paliwo nie wycieka spod korka, ani z otworu odpływowego. "Kałuża" oleju stoi natomiast poniżej plastiku na metalowej części znajdującej się pod klapką wlewu i stąd wycieka na błotnik. Jedyna opcja, która przychodzi mi do głowy jest taka, że olej wypływa spod plastiku okalającego wlew paliwa. P.S. na pewno nie rozlałem paliwa przy tankowaniu - zwracam na to szczególną uwagę.

Link to comment
Share on other sites

Pomogła wymiana korka???

 

Mi tez coś ostatnio ropa brudzi błotnik. Ponadto na niektórych stacjach „wybija” paliwo podczas tankowania.

 

Nie wiem czy to wina dystrybutorów czy odpowietrzanie jest mało wydajne w legacy?

 

 

u mnie wymiana korka pomogla poki co, przynajmniej nie zauwazylem wyciekow poki co

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś widziałam białą Avensis z prawie całym czarnym błotnikiem, ewidentnie od wlewu paliwa się ten brud zaczynał. Tak że nie tylko Subaru tak ma :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...