Buczu Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Ostatnio na trasie do Wawy, stała prędkość 120km/h, spalanie 7.5l/100km, miasto przy spokojniej jeździe 12.3l/100km, ale trzeba mieć silną wolę żeby utrzymać takie spalanie... Chociaż nowe przepisy i konsekwencje znacznie wyhamowały zapędy nie jednego kierownika. Mój Forek 2.5 n/a pali w trasie 13-14l gazu. Tyle, że ta trasa to 40 minut autostrady i 40 minut stania w korku lub toczenia się na Bielanach. Ostatecznie w przeliczeniu na benzynę, nie wziął jeszcze więcej jak 6l, a było poniżej 5l. Podsumowując pali dużo mniej niż myślałem, że będzie palił więc mogłem śmiało łykać 230KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 (edytowane) Powiem tak - przed remontem - bak na 2 dni Aktualnie docieram auto - bak tygodniowo A dziennie robię jakieś 80 - 100 km . Z tym że u mnie tydzien ma 5 dni W baku jest chyba 45L z tego co pamiętam + jakieś tam odpowietrzacze itd... razem wchodzi 50L ~ 10l/100 km Więc da się Edytowane 28 Maja 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) W baku jest chyba 45L z tego co pamiętam + jakieś tam odpowietrzacze itd... razem wchodzi 50L Ja mam 60L zbiornik, ale za to trumna nie wejdzie. Podsumowując pali dużo mniej niż myślałem, że będzie palił więc mogłem śmiało łykać 230KM Kup, kup, kup!! Edytowane 29 Maja 2015 przez Pepe Dragunov Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Kup, kup, kup!! Jeśli znajdę chętnego na mojego US-speca to od razu uderzam w turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 W baku jest chyba 45L z tego co pamiętam + jakieś tam odpowietrzacze itd... razem wchodzi 50L Ja mam 60L zbiornik, ale za to trumna nie wejdzie. Podsumowując pali dużo mniej niż myślałem, że będzie palił więc mogłem śmiało łykać 230KM Kup, kup, kup!! Muszę Cię zdziwić - ale kombiak ma mniejszy zbiornik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Tak, wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) Przez cały czas ten samochód mnie zadziwia Bo na tym różnice się nie kończą ... Np. rozstaw śrub w przednim zawieszeniu jest chyba bliżej forkowi niż w imprezie w sedanie . Tzn. rozpórka dolna od sedana nie podejdzie do kombi - na własnej skórze się przekonałem . Edytowane 29 Maja 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Kombi zawsze się jebie, sorry ..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Gdzie... Subaru z założenia to niezawodne auto ! Zapomniałeś! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Gdzie... Subaru z założenia to niezawodne auto ! Zapomniałeś! Prawda jest taka, że jakbyśmy jeździli jak grzyby, to spokojnie po pół miliona na budziku bez większych remontów robiłby te fury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) Pewnie że tak - auto zużywa się proporcjonalnie do stylu jazdy Czytaj - fantazji kierownika . Ok powiedzmy że wszystko co chciałem upchałem do auta - czyli audio, natrysk wody na intercooler - sterowany poziomem doładowania, czujnik ciśnienia doładowania, alu łączniki staba , Jeszcze muszę tylko zdobyć jakiś filtr pętli masy aby zniwelować sianie w audio - bo coś mi buczy... I melduję że jestem zwarty i gotowy na spota - aby się trochę wam pochwalić Edytowane 30 Maja 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aprzemek Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Gucio gratuluję, wiem jakie to uczucie Powiedz coś więcej o tym natrysku na icka. jak to działa, skąd siorbie płyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) Płyn siorbie ze zbiorniczka w bagamelu. Tzn. wywaliłem koło zapasowe - i tam zamocowałem zbiornik o taki: Standardowo włazi to w prawy boczek sedana - ale w wagonie ni ma tam miejsca . Reszta to elektronika - czujnik mxp4250AP, czujnik temp. oleju, arduino, przekaźnik ... itd. Sterowniki z ebaya , czy nawet subarowy nie ma możliwości ustawienia poziomu doładowania i korelacji z przekaźnikiem do uruchomienia pompki. A takie które mają to kasa już inna... Takie featury mają też kupne ECU które też są tak ogólnie na mikrokontrolerach z tym że inaczej taktowanych . Przymierzam się do napisania jakiegoś wątku o tym - niestety nie mam zdjęć i nie dokumentowałem postępu prac - ale zawsze coś można skrobnąć dla potomnych lub jak qomp padnie i nie będzie backapu Oczywiście poszukiwania wysokiej loty ( kurnik sti ) wciąż trwają - miałem 1 i już go nawet pomalowałem w japan risingsun - a jak auto przyjechało to okazało się że jest od Buga - a ten nie pasi bez rzeźby ( przy okazji wymontowywania oryginalnego - połamałem połowę zaczepów - ale się trzymie ) Edytowane 31 Maja 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 a nie byłoby lepiej uzależnić natrysk na cooler od temperatury w dolocie, a nie doładowania? od doładowania to można wtrysk wody/metanolu uzależnić, ale natrysk na cooler? nie widzę tu za bardzo sensu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) Cóż trudno - masz do tego prawo - jedynym momentem gdy ww. schemat nie działa jest wtedy gdy auto stoi dłużej i wszystko do około icka się grzeje łącznie z temp. powietrza w dolocie. Czujnik temp nie jest problemem i jego oprogramowanie - lecz moje zdolności manualne w wierceniu czujnika przed przepustnicą. Generalnie nie wiem po co Ci chłodzić icka jak turbo pompuje mniej niż 0,4 bara... - czyli nie pompuje. Bo silnika tak nie wysadzisz - ale jak już pociśniesz - czyli ciśnienie wzrośnie - to już bardziej . Na pewno twoje rozwiązanie jest lepsze - ale tutaj patrz wyżej. Poza tym jeżeli też chciał byś to uzależnić od samej temp. to też chyba nie bardzo... Bo w tym momencie psika jak stoisz w korku. Pozdrawiam Dodam że celem w owym koncepcie było zniwelowanie dławienia w lecie - btw. woda na IC to zawsze parę koni więcej. A od czegoś to uzależnić trzeba. I ja tu widzę 2 parametry. Z tym że ja zamiast temp. użyłem czasu. Więc chyba sens jest... Edytowane 31 Maja 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Koledzy i Koleżanki, kto we Wro porusza się Forekiem ssakiem 2.0 158 KM i chciałby mnie wpuścić na 2 minuty do środka ? Jakkolwiek to brzmi chciałbym porównać pracę silnika. Dzięki za odzew. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elleaw Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) Koledzy i Koleżanki, kto we Wro porusza się Forekiem ssakiem 2.0 158 KM i chciałby mnie wpuścić na 2 minuty do środka ? Jakkolwiek to brzmi chciałbym porównać pracę silnika. Dzięki za odzew. Buczu ma wolnegossaka ale 2,5 uśmiechnij się do niego Edytowane 31 Maja 2015 przez elleaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Koledzy i Koleżanki, kto we Wro porusza się Forekiem ssakiem 2.0 158 KM i chciałby mnie wpuścić na 2 minuty do środka ? Jakkolwiek to brzmi chciałbym porównać pracę silnika. Dzięki za odzew. Buczu ma wolnegossaka ale 2,5 uśmiechnij się do niego Dzięki. Skorzystam jak nie znajdzie się nikt z 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Dzięki. Skorzystam jak nie znajdzie się nikt z 2.0. 2.5 n/a US spec na gazie w automacie w razie co, zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Dzięki. Skorzystam jak nie znajdzie się nikt z 2.0. 2.5 n/a US spec na gazie w automacie w razie co, zapraszam Dzięki Musi być manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Dzięki Musi być manual. Spoko Ja za to muszę koniecznie postawić swojego forka obok SG polifta z EU lusterkami bocznymi. Ja mam małe lustra US i kłują mnie okrutnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Dzięki Musi być manual. Spoko Ja za to muszę koniecznie postawić swojego forka obok SG polifta z EU lusterkami bocznymi. Ja mam małe lustra US i kłują mnie okrutnie... Małe nie jest fajne Pokaż swojego amełykańskiego Misia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elleaw Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Hej ludziska, a może by tak jakiegoś spota zorganizować? Są chętni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aprzemek Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Gucio, Jesteś majster, żeś coś takiego poskładał. Ja się kiedyś zastanawiałem, czy by nie zrobić takiego czegoś jak tryb przerywany wycieraczek, czyli włączasz guzika i on regularnie, co kilka sekund podaje wodę na icka. I poza tym kolejne pytanie, lepiej wodę, czy może jakieś alko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 (edytowane) Kurcze na początku chciałem to zrobić na zupełnie innym sprzęcie. Bo miało być na ARM - czyli raspberry - taki mikro-komputerek. Ale mikronontroler w ostateczności wydawał się lepszy. W przyszłości mam zamiar jeszcze jakoś logować te dane i je obrabiać - docelowo w jakieś chmurze. Bo chce go też wyposażyć w modem GSM i Tracking z GPS'a. Problemem z uzależnianiem tego od samego czasu jest to że nie ważne jakie są warunki i tak psikać będzie - a tutaj jest sporo zmiennych. Jakoś to lanie trzeba ograniczać - bo wody nie będzie w parę minut. Większość tanich kontrolerów do "nawadniania IC'ków ma tryb ON/OFF oraz właśnie częstotliwość. Ja tam leję samą wodę, chyba można się jeszcze pokusić o jakoś destylowaną aby kamienia ni było ... i w sumie tyle. Jest jeszcze jedna rzecz - czyli długość psikania. Przy zbyt długim czasie może być problem - bo wypluje ci wodę za icka, a tutaj też chodzi o to aby zwilżyć a nie lać po nim. A nie daj bóg na gorące turbo czy głowice... W sumie założenie początkowe było zupełnie inne - miał być po prostu wskaźnik boosta i temp oleju - a nie uśmiechało mi się wydawać tyle tantiemów na 2 budziki - bo autogauge wydaje mi się być syfem. Jestem zbyt leniwy aby miało to być manualne... i tak ten zbiorniczek trzeba napełniać - to już jest dużo Edytowane 1 Czerwca 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się