Skocz do zawartości

Błędy nr 22 i 23 w GT.


Szczęka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na zimnym silniku straszy mnie konktrolka CHECK ENGINE, która gaśnie dopiero jak wskazówka temperatury cieczy chłodzącej się ruszy nieco w górę. Czasem też potrafi zaświecić się dosłownie na sekundę podczas jazdy, a czasem wcale się nie zaświeci po odpaleniu silnika.

Spiąłem dwie czarne wtyczki i wymrugało mi kody 22 i 23. O ile dobrze znalazłem w necie (jeśli nie, proszę mnie poprawić) oznacza to odpowiednio:

- Knock sensor - Czujnik spalania stukowego

- Mass Air Flow sensor - Przepływomierz

Jeśli chodzi o drugi problem to zdemontowałem przepływomierz i przeczyściłem z pomocą pędzelka benzyną ekstrakcyjną. Domyślam się, że będzie też trzeba sprawdzić ewentualne nieszczelności w dolocie, chociaż na pierwszy rzut oka wężyki wyglądają ok. Przyszło mi do głowy powiązanie pewnego zjawiska z tym problemem. Mianowicie przy obrotach rzędu 4000 i więcej mam wrażenie, że turbo dostaje lekkiej czkawki, mniej więcej co pół sekundy lag, który trwa również pół sekundy. Nie szarpie przy tym. Po prostu odczuwam cyklicznie gorsze przyśpieszenie. Przy niższych obrotach przyśpiesza ogniem ciągłym.

Zastanawia mnie też o co mu chodzi z tym czujnikiem spalania stukowego? Benzyna mu nie odpowiada, czy co? Wlewam mu 95 na BP.

Może pomocna okaże się informacja, że jedyną modyfikacją przy silniku jest wydech przelotowy, bez katalizatorów, tylko końcowa puszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GT zmiana wydechu nie powinna pociagac raczej za soba jakies szczegolnej koniecznosci remapu. Jedyny problem, ktorego ew. mozna sie spodziewac to przeladowywanie po uwolnieniu wydechy, ale zeby zaraz takie bledy, to chyba nie.

 

Natomiast zupelnie brak mi przekonania czy przeplywomierz w my99/00 nadaje sie do takiego czyszczenia. Watpie.

Nie ryzykowalbym. Owszem, przeplywka to sa pewne koszta, ale silnik w naprawie jest drozszy.

A przeplywomierz w tych rocznikach slynie raczej ze slabej jakosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowany u mnie przepływomierz to płytkowy G70, którego raczej ciężko byłoby zniszczyć podczas delikatnego przemycia płytek. Widząc porządnie zaświniony filtr powietrza wolałem profilaktycznie to zrobić. Oczywiście zamówiłem nowy filterek. Mam nadzieje, że to on jest przyczyną błędu 23 - poprzez małą drożność powoduje niedotlenienie silnika.

 

Jeszcze odnośnie błędu 22 - Czy ten problem mógł być spowodowany paliwem złej jakości, a konkretniej zbyt małą liczbą oktanową? Dla świętego spokoju zacznę chyba wlewać 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wygląda to tak jak na załączonym zdjęciu.

Być może moje auto załapało się już na fabryczny upgrade, albo wcześniej sensor powiedział 'papa' i wymieniony został na porządniejszy. Delikatnych drucików tez wolałbym nie dotykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ten wyglada mi wlasnie na ten delikatny [rzeplywomierz, ktorego na pewno bym nie czyscil, a raczej wymienial na nowy jesli juz.

 

G70 Boscha na zdjeciach w googlach prawde mowiac nieco inaczej wyglada :) przynajmiej tych, ktore mnie sie wyswietlily.

 

Podepnij sie, jesli masz mozliwosc, kabelkiem i sprawdz sobie jakie wartosci na wylaczonym silniku MAF podaje.

Z tego co pamietam -zdaniem JGM z jakiegos watku na 22b - najlepiej zeby sie zamykalo w ok. 1.02-1.04V - cokolwiek wiecej niz 1.05V na wylaczonym silniku z tego co pamietam raczej mialo wskazywac juz na przeklamania/problemy z przeplywomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij się w miarę możliwości EcuExplorerem albo RomRaider loggerem przez kabelek do swojego bolida i włącz tylko zasilanie i wtedy odczytaj napięcie na przepływomierzu.

 

Prawdę mówiąc chętnie bym usłyszał opinię lokalnych, polskich tunerów na temat poprawnych wskazań przepływomierza - tak dla pewności.

Ale jak swoj wymieniłem - bo był już lekko starawy - wskazywal juz na postoju, przy wyłączonym silniku 1.06V.

Nowa, prosto z pudełka dawała w tej sytuacji 1.02V - więc podejrzewam, że i przy działającym silniku, pod obciążeniem też już przekłamywała nieco.

 

W jakimś zakresie oczywiście silnik pewnie skoryguje problem - ale też obawiam się, że mając fałszywe informacje z przepływomierza łatwiej też o wysadzenie silnika - przynajmiej przy większym obciążeniu, zwłaszcza po jakichs grubszych modyfikacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... podejrzewam, ze wciaz bez tragedii - ale moze byc to takze oznaka powoli konczacej sie przeplywki?

 

Oparlem sie w swoim przypadku o to:

http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.c ... p=1#000009

 

Chociaz o ile rozumiem dobrze mechanizm - wraz ze wzrostem napiecia ecu dostaje informacje o wiekszej ilosci powietrza, wiec bedzie polewac wiecej benzyny?

A w Twoim przypadku moze przeklamywac w druga strone? - Ecu moze byc przekonane, ze jest mniej powietrza niz jest faktycznie? Co moze powodowac stopniowo ubozejaca mieszanke?

 

Ale wartoby ew. tez jeszcze przesledzic sygnal w trakcie jazdy.

Jedz najlepiej do specow od Subaru, niech sie przyjrza tematowi, bo nie chcialbym Cie wsadzic na wysadzony silnik.

 

Natomiast zastanowilbym sie jeszcze, czy z knock-sensorem faktycznie jest wszystko w porzadku, albo z paliwem.

 

Na czym Ty jezdzisz?

EDIT: znalazlem - nie pamietam, na jakie paliwo jest mapowany GT - ale sprobuj pojezdzic na 98oktanach.

Moze po prostu ecu dostaje informacje o spalaniu stukowym i dlatego szarpie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI < pomuk += 1;

Dzięki za informację. Tak więc pozostaje już mi tylko sprawdzić go w praktyce. Przydałaby się jakaś wzorcowa charakterystyka jego pracy. Jeśli chodzi o napięcie spoczynkowe, to biorąc pod uwagę iż jest ono wypadkową temperatury mają znaczenie warunki początkowe, w jakich dokonywany był pomiar. Stąd może ta różnica. Ma się rozumieć konająca przepływka daje zawyżone napięcie?

Dowiedziałem się też, że do czyszczenia przepływomierzy jest specjalny do tego celu środek w aerozolu. Potraktuje go tym czymś i zobaczymy ponownie jak się zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo skasowania błędów i przemyciu przepływki specjalnym do tego celu środkiem problem wciąż daje o sobie znać. Pozostaje więc tylko szukanie nowego. Na alledrogo znalazłem taką, oto aukcję:

http://allegro.pl/item912939222_przeply ... 2000r.html

Czy podejdzie takowy do mojej wanny? Tutaj się jedynie rok nie zgadza - mój jest wyprodukowany w 1999, ale modelowo 2000.

 

Tutaj jeszcze natknąłem się na taką informację w sklepie internetowym (proszę tego nie traktować jako reklamę):

http://www.eter-mot.info/index.php?212, ... 36-616-r91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mialbym byc szczery, to kupilbym raczej nowy, albo conajwyzej niezbyt stary i od zaufanej osoby, po sprawdzeniu.

 

Roczniki 99 i 00 maja taka sama przeplywke o ile mi wiadomo.

 

Co do drugiego linku - slowo "regenerowany" w tym przypadku by mnei nieco odstraszalo. Ciekawe na czym ta regeneracja polegala.

 

Zreszta nowa przeplywka az tak duzo drozsza nie jest do tych rocznikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...