Skocz do zawartości

STI US vs EU - pytanie


ape

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, jest taki temat w FAQ ale tam nie ma o STI. Jak pisałem już w tym wątku jestem zdecydowany na zakup STI. I teraz mam rozkminkę i proszę o pomoc.

Opcja 1: STI 2005, MY06, 2.5, wersja europejska, polski salon, 75.000 przebiegu, udokumentowana historia, sprawdzony i polecany przez profi z branży. Naprawdę zadbane, seryjne auto. Widziałem i jeździłem.

Opcja 2: STI 2007, US, sprzedawane przez Greg555 na forum w tym wątku. Nie widziałem, nie jeździłem za to podoba mi się wyposażenie :-)

 

Czym się te dwa auta różnią? Poza oczywistościami - mile, fahrenheity, skóra i elektryka. W zakresie napędu, zawieszenia, silnika, itepe?

 

Z góry dziękuję, będą pomuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

07 posiada mechanizm Torsen, 06 nie.

07 US ma inne oprogramowanie silnika niż 06 EU.

Z tym oprogramowaniem w US 07 podobno występuje trochę problemów i warto zmienić program.

No i to chyba wszystko, poza tym co napisałeś.

Silnik to to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanicznie tak, elektronicznie nie, jest bardzo wiele róznic

 

Na plus czy na minus? Czy możesz podać jakieś szczegóły?

 

inne wtryski, inne czujniki na klapkach TGV, inny EGR , inna instalacja elektryczna, słabo zestrojona przepustnica, inaczej rozwiazane odpowierzenie skrzyni korbowej, innyh przewód do turbo , to co pamietam, ale jest wiecej, musiałbym mechaników podpytac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne wtryski, inne czujniki na klapkach TGV, inny EGR , inna instalacja elektryczna, słabo zestrojona przepustnica, inaczej rozwiazane odpowierzenie skrzyni korbowej, innyh przewód do turbo , to co pamietam, ale jest wiecej, musiałbym mechaników podpytac

 

Czyli trochę tego jest... Jak to wygląda od strony użytkownika? W sensie przeciętnego zjadacza hamburgerów? Eksploatacja, serwis i przede wszystkim jazda i prowadzenie auta?

Drugie pytanie - czy jeśli EU jest dużo lepsze od US to da się tą różnicę zniwelować? W sensie przeróbek, dostrojenia, przeprogramowania i takich tam czy raczej nie ma sensu się w to bawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie przeciętnego zjadacza hamburgerów?

nie ma to większego znaczenia, jak nigdy nie jezdziłeś dużo EU i USA to nie jestes w stanie poznac róznicy , to są szczegóły które wychodza podczas naprawy, remapu, remontu itp. z punktu przecietnego uzytkownika pomijalne.

Jesli chodzi o drugie pytanie , wszystko sie da :roll:

fakt jest jeden, hak wezmiesz seryjnego USA i EU, USA jest mółowaty i nie ma takego dołu jak EU ( przynajmniej niektóre, bo były różne ECU w USA ) a to wina fatalnie zestrojonej elektronicznej przepustnicy, ale da sie to bez problemów skorygować :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne wtryski, inne czujniki na klapkach TGV, inny EGR , inna instalacja elektryczna, słabo zestrojona przepustnica, inaczej rozwiazane odpowierzenie skrzyni korbowej, innyh przewód do turbo , to co pamietam, ale jest wiecej, musiałbym mechaników podpytac

 

Czyli trochę tego jest... Jak to wygląda od strony użytkownika? W sensie przeciętnego zjadacza hamburgerów? Eksploatacja, serwis i przede wszystkim jazda i prowadzenie auta?

Drugie pytanie - czy jeśli EU jest dużo lepsze od US to da się tą różnicę zniwelować? W sensie przeróbek, dostrojenia, przeprogramowania i takich tam czy raczej nie ma sensu się w to bawić?

przeciez nikt nie napisal ze "gorsze" tylko ze sa roznice :wink:

jak Ci silnik nie padnie to bedziesz zadowolony z jednego i z drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ci silnik nie padnie

Małe szanse :wink: :mrgreen:

 

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 9:45 pm ]

bedziesz zadowolony z jednego i z drugiego.

a to napwno :idea: nie wiem tylko czy portfel też :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są szczegóły które wychodza podczas naprawy, remapu, remontu itp.

 

Ta - co się naczytałem o "TGV deletes", żeby skapować, co to takiego, przy zamawianiu części z US i jak to się ma do wtryskiwaczy i budowy kolektora dolotowego, to moje :twisted:. Przy samodzielnym kupowaniu gratów do zdłubania wozu dopiero wychodzi, jak różnią się wersje US od EU oraz... MY'06 od MY'07 :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy samodzielnym kupowaniu gratów do zdłubania wozu dopiero wychodzi

 

Przemuś, chyba przestałeś być kawiorem :twisted: skoro musisz bidulko sam sobie cześci sprowadzać :mrgreen: i najpierw czytać wszystkie światowe fora :twisted: zamiast oddać to profesjonalistom a samemu opalać się pod palmami na Sycylii :mrgreen:

 

Och widać kryzys w narodzie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwinku Mordo Ty Moja Kochana :mrgreen:, kupowanie samemu ma jedną KOLOSALNĄ zaletę: jest edukacyjne. I to jest główny powód, dla którego wolę to robić samemu. Drugim jest to, że jestem kotem chodzącym własnymi drogami i dlatego mam np. TMIC Process West z Australii, a nie np. Perrina, którego mają wszyscy :twisted:.

 

Popatrz poza tym na ceny w US, dolicz transport, cło, VAT i wyjdzie praktycznie na to samo, co w Polsce. A jeszcze przy kupowaniu w Polsce masz jakąś tam gwarancję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwinku Mordo Ty Moja Kochana :mrgreen:, kupowanie samemu ma jedną KOLOSALNĄ zaletę: jest edukacyjne. I to jest główny powód, dla którego wolę to robić samemu. Drugim jest to, że jestem kotem chodzącym własnymi drogami i dlatego mam np. TMIC Process West z Australii, a nie np. Perrina, którego mają wszyscy :twisted:.

 

Popatrz poza tym na ceny w US, dolicz transport, cło, VAT i wyjdzie praktycznie na to samo, co w Polsce. A jeszcze przy kupowaniu w Polsce masz jakąś tam gwarancję...

 

Przemuś, przez takich mądrych jak Ty , ja trace i na bułki mi brakuje :twisted: , weź sie zlituj i chociaż kup u mnie filtr oleju :mrgreen: , albo trytytki :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, Ty jeszcze będziesz miał w życiu ze mną do czynienia :twisted:. Moje STI ma u mnie dożywocie i pewnie za jakiś czas - a kiedy, zależy to od finansów - trzeba go będzie caluśkiego rozebrać, wstawić klateczkę i zrobić z niego, jak to mówi Piotrek K., "małego mordercę". A wiem, że Ty masz doświadczenie w takich sprawach i pewnie do Ciebie ten wóz pójdzie na taką "operację plastyczną" :mrgreen:.

 

Na dzień dzisiejszy, idąc za między innymi Twoimi radami z innego wątku, będzie oprócz turbo, wtrysków i listew, jakiś "engine out job" i w zależności od stanu obecnego SB albo wymiana jego bebechów, albo nowy SB Coswortha :twisted:. I na tej bazie będę chciał potem budować owego mordercę.

 

Tak że jeszcze swoje ze mnie zedrzesz :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakuj, daj FP Green czy FP Red i będzie dobrze :]

 

Dokładnie taki jest plan 8). Za Greena zapłaciłem dokładnie 15 października 2009 i do dziś ani widu, ani słychu - FP wciąż obiecuje 'revised version' i że ta 'revised version' będzie 'soon', a ja czekam i czekam :roll: :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

APE, widziałem to STI ,które sprzedaje Greg555 parę dni po tym jak przyplyneło do PL i faktycznie było tylko po kradzieży,więc jeśli cena jest niższa od tego EU to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. Przebieg 8000 mil ,a 75000km też robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
fakt jest jeden, hak wezmiesz seryjnego USA i EU, USA jest mółowaty i nie ma takego dołu jak EU ( przynajmniej niektóre, bo były różne ECU w USA ) a to wina fatalnie zestrojonej elektronicznej przepustnicy, ale da sie to bez problemów skorygować :roll:

 

mhm co należy zrobić by to skorygować mistrzu Carficie :wink: :?: :arrow: poszedł mail z pytaniem 8)

 

:!: :!: :!: EDIT wystarczy zmienić sterownik oprogramowania przepustnicy z wersji EU 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...