Skocz do zawartości

Elementy zawieszenia


woyt

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

już ponad rok użytkuję mojego Legasia i nic złego się z nimi nie dzieje poza zawieszeniem, które powoli zaczyna trzeszczeć.

Na początek tylne amorki: jeden już podczas kupna (i kontroli w ASO) wykazywał ślady pocenia (ponad rok temu), więc dwa tylne zostały wymienne na Kayaby (dwa miesiące temu).

Od pewnego czasu dochodzą do moich uszu kolejne trzeszczenia/łomoty z zawieszenia, nawet na małych poprzecznych garbach/nierównościach słychać je wyraźnie.

I teraz pytanie - jakie elementy w zawieszeniu Legasia (2006r) ulegają najczęstszemu zużyciu? Lub - co wcześniej czy później będę musiał wymienić?

Pytania może infantylne, ale np. w Stilo dokładnie wiem (oczywiście z doświadczenia) co i jak często muszę wymieniać, w jakich ilościach, na co zwracać uwagę itp.

Potrzebuję takich samych info o Legasiu, czyli:

- amorki (wiadomo - wymieniamy gdy się zużyją)

- wahacze (wymieniane w całości, czy może same tuleje metalowo gumowe?)

- łączniki stabilizatorów (ile na przód i ile na tył i ewentualnie jakich firm - czy zamienniki lepsze od oryginałów)?

- drążki kierownicze?

- maglownica? (słyszałem, że w Legasiach lubi nabierać luzów)

dzięki za pomoc doświadczonych Legacy-userów

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie moje doswiadczenie z tym rocznikiem jest bliskie zeru, niemniej jezeli na naszych drogach pokonales ponad 15 tys. km to sugeruje padniete laczniki stabilizatora. Mozesz je wymienic na oryginalne, albo jakies poliuretany (tanich zamiennikow - jak znajdziesz - nie polecam bo polegna jeszcze szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie aflinty w kwestii łączników stabilizatora. Chociaż u Ciebie może dojść jeszcze słynna "waląca" przekładnia kierownicza, bo zdaje się przy takich właśnie poprzecznych nierównościach potrafiła stukać. Do sprawdzenia ten ostatni punkt (w ASO oczywiście :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugeruje padniete laczniki stabilizatora
Podzielam zdanie aflinty w kwestii łączników stabilizatora

Czy wiecie jeszcze ile sztuk na tył a ile na przód?

A co z wahaczami? Wymieniane całe, czy tylko elementy gumowe?

slesz mógłby pomóc, swoim Legasiem robi po 50tys km rocznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...