Jump to content

do czego to sie przydaje ??


zoowty
 Share

Recommended Posts

Jak upalasz bez pamięci na niskich prędkościach to może Ci się przydać. Jak nie to nie ma potrzeby.

oil catch tank

Dodatkowy zbiornik wyrównawczy oleju, najczęściej stosowany przy suchej misce olejowej (tak mi tłumaczono). Jak nie upalasz ekstremalnie też nie ma sensu.

Link to comment
Share on other sites

Chlodnica oleju sluzy do... chlodzenia oleju. Mozna chlodzic olej w skrzyni biegow (czesto w automatycznych), mozna w silniku. W subarakach zaklada sie chlodnice oleju silnikowego :) Jesli wydajnosc chlodzenia wodnego jest zbyt mala, to prostym rozwiazaniem jest dolozenie chlodnicy oleju. Czasem te chlodnice maja jeszcze dodatkowo wentylator.

 

To drugie, to zbiornik na odme. Odma sluzy do odpowietrzania glowicy silnika, to co z niej wyciagnie (czyli powietrze z zawiesina oleju) zasysane jest podcisnieniem do kolektora dolotowego. Zeby zmniejszyc ilosc oleju trafiajacego do kolektora dolotowego mozna zalozyc filtr na odmie albo zbiornik na odme. Zbiornik ten dziala na zasadzie 'cyklonu' tak jak niektore odkurzacze z kublem. Olej sie skrapla na sciankach i splywa na dol, a suche powietrze leci do dolotu.

 

Chyba nie pokrecilem, co?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zbiornik ten dziala na zasadzie 'cyklonu' tak jak niektore odkurzacze z kublem. Olej sie skrapla na sciankach i splywa na dol, a suche powietrze leci do dolotu.

O! Widzisz tego mi nie powiedzieli...

:neutral: :evil:

Link to comment
Share on other sites

To drugie, to zbiornik na odme. Odma sluzy do odpowietrzania glowicy silnika, to co z niej wyciagnie (czyli powietrze z zawiesina oleju) zasysane jest podcisnieniem do kolektora dolotowego. Zeby zmniejszyc ilosc oleju trafiajacego do kolektora dolotowego mozna zalozyc filtr na odmie albo zbiornik na odme. Zbiornik ten dziala na zasadzie 'cyklonu' tak jak niektore odkurzacze z kublem. Olej sie skrapla na sciankach i splywa na dol, a suche powietrze leci do dolotu.

 

Chyba nie pokrecilem, co?

 

Przydaje się w autach zasilanych podtlenkiem LPG, szczególnie starszej generacji. Gorące opary + wypluty olej = za bogata mieszanka. Tańszym, choć mniej ekologicznym rozwiązaniem jest zastąpienie odmy gumowym wężem puszczonym pod auto. Od strony kolektora natomiast króciec zaślepiamy np. patykiem :-)

Link to comment
Share on other sites

Od strony kolektora natomiast króciec zaślepiamy np. patykiem

Kazdy porzadny dzermanstajl tjuner wie, ze korkiem od wina :lol:

Patykiem to sie pewnych dziewczyn nie dotyka :mrgreen:

 

Ale do dżerman medsien to wiesz... bez kija nie podchodź :-) Kij od szczotki ma odpowiednią średnice do zaślepienia otworu tak nawiasem pisząc :-P

Link to comment
Share on other sites

skoro temat zszedł na odmy...

 

u mnie wężyk z odmy rozgałęzia się i jedna z rurek idzie do zaworu PCV wkręconego w kolektor dolotowy a druga z odnóg idzie do filtra powietrza (do "czystej" strony), po co 2 drogi :?:

To jest zupełnie bez sensu bo jeśli praktycznie bez oporów może ciśnienie ujść do obudowy filtra to zawór PCV nigdy nie będzie pracował

no chyba, że coś pokręciłem :???:

Link to comment
Share on other sites

odma inaczej odpowietrzenie komory korbowej tylko w silnikach wolnossących jest doprowadzana do kolektora ssącego przy TURBO doprowadzane jest przed turbiną na odcinku filtr-turbina . wracając do chłodnicy oleju warto ją sobie wrzucić nie tylko do upalania , na trasie też sie przydaje wydajnie wpływa na zużywanie się oleju i jego właściwości smarujące i odprowadzanie ciepła z silnika .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...