zoowty Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 pierwsze : chlodnica oleju ?? po co ?? co daje ?? drugie oil catch tank ?? nie znam po polsku jak to sie nazywa dzieki za odp pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Jak upalasz bez pamięci na niskich prędkościach to może Ci się przydać. Jak nie to nie ma potrzeby. oil catch tank Dodatkowy zbiornik wyrównawczy oleju, najczęściej stosowany przy suchej misce olejowej (tak mi tłumaczono). Jak nie upalasz ekstremalnie też nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Chlodnica oleju sluzy do... chlodzenia oleju. Mozna chlodzic olej w skrzyni biegow (czesto w automatycznych), mozna w silniku. W subarakach zaklada sie chlodnice oleju silnikowego Jesli wydajnosc chlodzenia wodnego jest zbyt mala, to prostym rozwiazaniem jest dolozenie chlodnicy oleju. Czasem te chlodnice maja jeszcze dodatkowo wentylator. To drugie, to zbiornik na odme. Odma sluzy do odpowietrzania glowicy silnika, to co z niej wyciagnie (czyli powietrze z zawiesina oleju) zasysane jest podcisnieniem do kolektora dolotowego. Zeby zmniejszyc ilosc oleju trafiajacego do kolektora dolotowego mozna zalozyc filtr na odmie albo zbiornik na odme. Zbiornik ten dziala na zasadzie 'cyklonu' tak jak niektore odkurzacze z kublem. Olej sie skrapla na sciankach i splywa na dol, a suche powietrze leci do dolotu. Chyba nie pokrecilem, co? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 25 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 panowie senkju wery macz to dla was Jesteś autorem tego tematu, jeżeli ta odpowiedź Ci pomogła, możesz dodać jeden punkt "POMÓGŁ" temu użytkownikowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Zbiornik ten dziala na zasadzie 'cyklonu' tak jak niektore odkurzacze z kublem. Olej sie skrapla na sciankach i splywa na dol, a suche powietrze leci do dolotu. O! Widzisz tego mi nie powiedzieli... :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Odma sluzy do odpowietrzania glowicy silnika skrzyni korbowej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Odma sluzy do odpowietrzania glowicy silnika skrzyni korbowej :wink: Dzieki, jednak pokrecilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misior Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Dodatkowy zbiornik wyrównawczy oleju, najczęściej stosowany przy suchej misce olejowej (tak mi tłumaczono). lekka bzdura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 To juz ustalilismy... daruj Dyziowi... prawie wszyscy jestesmy samoukami :grin: Mnie dopiero tydzien temu FITNES pokazal do czego sluzy kierownica :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczęka Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 To drugie, to zbiornik na odme. Odma sluzy do odpowietrzania glowicy silnika, to co z niej wyciagnie (czyli powietrze z zawiesina oleju) zasysane jest podcisnieniem do kolektora dolotowego. Zeby zmniejszyc ilosc oleju trafiajacego do kolektora dolotowego mozna zalozyc filtr na odmie albo zbiornik na odme. Zbiornik ten dziala na zasadzie 'cyklonu' tak jak niektore odkurzacze z kublem. Olej sie skrapla na sciankach i splywa na dol, a suche powietrze leci do dolotu. Chyba nie pokrecilem, co? Przydaje się w autach zasilanych podtlenkiem LPG, szczególnie starszej generacji. Gorące opary + wypluty olej = za bogata mieszanka. Tańszym, choć mniej ekologicznym rozwiązaniem jest zastąpienie odmy gumowym wężem puszczonym pod auto. Od strony kolektora natomiast króciec zaślepiamy np. patykiem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Od strony kolektora natomiast króciec zaślepiamy np. patykiem Kazdy porzadny dzermanstajl tjuner wie, ze korkiem od wina Patykiem to sie pewnych dziewczyn nie dotyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczęka Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Od strony kolektora natomiast króciec zaślepiamy np. patykiem Kazdy porzadny dzermanstajl tjuner wie, ze korkiem od wina Patykiem to sie pewnych dziewczyn nie dotyka Ale do dżerman medsien to wiesz... bez kija nie podchodź :-) Kij od szczotki ma odpowiednią średnice do zaślepienia otworu tak nawiasem pisząc :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 skoro temat zszedł na odmy... u mnie wężyk z odmy rozgałęzia się i jedna z rurek idzie do zaworu PCV wkręconego w kolektor dolotowy a druga z odnóg idzie do filtra powietrza (do "czystej" strony), po co 2 drogi :?: To jest zupełnie bez sensu bo jeśli praktycznie bez oporów może ciśnienie ujść do obudowy filtra to zawór PCV nigdy nie będzie pracował no chyba, że coś pokręciłem :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MISIEK062006 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 odma inaczej odpowietrzenie komory korbowej tylko w silnikach wolnossących jest doprowadzana do kolektora ssącego przy TURBO doprowadzane jest przed turbiną na odcinku filtr-turbina . wracając do chłodnicy oleju warto ją sobie wrzucić nie tylko do upalania , na trasie też sie przydaje wydajnie wpływa na zużywanie się oleju i jego właściwości smarujące i odprowadzanie ciepła z silnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się