Jump to content

Dwa pytania odnośnie WRX


WojtekSz
 Share

Recommended Posts

Cześć panowie,przejrzałem całe forum dotyczące WRX,i nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytania,dotyczące Imprezy WRX z lat 04 ewentualnie 05 i 06,a mianowicie jak to jest z rozrządem,chodzi mi o wymiane takowego kiedy już kupię wymarzone autko,czy kupno tzw,zestawu naprawczego rozrządu wiąże się z wizytą w autoryzowanym serwisie?czy zrobi to samo zdolny mechanik z dobrymi narzedziami w innym warsztacie?pytam tak bo u mnie w mieście nie ma serwisu Subaru(najblizszy 120 km),drugie pytanie dotyczy niesławnych skrzyń biegów,nie daj Boże będę musiał wymieniać i co dalej?laweta do serwisu,czy może taką skrzynię się kupuje,wysyłka itp,a potem się montuje w autku,no i czy ten sam fachman potrafił będzie ją założyc tak samo jak opisywany wcześniej rozrząd?

Przepraszam za takie pytania,ale zrozumcie moje obawy,bardzo chcę mieć takie autko,ale muszę się też liczyć z kosztami i z tąd moje takie kalkulacje :neutral:

Link to comment
Share on other sites

Najpewniej naprawią Ci auto w ASO, to chyba zrozumiałe...ale jak nie ma go w Twojej miejscowości, to raczej powinieneś szukać kogoś, kto już grzebał przy Subaru, bo z racji tego, że boxer jest dość specyficznym i innym od zwykłego rzędowego silnika, łatwo coś przy nim napsuć, jak sie tego jeszcze nie robiło... :smile: tak samo ze skrzynią. Ale nie przejmuj się, jak kupisz dobry egzemplarz, nie bedziesz z nim miał problemów, a jak już, zawsze ktoś CI poradzi i pomoże....spox... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jest to forum SIP więc polecamy ASO ale Impreza to tylko samochód, a nawet konstrukcyjnie dość prosty w tym co pytasz. :wink:

więc co do kalkulacji dasz spokojnie radę, a i często ASO ma bardzo dobre ceny części.

Link to comment
Share on other sites

podniesliście mnie trochę na duchu :grin: ,no własnie co do skrzyń,myślę że nic złego nie powinno być z nią w przyszłości,bo ja niespotykanie spokojny człowiek jestem,robię rocznie maksymalnie 5 tys km,więc i spalanie moze być na poziomie 20 l,poruszam się autkiem tylko do pracy,więc myślę że powinna skrzynka wytrzymać długo,o ile w dobrym stanie kupię autko.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Bardziej skup się na dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu auta przed zakupem, najlepiej w obecności kogoś kumatego w Subaru, kto je naprawia albo co najmniej długo użytkuje i zna jego słabe strony, sprawdź na Forum jego przeszłość, bo znamy część aut oferowanych do sprzedaży i ich właścicieli, pytaj przed, a nie po..... :smile:

Link to comment
Share on other sites

podniesliście mnie trochę na duchu :grin: ,no własnie co do skrzyń,myślę że nic złego nie powinno być z nią w przyszłości,bo ja niespotykanie spokojny człowiek jestem,robię rocznie maksymalnie 5 tys km,więc i spalanie moze być na poziomie 20 l,poruszam się autkiem tylko do pracy,więc myślę że powinna skrzynka wytrzymać długo,o ile w dobrym stanie kupię autko.

Pozdrawiam

Zastanów się nad STI ;)

Ja też jestem świeżym właścicielem WRXa i też miałem mało jeździć. Ale po 2 tygodniach posiadania auta i po przejechaniu 2 Tkm wiem , że plan 10Tkm/ rocznie pójdzie w pizzzzd...u :grin:

A dlaczego STI? Bo jest wieksza frajda ;)

Ja juz wiem , że następne będzie STI mimo , iż mój WRX też mi daję mnóstwo frajdy z jazdy.

Zwróć uwagę na stronę techniczną- dyfry, skrzynia,silnik - bo to najważniejsze w subaru. Ja nauczyłem sie jednego podczas szukania Imprezy- omijaj "okazję" cenowe. Ja kupiłem auto jedno z droższych na alledrogo.pl ale nie żałuję tego bo auto jest naprawdę zadbane i sprawia mi tylko radośc. A to co zaoszczędzisz przy kupnie "okazji" włożysz w krótki czasie w naprawy i części...może nawe wielokrotnośc tej róznicy.

Link to comment
Share on other sites

Bardziej skup się na dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu auta przed zakupem, najlepiej w obecności kogoś kumatego w Subaru, kto je naprawia albo co najmniej długo użytkuje i zna jego słabe strony, sprawdź na Forum jego przeszłość, bo znamy część aut oferowanych do sprzedaży i ich właścicieli, pytaj przed, a nie po.....

 

Dokładnie tak! Jeśli wóz nie jest dłubany, a np. skrzynia nie wykazuje żadnych oznak zużycia (chrobotanie przy zmianie biegów, trudność z wrzuceniem biegu), to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że pojeździsz na niej BARDZO długo.

 

drugie pytanie dotyczy niesławnych skrzyń biegów

 

No właśnie i jeszcze to - skąd określenie "niesławne" w przypadku skrzyń? Śledzę to forum od wielu lat i jakoś nie przypominam sobie, by skrzynie były problemem. Ok, tak z STI (6MT) jest mocniejsza, ale te z WRX do cywilnej jazdy zdają się idealne.

Link to comment
Share on other sites

ale te z WRX do cywilnej jazdy zdają się idealne.

 

po prostu: jak nie upalasz i nie katujesz Subaraka (bo się podobno tacy trafiają :twisted: )i trafisz na w miarę seryjny, nie nadłubany i nie upalany egzemplarz (też podobno się zdarzają :twisted: ), to będziesz długo i szczęśliwie nim podróżował....a jak zaczniesz od niewinnych przeróbek: troszeczkę większa moc....to na dzieńdobry spalisz sprzęgło, zmienisz je na spieki, rozsadzisz skrzynię, wsadzisz 6MT od STI, będzie gicio, ale...... w tzw.,,międzyczasie" popalisz tłoki :grin: , no to zakujesz motor, w końcu będzie mocna skrzynia i motor, zacznie brakować zawiasu, wsadzisz teina, zabraknie hamulców...wsadzisz D2, AP czy Brembo, i któregoś pięknego dnia obudzisz się z brakującymi na koncie 70-cioma tysiącami pln (jak np. Harvester czy Dyzio...), ale dalej to nie bedzie jeszcze STI... :smile: kupuj Subaraka i zaczynaj cieszyć się życiem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo słuszna uwaga emotorsport, albo od razu STI nawet kosztem rocznika , niech bedzie starszy albo WRX i nie robienie z niego latawca ... u mnie to samo .... kupa kasy poszla na modzenie i samochod wiecej jest modzony niz jezdzony ... a nadal dla mnie mu czegos brakuje :mrgreen: Ps. Pozdro dla wszystkich upalaczy WRXów :lol:

Link to comment
Share on other sites

bo się podobno tacy trafiają :twisted: )i trafisz na w miarę seryjny, nie nadłubany i nie upalany egzemplarz (też podobno się zdarzają :twisted:

 

Nieobecny już na tym forum Bilex jest przykładem człowieka, który świadomie wybrał WRXa, a nie STI, głównie dlatego, że nie chciał mieć tak twardo, jak w STI. Nie upala i nie modyfikuje. Ale to jeden z BARDZO niewielu znanych mi posiadaczy WRX-ów, którzy w tak postępują i którzy dziś, ileś lat po zakupie, gdyby miał wybierać, kupiliby jeszcze raz WRXa i który w obecnego WRXa nie władował wywrotki kasy (pomijam eksploatację :mrgreen:).

Link to comment
Share on other sites

dylemat

 

dylemat to jest jak masz wybór między dobrze utrzymaną matką albo paskudną córką... :twisted: a tu nie ma dylemata: każdy normalny człek wie, czego chce, bo ten temat jest wałkowany od jakiegoś 1827 roku...WRX czy STI.....a ja odpowiem: GT :razz: lekki, ładny i trzeba tyle samo kasy wrzucić co w WRXa, ale też się jej nigdy nie zobaczy... :lol: sprzedaję mojego STI, WRXa nie dotykam, bedzie dupowy wóz, a do gupot ino GT.... :smile: ze dwa.....abo czy... :smile:

Link to comment
Share on other sites

bo się podobno tacy trafiają :twisted: )i trafisz na w miarę seryjny, nie nadłubany i nie upalany egzemplarz (też podobno się zdarzają :twisted:

 

Nieobecny już na tym forum Bilex jest przykładem człowieka, który świadomie wybrał WRXa, a nie STI, głównie dlatego, że nie chciał mieć tak twardo, jak w STI. Nie upala i nie modyfikuje. Ale to jeden z BARDZO niewielu znanych mi posiadaczy WRX-ów, którzy w tak postępują i którzy dziś, ileś lat po zakupie, gdyby miał wybierać, kupiliby jeszcze raz WRXa i który w obecnego WRXa nie władował wywrotki kasy (pomijam eksploatację :mrgreen:).

o właśnie to tak jak ja :grin: mi wystarczy znaczek na atrapie :grin: i już mam mokro :lol:
Link to comment
Share on other sites

Najpewniej naprawią Ci auto w ASO

wiem ze to jest forum SIP wiec nie polece nic innego, ale najpierw dowiedz sie o renome danego aso bo moze warto podjechac gdzie indziej, bo wszedzie pracują ludzie i nie wszedzie dobrze wykwalifikowani.

 

ps Ja bede robil u zenka w garazu bo zna sie na subarkach a do ASO tez mam daleko :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja bede robil u zenka w garazu bo zna sie na subarkach a do ASO tez mam daleko

 

przecież wiadomo, że każdy, komu w ASO za drogo, czy mu się nie opłaca naprawiać tam starego auta, ma jakiegoś znajomego mechanika, lepszego czy gorszego, ale takie rady daje się na PW, bo z wiadomych względów nie wypada na Forum... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...