Jump to content

Cz występuje róznica w mocy pomiedzy 2.5 US a 2.5 EU ?


Krajanek
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie! 2.5 US a 2.5 EU ! Zawsze byłem ciekaw na czym polega róznica mocy (czy wogóle taka występuje ) w silnikach wolnossących będących w Subaru Legacy i OUTBACK w wersji EU a Imprezą ,Foresterem i Legacy pochodzących z US.Temat dotyczy roczników MY00 do MY03.Oczywiście mam tu na myśli serie bez modyfikacji.Pytanie moje zadaje min dlatego że kiedyś miałem Impreze OUTBACK US 2.5 MY02 która miała w dowodzie 156KM czyli tyle co wersje EU a czy nie powinna mieć 165KM jak to deklaruja niektóre żródła o autach ze stanów

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze razmówie o co chodzi . Od poczatku mam tutaj na myśli oba silniki 2.5 litrowe w wersji europejskiej i te montowane w stanach .Chodzi o różnice w mocy która podobno pomiedzy nimi wystepuje.

Link to comment
Share on other sites

W stanach mają inne normy czystości spali, inne paliwo, i w zasadzie wszystko inne...a podawane przez producenta wartości też są dość teoretyczne...także nie przejmuj się pięcioma czy dziesiecioma konikami teoretycznej różnicy... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumiem że silniki 2.5 w MY00 do MY03 są takie same zarówno w U.S jak i w E.U .A jedynie informacje dotyczące mocy mogą być rozbieżne. Więc takie części jak: pasek rozrządu wraz z osprzętem czy filtry np paliwa czy oleju pasujące do wersji EU będą pasowały również do U.S .Czy nie?

Link to comment
Share on other sites

Jakieś dwanaście - trzynaście lat temu jeździłem Toyotą Corollą z silnikiem 1,4 i chyba 90 km. W tym czasie weszły nowe normy czystości spalin i Toyota na tym samym silniku zmniejszyła moc o kilka km zmieniając elektronicznie charakterystykę silnika. Jeździłem oboma modelami - przyspieszały identycznie. Wizualnie można było je rozróżnić tylko w ten sposób, że ta "nowsza" miała wydzielone na klapie bagażnika (model kombi) światło cofania lub przeciwmgielne (nie pamiętam).

 

Potwierdza to tylko fakt, że na tych samych silnikach i osprzęcie (w przypadku Toyoty z ciekawości pytałem o to w ASO) mogą występować producenckie różnice w mocach uzależnione od przepisów, rynku, itd.

Link to comment
Share on other sites

crem.Między innymi dlatego kieruję do forumowiczów moje zapytanie.No właśnie czy temat który opisujesz w przypadku Toyoty nie dotyczył również silników Subaru? Czy w silnikach europejskich 2.5 nie została zastosowana zmiana elektroniczna charakterystyki silnika z tąd może występować różnica w mocy pomiędzy wersjami EU(156KM) a US(165KM) .? ? ?

 

[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 7:52 pm ]

Maras.dzieki za informacje:)

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumiem że silniki 2.5 w MY00 do MY03 są takie same zarówno w U.S jak i w E.U .A jedynie informacje dotyczące mocy mogą być rozbieżne. Więc takie części jak: pasek rozrządu wraz z osprzętem czy filtry np paliwa czy oleju pasujące do wersji EU będą pasowały również do U.S .Czy nie?

 

jeżeli chodzi tylko o materiały eksploatacyjne, to nie ma żadnej różnicy, Europa czy Stany, wszystko pasuje, paski, rolki, filtry, świece, kable, to są identyczne jednostki napedowe, nie ma różnic w samym silniku i z grubsza w osprzęcie też. różnice są takie, że np. niektóre US spece nie miały imobilajzera, miały fotele dwuczęściowe, w sedanie klamki wewnątrz bagażnika do otwierania od środka, i gruba szynę pod tylnym zderzakiem ( inne normy bezpieczeństawa biernego)i wsio... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za info emotorsport. O różnicach które podałeś nie wiedziałem. .Chciałbym jeszcze dodać że żaden model Subaru produkowany na rynek US nie posiadała reduktora oraz funkcji hill holder.Jeżeli sie mylę to proszę o sprostowanie.

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumiem ¿e silniki 2.5 w MY00 do MY03 s± takie same zarówno w U.S jak i w E.U .A jedynie informacje dotycz±ce mocy mog± byæ rozbie¿ne. Wiêc takie czê¶ci jak: pasek rozrz±du wraz z osprzêtem czy filtry np paliwa czy oleju pasuj±ce do wersji EU bêd± pasowa³y równie¿ do U.S .Czy nie?

 

je¿eli chodzi tylko o materia³y eksploatacyjne, to nie ma ¿adnej ró¿nicy, Europa czy Stany, wszystko pasuje, paski, rolki, filtry, ¶wiece, kable, to s± identyczne jednostki napedowe, nie ma ró¿nic w samym silniku i z grubsza w osprzêcie te¿. ró¿nice s± takie, ¿e np. niektóre US spece nie mia³y imobilajzera, mia³y fotele dwuczê¶ciowe, w sedanie klamki wewn±trz baga¿nika do otwierania od ¶rodka, i gruba szynê pod tylnym zderzakiem ( inne normy bezpieczeñstawa biernego)i wsio... :lol:

 

Moze podsumuje po swojemu jako ze uzywam US spec'a. Jak juz koledzy powiedzieli hardware czyli same urzadzenia sa takie same. Ten sam silnik, skrzynka itd. Roznica zaczynaja sie tam gdzie wchodza inne regulacje w US i EU.

Liczba konikow bedzie rozna z dwoch powodow.

Raz to jak juz koledzy opisali ze inny tune, bo zupelnie inne normy spalania wystepuja w US a EU. W takiej Californi na przyklad to nic nie przejdzie i auta musza wyrzucac praktycznie tylko woda z rury wydechowej. To wymusza inne mieszanki itd.

Ten problem akurat jest malo istotny jako ze rynek tunerow jest jakby dwie generacje do przodu niz w Pol. Smutne ale prawdziwe. Pamietaj ze w USA srednio ma sie w domu tyle samochodow ile czlonkow rodziny + jeden zapasowy + jeden truck. Nawet w ubogiej dzielnicy jedziesz a tu 5 samochodow dookola malego domku stoi. Dzieciaki pracuja nad samochodami od malego takze pojecie o dzialaniu i mechanice samochodowej sa inne. Z tego tez powodu, na rynku US ciezko jest znalezc na przyklad STi jezdzace na fabrycznym tuningu, a kazdy zaraz po kupnie kupuje AccessPort i wrzuca na auto chocby standardowe Stage 1 dajace z miejsca 270KM na hamowni, a bardzo wiele bierze auta do tunerow ktorzy jezdza z toba ze 3 godziny i dzialaja magie na swoich laptopach aby wycisnac kazdego mozliwego konika a jednoczesnie zachowac bezpieczenstwo (ProTuning).

Inna sprawa ze to same auto na tym samym tuningu mialo by inna watosc KM jako ze inne sa normy mierzenia mocy. Niedawno wszedl obowiazek podawania mocy i momentu wedlug standardow SAE co spowodowalo ze to samo 300KM STi jest oglaszane jako 293. To tak samo jak benzynka jak popatrzysz na rynek US to masz paliwa 87-93 oktanow. Myslisz sobie ze w EU jest paliwo rajdowe jak na to patrzysz, no bo 98 jest na kazdej stacji a nawet 101. BLAD. Oni inaczej licza liczbe oktanowa i w rezultacie maja praktycznie to samo paliwo. Takie otwieranie bagaznika od srodka to tez wymog tego ze jakis duren sie kiedys zamknal w bagazniku i nie mogl wyjsc, pozwal do sadu producentow i od tamtej pory wszystkie samochody musza miec sposob na otwarcie bagaznika od srodka. Tak samo jak klasyczny przyklad tego ze jakas baba pozwala kiedys McDonalds do sadu za to ze kupila kawa i kawa byla goraca i sie poparzyla. NIE ZARTUJE, kazdy amerykanin Ci o tym opowie. Od tamtej pory na kazdym kubku jest napisane "UWAGA, plyn w srodku jest ekstremalnie goracy".

 

Do czego zmierzam to to ze dla uzytkownika w Polsce nie ma znaczenia ktore auto kupi, jako ze sama platforma jest ta sama. Upewnij sie tylko ze dany model ma ta sama jednostke czyli 2.5L albo 2.0L. W wiekszosci, za wyjatkiem nic nie znaczacych drobiazgow, pasuja te same czesci. A ze liczby na papierze wygladaja inaczej to co? Nie odczujesz roznicy paru koni nawet gdyby byla to faktyczna roznica.

Boxerki Subaru i tak i tak powinno sie tuningowac aby uwolnic ich faktyczna moc :-)

Link to comment
Share on other sites

ze jakis duren sie kiedys zamknal w bagazniku

 

typowe

 

btw al to co dokładnie to jest? alaska czy alabama a może alcatraz :mrgreen:

 

z tego co ja wiem, amerykanie mają inne wymagania. Ich auta rodzime oczeniane są w eu jako szmelc, tona plastiku, mikroskopijne tarcze hamulcowe , falne zawiasy itd. ale amyrekanie je kupują, co oznacza, że inni producenci robią na rynek usa w podobnym std.

Link to comment
Share on other sites

btw al to co dok³adnie to jest? alaska czy alabama a mo¿e alcatraz

Alaska to AK. Slabiutko z geografii co? AL to oczywiscie Alabama.

Zajebiste jest to ze w stanie Alabama nie ma WOGOLE inspekcji ani stanu technicznego ani emisji, dlatego jezdze do pracy autem bez ani jednego katalizatora :-)

 

A ze samochody z USA to szmelc to sie niestety niezgodze. Moze tylko szmelc do Polski przywoza bo najtanszy. Przecietny samochod ma co najmniej silnik V6 a bardzo duzo jezdzi na 8 cylindrach. Najmniejsze silniki ktore mozna kupic to 2.0L. Teraz na przyklad wypuscili auto na ktore sobie smaczek robie mianowicie nowego Forda Mustanga GT500 z doladowanym V8 krecacym ponad 530KM a cena tylko ciut wyzsza od STi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...