big-mc Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Witam, czy ktoś z Was urzytkuje może Legacy 2.0R 165PS ze skrzynią manualną 6 biegów? Proszę o informację jak to się ma w porównaniu ze skrzynią manual 5 biegów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŁukaszG. Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Witam, czy ktoś z Was urzytkuje może Legacy 2.0R 165PS ze skrzynią manualną 6 biegów? Proszę o informację jak to się ma w porównaniu ze skrzynią manual 5 biegów. nigdy nie była oferowana wersja 165 KM z 6 biegową skrzynią. dopiero w modelu 2010 pojawiła się "szóstka" w połączeniu z silnikiem 2.0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
big-mc Posted November 11, 2009 Author Share Posted November 11, 2009 czy są szanse na taki swap "piątkę" zamienić na "szóstkę"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŁukaszG. Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 czy są szanse na taki swap "piątkę" zamienić na "szóstkę"? lepiej wsiąść w wersję 3.0 Spec B w manualu. z tego co mi gdzieś w głowie siedzi to skrzynia jest z STI - lepiej jak ktoś mądrzejszy potwierdzi :roll: piękna zabawka :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart900 Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 czy są szanse na taki swap "piątkę" zamienić na "szóstkę"? lepiej wsiąść w wersję 3.0 Spec B w manualu. z tego co mi gdzieś w głowie siedzi to skrzynia jest z STI - lepiej jak ktoś mądrzejszy potwierdzi :roll: piękna zabawka :wink: Mój Spec B to 2,5 GT z tą właśnie skrzynią. Szybko i precyzyjnie. Wszystko można wymienić, kwestia kasy. Wejdź tutaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 lepiej wsiąść w wersję 3.0 Spec B w manualu. z tego co mi gdzieś w głowie siedzi to skrzynia jest z STI - lepiej jak ktoś mądrzejszy potwierdzi :roll: piękna zabawka :wink: Na 100% w 3.0. Spec B jest skrzynia 6mt z STI - nawet w folderach dot. Legacy jest o tym mowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Trzeba tylko pamiętać, żeby przy wymianie skrzyni nie zaniedbać wymiany silnika na H6 :wink: EDIT: Ale właściwie to po co ta 6 biegowa :?: Chyba tylko po to, aby przy wyższych prędkościach palił mniej :?: Bo jeśli jedynka jest krótsza (jak w dizlu żony), to ja wolę 5-cio biegową :cool: Umacha się człowiek tymi biegami, na 2-jce już nie pociągnie do 110, co w tym dobrego :?: :neutral: Link to comment Share on other sites More sharing options...
big-mc Posted November 12, 2009 Author Share Posted November 12, 2009 właśnie chodzi mi o mniejsze zużycie paliwa. jeżdżę praktycznie w trasie i krótsze niższe biegi mi nie przeszkadzają. Tylko pytanie czy razem ze zmianą skrzyni nie trzeba wymienić koła zęgatego? i czy zmniejszenie zużycia będzie adekwatne do nakładów pracy i finansów? maciek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 czy zmniejszenie zużycia będzie adekwatne do nakładów pracy i finansów? szczerze wątpie :sad: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bzyk Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Sam użytkuje Legacy 06 i zupełnie nie widze sensu skrzyni 6 biegowej. Żeby auto spalało mniej, taniej jest nauczyśc sie jeździć Eko. Na autostradzie w niemczech przy 120-130 na tempomacie spalanie 7,4 l/100 km Wg mnie to zupełnie nieźle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 czy razem ze zmianą skrzyni nie trzeba wymienić koła zęgatego? czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl techniczną, bo jakoś nie nadążam.... :?: :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Mam pytanie odnosnie w/w eko-drivingu - w poprzednim autku, jak jechalem na biegu i puszczalem gaz, to spalanie wg komputera pokladowego spadalo do zera. Dlaczego komputer w Legacy MY07 pokazuje od 2.2 do 5.6 litra? Czy to tylko przeklamanie, czy faktycznie, nawet po calkowitym odpuszczeniu gazu, silnik jest karmiony benzynka? T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Podpinam się pod pytanie, też jestem ciekaw. U mnie przy hamowaniu silnikiem pokazuje 3 litry z hakiem. Tu znalazłem coś takiego: "Praca wtryskiwacza zmienia się podczas fazy hamowania silnikiem. W celu zmniejszenia ilości szkodliwych składników w spalinach i zmniejszenia zużycia paliwa wtryskiwacze będa otwierane asynchronicznie co 12,5 ms. W czasie szczególnie mocnego hamowania silnikiem wtryskiwacze mogą zostać całkowicie wyłączone." Czyli jest możliwość, że przy hamowaniu silnikiem jest podawana minimalna dawka paliwa :?: Czy w boxerach jest inaczej :?: I jeszcze: "Do wyłączenia wtrysku dochodzi podczas hamowania silnikiem oraz ograniczania prędkości obrotowej silnika. Podczas hamowania silnikiem wyłączenie wtrysku trwa aż do chwili w której prędkość obrotowa silnika będzie odpowiadała prędkości obrotowej biegu jałowego, jeżeli: - przepustnica jest zamknięta - temperatura cieczy chłodzącej jest optymalna - prędkość obrotowa silnika przekracza dwukrotnie wartość 2100 obr/min. W ten sposób zapobiega się zalaniu silnika paliwem przy zamkniętej przepustnicy." (dotyczy układu MonoTronic BOSCH'a) Jak widać nie wystarczy po prostu hamować silnikiem, aby nie zużywać paliwa. Muszą być spełnione dodatkowe warunki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 wyłączenie wtrysku trwa [...] prędkość obrotowa silnika będzie odpowiadała prędkości obrotowej biegu jałowego, jeżeli: - prędkość obrotowa silnika przekracza dwukrotnie wartość 2100 obr/min. Zglupialem czy co, ale ja tego fragmentu nie rozumiem. Czesc pierwsza ok- silnik nie bedzie dostawal tak dlugo paliwa jak dlugo to kola beda krecily silnikiem a nie silnik kolami. Jak zejdzie do obrotow jalowych, to zeby nie zgasl dostanie paliwo i w rzeczy samej nawet na jalowych auto zacznie przyspieszac. A to drugie? Czyli ze w pelni hamuje silnikiem tylko do 4'200 rpm??? A ponizej bieze jednak paliwo? Po kiego grzyba? To nie jest 2-takt, ma wlasne zasilanie w olej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 grzywaczewski, myślę żę chodzi o to, że jak zaczynasz hamować silnikiem i masz powyżej 4200, to wtedy wtryskiwacze się wyłączą i włączą ponownie, jak obroty spadną do obrotów jałowych. A jak zaczniesz hamowanie silnikiem i masz już poniżej 4200 to się nie wyłączą. Czyli jak masz poniżej 4200 i chcesz odciąć dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem, to musisz zredukować bieg, tak aby w momencie rozpoczęcia hamowania obroty przekroczyły 4200. Ma sens :?: :wink: Tylko że powyższe dotyczy jednego konkretnego układu wtryskowego BOSCH'a. Nie wiem jaki jest w Subarakach i czy działa podobnie :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 ...Ma sens :?: :wink: ... Wiesz że dzwoni, ale nie w którym kościele. PS. http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 leon, dzięki za link do właściwego kościoła :wink: Dobrze, że to nie scjentologiczny Przebrnąłem przez cały wątek i przyznam sczerze, że przez te wszytkie polemiki do końca nie byłem pewien odpowiedzi na postawione pytanie :neutral: A wystarczyło przeczytać ostatniego posta aflinty :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now