Skocz do zawartości

Rozpórka amorów.


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

przeglądałem ostatnio jakieś stronki z częściami do Subaraków i natknąłem się na rozpórkę przednich i tylnych amortyzatorów do mojego Forka. Rozpiętość cen i kolorów - ogromna. Pytanie - czy to coś daje? Interesować się tym w ogóle?

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rozpórkach i efektach ich działania to już wiele razy mowa była tutaj.

Ja zamontowałem w czerwcu WhiteLine (przód i tył, obie górne), ale ponieważ równocześnie montowałem twarde zawieszenie, nie potrafię powiedzieć nic o odczuwalnych różnicach.

Zadaniem rozpórek jest usztywnić budę. Nie ma to znaczącego wpływu na parametry pracy zawieszenia. Usztywnienie budy wiekowego już kombiaka na pewno krzywdy mu nie zrobi, ale jeśli masz standardowe zawieszenie i nie upalasz to zostaw sobie kasę na coś bardziej pożytecznego. :smile:

A kasy tej w moim przypadku było 900 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedzwiedz w moim forku zakladalem pod Wawa w pewnej firmie co sie kwasowka i wydechami para - troszke sie buda usztywnila z tylu zwlaszcza - troszke mniej sie uniwersalne auto zrobilo - nie przewieziesz juz nic wiekszego gabarytowo bez jej zdjecia, nie polozysz tylnych oparc do tylu juz w pelni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polozysz tylnych oparc do tylu juz w pelni

 

emmm... czyli jak? To tylna kanapa może się jeszcze w stronę bagażnika rozkładać??? :shock:

 

W Twoim modelu po lifcie juz nie - w naszych do liftu - tylna kanapa ma niezaleznie kladzione oparcia do tylu - tak jak przednie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź, powstrzymuje rozpad budy

 

Czyli Forester bez tego ustrojstwa się rozpadnie po latach? :P

 

Mi kiedyś mądry człowiek powiedział, że górne rozpórki nic nie dają bez dolnych. A i to nic nie daje bez fajnych stabilizatorów. A to wszystko nic nie daje bez konkretnego zawiasu. A i to jest pikuś jak nie ma gum w samochodzie wymienionych na Superpowerflex. A i to nic nie daje bez .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Forester bez tego ustrojstwa się rozpadnie po latach? :P

 

Raguś, oczywizda, że nie . Rozpórki na kielichach pozwalają jedynie starej budzie zachować geometrię w ostro branych zakrętach.

 

Nie, to nie jest prawdę, że bez dolnych nic nie dają. Prawdą jest natomiast, że dają zdecydowanie mniej. Dolne rozpórki spinają budę najefektywniej.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mając Teina Super Streeta w Imprezie kombi zaczęły gadać plastiki (dokłądnie jeden - od wentylatora).

Zapodałem Whiteline górne przód i tył i dzwięki ustały - a różnica baaaaaaaarrrrrdzo znaczna.

Chwilę podejrzewałem, że chłopaki z nie-ASO podkręcili mi twardość (aczkolwiek nie ma dużej róźnicy bo dużo jeżdżę i kombinowałem z ustawieniem) ale okazało się że nie.

Wrażenie bardzo pozytywne. Nie wiem, czy inwestowałbym rozpórki gdybym nie miałe takiego zawiasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mając Teina Super Streeta

Też mam. I uważam, że przy każdym utwardzającym zawieszenie zawiasie, tym bardziej konieczne jest "związanie" kielichów. Stara buda będzie miała tendencje, przy nowym twardym zawiasie, do gubienia geometrii i dziwnych zachowań. Jak jeżdzimy wyłącznie "po bułki" to nie ma znaczenia, jak lubimy trochę się powygłupiać to już niestety ma.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Forester bez tego ustrojstwa się rozpadnie po latach? :P

 

Raguś, oczywizda, że nie . Rozpórki na kielichach pozwalają jedynie starej budzie zachować geometrię w ostro branych zakrętach.

 

Nie, to nie jest prawdę, że bez dolnych nic nie dają. Prawdą jest natomiast, że dają zdecydowanie mniej. Dolne rozpórki spinają budę najefektywniej.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Zgodzę się z Tobą w 99% - ten 1 % to fakt, że przy atakowaniu ostrych zakrętów ważną rolę ogrywają wszelkie gumy (nie tylno oponiarskie ;) ) w i wokół zawieszenia. Więc można się pokusić o stwierdzenie, że górna + dolna rozpórka, do tego kumate stabilizatory i wymiana gum na odpowiednie daje podstawę do efektywno-efektywnej pracy zawiasu np. Tein SS (który zresztą również wsadzę do siebie). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...