Niedźwiedź Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Hej, przeglądałem ostatnio jakieś stronki z częściami do Subaraków i natknąłem się na rozpórkę przednich i tylnych amortyzatorów do mojego Forka. Rozpiętość cen i kolorów - ogromna. Pytanie - czy to coś daje? Interesować się tym w ogóle? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 O rozpórkach i efektach ich działania to już wiele razy mowa była tutaj. Ja zamontowałem w czerwcu WhiteLine (przód i tył, obie górne), ale ponieważ równocześnie montowałem twarde zawieszenie, nie potrafię powiedzieć nic o odczuwalnych różnicach. Zadaniem rozpórek jest usztywnić budę. Nie ma to znaczącego wpływu na parametry pracy zawieszenia. Usztywnienie budy wiekowego już kombiaka na pewno krzywdy mu nie zrobi, ale jeśli masz standardowe zawieszenie i nie upalasz to zostaw sobie kasę na coś bardziej pożytecznego. :smile: A kasy tej w moim przypadku było 900 PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Niedzwiedz w moim forku zakladalem pod Wawa w pewnej firmie co sie kwasowka i wydechami para - troszke sie buda usztywnila z tylu zwlaszcza - troszke mniej sie uniwersalne auto zrobilo - nie przewieziesz juz nic wiekszego gabarytowo bez jej zdjecia, nie polozysz tylnych oparc do tylu juz w pelni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 nie polozysz tylnych oparc do tylu juz w pelni emmm... czyli jak? To tylna kanapa może się jeszcze w stronę bagażnika rozkładać??? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 nie polozysz tylnych oparc do tylu juz w pelni emmm... czyli jak? To tylna kanapa może się jeszcze w stronę bagażnika rozkładać??? :shock: W Twoim modelu po lifcie juz nie - w naszych do liftu - tylna kanapa ma niezaleznie kladzione oparcia do tylu - tak jak przednie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Niedźwiedź, powstrzymuje rozpad budy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 W Twoim modelu po lifcie juz nie - w naszych do liftu - tylna kanapa ma niezaleznie kladzione oparcia do tylu - tak jak przednie Skoro twój model jest do liftu, mój w takim razie jest do luftu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Skoro twój model jest do liftu, mój w takim razie jest do luftu padłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Niedźwiedź, powstrzymuje rozpad budy Czyli Forester bez tego ustrojstwa się rozpadnie po latach? Mi kiedyś mądry człowiek powiedział, że górne rozpórki nic nie dają bez dolnych. A i to nic nie daje bez fajnych stabilizatorów. A to wszystko nic nie daje bez konkretnego zawiasu. A i to jest pikuś jak nie ma gum w samochodzie wymienionych na Superpowerflex. A i to nic nie daje bez .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Czyli Forester bez tego ustrojstwa się rozpadnie po latach? Raguś, oczywizda, że nie . Rozpórki na kielichach pozwalają jedynie starej budzie zachować geometrię w ostro branych zakrętach. Nie, to nie jest prawdę, że bez dolnych nic nie dają. Prawdą jest natomiast, że dają zdecydowanie mniej. Dolne rozpórki spinają budę najefektywniej. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameleon Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Ja u siebie mając Teina Super Streeta w Imprezie kombi zaczęły gadać plastiki (dokłądnie jeden - od wentylatora). Zapodałem Whiteline górne przód i tył i dzwięki ustały - a różnica baaaaaaaarrrrrdzo znaczna. Chwilę podejrzewałem, że chłopaki z nie-ASO podkręcili mi twardość (aczkolwiek nie ma dużej róźnicy bo dużo jeżdżę i kombinowałem z ustawieniem) ale okazało się że nie. Wrażenie bardzo pozytywne. Nie wiem, czy inwestowałbym rozpórki gdybym nie miałe takiego zawiasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Ja u siebie mając Teina Super Streeta Też mam. I uważam, że przy każdym utwardzającym zawieszenie zawiasie, tym bardziej konieczne jest "związanie" kielichów. Stara buda będzie miała tendencje, przy nowym twardym zawiasie, do gubienia geometrii i dziwnych zachowań. Jak jeżdzimy wyłącznie "po bułki" to nie ma znaczenia, jak lubimy trochę się powygłupiać to już niestety ma. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Właśnie od paru dni cieszę się SuperStreetem, więc pytanie jest takie - zacząc od górnych czy dolnych rozpórek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Tomasz, dolne są zdecydowanie bardziej efektywne, górne zaś efektowne. Zacznij od dołu. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Grzesiek_67, dzięki Ci :grin: gdbym mógł dał bym Ci pomuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Tomasz, dasz mi kiedyś, jak będę w Koszalinie :wink: Luzik. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Czyli Forester bez tego ustrojstwa się rozpadnie po latach? Raguś, oczywizda, że nie . Rozpórki na kielichach pozwalają jedynie starej budzie zachować geometrię w ostro branych zakrętach. Nie, to nie jest prawdę, że bez dolnych nic nie dają. Prawdą jest natomiast, że dają zdecydowanie mniej. Dolne rozpórki spinają budę najefektywniej. Pozdrawiam Grzegorz Zgodzę się z Tobą w 99% - ten 1 % to fakt, że przy atakowaniu ostrych zakrętów ważną rolę ogrywają wszelkie gumy (nie tylno oponiarskie ) w i wokół zawieszenia. Więc można się pokusić o stwierdzenie, że górna + dolna rozpórka, do tego kumate stabilizatory i wymiana gum na odpowiednie daje podstawę do efektywno-efektywnej pracy zawiasu np. Tein SS (który zresztą również wsadzę do siebie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Raga, tak, tak, sprawę warto traktować kompleksowo. Wtedy różnica w porównaniu z seryjnym "bujadełkiem" jest kolosalna. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się