Skocz do zawartości

Problem: skokowo i b.ciężko pracujące wspomaganie kierownicy


LordDarth

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam problem i potrzebuję pomocy , może ktoś z Was miał podobny problem...

Gdy samochód stoi mogę obrócić kierownicę o ok 90 stopni bez problemu (obojętnie w lewo czy w prawo) po czym nagle jakby wspomaganie nie chciało współpracować , dalszy obrót postępuje skokowo i bardzo ciężko. Gdy tylko ruszę i bez względu na prędkość wszystko jest ok. Płyn do wspomagania jest full, pompa nie wyje i nigdy nie wyła. Spotkaliście się z podobnym przypadkiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i kosztowało mnie to 1000 zł za pompę. Zaznaczam, że kupiłem używaną bo nowa w ASO kosztuje chyba coś ponad 2 koła. :???:

 

Dzięki.... miałem nadzieję że to jednak nie pompa... Więc szykuje się wydatek przed wakacjami...

U mnie, przy padnietej pompie:

- wylo

- bardzo ciezko chodzila kierownica na wolnych obrotach i coraz lzej wraz z ich wzrostem.

 

Moze to nie pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

 

 

 

wymień płyn najpierw. Mi pomogło i ułęż przejeździłem. Dopiero teraz zaczęło już mi cieknąć więc wymieniam.

 

Po 7 cynie , robiłem duży przegląd przy 160k i płyny też wymieniałem ,

 

- bardzo ciezko chodzila kierownica na wolnych obrotach i coraz lzej wraz z ich wzrostem.

 

No właśnie , gdy stoję chodzi lekko 90stopni a potem "szarpie" ciężko się obracając, ale pompa nigdy nie wyła ani nie wyje teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie , gdy stoję chodzi lekko 90stopni a potem "szarpie" ciężko się obracając, ale pompa nigdy nie wyła ani nie wyje teraz.

 

Zaraz po rozruchu działa ok, tak? A próbowałeś robić manewry parkingowe jakiś czas po rozruchu? U mnie było tak, że zaraz po rozruchu wszystko pięknie się kręciło, jak wóz się rozgrzał - w trakcie jazdy też było nieźle, ale tylko przez jakiś czas. Potem zaczynał się schody - kierownica chodziła "tępo", z wyraźnym oporem.

 

Czy pompa u mnie wyła? Nie, nie wyła, ale było ją słychać podczas kręcenia kierownicą i to - o dziwo - bardziej po rozgrzaniu wozu.

 

Skończyło się na wymianie pompy... W ASO + robocizna kosztuje to 2.5K PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po rozruchu działa ok, tak? A próbowałeś robić manewry parkingowe jakiś czas po rozruchu?

Po rozruchu i po rozgrzaniu - bez różnicy . Wszystko jest ok kiedy jadę ale jak stoję albo jadę dajmy na to do 1 km/h chodzi bardzo ciężko i skokowo. Natomiast gdy jadę powyżej 1km/h chodzi bez widocznych usterek. A w sobotę i niedzielę są Mikołajki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i kosztowało mnie to 1000 zł za pompę. Zaznaczam, że kupiłem używaną bo nowa w ASO kosztuje chyba coś ponad 2 koła. :???:

Nie ma znaczenia czy pompa czy wspomaganie - koszt ponad 1000 zł . U mnie w imprezie wspomaganie od zawsze ciężko chodziło - od 16 lat .

 

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 7:15 am ]

Mialem to poprawić , ale w telewizji powiedzieli , że takie kręcenie pomaga na piersi u kobiet , to auto oddałem żonie . :mrgreen:

 

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i kosztowało mnie to 1000 zł za pompę. Zaznaczam, że kupiłem używaną bo nowa w ASO kosztuje chyba coś ponad 2 koła. :???:

Nie ma znaczenia czy pompa czy wspomaganie - koszt ponad 1000 zł . U mnie w imprezie wspomaganie od zawsze ciężko chodziło - od 16 lat .

 

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 7:15 am ]

Mialem to poprawić , ale w telewizji powiedzieli , że takie kręcenie pomaga na piersi u kobiet , to auto oddałem żonie . :mrgreen:

 

 

:mrgreen:

 

Też metoda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

postanowiłem wrócić do tego tematu bo na przeglądzie (w ASO Koper) po raz kolejny usłyszałem że to pompa i usłyszałem koszt nowej pompy (2700), poprosiłem po przeglądzie o naciągnięcie pasków ale mechanik stwierdził że paski są ok i nie ma co szukać innej przyczyny bo przyczyną jest pompa.

Nie stać mnie w tej chwili na pompę a w sklepie na który dostałem namiar (dzięki ) nie było tejże pompy.

 

Oddałem samochód do mechanika zajmującego się regeneracją pomp . Mechanik ów zadzwonił do mnie po 2 godzinach twierdząc że auto naprawione.

Przyjeżdżam , sprawdzam - fakt wszystko chodzi jak nowe. Pytam "ile" i słyszę "30zł"

Jak to ? (pytam ) ano (mówi mechanik) wystarczyło paski naciągnąć...

 

850 zł przegląd w ASO i to w ASO gdzie przez ostatni rok zostawiłem 6 tysięcy złotych i im się k..... paska nie chciało naciągnąć (specjalnie o to prosiłem)?

 

Jadę jeszcze w piątek (ciekawe czy policzą extra czy naprawią jako błąd w sztuce podczas OSTATNIEGO przeglądu) bo oprócz tego jeszcze mi trze tarcza o coś podczas skrętu a nie było tego przed OSTATNIM (nie będzie następnego) przeglądem....

 

Szlag mnie trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniosły mnie nerwy ale: robię przegląd w 7 latku po to by czuć się bezpiecznie a w takich momentach kiedy odbieram auto z serwisu i słyszę jak tarcza o coś trze a nie było tego wcześniej a później dowiaduję się że że inna usterka nie była usterką tylko czyimś zaniedbaniem - tracę zaufanie. A jak komuś nie ufam to ... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LordDarth, jak długo śmigałeś na tych paskach? Kiedy były ostatnio naciągane? Może być tak, że pompa faktycznie zaczyna powoli umierać i podciągnięcie pasków pomoże tylko na krótką metę, a podciąganie ich zbyt mocno też nie jest wskazane. Nikogo nie bronię ani nie oskarżam... Jeżeli dalej będzie wszystko OK przez co najmniej kilka tysięcy km, no to masz odpowiedź i znaczy to, że faktycznie ktoś tam się nie popisał w ASO. Jeżeli chodzi o ewentualną wymianę pompy, to w razie czego (odpukać) szukaj używki, albo regeneruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usłyszałem koszt nowej pompy (2700), poprosiłem po przeglądzie o naciągnięcie pasków ale mechanik stwierdził że paski są ok i nie ma co szukać innej przyczyny bo przyczyną jest pompa.
Zapytaj jaką mają marżę na części :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postanowiłem wrócić do tego tematu bo na przeglądzie (w ASO Koper) po raz kolejny usłyszałem że to pompa i usłyszałem koszt nowej pompy (2700), poprosiłem po przeglądzie o naciągnięcie pasków ale mechanik stwierdził że paski są ok i nie ma co szukać innej przyczyny bo przyczyną jest pompa.

Rozmawialem dzisiaj z mechanikiem i dalej twierdzi , ze to pompa a pasek był własciwie naciagniety. Ma Pan byc jutro to sprawdza i ustala mieli racje czy nie :?: Oczywiscie jezeli z pompa bedzie OK serwis zwróci poniesione koszty ( 30zł ) W kazdym razie przepraszam za zamieszanie :idea:

oprócz tego jeszcze mi trze tarcza o coś podczas skrętu

To zgłosil Pan tydzien temu , mechanik z Panem jezdził i na jutro jest Pan umowiony wiec zobaczymy co jest przyczyną mam nadzieje , ze jakis drobiazg.

Z pewnoscia odpowiedza...

Marza na czesci mechaniczne to od 5 :!: % do 18% i żaden z moich pracownikow nie jest na prowizji od sprzedazy nowych czesci :idea:

AK

ps.marże w miejscach/sklepach z używanymi cześciami to od 100 do nawet 300%. Czesci te przywożone sa najczesciej z rozebranych/złomowanych aut lub jak od pewnego czasu calych aut / jeżdzących z prawa kierownica. Nie kwestionuje jakosci tych czesci są jakie są a i tak kupuje sie je bez gwarancji ale tak "podniecajacy" , dla niektórych , temat marż w ASO powinien byc uzupełniony równiez o tę informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę wracać do starych spraw p. Andrzeju . Od pewnego czasu miałem wrażenie , że pracownicy mają dużo pracy i robią "spychologię" . Coś co ja w warunkach domowych mogę naprawić oni tylko wymieniali . Dawali do zrozumienia , że takie są zalecenia Pana , więc nie wiem o co chodzi ? Za niektóre rzeczy nawet nie chcieli się dotykać . To mnie właśnie wkurzało , a moje wpisy były za całokształt - może Pan miał rację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postanowiłem wrócić do tego tematu bo na przeglądzie (w ASO Koper) po raz kolejny usłyszałem że to pompa i usłyszałem koszt nowej pompy (2700), poprosiłem po przeglądzie o naciągnięcie pasków ale mechanik stwierdził że paski są ok i nie ma co szukać innej przyczyny bo przyczyną jest pompa.

Rozmawialem dzisiaj z mechanikiem i dalej twierdzi , ze to pompa a pasek był własciwie naciagniety. Ma Pan byc jutro to sprawdza i ustala mieli racje czy nie :?: Oczywiscie jezeli z pompa bedzie OK serwis zwróci poniesione koszty ( 30zł ) W kazdym razie przepraszam za zamieszanie :idea:

oprócz tego jeszcze mi trze tarcza o coś podczas skrętu

To zgłosil Pan tydzien temu , mechanik z Panem jezdził i na jutro jest Pan umowiony wiec zobaczymy co jest przyczyną mam nadzieje , ze jakis drobiazg.

 

Dziękuję za zainteresowanie, panie Andrzeju, moją sprawą i proszę zrozumieć moje zdenerwowanie.

Do zobaczenia jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...