Skocz do zawartości

Lublin spoty...


pmlody

Rekomendowane odpowiedzi

prędkości, nośności, indeksy...... Na normalne, polskie drogi szkoda kupować wyczynowe opony, a już z pewnoscią zalecane przez serwis VW (czytaj drogie);

chodzi o podane parametry/wymiary, są one "normalne" i mogę kupić opony od 300 do 900 zł które je spełniają...

opony z "homologacją Audi" czyli AO w nazwie są zwykle kilka-kilkanaście złotych droższe niż tez bez AO, czasami tańsze...

 

nośność 98, 99 to inaczej opona XL - z dodatkowym pasem wzmacniającym bok, co powoduje, że w zakrętach jest sztywniejsza - tutaj nie ma żadnej zależności w hamowaniu na mokrym.

podane jest, że jest różnica w hamowaniu... dlaczego miałbym nie wierzyć?

 

Jak masz opony na suchy i czysty (!) asfalt to oczywiscie sliki - tylko gdzie znajdziesz takie warunki w Polsce?

slicki do niczego nie są mi potrzebne...

 

Na normalnych drogach z pewnością nie, na mokrym opony bez względu na markę muszą mieć odpowiednią ilość rowków by skutecznie odprowadzić wodę - nośność nie ma żadnego znaczenia.

jedna mają "lepsze" rowki, inne gorsze, różnice są przecież wyraźne między oponami...

 

Jeżeli musisz mieć inne opony na suchą nawierzchnię, inne na mokrą to musisz jeżdzić z serwisem na wymiany w ciągu dnia (zmienna pogoda w naszej strefie klimatycznej). Jeżeli masz mieć dobre opony na obydwie pogody, to temat trzeba pogodzić i dalej nie doktoryzować się.....

chodzi tylko o to, aby podczas wjazdu w kałużę, w koleinie, nie "majtało", i tyle...

 

Wiekszość z nas ma jakieś doświadczenia drogowe, poleca jakieś modele, ale raczej "uniwersalne", a nie wyczynowe. Do tego warto byłoby zadać pytanie o rodzaj napędu , obciążenia osi, ciśnienie z przodu, z tyłu w ciepłe lub chłodne dni, umiejętności kierowcy , rozmiar buta kierowcy i pasażerki....itp

inaczej, rally sprintu na mokrej nawierzchni jadąc na Potenzach bym nie wygrał, a jadąc na Michelin albo Continental już miałbym spore szanse... jadąc na Potenzach na suchym bym był szybszy niż na Michelin/Continental, ale i tak sporo wolniejszy niż na semi-slickach...

 

to Twoje Audi ma jeszcze może chowane skrzydła? :P:biglol: też bym pojechał do P.Gębki w Konopnicy, często jest na miejscu i porozmawiał. Na temat serwisu "Danelczyk" nie bedę pisał, bo opinie znam z wielu żródeł i raczej nie są do powtarzania, nawet na "wrogim do VW" naszym forum.....

opieram się na naklejce na drzwiach, gdzie są wypisane parametry opon jakie powinny być w aucie, a nie rozmowach z ASO... ja wiem, że my, Polacy, jesteśmy specjalistami od wszystkiego i lubimy robić po swojemu, ale czasami można by i posłuchać "autorów" auta :)

 

no ale nad czym tutaj dyskutować? chodzi tylko o zdecydowanie się, czy sam wolę z większymi rowkami i lepszą jazdą w deszczu (Michelin/Conti) czy z mniejszymi i lepszą na suchym (Potenza)... tyle... jestem "zakładnikiem" opon Michelin, bo takie były zamontowane na aucie na 16 calowych felgach i dobrze mi się na nich jeździ... gdybym kupił felgi 17 calowe to już by były jakieś inne opony i pewnie byłbym wtedy "zwolennikiem" GoodYear, Pirelli, czy tych Potenza RE50 bo widziałem je ostatnio jakie fabrycznie montowane w A3 na 17-calowych felgach...

 

na suchym, na drodze i tak nie zbliżyłbym się do granicy przyczepności jakichkolwiek opon, bo jeżdżę "normalnie", więc ciężki mi się zdecydować na te Potenzy, bo na mokrym będą gorsze, a na suchym nie trzeba mi nie wiadomo jakiej przyczepności, wystarczy taka jaką oferuje każda markowa opona...

 

A może lepiej zainwestuj w awionetkę :evil2::mrgreen: Niektóre mają prędkość przyziemienia około 120 Km/h więc i opony mają odpowiednie indeksy, nośności, z pewnością prędkość 300km/h osiągniesz.......Przy małej rozpiętości skrzydeł wystartujesz i wylądujesz na większości lubelskich głównych ulic :facepalm:

:facepalm:

 

@Kfiatek,

 

zalecane wymiary:

 

225/55R16 = 0

225/50R17 = +3mm

245/45R17 = -1,6 mm

245/40R18 = -1mm

 

dojazdówka = +4mm

 

różnice w wysokości całego koła, czyli praktycznie wszystkie równe...

 

przy oponie: 225/45R17, czyli takiej jakie są dostępne Potenza RE70 jest to:

 

225/45R17 = -19,6 mm, czyli dwa centymetry... sporo... o tyle obniża się "zawieszenie" auta, czyli bardziej po sportowemu :)

jakby takie wymiary do danego auta były lepsze, miały same zalety, zero wad, to sądzę, że by od razu auto wyjeżdżało na takich kołach...

Edytowane przez SpalaczBenzyny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrowienia dla zespotowanych Klasyków :D

 

544095_528564103847406_905740774_n.jpg

 

 

I taki jeszcze Subarowy Klasyk się nawinął :OO::facepalm::mrgreen:

 

17790_528564343847382_520149053_n.jpg

 

Artur, :respect: za odwagę :mrgreen:

 

Dodatkowo kilka fociszczy jakbyśta se chcieli popaczeć :faja:https://www.facebook...=1&l=1a76d2deba

Edytowane przez joanna7f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@Kfiatek,

 

zalecane wymiary:

 

225/55R16 = 0

225/50R17 = +3mm

245/45R17 = -1,6 mm

245/40R18 = -1mm

 

dojazdówka = +4mm

 

różnice w wysokości całego koła, czyli praktycznie wszystkie równe...

 

przy oponie: 225/45R17, czyli takiej jakie są dostępne Potenza RE70 jest to:

 

225/45R17 = -19,6 mm, czyli dwa centymetry... sporo... o tyle obniża się "zawieszenie" auta, czyli bardziej po sportowemu :)

jakby takie wymiary do danego auta były lepsze, miały same zalety, zero wad, to sądzę, że by od razu auto wyjeżdżało na takich kołach...

 

Tak masz racje myślałem że różnica będzie mniejsza, w sumie wychodzi 3,425% to jest na styk bo chyba do 3% jest ok. Kurcze a w tym rozmiarze co Ty chcesz to wszystko w okolicy 700zł masakra :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z lekkim opóźnieniem, ale są...

 

zdjęcia z Klasyków: https://www.facebook...=1&l=9518345754

 

i Motoshow: https://www.facebook...=1&l=fe438959d4

 

:)

 

ten jeden tam taki srebrny klasyk to z dziesięć lat już ma :)

 

warszawską od racławickich jadąc zamknęli i wczoraj odkryłem, że jest tam piękne miejsce do nawrotu 180stopniaczy... ;)

 

Odkryć a spróbować to jak ugotować a zjeść ;)

 

odkryłem, ugotowałem i zjadłem... dobre było... oj dobre.... :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z lekkim opóźnieniem, ale są...

 

zdjęcia z Klasyków: https://www.facebook...=1&l=9518345754

 

i Motoshow: https://www.facebook...=1&l=fe438959d4

 

:)

 

ten jeden tam taki srebrny klasyk to z dziesięć lat już ma :)

 

no to jeszcze trochę i na żółte tablice się załapie... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja pozdrawiam wszystkich wczoraj spotkanych, potrącających, zasłaniających obiektywy i ogólnie tak okrutnie przeszkadzających, że ja nie mogę no... <_<:D

 

A dodatkowo konkurencyjny album se wstawię, a co :OO::biglol::facepalm:https://www.facebook.com/media/set/?set=a.529837317053418.1073741834.100000814639724&type=1&l=6de23b6893

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, jest misja..... 3majcie kciuki !!!!!

http://www.automobil...llnews&fn_id=14

 

a tak na marginesie, PWEN była moc..... http://akbiala.pl/wy...21-04-2013.html

 

oj to by było coś.... popróbować się... ja jestem jak najbardziej za..... :)

już zacząłem trzymać kciuki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, jest misja..... 3majcie kciuki !!!!!

http://www.automobil...llnews&fn_id=14

 

a tak na marginesie, PWEN była moc..... http://akbiala.pl/wy...21-04-2013.html

 

oj to by było coś.... popróbować się... ja jestem jak najbardziej za..... :)

już zacząłem trzymać kciuki...

Pachu ja za Ciebie 3mam kciuki 2 tygodnie :biglol: :biglol: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...