sektorone Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Witam Próbuję wyciągnąć własnoręcznie silnik z mojej Imprezy GT, niestety natrafiam na dosyć powazny problem. Zdemontowałem już pompę wspomagania i pompę klimy, śruby od skrzyni są już odkręcone, tak samo śruby mocujące silnik do dolnej belki. Ciepła strona turbo na styku z downpipem juz odeszła, jednak silnik nie chce się "odczepić" od skrzyni, powstaje szpara na około 5-8mm (w zależności od siły z jaką ciągnę silnik do przodu auta). Gdy przestaję ciągnąc za silnik, powraca on do swojej pierwotnej pozycji, praktycznie sklejając się ze skrzynią (zostaje szpara na 1-2mm). O czym zapomniałem? Co jeszcze trzeba odkręcić? Czy muszę zdjąć ramię wysprzęglika? Bardzo proszę o pomoc, bo meczę się z tym już drugi dzień. :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 No pewnie dobrze byloby zdjac ramie/widelec wysprzeglika - nie wiem jak jest w Twojej skrzyni... u mnie trzeba bylo wyciagnac najpierw trzpien/os widelek. Inaczej lipa... Oczywiscie jesli tylko to Ci wadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Znaczy się musisz odkręcić śrubę która jest z boku obudowy skrzyni. Od strony kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sektorone Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 ok, rozrusznik juz zdjąłem, rozumien że teraz nalezy wykręcić ten walec na którym pracuje wysprzęglik (ten na ampula 10-tke) ? czyli to jest powodem blokowania się silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coolph0ne Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 odkrecasz takim imbusem wikszym (cos kolo 12mm jak dobrze pamietam) i ajk dobrze sobie przypominam to pod tym dekielkiem (imbusem) bedzie w trzpieniu nagwintowany otwor 6mm zeby latrwiej bylo wysunac ten trzpien. Jak jego nie wyjmiesz to nie rozlaczysz skrzyni od silnika bez uszkodzenia czegos. Pozdrawiam, Adam team50.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andreff Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Swego czasu też miałem problem z rozłączeniem silnika od skrzyni, też myślałem że jeszcze czegoś nie odkręciłem. Pomogło włożenie w szczeliny z obu stron "klinów" i równomierne pukanie młotkiem raz z jednej raz z drugiej strony i w końcu puściło :wink: Jako klinów użyłem płaskich śrubokrętów. Tam się zapieka na takich tulejkach prowadzących i stąd taki problem. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się