Skocz do zawartości

sektorone

Użytkownik
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Subaru Impreza classic STI / Mitsu Lancer Gti

Osiągnięcia sektorone

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam Po wielkich bojach udało mi sie odpalić moją Imprezkę GC Kombi STI ver.3 (1996), jednakże pojawił się pewien problem. Gdy podczas jazdy wyjście na przepływce da wartość powyżej 3.3V następuje nagłe odcięcie (boost-cut lub odcięcie paliwa) Samochód ma też bardzo wysokie AFR, w granicach 14-16. Oszukiwanie przepływki powoduje wzbogacenie mieszanki, ale oczywiście odcięcie następuje wcześniej. Zastanawiam się czy komputer nie pracuje w jakiegoś rodzaju trybie awaryjnym. Istnieją także podejrzenia, że przepływka może być nie od tego samochodu (poprzedni mechanik coś z nią kombinował). Proszę o pomoc ekspertów. Z góry dzieki. [ Dodano: Wto Lip 21, 2009 1:50 pm ] Oczywiście poprzedni mechanik wyciągnął żarówkę od lampki "Check Engine", taki "patencik" ;-) Kody błędów z test mode to 23 i 45.
  2. ok, rozrusznik juz zdjąłem, rozumien że teraz nalezy wykręcić ten walec na którym pracuje wysprzęglik (ten na ampula 10-tke) ? czyli to jest powodem blokowania się silnika?
  3. Witam Próbuję wyciągnąć własnoręcznie silnik z mojej Imprezy GT, niestety natrafiam na dosyć powazny problem. Zdemontowałem już pompę wspomagania i pompę klimy, śruby od skrzyni są już odkręcone, tak samo śruby mocujące silnik do dolnej belki. Ciepła strona turbo na styku z downpipem juz odeszła, jednak silnik nie chce się "odczepić" od skrzyni, powstaje szpara na około 5-8mm (w zależności od siły z jaką ciągnę silnik do przodu auta). Gdy przestaję ciągnąc za silnik, powraca on do swojej pierwotnej pozycji, praktycznie sklejając się ze skrzynią (zostaje szpara na 1-2mm). O czym zapomniałem? Co jeszcze trzeba odkręcić? Czy muszę zdjąć ramię wysprzęglika? Bardzo proszę o pomoc, bo meczę się z tym już drugi dzień. :sad:
  4. Dzięki za podpowiedzi, jeszcze tylko prosiłbym o podanie nazwy modelu tej felgi Compo 15", poszukam, może coś upoluję ;-) Co do zawieszenia, to mam już zawias od STI, na grubej sztycy, i wóz wcale nie stoi wyżej (wysokość jest seryjna), a zawieszenia regulowane (TEIN, K-Sport) z tego co widziałem u znajomych w Imprezach, po rozkręceniu na maksymalną wysokośc i tak powodują obniżenie wozu. Zobacze jak ten zawias z STI (v3) będzie się sprawował poza asfaltem, nie narzekałem na zachowanie się wozu na szutrach juz na zwyczajnych amorkach, mam nadzieje, że tu nie będzie za twardo. Mimo to wciąż się obawiam zbyt niskiego zawiasu. Płyta oczywiście już wypatrzona i jest jedną z pierwszych na liście zakupów, jednak moim zdaniem, lepiej w ogóle się nie zawiesić, niz zawiesić się na płycie, dlatego kwestia prześwitu wciąż jest otwarta. A jaki prześwit ma Forek w starej budzie??
  5. Witam Tak jak w temacie, chciałbym podwyższyć troszkę (3-5 cm) mojego GT-ka nie tracąc zbyt wiele na prowadzeniu się wozu po asfalcie. Czu ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w podwyższaniu Imprezy? Oprócz tego zastanawiam się, czy na tarczę 297mm i zacisk STIv3 wejdzie seryjna felga 15''? Obecnie mam 17" i będę się bał na nich wjeżdżać na leśne szutry ;-)
  6. Jesli można to prosiłbym o sugestie, jakie powinno być doładowanie na tej TD05 w obecnym setupie, i jakie podcisnienie powinno być na wolnych. Wywód własny - do potwierdzenia/obalenia: Nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale seryjny ECU z wersji STI sterował seryjną IHI v22 na cisnienie 0.9bar, więc chyba po zamianie na TD05, ona tez powinna osiągać 0.9 bar ?? (chyba, że mam coś powalone z podciśnieniami, lub coś niepodłączone)
  7. Ja także prosiłbym o podanie orientacyjnych kosztów tego SA Apexi ?? Posiadam świnki SMT6 i ECUmaster leżące odłogiem, czy da radę zaadaptowac je do subaru?? Jeżeli to pomoże to zauważyłem też, że Subarak ładuje tylko do 0.5 bar, a podciśnienie na wolnych, jest w granicach -0.4 bar. Tak czyba nie powinno być?? Samochód jest teraz zalany chyba PB95 (taka byla w baku przed przekładką), domyslam się, że należy ją wypompowac i zalać V-power Racing ???
  8. Witam Posiadam Subaraka GT, do którego wrzucono graty z japońskiego STI-ka ver. 3 (rocznik 1996). Zmieniłem wydech na 70mm, oraz zamontowałem TD05-16G. Chciałbym się teraz dowiedzieć, za pomocą jakiego urządzenia mogę wysterować cały ten bajzel. Mam obecnie zamontowany seryjny ECU z STI, jednak samochód łapie boost-cut przy 4000 obr., dodatkowo falują mu wolne obroty. Zastanawiam się co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Osoba która mi to montowała mówi, że konieczne jest strojenie. Zastanawiam się też, czy wina nie leży w układzie podciśnień ??? Niestety nie jestem specem :-( Z niecierpliwością czekam na rady bardziej doświadczonych użytkowników SUBARU.
  9. Witam Jako nowicjusz chciałbym skorzystać z wiedzy bardziej doświadczonych posiadaczy subaru, od ponad pół roku jeżdżę imprezą turbo 97r, niedawno (około 2 mc-e temu) wymieniłem tarcze i klocki z przodu oraz klocki z tyłu na TRW (za namową bardziej "doświadczonego" kolegi). Jako, że jeżdżę dość spokojnie, dopiero po tygodniu przekonałem się jaki to złom. Po pierwszym hamowaniu z 200km/h tylne klocki zapaliły się, przednie tarcze zwichrowały, a przednie klocki zaczęły straszliwie piszczeć :-( Oczywiście nie zamierzam już nigdy kupować do Subaru tarcz/klocków TRW, dlatego zadaję pytanie tu, na forum: Jaki zestaw polecicie do Imprezy, która normalnie służy za miejski dupowóz (prędkości max 150km/h ), ale dość często w weekendy pomyka po lasach (szutry, piaski, błota, kałuże). Zastanawiam się nad zestawem Zimmermann/Remsa lub Zimmermann/Ferodo DS2500 na przód, nie wiem co wrzucić na tył (narazie leżą u mnie tarcze APC na tył, proszę o opinie). Chciałbym pozostać przy seryjnych felgach 15" ze względu na jazdę w "terenie". W zimmermannach podoba mi się to, że sa przewiercane na wylot, wydaje mi się, że dzięki temu łatwiej będzie je czyścić z błota (choć może się mylę). Jednak zdaje się na Wasze opinie. z góry dzięki
  10. KWIATEK dzięki bardzo za odpowiedź. Domyslam tez się, że nie da rady wymienić ECU na 99r< ? Chcialem podnieść też ciśnienie doładowania na 0.9-1.0 bar, robiłeś może coś takiego (czy mozna to zrobić MBC)?? Chciałbym też wiedzieć gdzie (i za ile) mogę kupić ten chip o którym pisałeś. Oprócz tego w garażu leży odłogiem instalacja nitro i świnka SMT6 która by tym mogła sterować, czy ktoś z forumowiczów przerabiał temat nitro w Imprezie?? Czy ktoś korzystał z SMT6 lub ECUmastera do strojenia Imprezy?? Jakie efekty daje świnka??
  11. Witam Tak jak w temacie, zastanawiam się co można wykrzesać z ECU w Imprezie z roku 1996 (i nie chciałbym, żeby były to iskry tylko dodatkowe KM i Nm)? W przyszłym tygodniu do Imprezki wchodzi wydech 3" downpipe i 2,5" reszta. domyslam, się, że po tym potrzebny będzie remap lub coś w tym stylu. Niestety z tego co czytam posty, to wygląda na to, że ECU można re-programować dopiero od 1999 roku. Jeżeli jednak ktoś przerabiał ten temat i wie jak ogarnąć ECU w 96r, to bardzo proszę o pomoc (SA nie wchodzi w gre, niestety nie mam tyle forsy). Z góry dziękuję
×
×
  • Dodaj nową pozycję...