Skocz do zawartości

Subaru WRX czy CTR


haary

Rekomendowane odpowiedzi

No jeżeli rzecz dotknęła STI to mówimy już o profesjonalnym aucie sportowym. Oczywiście, wszystko jest kwestią ceny. To ogłoszenie wygląda przyjaźnie a sposobów na sprawdzenie auta jest mrowie. Jeśli chodzi o stan mechaniczny pomogą Ci dealerzy a jeśli chodzi o powypadkowość i stan prawny- biegły sądowy. Całość operacji nie przekroczy 600zł z certyfikatami. Ja natomiast na Twoim miejscu pomyślałbym o samochodzie nowym. Masz 100 tysięcy zł - WRX wychodzi coś ok. 130 tysięcy, przy tak dużej I wpłacie kredyt masz od ręki (w jakąś godzinę) Kwota 30 tysięcy nie jest jakimś potworym obciążeniem szczególnie, że w przypadku nowego samochodu możesz to sobie rozbić na nawet 8 lat (olać odsteki, kredyt spłacasz kiedy chcesz, czyli np. po 3 latac h przy sprzedaży auta). Ja, jak się posiłkuję kredytem (a tak często bywa), biorę najdłuższy możliwy okres, żeby rata byla jak najmniej dolegliwa i spłacam kiedy mam sprzedać samochód. Poza tym jeżeli masz firmę odpisujesz 5000zł vatu i wsadzasz samochód w środki trwałe amortyzując go - i już masz zgłowy odsetki od kredytu a w dłuższej perspektywie nawet zarabiasz. Przemyśl temat i niech Moc Będzie Z Tobą :wink:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 142
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

OGS nie pomagasz zbytnio takimi postami :roll:

 

MarcinJ-tak,mowil,ze po wszystkich oplatach wychodzi 115tys :?

Mi powiedzial,ze blotnik i lampa bodajze ale zaden powazniejszy dzwon hmm...O STI nie myslalem ale ta cena :twisted: :wink:

 

Than Junior-wiem co to znaczy w miare mocna oska i jakich przysparza problemow.Mam Leona 1.8T(201KM,338Nm)-kwestia wprawy i starty nie sa tragiczne :wink:

 

No to moze Primerka jest dziwna :lol: Bo na mokrym NIE DA sie (ostatnio zrobil nas Focus kompi 1.6 :lol:) ... Ale tak poza tym to swietne autko, superelastyczne i pali 6 litrow :) ale to OT, wiec koniec :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGS nie pomagasz zbytnio takimi postami :roll:

 

W takim razie zle mnie odebrales... Sugeruje, iz nie bardzo jest co (i jak) porownywac - to sa zupelnie dwa rozne samochody... Napisalem tak, zebys pamietal rowniez o samej marce - wsrod japonczykow tez jest pewna drabina i kazda marka ma swoje miejsce... nissan, toyota, subaru, honda, mazda, lexus (czyli toyota) itd... wg mnie honda jest nizej od subaru i mazdy... a te znowu sa wyzej od toyoty i nissana... honde wstawilbym miedzy nissana a toyote wlasnie...

 

Ale... niektorzy uwazaja, ze bmw jest lepsze od mercedesa, a nie ktorzy na odwrot... jeszcze inni wstawiaja miedzy nich audi - tutaj ciezko polemizowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGS nie pomagasz zbytnio takimi postami :roll:

 

W takim razie zle mnie odebrales... Sugeruje, iz nie bardzo jest co (i jak) porownywac - to sa zupelnie dwa rozne samochody... Napisalem tak, zebys pamietal rowniez o samej marce - wsrod japonczykow tez jest pewna drabina i kazda marka ma swoje miejsce... nissan, toyota, subaru, honda, mazda, lexus (czyli toyota) itd... wg mnie honda jest nizej od subaru i mazdy... a te znowu sa wyzej od toyoty i nissana... honde wstawilbym miedzy nissana a toyote wlasnie...

 

Ale... niektorzy uwazaja, ze bmw jest lepsze od mercedesa, a nie ktorzy na odwrot... jeszcze inni wstawiaja miedzy nich audi - tutaj ciezko polemizowac...

No ja bym dokonal takiej drabinki, ba mam niemałe argumenty, że nie tylko ja:

1. Subaru - bezsprzecznie (a kto myśli inaczej...no to ja zawezwę Mamusię i się zrobi porządek, a co? :wink: )

2. Mitsubishi i Honda (bardzo porównywalne)

3. Mazda (ma w plecy przez Forda)

4. Toyota, Nissan (popularne marki dla Kowalskich)

5. Suzuki (mają nawet 3 letnią gwarancję :wink: )

6. Isuzu i Daihatsu (no data)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie ma co gadać który samochód jest lepszy bo każdemu odpowiada co innego i dopóki nie przejedziesz się tymi samochodami nie bedziesz w stanie podjąć decyzji chociaż jak wyjedziesz ctr- em to odrazu bedziesz miał tak :mrgreen:

 

ctr wcale nie jest małopraktyczny bo jet max pakowny zaskakująco

 

a pozatym ludzie co wy z tym zapiepszaniem po śniegu jak jest ślisko to co z tego ze się rozpędzisz jak i tak nie wyhamujesz czy to ctr czy wrx i tak trzeba jechać 50 w korku jak ktos jest normalny :roll:

 

co do wczesniejszego pytania mieszczacego się w temacie nie odpowiada mi

kierownica

zawieszenie

silnik

trochę skrzynia

i wogóle jak ktos ma to sie z chęcią zamienie na NSX-a :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Subaru - bezsprzecznie (a kto myśli inaczej...no to ja zawezwę Mamusię i się zrobi porządek, a co? :wink: )

2. Mitsubishi i Honda (bardzo porównywalne)

3. Mazda (ma w plecy przez Forda)

4. Toyota, Nissan (popularne marki dla Kowalskich)

5. Suzuki (mają nawet 3 letnią gwarancję :wink: )

6. Isuzu i Daihatsu (no data)

 

No nie moge sie zgodzic... Honda porownywalna z Mituwisi - gra,

ale Mazda ponizej?! Mazda nr 2... o mazdzie w dowolnej

klasie mozna pomazyc za pieniadze jakie mozna kupic Honde...

Nie mowiac juz o wykonaniu, plastikach i takich tam...

Nawet Toyote postawilbym wyzej niz Honde... ale to juz

moje wewnetrzne odczucie... Wezmy Land Cruisera... i jakies

tam podrobki terenowek u Hondy... wezmy Avensis i Accorda

- zupelnie inny temat... Accord probuje byc sportowy... Avensis

jest wygodny i niczego nie probuje... (no moze sie podobac :wink: )

Co prawda Celica ... to jakas zabawka dla rozpieszczonych dzieci

w porownaniu do S2000... ale to znowu inny temat.. pamietajmy,

ze TOYOTA ma SUPRE 8) wiec czapki z glow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pozatym ludzie co wy z tym zapiepszaniem po śniegu jak jest ślisko to co z tego ze się rozpędzisz jak i tak nie wyhamujesz czy to ctr czy wrx i tak trzeba jechać 50 w korku jak ktos jest normalny :roll:

Nie chodzi o snieg... ale mokry asfalt - CTR bedziesz trzymal dystans na kazdym wirazu - no chyba, ze zycie Ci nie mile lub postradales rozum... WRXem mozesz sobie pozwolic na wiecej - czujesz sie bezpiecznie... a to jest jedna z najwazniejszych ludzkich potrzeb.... zaraz po benzynie w zylach :D

 

co do wczesniejszego pytania mieszczacego się w temacie nie odpowiada mi

kierownica

zawieszenie

silnik

trochę skrzynia

 

Wiesz co... przesadzasz - a na ogrodnika mi nie wygladasz...

Rozumiem kierownica - zbyt wspomagana?, zawieszenie - zbyt miekkie?, ale do silnika to nie w smak, ze cos masz ...

 

Bez urazy :wink:

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyslalem sprawe drabiny i u mnie przedstawia sie ona nastepujaco:

 

1. Subaru

2. Mazda

3. Toyota

4. Mitsubishi

5. Honda

6. Nissan

7. Suzuki

8. Isuzu

9. Daihatsu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym dokonal takiej drabinki, ba mam niemałe argumenty, że nie tylko ja:

1. Subaru - bezsprzecznie (a kto myśli inaczej...no to ja zawezwę Mamusię i się zrobi porządek, a co? :wink: )

2. Mitsubishi i Honda (bardzo porównywalne)

3. Mazda (ma w plecy przez Forda)

4. Toyota, Nissan (popularne marki dla Kowalskich)

5. Suzuki (mają nawet 3 letnią gwarancję :wink: )

6. Isuzu i Daihatsu (no data)

 

Pozdrawiam

 

Ja za pozwoleniem bym te drabinki o kant dupy rozbił.

-Subarychom nikt nie podskoczy ( na razie ) w 4x4, ale:

-W niejednym Subaru z poprzednich generacji wiało w środku Nissanem aż strach.

-Skrzynie biegów "manualne" Subaru chyba u Toyoty kupuje bo tak samo chrzęszczą przy mieszaniu wajchą. W tej konkurencji S. może Hondę cmoknąć w gałkę.

-Suzuki Swift, Subaru Justy. Tu też się kręci lody w jednym wiaderku.

-Mazda. Nie widzę drugiego cwaniaka w tej paczce co się na Wankla porywa.

Można by tak jeszcze długo i szczebelki tej drabinki wyglądają mi jak kupka patyczków do gry w bierki :roll:

 

Należy kupić Subaru i tyle.

Nie chodzi o śnieg, wystarczy deszcz. Kierowcy depczący ośki myślą że AWD to taka ekstrawagancja i dyrdymały bez których można się znakomicie obyć.

AWD-owcy śmieją się z nich przy pierwszym deszczyku.

Ci co wracają do FWD po używaniu AWD czują się jakby im ktoś nogi upier...

 

ChwD Ośkom!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze Kameleon co ty z ta pakownościa :/, Też mi sięHonda podoba i burzy krew :), ale nie wmówisz mi, że jest równie pakowna jak WRX.

Poza tym (do kolegi Haarego),jak koniecznie chcesz ośkę to kup ta Hondę i nie zawracaj głowy. Subaru nie jest dla malkotentów :) Tym autem trzeba pojeździć od kilku do kilkunastu miesięcy żeby tak na prawdę docenić na co je stać. Jest drogie w utrzymaniu, ma swoje himery , ale jak się wjeździsz to daje niesamowicie dużo frajdy. Jak już wspomniałem podoba mi się Honda, ale po przejechaniu 80000km WRX em zamienię je tylko na STI. Pewnie, że czasem mocne ośki są szybsze od WRX, GT czy nawet STi, ale Subaraki to jak religia, albo je kochasz albo nienawidzisz. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to kup Hondę i już. Ja się w Subarakach zakochałem dawno temu. Dużo później nabyłem wymarzony i przez jakiś czas przeżywałem różne rozczarowania. Dopiero jak się troszkę podszkoliłem z pomoca fachowców to mi wyszło , że to auto mimo swoich wad na polskie drogi nie ma sobie równych i basta ( w swoim przedziale cenowym). Odpowiedz sobie czy chcesz AWD czy nie i problem się sam rozwiąże.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loucyphre-gdzie ja napisalem,ze koniecznie chce oske :roll:

Pisze i pytam bo najzwyczajniej nie mam doswiadczenia w subaru i 4x4 i choc spodziewalem sie postow typu: co tu porownywac,subaru/honda jest the best i basta itp.,to musze powiedziec,ze niektorzy z Was rozjasnili mi temat dosc znacznie i za to dziekuje.

 

Wiadomo,najlepiej pojezdzic miesiac jednym i drugim ale nie ma takiej opcji.

 

Jak to mowia no risk-no fun.Poczekam na tego STI 2.5l ze stanow i zobaczymy co tam siedzi.Jezeli cosik bedzie nie tak CTR.

 

BTW-Loucyphre,bywasz we Wroclawiu?Moze bys mi pokazal na co stac WRXa? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym dokonal takiej drabinki, ba mam niemałe argumenty, że nie tylko ja:

1. Subaru - bezsprzecznie (a kto myśli inaczej...no to ja zawezwę Mamusię i się zrobi porządek, a co? :wink: )

2. Mitsubishi i Honda (bardzo porównywalne)

3. Mazda (ma w plecy przez Forda)

4. Toyota, Nissan (popularne marki dla Kowalskich)

5. Suzuki (mają nawet 3 letnią gwarancję :wink: )

6. Isuzu i Daihatsu (no data)

 

Pozdrawiam

 

Ja za pozwoleniem bym te drabinki o kant dupy rozbił.

-Subarychom nikt nie podskoczy ( na razie ) w 4x4, ale:

-W niejednym Subaru z poprzednich generacji wiało w środku Nissanem aż strach.

-Skrzynie biegów "manualne" Subaru chyba u Toyoty kupuje bo tak samo chrzęszczą przy mieszaniu wajchą. W tej konkurencji S. może Hondę cmoknąć w gałkę.

-Suzuki Swift, Subaru Justy. Tu też się kręci lody w jednym wiaderku.

-Mazda. Nie widzę drugiego cwaniaka w tej paczce co się na Wankla porywa.

Można by tak jeszcze długo i szczebelki tej drabinki wyglądają mi jak kupka patyczków do gry w bierki :roll:

 

Należy kupić Subaru i tyle.

Nie chodzi o śnieg, wystarczy deszcz. Kierowcy depczący ośki myślą że AWD to taka ekstrawagancja i dyrdymały bez których można się znakomicie obyć.

AWD-owcy śmieją się z nich przy pierwszym deszczyku.

Ci co wracają do FWD po używaniu AWD czują się jakby im ktoś nogi upier...

 

ChwD Ośkom!

 

Dla mnie dylemat: "jaki samochód?" jest na tyle trudny, że odpowiem: najlepiej jest mieć kilka samochodów i używać ich w zależności od potrzeb.

A jeśli jest to niemożliwe i musisz mieć jedno auto to dobrze zastanów się do czego najbardziej potrzebny Ci samochód i tym się kieruj przy wyborze.

 

Jeśli chodzi o ranking japońskich marek kolegi Subaryty to włos się jeży na mojej łysej głowie :evil:

GTA3 to dobrze skomentował, więc sobie daruję moje dalsze uwagi.

 

Jednak z GTA3 nie zgodzę się co do tego upier... nóg.

Ja mam akurat do dyspozycji w rodzinie też Civic i czasami jeżdzę nim po prostu dlatego, żeby odpocząć od mojego AWD. Często odpalam też inne sprzęty, gdy nie jest mi potrzebne AWD i jest doskonale. Nie ma samochodu idealnego. Zastanówmy się: gdyby AWD było po prostu lepsze niż ośka to na rynku dominowałyby AWD. Proste?

 

Ale jeśli mam coś szczerze poradzić od siebie:

-jeśli ktoś by mi powiedział: masz mieć tylko jeden samochód, wybieraj!

Wybrałbym wtedy Subaru, bo to jest najlepszy kompromis dla mnie. Wybrałbym Forestera XT, no ale gdyby ten model nie istniał to może Imprezę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy zawsze bylem orłem w komputerach...powiedz jak? :oops:

 

albo prawy guzik myszy na obrazku i kopiuj adres obrazka

- i wklej nam tutaj te adresy..

 

albo prawy guzik i zapisz jako ... zapisz na dysk i dolacz obrazek zako zalacznik (ponizej masz taki button)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no cóż, każdy ma swoje drabinki. Oczywiście jest to pewne uogólnienie - ale też nie takie znowu dalekie od prawdy bo:

- rynek samochodów używanych odzwierciedla nieco zufanie klientów

- nie miałem jeszcze nigdy problemów z odsprzedaniem Mitsu czy Hondy a niejedna Mazda i Toya przestała parę tygodni na placu

- zazwyczaj przed sprzedażą "używki" staram się ją postawić na nogi (tu: koła) i sytuacja się powtarza - najmniej kasy pakuję w Miśka i Hondę (używane Subaru to taka rzadkość, że trudno coś powiedzieć)

- tylko raz spotkałem się z autem japońskim, w którym silnik był do WYMIANY po 30 000km - brawa dla NISSANA (nie dotyczy egzemplarzy dłubanych typu Pajero DID z 230KM thx to Chiptronic :wink: )

Jasne, że każdy z nas ma swoje preferencje i nie ma tu specjalnie o czym gadać (wspomniana Supra, np z 1990 roku - to moim zdaniem jedno z najładniejszych aut świata). Kwestia jest w tym żeby się na czymś oprzeć, choćby w okrojonym materiale, ale niech to będzie własne doświadczenie a nie - TO BĘDZIE ŻART - Auto Świecie :wink:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(wspomniana Supra, np z 1990 roku - to moim zdaniem jedno z najładniejszych aut świata)

 

Zgrzeszylem... przepraszam... Than_Junior przypomnial mi o

Skyline GT-R...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest wlasnie nowy Civic Coupe z USA :) Tak jak mowilem wersja topowa ma motor 2.0 200PS :)

 

Haary, skoro teraz smigasz Leonem 1.8T, to moze Ci troche brakowac turbiny w CTR. CTRa musisz caly trzymac w gornym zakresie obrotow, aby sprawnie smigal.

 

Swoja droga to chcialem kiedys kupic pierwsza wersje Leona Cupry R 210KM, ale ze akurat obok w salonie Hondy stal czarny ATR to padlo na niego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Jeździłem Fordem Escortem RS2000, Hondą Accord 2.3 iES i Hondą Civic 1.4 (po małym "grzebnięciu") no i aktualnie SI WRX i gdym nie musiał jej zbyć, jeździłbym dopóki nie będzie nadawać się na kurnik dla kurek mojej mamy :-) i nie mm nic więcej do powiedzenia w temacie jaki będzie mój kolejny "statek", wiem jedno będzie to Subaru, może tańsze od SI WRX ale Subaru. Wole jeździć Legacy za 25000 PLN i czuć się bezpiecznie i słyszeć ten piękny dźwięk silnika niż dosiadać CTR-a (choć to zacne auto ale zawsze Honda będzie na mojej liście "no two").

 

Pozdrawiam,

 

RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...