Skocz do zawartości

Brak ogrzewania tylnej szyby


demol

Rekomendowane odpowiedzi

No własnie ... co sie mogło stac ... nie wiadomo dlaczego dzisiaj nie dziala mi ogrzewanie tylnej szyby...sprawdzilem bezpieczniki wszystkie wydają sie ok. Po wlaczeniu przycisku zasze zapalała sie dioda a teraz nic ... ani diody ani ogrzewania. Ma ktos pomysl gdzie jest przekaźnik od tylnej szyby bo ja nie mam schematu auta wiec ciezko bedzie go odnaleźć raczej. HELP!

 

ps. chodzi oczywiscie o schemat Legacy 96

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Legacy, ale w Forysiu zasilnie zarówki w przycisku nie ma nic wspólnego z zasilaniem szyby tzn: awaria ogrzewania, nie spowoduje awari żarówki.

Moim zdaniem problem tkwi w połączeniach przed klawiszem, czyli tak jak mówiłeś/pisałeś przekaźnik, lub: uszkodzenie przewodów, lub najprostszę rozpięcie przewodów np na kostce przy przełączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub najprostszę rozpięcie przewodów np na kostce przy przełączniku.

 

Stawiam na to ... zwlaszcza ze dzisiaj jezdziłem trochę po torze po glebokim sniegu ... troche mnie wytrzęsło ... tylko gdzie jest ten przekaźnik od ogrzewania szyby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze wlasnie po zalączeniu tego przełącznika nie słychać zeby przekaźnik pyknął więc wydaje mi sie ze tutaj jest pies pogrzebany ... u ciebie w foresterze słychać ? Moze ktoś kto ma Legacy nam tutaj powie czy słychać pykniecie przekaznika po zalaczeniu przycisku ogrzewania tylnej szyby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sam włącznik. Wyciągnij go z deski i posprawdzaj podłączenie i napięcie. Przekaźnik może być sprawny. Bardziej to wygląda jakby nie było sygnału sterującego. Jak masz żarówkę na 12V to możesz z niej zrobić miernik - ale tylko do przeodów przy przełączniku.

 

A czy podświetlenie klawisza działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka ,problem rozwiązał sie momencie kiedy to doszedlem do wniosku ze skoro wszystkie przelaczniki na desce zalaczają przekazniki to zwlasza ten tez powinien, gdyz ogrzewanie szyby cechuje sie duzym poborem mocy. Idac dalej dzieki uprzejmosci kolegi michala "mifalek" (jasnozielone kombi) wymacalem przelaczajac jego przelacznik od ogrzewania odpowiedni przekaznik. Wiec wyjalem wlasciwy przekaznik u siebie i znalazlem przyczyne calego zamieszania. Styki jego cewki lekko sie utlenily ... nie wiem dlaczego ale byly pokryte takim niebiskim osadem ... i dlatego nie działał ... lutownica w rekę i już po problemie.

 

Nigdy nie wierzcie przekaznikom :) ... dzieki za odzew wszystkim biorącym udzial w dyskusji! Niech moc bedzie z wami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyne calego zamieszania. Styki jego cewki lekko sie utlenily ... nie wiem dlaczego ale byly pokryte takim niebiskim osadem ... i dlatego nie działał ... lutownica w rekę i już po problemie.

 

Hehe :) dobrze masz. U mnie niestety analiza problemu wykazała, że grzania nie będzie, bo ścieżki są poprzecierane, nowa szyba kosztuje tyle kasy, że szkoda sobie zawracać tym głowę. Natomiast regenerację ścieżek mi odradzają, bo może doprowadzić do uszkodzenia szyby poprzez nierównomierne rozgrzanie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast regenerację ścieżek mi odradzają, bo może doprowadzić do uszkodzenia szyby poprzez nierównomierne rozgrzanie :(

 

To chyba raczej bzdura ... sa specjalnie specyfiki ,niedrogie i mozna sobie to naprawic bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba raczej bzdura ... sa specjalnie specyfiki ,niedrogie i mozna sobie to naprawic bez problemu.

 

Przyznam, że nie wiem. Nie grzeje mi ani jedna ścieżka, wszystkie są przetarte w przynajmniej jednym miejscu. Specyfiki do naprawy szyb podobno charakteryzują się znikomym oporem względem tego co na szybie, więc miejsca naprawiane grzać nie będą. Skor nie grzeją to będą powodować dodatkowe naprężenia. Ktoś jeszcze wspominał o większym obciążeniu pozostałych elementów ścieżek gdyż sumaryczny opór ścieżki zmaleje. Nie zastanawiałem się nad tym dogłębnie, nawet nie miałem czasu. Ale z drugiej strony boję się nieco eksperymentować. Nie wiem, jak ktoś ma jakieś większe doświadczenie praktyczne to chętnie posłucham. A trzeba przyznać, że kombi bez grzania tylnej szyby jest upierdliwe w części manewrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w aucie jedna ścieżka nie grzeje. Co mogę spróbować zrobić w tej sytuacji?

 

Jest specyfik w formie takiej mazi z malym pedzelkiem i tą maź nanosi sie w miejscu przetarcia sciezki. Pasta ta oczywiscie przewodzi doskonale i pozwala polaczyc przerwe. I to dziala ... nie widzialem zeby od tego komus szyba pekła ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to dziala ... nie widzialem zeby od tego komus szyba pekła ... :)

 

No dla mnie też jest to dosyć szokujące, ale jak już wspominałem chętnie posłucham wszelakich opinii.

 

gazeta moze niezbyt profesjonalna... ale jak bedziesz w wawie,

to mozna sie skonsultowac.

 

pzdr,

abt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazeta moze niezbyt profesjonalna... ale jak bedziesz w wawie,

to mozna sie skonsultowac.

 

No niestety kiedy ja będę miał wolne, to oni już zamykają. Przydało by się coś na miejscu. Niemniej wiadomo już o co pytać jak będę dzwonil po warsztatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...