demol Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 No własnie ... co sie mogło stac ... nie wiadomo dlaczego dzisiaj nie dziala mi ogrzewanie tylnej szyby...sprawdzilem bezpieczniki wszystkie wydają sie ok. Po wlaczeniu przycisku zasze zapalała sie dioda a teraz nic ... ani diody ani ogrzewania. Ma ktos pomysl gdzie jest przekaźnik od tylnej szyby bo ja nie mam schematu auta wiec ciezko bedzie go odnaleźć raczej. HELP! ps. chodzi oczywiscie o schemat Legacy 96
Piotr Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 sprawdziłes czy kabelki sa podłaczone do tylnej szyby.Moze sie odłamały?? Z lutowaniem kabelkow proponuje jedbnak elektryka w razi gdyby sie okazało, ze to to, bo szyba droga a pekac potrafi
demol Posted February 19, 2005 Author Posted February 19, 2005 A czy jesli urwał sie któryś z kabli powinna zgasnąć dioda w przycisku pomimo tego ze jest on w pozycji ON ?
Loki Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Nie wiem jak Legacy, ale w Forysiu zasilnie zarówki w przycisku nie ma nic wspólnego z zasilaniem szyby tzn: awaria ogrzewania, nie spowoduje awari żarówki. Moim zdaniem problem tkwi w połączeniach przed klawiszem, czyli tak jak mówiłeś/pisałeś przekaźnik, lub: uszkodzenie przewodów, lub najprostszę rozpięcie przewodów np na kostce przy przełączniku.
demol Posted February 19, 2005 Author Posted February 19, 2005 lub najprostszę rozpięcie przewodów np na kostce przy przełączniku. Stawiam na to ... zwlaszcza ze dzisiaj jezdziłem trochę po torze po glebokim sniegu ... troche mnie wytrzęsło ... tylko gdzie jest ten przekaźnik od ogrzewania szyby ?
Loki Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Szczerze powiedziawsz to nie wiem. Przważnie umieszcza się w okolicach kolumny kierownicy, oklice schowka lub pod maską silnika. W forysiu jeszcze nie szukałem.
demol Posted February 19, 2005 Author Posted February 19, 2005 On musi byc gdzies razem z innymi przekaznikami ... znalazlem kilka niedalego skrzyneczki z bezpiecznikami ale nie mam pojecia ktory to moglby ewentualnie byc :shock:
mifalek Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Postaram się wziąć jutro na tor instrukcję do mojego Legaca. Tam może coś będzie na temat. Co prawda, auf deutsch, ale jest trochę rysunków :wink:
Loki Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Symboli jakiś na nich nie ma? sprawdź też na obudowie skrzynki przekaźników. Niektórzy producenci zamieszczają tam opis.
demol Posted February 19, 2005 Author Posted February 19, 2005 No coz pozostaje mi isc "po kablu" nie ma innego wyjscia ... ale nie jest to najłatwiejsze
Loki Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Przy odrobinie szczęścia, może na słuch się uda ustalić. Ale to trochę naciągane. PS: miernika pewnie nie masz :?:
demol Posted February 19, 2005 Author Posted February 19, 2005 tyle ze wlasnie po zalączeniu tego przełącznika nie słychać zeby przekaźnik pyknął więc wydaje mi sie ze tutaj jest pies pogrzebany ... u ciebie w foresterze słychać ? Moze ktoś kto ma Legacy nam tutaj powie czy słychać pykniecie przekaznika po zalaczeniu przycisku ogrzewania tylnej szyby ?
Loki Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 Sprawdź sam włącznik. Wyciągnij go z deski i posprawdzaj podłączenie i napięcie. Przekaźnik może być sprawny. Bardziej to wygląda jakby nie było sygnału sterującego. Jak masz żarówkę na 12V to możesz z niej zrobić miernik - ale tylko do przeodów przy przełączniku. A czy podświetlenie klawisza działa?
demol Posted February 20, 2005 Author Posted February 20, 2005 Witka ,problem rozwiązał sie momencie kiedy to doszedlem do wniosku ze skoro wszystkie przelaczniki na desce zalaczają przekazniki to zwlasza ten tez powinien, gdyz ogrzewanie szyby cechuje sie duzym poborem mocy. Idac dalej dzieki uprzejmosci kolegi michala "mifalek" (jasnozielone kombi) wymacalem przelaczajac jego przelacznik od ogrzewania odpowiedni przekaznik. Wiec wyjalem wlasciwy przekaznik u siebie i znalazlem przyczyne calego zamieszania. Styki jego cewki lekko sie utlenily ... nie wiem dlaczego ale byly pokryte takim niebiskim osadem ... i dlatego nie działał ... lutownica w rekę i już po problemie. Nigdy nie wierzcie przekaznikom ... dzieki za odzew wszystkim biorącym udzial w dyskusji! Niech moc bedzie z wami
aflinta Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 przyczyne calego zamieszania. Styki jego cewki lekko sie utlenily ... nie wiem dlaczego ale byly pokryte takim niebiskim osadem ... i dlatego nie działał ... lutownica w rekę i już po problemie. Hehe dobrze masz. U mnie niestety analiza problemu wykazała, że grzania nie będzie, bo ścieżki są poprzecierane, nowa szyba kosztuje tyle kasy, że szkoda sobie zawracać tym głowę. Natomiast regenerację ścieżek mi odradzają, bo może doprowadzić do uszkodzenia szyby poprzez nierównomierne rozgrzanie
demol Posted February 20, 2005 Author Posted February 20, 2005 Natomiast regenerację ścieżek mi odradzają, bo może doprowadzić do uszkodzenia szyby poprzez nierównomierne rozgrzanie To chyba raczej bzdura ... sa specjalnie specyfiki ,niedrogie i mozna sobie to naprawic bez problemu.
Loki Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Hm... Dziwne, na tej zasadzie, to powinienem mieć cały czas uszkodzoną szybę w Forysiu, bo jest podgrzewana tylko na dole, ale ja to się nie znam...
Właściciel Browaru Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 To chyba raczej bzdura ... sa specjalnie specyfiki ,niedrogie i mozna sobie to naprawic bez problemu. U mnie w aucie jedna ścieżka nie grzeje. Co mogę spróbować zrobić w tej sytuacji?
aflinta Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 To chyba raczej bzdura ... sa specjalnie specyfiki ,niedrogie i mozna sobie to naprawic bez problemu. Przyznam, że nie wiem. Nie grzeje mi ani jedna ścieżka, wszystkie są przetarte w przynajmniej jednym miejscu. Specyfiki do naprawy szyb podobno charakteryzują się znikomym oporem względem tego co na szybie, więc miejsca naprawiane grzać nie będą. Skor nie grzeją to będą powodować dodatkowe naprężenia. Ktoś jeszcze wspominał o większym obciążeniu pozostałych elementów ścieżek gdyż sumaryczny opór ścieżki zmaleje. Nie zastanawiałem się nad tym dogłębnie, nawet nie miałem czasu. Ale z drugiej strony boję się nieco eksperymentować. Nie wiem, jak ktoś ma jakieś większe doświadczenie praktyczne to chętnie posłucham. A trzeba przyznać, że kombi bez grzania tylnej szyby jest upierdliwe w części manewrów.
demol Posted February 20, 2005 Author Posted February 20, 2005 U mnie w aucie jedna ścieżka nie grzeje. Co mogę spróbować zrobić w tej sytuacji? Jest specyfik w formie takiej mazi z malym pedzelkiem i tą maź nanosi sie w miejscu przetarcia sciezki. Pasta ta oczywiscie przewodzi doskonale i pozwala polaczyc przerwe. I to dziala ... nie widzialem zeby od tego komus szyba pekła ...
aflinta Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 I to dziala ... nie widzialem zeby od tego komus szyba pekła ... No dla mnie też jest to dosyć szokujące, ale jak już wspominałem chętnie posłucham wszelakich opinii.
Abt Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 I to dziala ... nie widzialem zeby od tego komus szyba pekła ... No dla mnie też jest to dosyć szokujące, ale jak już wspominałem chętnie posłucham wszelakich opinii. gazeta moze niezbyt profesjonalna... ale jak bedziesz w wawie, to mozna sie skonsultowac. pzdr, abt
aflinta Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 gazeta moze niezbyt profesjonalna... ale jak bedziesz w wawie,to mozna sie skonsultowac. No niestety kiedy ja będę miał wolne, to oni już zamykają. Przydało by się coś na miejscu. Niemniej wiadomo już o co pytać jak będę dzwonil po warsztatach.
mik Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 To z Haynes'a Subaru Legacy 1990 thru 1998 Moze sie przyda? PZDR
Właściciel Browaru Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Moze sie przyda? Dzięki wielkie, nic więcej mi nie trzeba Teraz pozostaje tylko zakasać rękawy i w wolnej chwili rozprawić się z opornym przewodem.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.