Skocz do zawartości

forester 1998


zyg

Rekomendowane odpowiedzi

A łączniki?

mam w planie je "zatulejować". Jak przeprowadzę tę operację, to napiszę o efektach.

Wydech miał rdzawy nalot ale daję głowę, że był jeszcze oryginalny.

mój też wygląda na oryginalny - rury dość mocno skorodowane, ale grube ścianki mają, więc trwałe dość, natomiast tłumik końcowy ma podwójną ściankę - co mnie mile zaskoczyło (tzn. mile druga ścianka, a nie otwór przez który ją widać :???: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim już przejechałem 74 tys.i jedyną awaria było łożysko tył prawe

Tłumik mimo 224tys. jeszcze się trzyma ,choć już jedna warstwa błachy odpadła.

Następnie przy ok 200tys. wymieniłem sprzęgło na orginalne ,porzedniemu włścicielowi wymieniono tylko docisk a tarcze zostawili starą .Docisk był z VALEO który bardzo cięzko chodził.Teraz jest o wiele lepiej.

Jeśli będziecie wymieniac klocki lub tarcze polecam sprawdzić te małe osłony gumowe na prowadnicach potrafi się tam zrobić mocna korozja i je zablokować co w moim przypadku skutkowało dociskaniem tylko klocka wew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Daniel dalej masz problemy z czujnikiem ? Bo ja właśnie wymieniłem na inny i mam problem z głowy licznik działa . Mam też dwu pinowy , uzywkę kupiłem za 100 zł z legacy i pasuje , gość ma jeszczę sztukę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzywkę kupiłem za 100 zł z legacy i pasuje , gość ma jeszczę sztukę

dawaj namiar, bo wczoraj spotkałem się z zygiem i ... zrobiłem pomiar na kablach. Niestety, albo stety jest taki sam jak u mnie, czyli że albo padnięty czujnik mam albo jego napęd, że napęd sprawdziłem a czujnik tak średnio, to obstawiam czujnik - no musze zaryzykować, a nówka chyba dużo droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mom forku jak kupowałem również nie działał zegarek - małe lutowanie i stała sie jasność :)

chwile potem okazało sie ze samopoziomowanie tylnych amorków jest niezupełnie sprawne :D ale opanowałem sytuacje.

ostatnim zabiegiem - w zeszłym tygodniu, była wymiana tylnego prawego łożyska bo wyło niemiłosiernie. wiecej nie pamiętam a zrobiłem nim juz 45 tys. a na liczniku zaraz pokaże się 200 000 :) no i dodam że traktuje auto jako ukochanego woła roboczego. reasumując - jeszcze mnie nie zawiódł, tam gdzie wjechałem to i wyjechałem, a naprawy to raczej wymiany eksploatacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzywkę kupiłem za 100 zł z legacy i pasuje

tak, kupiłem, chociaż wydawało mi się, że mój niby dobry (ze szczególnym uwzględnieniem na NIBY) czunjnik. Jak sprawdzałem, to płetwa kręciła czujnikiem i ten działał jak należy, ale nie przez 2 mm do całkowitego jej wysunięcia, i ja myślałem, że tak ma być. Ale jednak nie. I to był właśnie problem. Do tego całkowicie inny system naliczania prędkości/impulsów. Ale pomijając to, kupiłem i dziaaaaałaaaa. POMUK DLA Tomany22 i dla zyga, bo dzięki nim doszedłem do sedna. Ale nie ma tego złego co by... itd. Jak macie jakiś problemy z elektryką, to przestudiowałem już kilka diagramów i wiem to i owo.

 

Danieldd48, A łączniki? Pokaż mi kogoś komu nie lecą po 20 tysiącach :wink:

Więc mam pewien NEWS, bo zamiast kupować łącznik stabilizatora subaru na tył za 130 zyli, to można kupić za 18 + przesyłka na allegro. Jest nieco mniejszy. Krótszy o 1 cm. i szczuplejszy o 2 mm, ale jak zastosujemy podkładke 2 mm grubości to pasuje jak ulał, i ponad 100wa w kieszeni na jednym. I zamiast plastiku mamy aluminium. Na ile wytrwały jest z audi, to nie wiem, ale musiałby być 10 razy mniej wytrwały, co by się nie opłacało, a w to nie wierzę.

Reasumując łącznik stabilizatora tył Subaru Forek '98 (i nie tylko) pasuje od AUDI 19994/09 - 2005/01 i tym samym od VW 1998/07 - 2000/11 (PRZÓD)+ standardowa podkładka 2 mm.

Co do przodu, jeszcze nie zczaiłem co by można zastosować.

 

Dodam jeszcze z innej beczki: czy w Waszych Subarakach macie Filtr przeciwpyłkowy - Filtr wlotu powietrza do kabiny, bo...wg. książek o filtrach powinien być, ale ja nie znalazłem miejsca, gdzie by on mógł się znajdować, chyba, że ktoś go wcześniej usunął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Daniel! Zaintrygowałeś mnie tymi łącznikami... gdzie je można nabyć? A filtr p/p jest pod pokrywą schowka pasażera. 1 wkręt i filtr w ręku! Ja swój czyściłem, bo był zas......y, a wymieniany przed 18 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie je można nabyć?

Do audi i WV to w każdym motoryzacyjnym. U sąsiadów pytałem (bo mam motoryzacyjny za płotem) to mi 43 zł od szt. powiedzieli, ale na Allegro są obecnie (jeszcze 3 godz. :grin: ) po 18 zł/szt. - zapewne związane jest to z jakością, ale skoro one są dedykowane na przód audika, gdzie stabilizator jest chyba fi 12, to na tył do Forka powinny wytrzymać dłużej (chyba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zyg która to śrubka

możesz jakoś to gdzie on jest opisać ,kiedyś szukałem tego filtra i bez efektu

 

przed fotelem pasażera jest schowek? jest! .... od klapki do otwierania tego schowka odmierz w linii prostej ok. 40 cm w dół i trafisz na czarną pokrywkę filtra /wąska ok. 2 cm, pokrywa filtra podtrzymuje go od dołu/ Tam również znajdziesz samotny wkręt na krzyżakowy śrubokręt. Chyba, że w Twoim sprzęcie ten filtr PP jest w innym miejscu? Napisz jak znajdziesz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i trafisz na czarną pokrywkę filtra /wąska ok. 2 cm, pokrywa filtra podtrzymuje go od dołu/ Tam również znajdziesz samotny wkręt na krzyżakowy śrubokręt. Chyba, że w Twoim sprzęcie ten filtr PP jest w innym miejscu?

no właśnie, rozbroiłem cały schowek i nic nie znalazłem, tzn. znalazłem niby taką pokrywkę na 2 cm od dołu koło silnika dmuchawy - tak pomiędzy dmuchawą a klimą, ale nie ma tam żadnego wkręta, wydaje się że można to jakoś wyciągnąć - ma taki płaski ząbek, ale nie byłem pewien i nie potraktowałem mocniej - czyli że filtr jest w pionie? Jak tak, to jutro podwadzę czymś i zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i trafisz na czarną pokrywkę filtra /wąska ok. 2 cm, pokrywa filtra podtrzymuje go od dołu/ Tam również znajdziesz samotny wkręt na krzyżakowy śrubokręt. Chyba, że w Twoim sprzęcie ten filtr PP jest w innym miejscu?

no właśnie, rozbroiłem cały schowek i nic nie znalazłem, tzn. znalazłem niby taką pokrywkę na 2 cm od dołu koło silnika dmuchawy - tak pomiędzy dmuchawą a klimą, ale nie ma tam żadnego wkręta, wydaje się że można to jakoś wyciągnąć - ma taki płaski ząbek, ale nie byłem pewien i nie potraktowałem mocniej - czyli że filtr jest w pionie? Jak tak, to jutro podwadzę czymś i zobaczę.

schowka nie rozbrajaj i nie otwieraj! 40 cm odmierz po powierzchni schowka.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkręta nie znalazłem coby był samotny

ten 2-u cm pasek widze

może wstaw jakąś fotke i wskaż to miejsce i jak ten filtr wygląda :smile:

kiedyś szukałem w katalogach z filtrami,ale w spisie f. przeciw pyłkowego niet

 

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 9:21 pm ]

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... %3D1I7GGLG

:cry: fabrycznie nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkręta nie znalazłem coby był samotny

ten 2-u cm pasek widze

może wstaw jakąś fotke i wskaż to miejsce i jak ten filtr wygląda :smile:

kiedyś szukałem w katalogach z filtrami,ale w spisie f. przeciw pyłkowego niet

 

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 9:21 pm ]

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... %3D1I7GGLG

:cry: fabrycznie nie mam

Dokładnie, potwierdzam, ja też mam ubogą wersję. Wydaje mi się że miejsce jest, ale zaślepka na stałe zaklejona, bo u mnie też zaczęła pękac i odpuściłem, ale jeśli tam można wstawić, to chętnie bym zrobił tiuning nadmuchu :lol: Przynajmniej nie miałbym tyle kurzu na desce.

Jeśli to jest ten wąski pasek z prawej strony zdjątka, to zamierzam się tam dostać :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkręta nie znalazłem coby był samotny

ten 2-u cm pasek widze

może wstaw jakąś fotke i wskaż to miejsce i jak ten filtr wygląda :smile:

kiedyś szukałem w katalogach z filtrami,ale w spisie f. przeciw pyłkowego niet

 

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 9:21 pm ]

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... %3D1I7GGLG

:cry: fabrycznie nie mam

Dokładnie, potwierdzam, ja też mam ubogą wersję. Wydaje mi się że miejsce jest, ale zaślepka na stałe zaklejona, bo u mnie też zaczęła pękac i odpuściłem, ale jeśli tam można wstawić, to chętnie bym zrobił tiuning nadmuchu :lol: Przynajmniej nie miałbym tyle kurzu na desce.

Jeśli to jest ten wąski pasek z prawej strony zdjątka, to zamierzam się tam dostać :twisted:

 

[ Dodano: Sro Mar 11, 2009 1:53 pm ]

wkręta nie znalazłem coby był samotny

ten 2-u cm pasek widze

może wstaw jakąś fotke i wskaż to miejsce i jak ten filtr wygląda :smile:

kiedyś szukałem w katalogach z filtrami,ale w spisie f. przeciw pyłkowego niet

 

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 9:21 pm ]

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... %3D1I7GGLG

:cry: fabrycznie nie mam

Dokładnie, potwierdzam, ja też mam ubogą wersję. Wydaje mi się że miejsce jest, ale zaślepka na stałe zaklejona, bo u mnie też zaczęła pękac i odpuściłem, ale jeśli tam można wstawić, to chętnie bym zrobił tiuning nadmuchu :lol: Przynajmniej nie miałbym tyle kurzu na desce.

Jeśli to jest ten wąski pasek z prawej strony zdjątka, to zamierzam się tam dostać :twisted:

Chciałem wkleić zdjęcia, ale mi nie wyszło!? Daniel! Twoje zdjęcie przedstawia właśnie ten elemet, który jest u mnie. Ale ja na pewno mam filtr p/p - czyściłem go. Tak jak pisałem pokrywka elegancko ustępuje po odkręceniu wkręta /gwiazdka/ i filtr ląduje na wycieraczce albo w Twoich rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem pokrywka elegancko ustępuje po odkręceniu wkręta /gwiazdka/ i filtr ląduje na wycieraczce albo w Twoich rękach.

Puść mi zdjątko/a na emaila: dd48@interia.pl (może przerobię, to je tutaj wkleję, albo linki do nich.

Będę wiedział jak ta klapka wygląda i gdzie jest wkręt, co bym wiedział gdzie mam wyciąć ją u mnie, bo ja mam to chyba w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danieldd48 wejdzi na impreze tam forumowicze też mają ten sam problem z filtrem.

Dobrze ten problem rozpracowali.

Ostatnio kupiłem filtr oleju Mann i zdziwiłem się mocno bo wielkością przypomina jakby był do kosiarki wcześniej był większy .Czy to maleństwo nadąży filtrować oliwe

Ponoć teraz do foresterów takie maleństwo przychodzi :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz Brzeg, dzięki, przeczytałem. Spróbuję wyciąć tę zaślepkę, co by jej użyć po zapakowaniu filtra - może się uda. :roll:

Kontynuując temat łączników stabilizatora - w końcu pieta Achillesowa Subaru (żeby nie powiedzieć jedna z... :evil:) Zakupiłem na tył od Audi, ale zakładał będę, jak na przód sobie sprawię - i tutaj mam pewne typy: BMW serii 5, 6 i 7, Audi Qatro/VW 4motion, Opel Vectra (choć wygląda na niezbyt mocny) i SAAB 9-5 95. Ten ostatni tylko 50 % tańszy, reszta więcej (tańsza oczywiście). Nie łapię - że akurat do Subaru najdroższe te łączniki, ale do sedna. To są typy, bo wyglądaja podobnie. Jutro wyruszam na polowanie, ale gdyby ktoś miał możliwość sprawdzić któryś z ww., to szerokość tulejki ma być 30 mm, a średnica - jednej 8 a drugiej 10 (jak będą jednakowe, np. 10, to się rozwierci i basta). odległość tulejek, mniej więcej 65 mm. Jak coś znajdę, się odezwę. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotki dot. filtra p/p. Aha ! Są dwa wkręty gwiazdkowe, a nie jak pisałem - jeden. Uwaga! Sporo wszelakiego śmiecia próbuje przedostać się do kabiny. Niedawno czyściłem filtr, a znów jest mocno zasy........y. Kupuję nowy.

 

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 2:14 pm ]

Mariusz Brzeg, dzięki, przeczytałem. Spróbuję wyciąć tę zaślepkę, co by jej użyć po zapakowaniu filtra - może się uda. :roll:

Kontynuując temat łączników stabilizatora - w końcu pieta Achillesowa Subaru (żeby nie powiedzieć jedna z... :evil:) Zakupiłem na tył od Audi, ale zakładał będę, jak na przód sobie sprawię - i tutaj mam pewne typy: BMW serii 5, 6 i 7, Audi Qatro/VW 4motion, Opel Vectra (choć wygląda na niezbyt mocny) i SAAB 9-5 95. Ten ostatni tylko 50 % tańszy, reszta więcej (tańsza oczywiście). Nie łapię - że akurat do Subaru najdroższe te łączniki, ale do sedna. To są typy, bo wyglądaja podobnie. Jutro wyruszam na polowanie, ale gdyby ktoś miał możliwość sprawdzić któryś z ww., to szerokość tulejki ma być 30 mm, a średnica - jednej 8 a drugiej 10 (jak będą jednakowe, np. 10, to się rozwierci i basta). odległość tulejek, mniej więcej 65 mm. Jak coś znajdę, się odezwę. :wink:

 

Zakładałeś łączniki na tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...