Skocz do zawartości

Forester 2.5T a automat


sal

Rekomendowane odpowiedzi

Ten co go teraz dostałem to MY 2009 (tak mam napisane na breloczku) i to chyba pierwszy rocznik z taka budą.

Obrazek

Nie no - jasne. Pisałem, że nowa buda, zastanawia mnie tylko jakim cudem tamten ma pierwszą rejestrację 1.2.2008, podczas gdy tutaj jeszcze wtedy nie było znanej jeszcze ceny Foresterów. Ale może nie powinienem się dziwić i to jednak coś normalnego :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... nie chodzi mi o sportowe wrażenia a o choćby sprawne przyspieszenie jak zaczynam wyprzedzać. Na trasie w Outbacku z w miarę mocnym silnikiem muszę wdepnąć gaz do końca sporo przed rozpoczęciem wyprzedzania by auto się zastanowiło, być może zredukowało i być może zaczęło jechać.....

 

Zgadza się, około sekundy musisz poczekać na redukcję biegu. Ale zaskakuje cię to za pierwszym razem, ale kiedy wyprzedzasz po raz setny wciskasz pedał gazu odpowiednio wcześniej i to cała filozofia. Jest to trochę denerwujące ale można przywyknąć.

 

Parę miesięcy temy odbylem jazdę próbną Audi A4 diesel 140 KM wyposażony w DSG, może i skrzynia pracuje szybciej ale i tak musisz ją wyczuć. Raz, kiedy chciałem przyspieszyć zamiast zredukować wrzuciła wyższy bieg. Marketingowcy od każdego producenta zawsze będą ci wmawiać, że ich automaty dostarczją sportowych wrażeń, to że jest to pic na wodę już wiesz i żaden tryb "sportowy" tego nie zmieni. Automaty kupujemy dla komforu i spokoju ducha w korkach i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest wlasciwie - czy jak juz te sekunde auto sie "namysli" i jest redukcja, to juz czuc odpowiednia moc i jest to wlasciwe "odejscie" przy wyprzedzaniu?

 

No i jeszcze pytanie - przeciez te skrzynie maja cos takiego jak "tryb sekwencyjny", kiedy to my wybieramy "+" lub "-" - wtedy sami decydujemy kiedy bieg jest zmieniany - zgadza sie?

A moze sie myle...

 

No i slyszalem, ze jak sie zostawi w trybie sekwencyjnym i dodaje gazu bez zmiany biegu, to automat sam przelaczy na wyzszy bieg po osiagnieciu bardzo wysokich obrotow - czy to prawda?

Wtedy zostawiajac na sekwencyjnym mamy taki ulepszony tryb "sport" spod swiatel bo mozna ciagnac na maxa obrotow :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak juz te sekunde auto sie "namysli" i jest redukcja, to juz czuc odpowiednia moc i jest to wlasciwe "odejscie" przy wyprzedzaniu?
w moim przy pedale w podłodze czuć odejście a kolejna zmiana biegów następuje po przekroczeniu 6000obr/min. Nigdy jeszcze nie miałem sytuacji podbramkowej w której skrzynia by mnie zawiodła swoim ociąganiem - no ale trzeba ją wyczuć i jej "pomagać" odpowiednio wcześniej wymuszając redukcję żeby potem nie było redukowania o dwa biegi.

 

No ale "rajdowcy" mają złe zdanie na temat tych skrzyń.

 

Co do sekwencji to chyba pięciobiegowe mają taką opcję a 4eat nie - ale pewości nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten, którym jeździłem miał ten + i - i tylko 4 biegi. niestety nawet jak się machnie na - (który jest dokładnie gdzie indziej niż bym się spodziewał bo do tyłu) to nadal skrzynia długo myśli nad zmianą. I ja nie mówię, że nikomu to nie odpowiada bo moja żona to lubi. Dziwi mnie tylko po co robić tryb "sport" jak on w sumie nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automacie 4-biegowym , "tryb sport" czyli ręczne przełączanie biegów to tylko marketingowy dodatek, raczej nieprzydatny w normalnej jeździe. Być może będzie użyteczny podczas ruszania z błotka.

 

Po odczekaniu tej przysłowiowej sekundy automat redukuje i wyprzedzanie to przyjemność prawie tak jak w dieslu. Trzeba jednak wcześniej zdecydowanie depnąć, bo jeżeli zrobi to się za delikatnie może nie być reakcji skrzyni. U mnie kręci chyba do 7000 obrotów ale tak naprawdę sprawdzę to później jak "dotrę silnik". Na razie nie chcę go zbytnio przeciążać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plejadek,

W automacie 4-biegowym , "tryb sport" czyli ręczne przełączanie biegów to tylko marketingowy dodatek, raczej nieprzydatny w normalnej jeździe. Być może będzie użyteczny podczas ruszania z błotka.

 

Przy ruszaniu z błocka (śniegu, szklaneczki) bardziej się przyda akurat AT HOLD :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy ruszaniu z błocka (śniegu, szklaneczki) bardziej się przyda akurat AT HOLD

 

Moje wcześniejsze doświadczenia z automatami opieram na Omedze 2.5 V-6 170 KM AT i niestety pamiętam, że jazda nią w zimie to było zawsze wielkie wyzwanie - tylny napęd. Wszelkiego rodzaju udogodnienia typu: Tracktion Control, czy tryb do jazdy w zimie niewiele pomagały. Na szczęście Forester i jego AWD radzi sobie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...