Skocz do zawartości

Które OBK...


Sabor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam na imię Mariusz.

Niebawem zrobię sobie imieninowy prezent :mrgreen: i zacznę poszukiwania odpowiedniego dla sie OBK. Kilka dni spędziłem na lekturze forum mając nadzieję na rozwianie kilku dylematów, ale teoria "im więcej czytam tym mniej wiem" okazała się zwyciężyć... :oops: Na "fragmenty" odpowiedzi na pewne rzeczy udało mi się trafiać, jednak chciałbym też znależć jakieś potwierdzenie. Tak więc zbiorę jakoś do kupy pewne istotne dla mnie chyba kwestie...

Poszukiwania dotyczą modelu OBK II, czyli 00-04.

Żeby nic się nie rozmydliło i nie umknęło, wypunktuję może...

1. Trafiłem gdzieś na informacje o co rusz to pojawiających się zmianach w poszczególnych rocznikach. Ponieważ jestem jeszcze zielony zupełnie w temacie Subaru, a w szczególności mnogości niezrozumiałych dla mnie jeszcze skrótów wszelakiej maści :roll: , po prostu zapytam - czy jakiś rocznik jest zdecydowanie wart polecenia, czy może kierować się zasadą - im nowszy tym lepszy? Czy może którymś z "ulepszeń" coś "zepsuli"?...

Albo może bardziej konkretnie, np dobre/złe typy/modele silników, skrzyń, innych rozwiązań, których unikać etc...

2. Czy H6, oprócz różnicy w silniku, (i ładnych reflektorów :grin: ) różni się czymś jeszcze - szczególnie w kontekście przeniesienia napędu/zachowania na śniegu?

3. Czy skrzynia automatyczna jest lepsza/gorsza w kontekście śniegu i na ile są to różnice istotne? W H6 zdaje się wyboru nie ma, prawda?...

4. Ptanie klasyczne - na co muszę koniecznie zwrócić szczególną uwagę kupując takie auto. Zakładam, że pojedzie ono przed ew. zakupem na ścieżkę do serwisu, ale sam niestety nie mam zbyt dobrych doświadczeń z ASO wszelakiej maści... Więc być może będę musiał sam zwrócić im uwagę na pewne szczegóły...

5. I ostatnie - o dobry, sprawdzony i zaufany serwis na Śląsku/Dolnym Śląsku, w Małopolsce.

Byłbym wdzięczny za pomoc, pewnie wkrótce będzie więcej pytań, ale na razie tyle... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukiwania dotyczą modelu OBK II, czyli 00-04.

czyli którego?

W H6 zdaje się wyboru nie ma, prawda?...

nie ma :sad:

 

ja mam 2.5 MY04, prod. 2003 i jestem bardzo zadowolona, będę musiała wkrótce wymienić koło dwumasowe, ale poczekam z tym do wymiany sprzęgła (to nie jest jakaś nadzwyczajna sprawa, możesz o tym poczytać na forum). Po śniegu nie jeździłam bo mam go od stycznia i śniegu nie było :wink: .

 

Poza tym IMO

im nowszy tym lepszy
no i ważne jest z jakiego "źródła", że tak powiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli którego?

No właśnie nie wiem... :roll: Stąd te wszystkie moje pytania. Biorąc pod uwagę pierwszy wkład, wydaje się, że w zasięgu są modele OBK z mniej więcej 2002/3 roku, plus minus ciut... Czyli mniej więcej taki jak Twój... :D

 

Poza tym IMO ważne jest z jakiego "źródła", że tak powiem.

No niestety, ja będę mógł chyba jedynie skupić się na szukaniu wśród ofert np otomoto itp. Chyba że jest jakieś forumowe, pewne źródełko :D

Na szczęście na łeb mi się nie leje, więc będę mógł spokojnie poszukać czegoś dobrego. Nauczkę mam, bo ostatni zakup był... delikatnie rzecz biorąc, pochopny :???: Choć tragedii na szczęście nie bylo. W końcu przejechałem nim 6 lat, co nigdy wcześniej mi się nie zdarzyło :D

 

[ Dodano: Czw Lis 06, 2008 6:46 pm ]

Sabor, Na przyszłoroczne imieniny sprzedam Ci mojego jak chcesz :mrgreen:

Zgrzytający piach w zębach mnie nie przeraża :D Ale może być ciut za młody, mogę go nie sięgnąć raczej... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasięgu są modele OBK z mniej więcej 2002/3 roku

czyli właśnie nie taki jak mój :roll: ,

jeżeli jesteś w stanie poczekać na OBKa od Harvestera to dopilnujemy, żeby był w dobrym stanie :twisted: :wink: :mrgreen: .

Poza tym Harvester ma jeszcze nowszy model od mojego :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan na dzisiaj jest taki, że przyglądam się takim modelom:

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5700260

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6805759

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6816923

 

Do momentu zakupu jeszcze trochę czasu, a jak będę się dłużej przyglądał takiemu modelowi jak Harvestera, to niewykluczone, że szybko zapomne o tych wyżej... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten 3 jast taki jakiego sam szukalem. I dzisiaj bym nie pogardzil. Tylko gas w H6 sie nie sprawdza. Kontrola i regulacja zaworow jest za droga ( w Niemczech).

 

Agnieszko

jaki masz przebieg ze ci juz ZMS (dwumasowekolozamachowe :twisted: ) swierszczy ? Bo mi tez cos piszczy przy "szybkim starcie" i troche rwie podczas ruszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agnieszko

jaki masz przebieg ze ci juz ZMS (dwumasowekolozamachowe ) swierszczy ? Bo mi tez cos piszczy przy "szybkim starcie" i troche rwie podczas ruszania.

Mam niecałe 130 tys., przy czym koło raz już było wymieniane na gwarancji za czasów poprzedniego właściciela i wymienili je również na dwumaso :evil: . Świerszczy mi już od jakiegoś czasu, od niedawna również podczas jazdy na niskich obrotach, jak również na luzie (podczas postoju, nie jeżdżę na luzie :wink: ) :roll: . Poza tym trochę szarpie przy ruszaniu (powolnym :wink: ). Sprzęgło mi się jeszcze nie ślizga, dlatego mój mąż podczas pobytu w Wawie pojechał na konsultacje do ASO Koper i tam mu powiedzieli, żeby się wstrzymać i wymienić całość ze sprzęgłem przy 160 tys, chociaż myślę, że to będzie wcześniej. Zaczyna mnie to pomału wkurzać, chociaż da się z tym jeździć na razie.

Pozdrawiam,

 

[ Dodano: Czw Lis 06, 2008 8:29 pm ]

Stan na dzisiaj jest taki, że przyglądam się takim modelom:

Widzę, że interesuje Cię automat, więc zdecydowałabym się na H6. Ja mam ręczną skrzynię i w związku z tym reduktor, który w zasadzie używam w mieście do toczenia się w korku, chociaż jego przeznaczenie jest jakby nieco inne :twisted::mrgreen: . Nie wiem tylko jak sie sprawdza instalacja gazowa w tym wypadku, bo mnie to nigdy nie interesowało :wink: .

Poza tym, jak już widzisz rok 2003 był przełomowy, bo mój egzemplarz jest już po liftingu :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że interesuje Cię automat, więc zdecydowałabym się na H6. Ja mam ręczną skrzynię i w związku z tym reduktor, który w zasadzie używam w mieście do toczenia się w korku, chociaż jego przeznaczenie jest jakby nieco inne :twisted::mrgreen: . Nie wiem tylko jak sie sprawdza instalacja gazowa w tym wypadku, bo mnie to nigdy nie interesowało :wink:.

Kilka lat wozilem się automatem i wiesz co - lubię go, ale nie stawiam tematu skrzyni jakoś specjalnie wysoko. Jedna i druga ma swoje wady i zalety, więc o wyborze raczej rozstrzygnie co innego.

Czytam forum i jestem coraz bardziej naładowany... sprzecznymi danymi :D Trudno naprawdę wyciągnąć jakieś pewne informacje. Które modele, z jakimi silnikami, z jakimi skrzyniami, mają np szpery na osiach, automat w tym modelu ma to, a w innym już nie, manual ma reduktor, ale lsd tylko w turbo, albo w automatach z silnikami 3.0, albo zupełnie odwrotnie... :mrgreen::evil:

Brakuje mi jakiegoś zebrania do kupy tych wszystkich danych, żeby można było na nie spojrzec i wybrać cos odpowiedniego dla siebie. Nie chce np wkopać się - przykładowo :D - w zakup OBK z silnikiem 2,5 gdy okaże się potem, że np w napędzie H6 jest kilka istonych fajnych rzeczy, których nie mam. Albo kupię automat w 2,5, a okaże się, że w manualu jest... itd. Chcialbym to wszystko wiedzieć ZANIM dokonam wyboru :sad:

 

Poza tym, jak już widzisz rok 2003 był przełomowy, bo mój egzemplarz jest już po liftingu :wink: .

Może w przyszłym roku bym się załapal na 2004, ale jednak chcę zostawić coś na wkład konieczny pierwszy. Chyba że... chyba że przeznaczę na ten cel więcej :mrgreen:

 

[ Dodano: Pią Lis 07, 2008 2:50 am ]

Tylko gas w H6 sie nie sprawdza. Kontrola i regulacja zaworow jest za droga ( w Niemczech).

Gaz mnie w ogóle nie interesuje. Te linki to tylko tak mniej więcej pokazują modele, które byłyby w moim zasięgu...

 

[ Dodano: Sob Lis 08, 2008 6:55 pm ]

Naprawdę nikt nie jest w stanie jakoś tego uporządkować, wyjaśnić w których OBK, z jakimi konfiguracjami silników i skrzyń - jakie były rodzaje przeniesienia napędów? Gdzie wiskoza, kiedy LSD etc?... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ten pierwszy wisi bardzo długo, na Twoim miejscy byłbym bardzo ostrożny z tym egzemplarzem. Ten drugi ma nieoryginalne radio, co również jest podejrzane. Ten trzeci nie ma kratki w lewym halogenie, co również niestety jest podejrzane, pozatym obdarty uchwyt na napoje. Pozatym czarnego pierwszy raz widzę :)

 

Z tych trzech najsensowniej wygląda ostatni, mimo tej kratki i obdartego uchwytu. Pozatym rzadki kolor :)

 

Z uwag, ja jeżdzę modelem 2001, czyli przed liftingiem (mam troche inne światła niż ten czarny). Póki co, taki Cię interesuje, jednak ja nie sprzedaje ;-)

 

1. Generalnie H6 daje radę, spalanie podobno prawie na poziomie 2.5 (nie jeździłem 2.5), a jednak mocniejsze.

 

2. H6 ma podobno inny rozkład napędu, tj. podstawowo ma 50coś procent na tył i 40coś procent na przód, a automaty w pozostałych modelach mają ten rozkład w proporcjach 90%tył 10%przód. Manual ma stały napęd 50/50 i chyba reduktor (fachowcy, proszę nie krzyczeć na mnie, jeśli gadam bzdury, tylko poprawić).

 

3. H6 ma łańcuch rozrządu, a H4 ma pasek, co jest na plus dla H6 oczywiście.

 

4. Jak to na którymś spocie ktoś zauważył, z daleka osoba niedowidząca widzi na klapie z tyłu H6.3D (6.3l diesel), w przypadku 2.5 nie wchodzą w grę takie pomyłki :D

 

5. Wyposażenie H6 bądź co bądź bogatsze, po szczegóły odsyłam na tą stronę: http://www.subaru.de/kundenservice/pros ... tback.html

 

6. Może trochę naciągane, ale co H6tka to H6tka. Polecam.

 

O innych różnicach nie wiem, może ktoś bardziej w temacie się wypowie, ja leszcz jestem jeśli chodzi o mechanike.

 

Generalnie, jeśli zależy Ci bardziej na osiągach, niż na nowości, kup H6 z przedziału 2000-2003, jeśli bardziej na nowości, kup 2.5 w budzie Harvestera. W środku dużo ładniejszy, niż mój model.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag:

 

1. Spalanie H6 a 2,5 MT to inny świat. No chyba, że 12 a 16 litrów w mieście dla kogoś nie sprawa różnicy. W trasie 2.5 to ok.10 a H6 to powyżej 12.

2. Rozłożenie napędu w obu wersjach 50 / 50 %

3. H6 AT ma system VDC

4. wersja 2.5MT ma LSD z tyłu

5. Wyposażenie pewnie można znaleźć takie same kwestia wersji auta.

 

PS. 2.5 jest za słaby do OBK. Moja prywatna opinia po przejechaniu 100k km.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 jest za słaby do OBK. Moja prywatna opinia po przejechaniu 100k km.

 

Potwierdzam, chociaż przejechałam mniej, dlatego teraz na pewno bym sie zdecydowała na H6. Poza tym mój pali mniej - 10 w mieście, na trasie troche mniej, w zależności od stylu jazdy :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 jest za słaby do OBK. Moja prywatna opinia po przejechaniu 100k km.

 

Potwierdzam, chociaż przejechałam mniej, dlatego teraz na pewno bym sie zdecydowała na H6. Poza tym mój pali mniej - 10 w mieście, na trasie troche mniej, w zależności od stylu jazdy :wink: .

 

Zanim napytałem WRX też mi palił 10l :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to temat się mocno klaruje, bo wychodzi na to, że powinno to być H6, a H6 bodajże było tylko jedno, w przciwieństwie do 2.5, gdzie były chyba wersje cztery... Mam na myśli roczniki 2002-03. No i z opisów wynika, że H6 miał już chyba wszystko, co tam można było wsadzić do napędu, VDC itd i coś czego nie rozumiem - "niveauregulierung (hinterachse)" Co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag:

1. Spalanie H6 a 2,5 MT to inny świat. No chyba, że 12 a 16 litrów w mieście dla kogoś nie sprawa różnicy. W trasie 2.5 to ok.10 a H6 to powyżej 12.

 

Możliwe, że między 2.5MT a 3.0AT jest taka różnica, jak mówisz, ale już pomiędzy 2.5AT a 3.0AT ta różnica nie jest chyba tak duża. A już na pewno H6 w trasie nie spali 12l, no chyba, że z nogą w podłodze przez cały czas (wtedy nawet więcej). Przy normalnej, dość dynamicznej jeździe spali mi 10l, a jazda kapelusznicza w PL 120km/h pozwala spaść do 9l. Moim rekordem na autostradzie w Austrii z tempomatem i prędkością 110-120kmh/ było 7.86l/100km, chociaż to było ekstremum, zanudziłem się prawie na śmierć.

 

2. Rozłożenie napędu w obu wersjach 50 / 50 %

 

Outback H6, przynajmniej w moim roku modelowym, miał standardowo 45% przód, 55% tył ( http://www.motonews.pl/wiadomosci/news- ... -kola.html oraz http://www.motofakty.pl/artykul/subaru_outback.html). 2.5AT - szczerze, nie jestem pewien. Moje poprzednie Legacy 2.2AT miało standardowy rozkład 90% tył, 10% przód, stąd moje przypuszczenie, że w Outbacku II 2.5AT jest tak samo. MT miało 50/50.

 

PS. 2.5 jest za słaby do OBK. Moja prywatna opinia po przejechaniu 100k km.

 

Po pewnym czasie każde auto jest za słabe ;-)

 

EDIT:

Sabor, gdybys mial takie mozliwosci, to najlepszym rozwiązaniem bylby Outback XT od 2004 w gore (MY05+).

 

Ale już nie za te pieniądze, co 2001-2003 :-) No i ten licznik w milach... radio przesunięte czy coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli XT oznacza wersję amerykańską, to nie kreci mnie specjalnie. Chyba nie chcę amerykańskiej...

XT oznacza wersje Turbo (2.5T), ktora, niestety, w przypadku Legacy/OBK byla dostebna tylko w Hameryce (tzn. nie byla dostepna w Europie, ale byla dostepna w USA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...