Skocz do zawartości

Jak zamontować pasy szelkowe?


Polini

Rekomendowane odpowiedzi

Tomasz_555

..:: Jego Forumowatość ::..

 

 

Auto: Ford Focus 1.8 TDDi

Pomógł: 1 raz

Posty: 1827

Skąd: Katowice/Tychy/Bielsko-Biała

Wysłany: Nie Lis 02, 2008 7:26 pm

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Polini napisał/a:

Jeżeli fotele byłyby słabo przymocowane, to też - po co pasy?

 

Pamiętaj jednak, że fotel jest również wspierany przez pasy. Pasy trzymają nie tylko Ciebie ale również fotel. Oczywiście jest on zaprojektowany tak by się nie oderwać, ale dzięki pasom zmniejszają się naprężenia.

 

Ale poleciałeś....pasy trzymają fotel....bluźnierstwo :lol: kto Ci to powiedział albo gdzie to wyczytałeś :?: :?: :?: w Koranie :?: pasy szelkowe mają być zamocowane: do klatki i do oryginalnych otworów do mocowania pasów na dole, na ogół na progu i tunelu lub do specjalnych wspawanych w budę płytek z nakętkami, do kupienia u każdego szanującego się tunera. Każde inne mocowanie szelek jest ZABRONIONE I NIEBEZPIECZNE, chyba że Ci Twoje i pasażera czy pilota życie niemiłe... :wink: oszukaj w necie Załącznika J, tam masz dokładnie opisany sposób mocowania pasów i nie kombinuj, bo przekombinujesz. A te cudaczne rusztowania za plecami do mocowania pasów :mrgreen: ....chciałbym zobaczyć (a lepiej nie)pasażerów siedzących z tyłu przy gwałtownym hamowaniu lub dzwonie.... :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Jabar, co prawda trzeba trochę łapy powyginać i powciskać żeby przykręcić z przodu między fotelem a tunelem, ale generalnie cała operacja to pikuś.

 

co do pasow biodrowych to ok, ale szelki górne , gdzie najlepiej zaczepić ? , gdzies w okolicach początku tylnej kanapy i o co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pasow biodrowych to ok, ale szelki górne , gdzie najlepiej zaczepić ? , gdzies w okolicach początku tylnej kanapy i o co ?
Chyba nawet w tym wątku można przeczytać, że im mniejszy kąt pod którym zamocowane są szelki z tyłu tym lepiej.

Zatem jeżeli już okolice kanapy a nie klatki to na pewno przy jej końcu a nie początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie lamerskie pytanie, nie chcąc robić tego samemu, tzn zakładać pasów szelkowych, jednak to ma być zrobione profi, chodzi o bezpieczeństwo, czy ktoś może kogoś polecić jeżeli chodzi o założenie pasów szelkowych do GT gdzieś w Krakowie, lub ktoś ma zdolności manualne i pomoże ;-)

 

:arrow: PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Jabar, co prawda trzeba trochę łapy powyginać i powciskać żeby przykręcić z przodu między fotelem a tunelem, ale generalnie cała operacja to pikuś.

 

co do pasow biodrowych to ok, ale szelki górne , gdzie najlepiej zaczepić ? , gdzies w okolicach początku tylnej kanapy i o co ?

 

Pas powinien schodzic pod jak najmniejszym katem z otworow ramiennych w fotelu, wiec w seryjnym aucie taki miejscem jest laczenie oparcia kanapy z siedziskiem, kazde mocownaie blizej fotele przedniego moze skutkowac urazami i to bardzo powaznymi w przypadku wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopię, bo mam problem.
Wszystko cacy, górne pasy do tylnych mocowań pasów na oczkach (swoją drogą jedna śruba od pasów sparco musi być dłuższa, jeśli ma także trzymać pasy ori tył) ale problem mam z pasami biodrowymi...
Do mocowań fotela (szyn)? Jeśli tak to gdzie kupić śruby o mniejszym gwincie? 
Dobrze kombinuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że mocowanie pasa jest pod dywanem, jest jakiś sposób żeby nie rozpruwać całego auta? co do ori spinki to nie próbowałem szczerze mówiąc. Tak czy inaczej, śruba trzymająca wpinki pasów tylnych jest krótsza i potrzebuję oczka o dłuższym gwincie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Shadowaty, ja w forku 2003  mam  takie amatorskie szeleczki i pamiętam ,że montowałem to po zdjeciu plastikowej osłony progu w tylnych drzwiach ( na kołeczkach są) i odsunieciu fotela do przodu. Potem odchyliłem wykładzinę podłogi i tam jest dostęp do śruby -chyba 14. Twój wrx ma pewnie to samo.

Wyjąłem jedna podkładke -zamiast tego grubość robi zaczep pasa. Jak masz oczko i karabinek -to  jasne ,że musisz sprawdzić jego długość i długość gwintu. Przy fotelu po prawej pod srubę oryginalną ( na 99%nie zmieniałem tej sruby).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Shadowaty, jest troche zabawy ale dasz rade. sciagasz listwy progowe (na klipsy), pozniej slupek srodkowy, odchylasz dywan i masz dostęp do mocowania pasa. ja szelki Schroth mam zamontowane w ori miejscach, nawet ori pasy zostawilem bo czasem kogos (lub cos) przewozi się z tyłu, wówczas odpinam szelki z tyłu i zapinam sie ori pasami.

 

tak to z tylu wygląda :P

 

1695286.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domyslam się , że chodzi o długość gwintu 22mm. NIe wiem, ale wykręć jedną śrubę bo to chwila jest i wszystko sprawdzisz łacznie z próbnym wkręceniem na ori-srubie .( stąd wymagana długość określisz).

Gwinty chyba drobnozwojne 11 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze zalezy od producenta pasów na jakich gratach zakonczyl swoje produkty, ale moje szelki pasowaly idealnie na sruby wraz z podkladkami i jeszcze bylo miejsce na oczko od seryjnych pasów :P więc reasumując nic nie zmienialem, tylko odkrecilem, dodalem pasy i skręciłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...