Jump to content

Stan silnika w Forsterze


Spokojny
 Share

Recommended Posts

Miałem przygodę z przegrzanym silnikiem po niezauważonym wycieku z chłodnicy. Od tego czasu bywa że zadymi na siwo. Ale było to zauważone tylko w przypadku umyślnego przygazowania na postoju, lub po dolaniu oleju (nawet jeśli odczekałem kilka minut od dolania). Apetyt na olej wzrósł mu z 0,5l / 1000km do prawie 1l /1000km. :neutral:

Opinia ludzi co się na rzeczy znają była taka, iż należy się wymiana silnika. Nie przeczę, pewnikiem się należy, tym bardziej że ma przejechane 270kkm.

Chciałbym jednak dokładnie go zdiagnozować, na tyle na ile jest to możliwe bez rozbiórki. Mam możliwość wizyty na hamowni. Jest sens? Jakie są jeszcze inne skuteczne „bezinwazyjne” metody?

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym jednak dokładnie go zdiagnozować, na tyle na ile jest to możliwe bez rozbiórki. Mam możliwość wizyty na hamowni. Jest sens? Jakie są jeszcze inne skuteczne „bezinwazyjne” metody?

 

Nie ma co inwestować w informacje , jak był przegrzany , zwiększyło się zuzycie oleju. Do wymiany pierścienie i uszczelniacze zaworowe.Koszt koło 3500 z robocizną +-.Hamownia nie ma zadnego sensu..Trzeba rozważyć dolewanie oleju czy te +- 3500.

AK

ps.uszczeli pod głowice wchodzą w zakres prac (siwy dym)

Link to comment
Share on other sites

Do wymiany pierścienie i uszczelniacze zaworowe.

 

jak więc mam odnieść się do opinii iż powyższa operacja pociągnie za sobą niekończące się spasowywanie... regulowanie... itp. i że lepiej jest kupić cały blok :?:

Link to comment
Share on other sites

Te uszczelki to ostatnio temat-rzeka :mrgreen: .

 

Oj , żebyś sobie nie wykrakał :mrgreen: oczywiście przy okazji silnik .... :cool:

AK

ps. Spokojny , oczywiście , że lepiej kupić szortblok , tylko dla kogo lepiej :?: pompę wody jeszcze bym wymienił....

Link to comment
Share on other sites

Oj , żebyś sobie nie wykrakał oczywiście przy okazji silnik ....

 

ale on ma przejechane 270.000 wiec moze cos jeszcze wyjsc w praniu

Link to comment
Share on other sites

Spokojny , oczywiście , że lepiej kupić szortblok , tylko dla kogo lepiej :?:

 

Rozważam zakup używki. Chciałbym jednak zostawić głowice, jako że mam instalację gazową.

Na Ukrainie Subaru sprzedaje się znacznie lepiej niż w Polsce, a że dostęp do tamtejszych rynków mam pytanie kolejne brzmi: jaki model bloku do Forestera s-Turbo z 2000 roku będzie pasował?

I trochę naiwne pytanie... :oops: ... ale na co zwrócić uwagę przy zakupie :?:

Link to comment
Share on other sites

I trochę naiwne pytanie... ... ale na co zwrócić uwagę przy zakupie

 

odpowiedzi szukaj w watku o 2,5T rozne oczy roznie widza jedne wiecej inne mniej :wink:

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym jednak zostawić głowice, jako że mam instalację gazową.

Nie widzę powiązania głowica a instalacja LPG. Co najwyżej w druga stronę, przy LPG i takim przebiegu. Ja stałem przed taką decyzją przy 2,5 N/A i remont w moim wypadku nie był uzasadniony finansowo. Teraz mam 4 lata młodsze serducho, ledwo co dotarte :cool: , za połowę ceny remontu nie w ASO.

 

EDIT: Literówki.

Link to comment
Share on other sites

Teram mam 4 lata młodsze serducho, ledwo co dotarte :cool: ,

No i właśnie ku takiemu rozwiązaniu się skłaniam, a ponieważ laik jestem, szukam pomocy... podpowiedzi. Nie sztuka wydać na taką przyjemność 10 000. Sztuką jest mądrze wydać 10 000 i tak mam zamiar postąpić :cool:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...