Skocz do zawartości

Stan silnika w Forsterze


Spokojny

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem przygodę z przegrzanym silnikiem po niezauważonym wycieku z chłodnicy. Od tego czasu bywa że zadymi na siwo. Ale było to zauważone tylko w przypadku umyślnego przygazowania na postoju, lub po dolaniu oleju (nawet jeśli odczekałem kilka minut od dolania). Apetyt na olej wzrósł mu z 0,5l / 1000km do prawie 1l /1000km. :neutral:

Opinia ludzi co się na rzeczy znają była taka, iż należy się wymiana silnika. Nie przeczę, pewnikiem się należy, tym bardziej że ma przejechane 270kkm.

Chciałbym jednak dokładnie go zdiagnozować, na tyle na ile jest to możliwe bez rozbiórki. Mam możliwość wizyty na hamowni. Jest sens? Jakie są jeszcze inne skuteczne „bezinwazyjne” metody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jednak dokładnie go zdiagnozować, na tyle na ile jest to możliwe bez rozbiórki. Mam możliwość wizyty na hamowni. Jest sens? Jakie są jeszcze inne skuteczne „bezinwazyjne” metody?

 

Nie ma co inwestować w informacje , jak był przegrzany , zwiększyło się zuzycie oleju. Do wymiany pierścienie i uszczelniacze zaworowe.Koszt koło 3500 z robocizną +-.Hamownia nie ma zadnego sensu..Trzeba rozważyć dolewanie oleju czy te +- 3500.

AK

ps.uszczeli pod głowice wchodzą w zakres prac (siwy dym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojny , oczywiście , że lepiej kupić szortblok , tylko dla kogo lepiej :?:

 

Rozważam zakup używki. Chciałbym jednak zostawić głowice, jako że mam instalację gazową.

Na Ukrainie Subaru sprzedaje się znacznie lepiej niż w Polsce, a że dostęp do tamtejszych rynków mam pytanie kolejne brzmi: jaki model bloku do Forestera s-Turbo z 2000 roku będzie pasował?

I trochę naiwne pytanie... :oops: ... ale na co zwrócić uwagę przy zakupie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jednak zostawić głowice, jako że mam instalację gazową.

Nie widzę powiązania głowica a instalacja LPG. Co najwyżej w druga stronę, przy LPG i takim przebiegu. Ja stałem przed taką decyzją przy 2,5 N/A i remont w moim wypadku nie był uzasadniony finansowo. Teraz mam 4 lata młodsze serducho, ledwo co dotarte :cool: , za połowę ceny remontu nie w ASO.

 

EDIT: Literówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teram mam 4 lata młodsze serducho, ledwo co dotarte :cool: ,

No i właśnie ku takiemu rozwiązaniu się skłaniam, a ponieważ laik jestem, szukam pomocy... podpowiedzi. Nie sztuka wydać na taką przyjemność 10 000. Sztuką jest mądrze wydać 10 000 i tak mam zamiar postąpić :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...