subarumragowo Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Witam, czy ktoś mi może wskazać gdzie znajde jakis schemat ustawienia rozrządu w Impreza WRX STI 2,5, wersja USA rok 2005? Mam strzelonego lekko z przodu i dolne prawe koło rozrządu niestety pękło, aby sprawdzic czy nie ma większej szkody w silniku chce na początek założyc rozrząd i obrócic silnikiem. Chodzi mi gównie o zmienne fazy rozrządu. Dzieki z góry za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 sprawdź najpierw a auto-data jeśli taki program posiadasz, a jeśli nie to szukaj jakieś specjalisty w tym temacie :razz: zasady ogólnie takie same, ale zmienne fazy rozrządu komplikują trochę sprawe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Nie sprawdzisz czy nie ma szkód bez zdejmowania głowic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarumragowo Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Dziekuje za odpowiedź, myślałem o tym zeby założyć koła rozrządu i przekręcić silnikiem za pomocą klucza. Jeśli sie nie oprze tłok o żaden zawór to moze być ok. Próbował tak kiedyś ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Nie wykryjesz w ten sposób pokrzywionego zaworu np. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 W takim przypadku niezbędny jest demontaż przynajmniej dekla zaworów uszkodzonej głowicy. Powszechnym uszkodzeniem w takim przypadku jak ten - uszkodzenie koła rozrządu - jest złamanie rantu zewnętrznego ostatniej panewki, tzn tej od strony koła. Wiem, że niektórzy próbują to spawać, lecz najzasadniejszą metodą jest wymiana całej głowicy, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarumragowo Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 dzieki za porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekj23 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Witam. Chciałbym pociągnąć dalej część dyskusji o ustawieniach rozrządu. Czy ktoś spotkał się z usterką - .."za wczesne położenie walka rozrządu lub wadliwie działanie systemu " - domyślam się, że chodzi o system zmiennych faz rozrządu. Czy zatem ustawienia początkowe położenia wałków różnią się w stosunku do silnika bez tego systemu. Jak sprawdzić prawidłowość działania kontrolera w kołach wałków oraz zaworu sterującego podawaniem oleju do tego kontrolera. Bardzo proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Witam. Chciałbym pociągnąć dalej część dyskusji o ustawieniach rozrządu. Czy ktoś spotkał się z usterką - .."za wczesne położenie walka rozrządu lub wadliwie działanie systemu " - domyślam się, że chodzi o system zmiennych faz rozrządu. Czy zatem ustawienia początkowe położenia wałków różnią się w stosunku do silnika bez tego systemu. Jak sprawdzić prawidłowość działania kontrolera w kołach wałków oraz zaworu sterującego podawaniem oleju do tego kontrolera. Bardzo proszę o pomoc. po pierwsze lepiej podaj kod błedu a nie polskie tłumaczenie by bosch :wink: ustawienia są identyczne jak bez zmiennych faz mozesz sprawdzić to jezdząc z odpowiednim komp. i oprogramowaniem, na biegu jałowym one nie działają lub prawie nie, max wychył to chyba 1% , pod obciazeniem do 40% w Twoim modelu chyba 30% , wartosci z jednej i drugiej głowicy powinny sie pokrywac Jak fazy nie działają sprawdz czujnik pozycji jałowej, a jak działają tylko za mało , lub wogule ti wywal sitka jesli w tym modelu są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekj23 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Dzięki serdeczne. Kod błędu to P0021. Jak dojdę co jest to podzielę się informacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 P0021 Wałek rozrządu dolotowy za wczesne ustawienie czasu sterowania (bank 2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekj23 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Sprawdziłem ustawienie rozrządu pasek - koła - wszystko O.K. Czujniki pozycji obu wałków sprawdzono oscyloskopem - są w porządku, rozebrałem i wyczyściłem mechanicznie oba regulatory faz rozrządu łącznie z przepłukaniem i wymianą oleju ( u mnie sitek nie było ) . Komunikacja pomiędzy komputerem a regulatorami prawidłowa. Niby wszystko gra a po ujechaniu ok. 15-20 km dalej pojawia się P0021. Czy może być to spowodowane niewłaściwym oprogramowaniem, czy można tym parametrem sterować przez tzw.remap - przeprogramowanie komputera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.goller Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Nie wiem czy pomogę, ale u mnie tez nie działały zmienne fazy rozrządu w prawej głowicy, bo kilkunastu wizytach w ASO okazało się, że padł czujnik przepływu oleju zmiennych faz rozrządu. ( przed ta diagnoza i naprawą wymienili mi świece, cewki, czujnik położenia wałka rozrządu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekj23 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Dzięki za zainteresowanie i podpowiedź. Określ proszę jeszcze gdzie jest ten czujnik ( przepływu oleju zmiennych faz ). Jak się zorientowałem olej z magistrali wpływa do regulatora - to rodzaj zaworu elektromagnetycznego - który kieruje ciśnienie na jedną lub przeciwną stronę łopatek zmieniacza faz ( w kole pasowym wałków dolotowych ) w ten sposób zmienia ustawienie kątowe wałka względem paska rozrządu. Stąd nie potrafię zlokalizować czujnika przepływu o którym piszesz. -- Wt wrz 28, 2010 3:32 pm -- Po wielu próbach doszedłem defektu. Padło wyjście komputera na obwodzie sterującym zaworem elektromagnetycznym zmieniacza faz. Komputer został sprawnie i szybko naprawiony w firmie Labormot i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.