Jump to content

Polityka cenowa Autoryzowanych Stacji Obsługi


Machoń

Recommended Posts

Witam Droga Dyrekcjo,

 

Chciałem poruszyć temat polityki cenowej serwisów. Interesuje mnie czy ceny za poszczególne (identyczne) usługi serwisowe nie powinny być w miarę jednakowe w kazdym ASO ? Ja rozmumiem, ze serwisy indywidualnie podchodzą do wyceny poszególnych czynności i te ceny mogą sie w pewnym stopniu różnić ale są pewne granice przyzwoitości.

Cena za wymianę oleju (olej + filtr + robocizna) w Foresterze waha się od niecałych 300 zł do 460 zł (to są informacje tylko z trzech ASO). Uważam, że z tą ostatnią to chyba jednak trochę za duzo i ta różnica miedzy salonami jest jednak zbyt ogromna. Czy SIP ma w pewnym stopniu wpływ na wartości tych usług czy to juz tylko i wyłącznie indywidualna sprawa Dealerów ? Chodzi o to aby usługi jednej marki były chyba na zbiżonym poziomie ? Jednak jako klient Subaru, kiedyś stane przed faktem wykonania przeglądu (strach sie pytać jaka wtedy będzie różnica w cenach) i skoro mam płacić prawie pół tysiąca za olej chciałbym poznać Państwa zdanie na ten temat.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie jako klienta wazne jest, by poziom uslug byl jak najwyzszy, a ceny jak najnizsze. Tenu sprzyja, a nie przeszkadza, konkurencja kilku ASO w jednym miescie... O ile w ogole w nim sa ASO =)

Link to comment
Share on other sites

Olleo, zgodzę się ze konkurencja między ASO z punktu widzenia klienta jest korzystna ale nie wiem czy ten konkretny przypadek jest dla mnie dobrym przykładem... sam powiedziałes "poziom usług najwyższy, ceny najniższe". Ja rozumiem, ze jeśli chodzi o bardzo specjalistyczne naprawy dotyczące np. elektroniki, blacharsko-lakierniczych spraw, wymiany silników, czy skomplikowanych napraw skrzyń biegów czy tym podobne to jak najbardziej są to trudne rzeczy i pewnie dobre ASO sobie z tym dobrze radzą i mają dobrych ludzi do tej roboty. Przy takich czynnosciach, bardziej skomplikowanych, gdzie rzeczywiście wymagane jest doświadczenie i dokładność zrozumiem spore różnice w cenach. Sam też wolałbym zapłacić wiecej i mieć pewność, ze zleciłem usługe profesjonalistom, a nie robić żeby zrobic, i jeździć w strachu czy wszystko jest ok, albo poprawiać potem jeszcze raz juz zapłaconą usługę. A jeśli chodzi o wymianę oleju to wydaję mi się, ze jest to raczej prosta ("książkowa") czynność chyba dla każdego ASO, oparta na pewnym schemacie działania i myśle , ze przy niej żaden mechanik nie natkinie sie na niepowodzenia i raczej nie powinno go nic zaskoczyć.... filtr , czy korek chyba nie zmienią swojego położenia... chociaż mogę sie mylić :wink: Jeśli przyjąć niewielkie róznice w cenach oleju i filtra to wydaje mi sie ze ta wysoka cena za tę usługę jest raczej wyśrubowana przez robociznę... która w tym przypadku wynosiłaby ok. 150-200 zl... trochę duzo, prawda.... Moim zdaniem przy podstawowych czynnościach obługowych ( a do takiej zaliczam wymianę oleju ) nie powinno byc duzych rozbieżności... dopiero bardziej skomplikowane mogą powodować wiekszę różnice... takie jest moje zdanie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cena za wymianę oleju (olej + filtr + robocizna) w Foresterze waha się od niecałych 300 zł do 460 zł (to są informacje tylko z trzech ASO)

 

Czy na pewno porównujesz te same rzeczy? Tj. czy olej jest ten sam itp.? Bo to by była dość prosta odpowiedź na pytanie o różnicę w cenach.

 

Z tego, co wiem, SIP zaleca pewne oleje, ale jeśli dane ASO sprawdziło inne, które jakościowo nie są gorsze od tych zalecanych przez SIP, może z nich korzystać. Przykład: długie lata SIP polecał Valvoline, Kuzi potem reklamował Castrol, a jak się miało zaturbiony silnik (np. STI) można było poprosić ASO o wlanie Motula :cool:.

 

Również z tego, co wiem, ceny podstawowych czynności serwisowych (-> wymiana oleju) są znormalizowane w sieci ASO SIP.

 

PS Może trafiłeś w jednym ASO na promocję, że wymiana oleju jest za darmo i płacisz tylko za materiały? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Pomysł rodem z PRLu..

 

Jest konkurencja.. i dobrze.. jedź tam gdzie jest taniej, jeśli to dla Ciebie jedyne kryterium..

 

Nie przemyślałeś tego :razz: Co zrobisz, jak Ci auto odmówi posłuszeństwa w innym mieście a diler oceniając Cię jako przypadkowego klienta, który musi zrobić serwis u niego, zrobi współczynnik x5 na przykład? :mrgreen: Chyba nie wciągniesz auta na lawetę i nie pojedziesz 200km dalej???

Jakieśtam widełki powinny być przynajmniej na standardowe usługi.

Konkurencja w serwisach to raczej słaby pomysł. Ale w salonach by się przydała :razz:

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Nie przemyślałeś tego

 

Przemyślałem...

 

Co zrobisz, jak Ci auto odmówi posłuszeństwa w innym mieście a diler oceniając Cię jako przypadkowego klienta, który musi zrobić serwis u niego, zrobi współczynnik x5 na przykład?

 

Jakie auto ? Subaru ? Lata mnie to.. gwarancję mam.

 

zrobi współczynnik x5 na przykład?

 

Wiesz.. ceny usług i części mimo wszystko ASO nie wymyśla tak sobie w zależności od pogody, dnia tygodnia, kierunku wiatru itp.

 

Chyba nie wciągniesz auta na lawetę i nie pojedziesz 200km dalej???

 

Czysto hipotetycznie: jeśli taka operacja byłaby opłacalna, to oczywiście, że tak bym zrobił.

Link to comment
Share on other sites

Pomysł rodem z PRLu..

 

Jest konkurencja.. i dobrze.. jedź tam gdzie jest taniej, jeśli to dla Ciebie jedyne kryterium..

 

Nie przemyślałeś tego :razz: Co zrobisz, jak Ci auto odmówi posłuszeństwa w innym mieście a diler oceniając Cię jako przypadkowego klienta, który musi zrobić serwis u niego, zrobi współczynnik x5 na przykład? :mrgreen: Chyba nie wciągniesz auta na lawetę i nie pojedziesz 200km dalej???

Jakieśtam widełki powinny być przynajmniej na standardowe usługi.

Konkurencja w serwisach to raczej słaby pomysł. Ale w salonach by się przydała :razz:

pozdr

Nie przemyslales tego. Wybacz, jesli cie niechacy uraze porownaniem, ale wlasnie tak mysla polsocjalisci rzadzacy nami w wiekszosci od 1989:

 

Rynek jest niedoskonaly, wiec sprobujmy go poprawic... moze jakies widelki? Maksymalne ceny? Minimalne wynagrodzenia? Przymusowe ubezpieczenia? Darmowe leczenia? Itp. Itd.

 

A kto mowi, ze ASO wyczerpuje pule konkurencji? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nie przemyslales tego. Wybacz, jesli cie niechacy uraze porownaniem, ale wlasnie tak mysla polsocjalisci rzadzacy nami w wiekszosci od 1989:

 

Rynek jest niedoskonaly, wiec sprobujmy go poprawic... moze jakies widelki? Maksymalne ceny? Minimalne wynagrodzenia? Przymusowe ubezpieczenia? Darmowe leczenia? Itp. Itd.

 

A kto mowi, ze ASO wyczerpuje pule konkurencji? :mrgreen:

 

W zasadzie to nie wiem czy ja jestem tym socjalistą czy mój przedmówca, bo zacytowałeś nas wspólnie, ale mniejsza z tym.

Nie życzę Ci awarii w Trójmieście, bo wtedy będziesz miał wybór dość trudny, albo serwis Zdanowicz, albo jedź do najbliższego ... zaraz zaraz który jest bliżej Łódź, Olsztyn, czy Poznań? :mrgreen::mrgreen::mrgreen: Ten przykład nadaje się jako modelowy do książek o wolnej konkurencji. Nie chcesz kupić tu, to kup za rogiem..... ale 200-300km dalej :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Nie mam nic do serwisu Zdanowicza, fajne chłopaki są i złego słowa powiedzieć nie mogę. Ale proszę nie mówcie mi, że powinna być pełna dowolność w ustalaniu cen na usługi serwisowe bo jak bo Zdanowicz sobie to do serca weźmie to już auta nie sprzeda jak na serwis bedzie trzeba jeździć do Olsztyna.

 

TomaszRT, gratuluje wolnego czasu.

Link to comment
Share on other sites

Im drozsze uslugi prezentuje jedyny serwis, tym szybciej powinny sie w warunkach wolnego rynku pojawic nastepne.

 

Ja osobiscie nie serwisuje w jedynym w okolicy i do tego ani nie najtanszym, ani nie najlepszym w Polsce serwisie, ale jezdze jakies 60-70km poza Wroclaw. A jesli dobrze pojdzie, to w przyszlosci w razie powazniejszej awarii po Szuwarka ma przyjezdzacv taksowka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Panowie,

Wasza dykusja jest uzasadniona. Mam jednak wrażenie, że jest bardzo 'politically correct'. W moim mieście jest jeden serwis subaru i po dotychczasowych doświadczeniach wiem, że dużo podróżując po Polsce będę korzystał z serwisu w innym mieście. Nie zapłacę już więcej ok. 200pln (nie jestem wstanie sprawdzić faktu wymiany - stwierdzam fakt na za wyminę płyny chłodzącego w foresterze, który ma nieco ponad 0,5 roku i przebieg 30.000 km... fakturze - wiem jedynie że ta usługa jest że bez sensu - wymian powinna nastąpić po 3 latach...) Nie lubię, gdy ktoś mnie traktuje jak łosia, chciaż nie muszę (i nie chcę) się znać na mechnice samochodowej.... czy ktoś może polecić DOBRY I UCZCIWY serwis w swojej okolicy np. w Warszawie?

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

W Warszawie jest 5 serwisów.

 

A co do tematu - zasadniczo jest jeden cennik usług standardowych (przeglądy itp).

Niestety nie wszyscy się do niego w pełni stosują. Co zostanie skorygowane :evil:

 

A co do wolnej konkurencji - zgodnie z GVO delaerzy od tego cennika mogą dawać rabaty :wink:

 

Jeszcze jedno - również zgodnie z GVO każdy serwis spełniający warunki dla stacji autoryzowanych może takąż autoryzację otrzymać. Dlaczego nie wszyscy się na to decydują ?

Proste - koszta i uprawnienia SIP-u do nadzoru.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...