Jacky X Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Mam sporo pytań , które zaśmiecały by tylko dobrze skonfigurowane forum.Nie chcę zakładać nowych topiców bo każden mod tego na dłuższą metę nieścierpi. Jednocześnie nawet banalne rzeczy nierozwiązane stają się problemem. I tak mam trochę łatwych pytań a jeśli ktoś ma minutę wolnego czasu i znacznie więcej dobrej woli może mi pomóc. Na sam początek dwa pytania : 1) Gdzie znajduje się jednostka sterująca ECU w SI. Rozumiem,że jest to tzw. komputer . Intuicja mówi,że gdzieś w komorze silnika.Gdzie jej szukać i tej magicznej wtyczki do podpięcia "interface'u " ? 2) Popaliły mi się żarówki w konsoli środkowej tam gdzie jest ogrzewanie. Jak się to rozkręca bo na pierwszy rzut oka nie widzę nigdzie wkrętó a nie chcę połamać plastików. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saint Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Intuicja bywa omylna - komp jest pod dywanikiem pasażera :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ad.2 - może coś tu znajdziesz: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114702 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Jacky X, albo tu poszukaj: http://www.forum.subaru.pl/search.php :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Intuicja bywa omylna - komp jest pod dywanikiem pasażera :wink: :grin: Może mi ktoś pomóc znależć kompa bo chcę mu się przyjrzeć i sfotografować wtyczki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 @ Kuba Dzieki za foto . Czy to tnaczy,że coś robiłeś z wiązkami ???? PS. Mógłbyś na zdjęciu w pain dołozyć kreskę gdzie ten komp jest. Albo napisać czy centralnie pod fotelem czy pod nogami czy bliżej kolumny środkowej . Nie widzę na zdjęciu żadnego wgłębienie/profilu na kompa tylko krzyżak do mocowania. Ręką pood fotelem nic nie wyczuwam.Sa jakieś elementy bliżej kolumny środkowej ale tam się chyba nie zmieści.A nie chcę teraz szarpać za wykładzinę, chociaż w wolnej chwili może to najwłaściwsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 To jest ECU, ale z niczym się do niego nie podłączysz, i najlepiej go w ogógle nie ruszaj :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 @Mati 1) Owszem mam w planach uzyskanie oprogramowania serwisowego co by w przyszłości w swoim czy kolegów samochodzie podgladac co tylko się da. Od swojego zacznę bo .... jest mało warte i do nauki subaromaniaka jak znalazł. 2) ECU poszukuję aby mu się przyjrzeć pod kontem SWAPu. Np. czy pasują wtyczki od STI . Jeszcze mi te niemądre pomysły w głowie chodzą . Uzyskałem odpowiedź,że będę musiał zmienić WSZYSTKO.Całą elektrykę.Wszystki wiązki. I przechodzę do konkretów. W sumie ilość podzespołów w obu samochodach jest podobna. 1) Wiem ,że brakuje instalacji do bliżej mi nienanego solenoidu/kosmiczna nazwa/ Niemniej próbuję rozkminić zagadnienie wymiany wiązki.Myślę,że znalazł bym elektryka który by się tego podjął. Auto spokojnie może stać nawet i 3 miesiące bo mam kilka gratów do bujania się po mieście w korkach. To jak jest z tą wiązką , kładę nowe ECU pod fotel i ... ??? PS.Jestem w szoku,że ECU jest tym miejscu.Przecież na dobrą sprawę pasażer ładuje w ECU nogami , że hej . A podejrzewam,że jak każda elektronika nie lubi tego :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Jacky X, przecież tam jest jeszcze blacha przykręcona, to ciężko by miał komputer uszkodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 OKI. Dzięki . Włamię się tam i oblukam :smile: Następne pytania . Jak bardzo różnia się konstrukcyjnie silnik GT od STI 2,0 i osprzęt. Czy to modyfikacja czy inna konstrukcja (firmy czesto ida na łatwiznę i ewoluują jednostki): 1) Blok silnika 2) Wał korbowy,tłoki 3)Głowice 4)Pompa wodna 5)Alternator 6)Pompa wtryskowa 7)Turbo 8)ECU Pytania dodatkowe. 9) Czy zmieniając silnik z GT na STI 2,0 (teoretycznie) musimy zmieniać ECU ? 10) Jeśli tak. To dlaczego trzeba zmieniać ECU.Czy chodzi o sterownie pompą wtryskową ? 11) Jesli silniki są konstrukcyjnie jednak podobne to skąd wynika różnica mocy 218KM vs ok. 280-300 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Wszystko jest inne. Poza tym nie ma czegoś takiego jak "pompa wtryskowa", układ paliwowy składa się z: pompy paliwa, filtra paliwa, regulatora ciśnienia paliwa, listw paliwowych (x2),wtrsykiwaczy (x4). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 1) A czy łapy czy jakich uchwyty pod te silniki są takie same czy zwiastują rzeźbę ??? O ile wiem to jakieś silniki z GC były w GD więc jest szansa na podobne mocowanie ale nie w każdej wersji silnikowej.Mylę się ? 2) Co jest wpięte do ECU ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saint Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi wtyczkami i resztą... Jeżeli chcesz zrobić swap GT->STi to po prostu przekładasz blok ew. zmieniasz turbo zgodnie z upodobaniami i mapujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi wtyczkami i resztą... Jeżeli chcesz zrobić swap GT->STi to po prostu przekładasz blok ew. zmieniasz turbo zgodnie z upodobaniami i mapujesz. Niestety nie dysponuję GT a GC . Ma to dwie dobre strony . Na poczatek zainwestowałem 15k zamiast 30k . Druga : prawdopodobnie w GT też w następstwie swap'u musiał bym zmianić przeniesienie napędu bo mógłby nie przeżyć wzrostu mocy o 30% , momentu nie sprawdzałem. Co do mechaniki opinie są w miarę pozytywne:DA SIĘ. Co do elektryki/elektroniki,opinie : 1) Będzie trzeba zmienic ECU. ŁOOOOO 2)Nic nie będzie działać 3)Całą elektrykę trzeba będzie przekładać 4)Nowe wiązki trzeba będzie zrobić.brr 5)Puszki trzeba będzie pozakładać ??? :shock: Lekki dekadentyzm wyczuwam w tym temacie i nie wiem czy się bać czy szukać elektryka który to ogarnie. W końcu samochód to nie boening i chyba można dojść z tą elektryką do ładu.Chyba,że nie :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Jacky X, kup sobie chlopie uzywanego GT moze wtedy bedzie dzialalo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Jacky X, kup sobie chlopie uzywanego GT moze wtedy bedzie dzialalo.... Owszem jest taki pomysł. Prawdopodobnie koszty mniejsze i dużo dużooooo mniej problemów. Ale 280-300 KM zamiast 218 trochę kusi . Choć boję się zbudować coś niepewnego bo zycie i zdrowie ma się jedno. PS. Chyba źle zrozumiałem. GT do przebudowy czy do jazdy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 ta rzezba jaka chcesz zrobic nigdy nie pojedzie chocby w polowie tak jak GT z "tylko" 218 konmi. Zanim zbudujesz to cos za rozsadne pieniadze (czyt. nizsze niz zakup pewnego STI) to bedziesz stary i nie w glowie Ci bedzie 280 koni (zreszta skoncza sie zapasy ropy do tego czasu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 ta rzezba jaka chcesz zrobic nigdy nie pojedzie chocby w polowie tak jak GT z "tylko" 218 konmi. Zanim zbudujesz to cos za rozsadne pieniadze (czyt. nizsze niz zakup pewnego STI) to bedziesz stary i nie w glowie Ci bedzie 280 koni (zreszta skoncza sie zapasy ropy do tego czasu ) Jabar - dlaczego tak sądzisz ? 1) Taki swap ma prawo jeździć i to całkiem całkiem. 2) Kilka coupe't jeździ po swp'ie. I to zdaje się nieźle. 3) Koszty ? Kilka osób mówiło mi ,że dawcę pozyskam do 25k. Tu optymistycznie myślę,że uda mi się kupić do 20k + to co ewentualnie rozbite np. chłodnica,podobnież tez rama pod silnik od GT. 4) Ile może kosztować taka przekładka ? Właśnie nad tym pracuję :wink: PS. Już jestem stary .Ale tylko w papierach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Jacky X, Ty chcesz tę całą rzeźbę zrobić aby mieć dobry/szybki/pewny/w rozsądnych pieniądzach samochód czy sztuka dla sztuki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Jacky X, Ty chcesz tę całą rzeźbę zrobić aby mieć dobry/szybki/pewny/w rozsądnych pieniądzach samochód czy sztuka dla sztuki?? 1) Dobry - znaczy bezawaryjny ? Chyba nie. Indywidualne przeróbki tego nie zwiastują. 2) Szybki - tak 3) Pewny - po prostu nie chcę się zabić kiedy złamie się zawias w zakręcie.To takie minimum technologiczne. 4) W rozsądnych pieniądzach- przy zakupie rozbitka + warsztat uważam to za mozliwe.Jak czytam o TOPowych projektach jest to poza moim budżetem. 5) Sztuka dla sztuki - tu mnie masz. Czasami podejmuje się "mission imposible". Ale jak miło jak się uda . Jedak w samochodach to inna bajka.Chodzi własnie o bezpieczeństwo. @Kwiatek - wydaje mi się ,że duzych pieniędzy nie ryzykuję. Bo jak mi nie wyjdzie to sprowadzonego rozbitka sprzedam na czesci . Do STI pojdą. A jak mój grat będzie w czesciach to też połowę sprzedam na pewno. Straty zbilansują się powiedzmy straconymi wakacjami+ To jak na projekt mała kara. Ewentualnie ze sprzedazą cześci będę bujał się kilka miechów ale mi to akurat nie przeszkadza.Za to koledzy z forum kupia taniej cześci . :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Niestety nie dysponuję GT a GC Nie bym się czepiał jakoś specjalnie, ale jedno nie wyklucza drugiego - GC to rodzaj nadwozia (sedan), a GT to europejskie oznaczenie modelu WRX - czyli turbo. Na poczatek zainwestowałem 15k zamiast 30k Skoro kończyłeś mądrą szkołę, to powinieneś wiedzieć, że w tym wypadku zakup auta nie jest inwestycją, tylko stratą, a tą rzeźbą co planujesz to bardzo dużą stratą. 1) Taki swap ma prawo jeździć i to całkiem całkiem. Pod warunkiem, że wyłożysz na to sporo kasy... sam silnik i elektryka to za mało, jeszcze trzeba zrobić zawias, napędy itp. A i tak uważam, że seryjny WRX objedzie tę niskobudżetową wydumkę (bo przecież takie założenie jest, że ma to być tanie) i będzie na dodatek tańszy. 2) Kilka coupe't jeździ po swp'ie. I to zdaje się nieźle. Owszem i są tu na forum... ale ich właściciele pisali jakiego rzędu to są kwoty i dlaczego te auta zbudowali. Ty masz zwykłego sedana a nie coupe, więc całe to przedsięwzięcie uważam za pozbawione jakiegokolwiek sensu (co zresztą już było poruszane w innym wątku, ale widzę, że uparcie drążysz dalej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Programy w sklepie gdzie sprzedają cześci . Jak kupuje czesci poza serwisem to w tych sklepach mają kompy do wyszukiwania czesci i zamienników. Nie szukam progrmu "magazynowego" bo tych jest wybór tylko taki program który "rozbiera" auto na śróbki , szuka numerów częsci itp. Orientuje się ktoś czy jest coś takiego dostępne do SI ??? lub choćby jak się to nazywa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GC8 Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Programy w sklepie gdzie sprzedają cześci . Jak kupuje czesci poza serwisem to w tych sklepach mają kompy do wyszukiwania czesci i zamienników. Nie szukam progrmu "magazynowego" bo tych jest wybór tylko taki program który "rozbiera" auto na śróbki , szuka numerów częsci itp. Orientuje się ktoś czy jest coś takiego dostępne do SI ??? lub choćby jak się to nazywa ? Mozna kupic orginalny program, taki jak maja warsztaty Subaru. Koszt 10 funciorow. ATB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Niestety nie dysponuję GT a GC dla rozluznienia atmosfery :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się