Jump to content

Stożek i jego wpływ na przepływomierz


samochodzik

Recommended Posts

po ostatnim szutrowym rajdzie w Pułtusku mam taką refleksję

 

czy filtr stożkowy i jego możliwość łatwiejszego złapania jakiegos syfu niz przy zwyklej puszce moze spowodowac uszkodzenie przeplywomierza

 

lub

 

moze to nie ma zadnego zwiazku???

 

generalnie padl przeplywomierz ktory byl zalozony kilka miesiecy temu, byl nowy

 

przed padnieciem przeplywomierza przelaczylem kompa z unichipa na serie, zbieg okolicznosci ze padl, czy moze to moglo miec jakies znaczenie???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mi padł przepływomierz jakieś dwa tygodnie po założeniu stożka KN. Przy wymianie przepływomierza na nowy wróciłem do puszki z seryjnym filtrem i od trzech lat przepływomierz działa. IMO Impreza ma bardzo dobrze skonstruowaną puszkę filtra powietrza i nie ma sensu montowanie stożka, chyba że celujesz w moc ponad 350 koni.

Link to comment
Share on other sites

wszystkie cztery legacy turbo, regularnie jezdzace w kjs maja stozki. jezdza od kilku lat i w zdanym przeplywomierz nie byl wymieniany.

 

szmochodzik, jaki masz ten stozek ? czesto przyczyna uszkodzenia przeplywki jest nasaczenie filtra zbyt duza iloscia srodka nawilzajacego bo w takim przypadku srodek ten osadza sie na przeplywce.

Link to comment
Share on other sites

wszystkie cztery legacy turbo, regularnie jezdzace w kjs maja stozki. jezdza od kilku lat i w zdanym przeplywomierz nie byl wymieniany.

 

szmochodzik, jaki masz ten stozek ? czesto przyczyna uszkodzenia przeplywki jest nasaczenie filtra zbyt duza iloscia srodka nawilzajacego bo w takim przypadku srodek ten osadza sie na przeplywce.

 

wiem ze Czoper z Jurkiem zadbali o to zeby srodka nawilzajaco nie bylo zbyt duzo

 

w poprzednim gt mialem seryjny dolot i nigdy nie bylo problemow, w tym byly wymienione min. 4

 

sprobuje chyba przelozyc seryjny dolot, macie moze zdjecia skad jest pobierane powietrze?? tak zebym to poprawnie zmontowal...

 

generalnie odcinek na ktorym sie to stalo byl bardzo bardzo piaszczysty, piachu pod maska jak w malej piaskownicy...

Link to comment
Share on other sites

To że przez stożek idzie do silnika więcej pyłu to fakt (nawet przy najlepszych i najdroższych stożkach),ale wydaje mi się że nie powinno to skutkować aż tak częstą wymianą przepływomierza,chociaż przy tak dużym zapyleniu jak mówisz to kto wie...trzeba by rozebrać i obejrzeć dokładnie tą przepływkę od środka jak bardzo jest zanieczyszczona w porównaniu z tą jeżdżoną na seryjnym dolocie w normalnych warunkach.

Link to comment
Share on other sites

Ja jezdze z dolotem Injena i stozkiem /tak juz bylo :roll: /. Przeplywomierz dziala, ale auto potrafi robic sceny w upalne dni podczas stania w korku - rosną obroty do ok 1500rpm. Fakt, ze dolot jest krotki a pod maska nie ma zadnej dodatkowej przegrody i gorace powietrze wali jak cholera.

Link to comment
Share on other sites

Odizoluj ten stożek bo szkoda silnika.Pod maską Subaru bywa naprawdę upalnie :neutral: Pomysł mam taki,że możesz np.wywalić silencer z prawego błotnika i spróbować wsadzić tam stożek - będzie miał dopływ zimnego powietrza spod zderzaka.Drugi pozytyw to że dźwięk auta będzie fajniejszy bez silencera :grin:

 

Albo zmień na serię i będziesz miał spokój,a kasę za sprzedany dolot Injen przeznaczysz no coś innego dla autka :smile:

Link to comment
Share on other sites

Odizoluj ten stożek bo szkoda silnika.Pod maską Subaru bywa naprawdę upalnie :neutral: Pomysł mam taki,że możesz np.wywalić silencer z prawego błotnika i spróbować wsadzić tam stożek - będzie miał dopływ zimnego powietrza spod zderzaka.Drugi pozytyw to że dźwięk auta będzie fajniejszy bez silencera :grin:

 

Albo zmień na serię i będziesz miał spokój,a kasę za sprzedany dolot Injen przeznaczysz no coś innego dla autka :smile:

 

u mnie stozej jest totalnie odizolowany

Link to comment
Share on other sites

wszystkie cztery legacy turbo, regularnie jezdzace w kjs maja stozki. jezdza od kilku lat i w zdanym przeplywomierz nie byl wymieniany.

 

Wiem, ale w Legacy jest inny przepływomierz, te w GT '99-'00 są wyjątkowo wrażliwe.

 

samochodzik na twoim miejscu, biorąc opd uwagę ilość modyfikacji twojego GT, poszedłbym w ECU standalone i w ogóle pozbył się przepływomierza.

Link to comment
Share on other sites

wszystkie cztery legacy turbo, regularnie jezdzace w kjs maja stozki. jezdza od kilku lat i w zdanym przeplywomierz nie byl wymieniany.

 

Wiem, ale w Legacy jest inny przepływomierz, te w GT '99-'00 są wyjątkowo wrażliwe.

 

samochodzik na twoim miejscu, biorąc opd uwagę ilość modyfikacji twojego GT, poszedłbym w ECU standalone i w ogóle pozbył się przepływomierza.

 

 

rozwin troche temat...mialem zamiar stroic w maptecu, bo unichip to ... no coments

Link to comment
Share on other sites

Standalone, czyli np. Autronic nie wykorzystuje sygnału z przepływomierza, tylko z mapsensora, dzięki temu można się calkowicie pozbyć przepływomierza.

Link to comment
Share on other sites

po wymianie przepływomierza auto normalnie się wkręca, ma wolne obroty, ale lubi zgasnąć przy hamowaniu

 

o co chodzi???

 

jako ze od miłości do nienawisci jest niedaleko...to powoli zaczyna mnie juz wk...wiać moje auto

Link to comment
Share on other sites

najpierw wywal Bova, mysle, ze go upierdzieliles w piachu /cos tam pisales wczesniej/ i sie przyciera lub nie domyka

 

u mnie tak bylo - po slomce ;) auto gaslo bo BOV nazarl sie piachu - glodomor jeden

 

Lukasz wywal BOV i zaloz serie i zobacz

 

bo u mnie po wyjeciu BOVa objawy do konca nie ustaly i machal obrotami - okazalo sie ze jest peknieta rura dolotowa od przeplywki do turbiny i przeplywka jakis gupoty wysterowywala ;)

Link to comment
Share on other sites

najpierw wywal Bova, mysle, ze go upierdzieliles w piachu /cos tam pisales wczesniej/ i sie przyciera lub nie domyka

 

u mnie tak bylo - po slomce ;) auto gaslo bo BOV nazarl sie piachu - glodomor jeden

 

Lukasz wywal BOV i zaloz serie i zobacz

 

bo u mnie po wyjeciu BOVa objawy do konca nie ustaly i machal obrotami - okazalo sie ze jest peknieta rura dolotowa od przeplywki do turbiny i przeplywka jakis gupoty wysterowywala ;)

 

fakt cos musi byc nie tak z dolotem, bo nawet jak nie gasnie to obroty faluja...

 

zabiore sie za dokladny przeglad dolotu...

Link to comment
Share on other sites

ruszyłem wczoraj z wymianna stozka na serie... i przy koncu roboty dopiero zaswiecila mi sie zarowka :idea: ze przeciez jeszcze musze zalozyc rure od ic (idaca do zderzaka) i cały misterny plan w pi..du, ale przynajmniej wszystko wyczyscil i juz nie gasnie na wolnych

 

stozek jednak jest juz tak przemeczony, pozaginanany, polamy, etc, ze zalozyc trzeba nowy, pytanie

 

gdzie najtaniej kupic stozek K&N :?:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...