Skocz do zawartości

Wis'owy Yarek ma od dzisiaj kolege na forum


bushwalker

Rekomendowane odpowiedzi

może mi się mylić

 

Może... Ja też ostatnio zmniejszyłem dawkę Geriavitu ;-)

 

A przestrzelenie - zdarza sie każdemu, skoro MY nie raz na MG zaliczyliśmy trawę, no to cóż wymagać od takiego AL-a... nie? :roll: :mrgreen:

 

BTW. Tę wariacką z lekka, nocną jazdę w kółko po Miedzianej, w pięć aut, na długich światłach - do dziś wspominam z przyjemnością. Czułem się jak na dobrych prochach :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

może mi się mylić

 

Może... Ja też ostatnio zmniejszyłem dawkę Geriavitu ;-)

 

A przestrzelenie - zdarza sie każdemu, skoro MY nie raz na MG zaliczyliśmy trawę, no to cóż wymagać od takiego AL-a... nie? :roll: :mrgreen:

 

BTW. Tę wariacką z lekka, nocną jazdę w kółko po Miedzianej, w pięć aut, na długich światłach - do dziś wspominam z przyjemnością. Czułem się jak na dobrych prochach :twisted:

Fajnie było - fakt, zupełnie nietypowo. Co do tego przestrzelenia to tylko mi idzie o śmiesznośc zdarzenia w kontekście - AL fajny gość jest i dobry nauczyciel - duży respekt :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, niezależnie od powyższego - YTS jak najbardziej JEST podsterowny, jak każde auto, a już z całą pewnością FWD, jesli się za szybko wejdzie w zakręt. Ale już minimalne odciążenie tyłu (IMHO znacznie mniejsze, niż potrzebuje 99% znanych mi przedniopędów) powoduje nadsterowność.

 

Ten problem (przydatną funkcje?) ma nie tylko YTS, ale też zwykła tysiączka.

Zrobiłem taką 60tyś i 3 razy mi w tym czasie leciała bokiem nie z mojego zamiaru,

z czego raz nie udało mi się dostatecznie skątrować i mnie obróciło.

Nie wiem czy w YTS to występuje szybciej lub bardziej, to się okaże.

 

Co do skręcania... mam taki swój kontrolny, bezpieczny zakręt, yaris 1.0 wchodzil w niego 50 bez stękania, ColtCZ wszedł 60pare, BMW weszło blisko 70, YTS wczoraj lekko powyżej 70. Może mało to profesjonalne ale daje mi jakieś pojęcie o aucie.

Zresztą wiadomo... jeszcze sprawa opon, felg, temperatury itp ale zawsze to jakies info.

 

Swoja drogą, kiedy i gdzie teraz mozna by Yarkiem pojeździc po torze albo na jakiejs próbie? Z checią bym się przekonal co to auto a tym bardziej ja, jesteśmy warci.

 

i P.S.: Mowiąc o nadsterowności Yarka, był kiedyś taki temat na pewnym forum o widowmakerach, autach w których ma się większą szanse wylecieć z drogi niż w innych, no i między hondą S2000 a Porsche Carrera GT na którejś już tam stronie pojawił się właśnie... uwaga... yaris :mrgreen:

 

 

EDIT: jeszcze dwa pytania do WIS'a: Ty masz Yarka przed czy po Faceliftingu? Albo inaczej - kierownice masz całą w czarną czy z srebrną wstawką u góry i u dołu?

A co do oleju, to to jest pół syntetyk? U mnie w warsztacie Toyoty mówią

żeby zalać Castrola GTX magnatec tyle, że to lałem i do Yarisa i do Corolli ale żebym był jakoś specjalnie zachwycony to nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy i gdzie teraz mozna by Yarkiem pojeździc po torze albo na jakiejs próbie?

Śledź forum...

 

między hondą S2000 a Porsche Carrera GT na którejś już tam stronie pojawił się właśnie... uwaga... yaris
:mrgreen:

 

dwa pytania do WIS'a:

1. Czarna ze srebrnymi wstawkami - czyli, jak rozumiem, po FL.

2. Co do oleju - nie mam zdania, przyjąłem, co wlali, mam zaufanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czarna ze srebrnymi wstawkami - czyli, jak rozumiem, po FL.

2. Co do oleju - nie mam zdania, przyjąłem, co wlali, mam zaufanie.

 

Czyli masz przed FL ;)

Po FL miał: całą czarną skórzaną kierownice, przedni zderzak z paskiem ochronnym oraz dół malowany na czarno, tylny zderzak z bardziej rozszerzonymi lampami oraz czarną wstawką na dole a także przedni lampy z lekkim zaokrągleniem u dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3x większy majstersztyk stylistyczny niż po FL

 

Może - w kwestii urody to ja jestem chłop prosty i się nie wypowiadam, ale wiem, że jeździ po ciasnych winklach genialnie... nawet, jak kierownik mu trochę przeszkadza.

Świeże foty na zachętę... :twisted: :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witek - identico co WiSa jest mój i bardzo się z tego ciesze tzn. ciesze się, że jest przed FL'em. Co do obrócenia - z praktycznego punktu widzenia zadałem mu za małą kontrę a z fizycznego - nie mam zielonego pojęcia co jak i dlaczego :mrgreen: dlatego szkolenie jak najbardziej.

 

WiS - coraz ostrzej wchodzę w zakręty i nie widzę granicy, no po prostu nie mogę mu znaleźć jeszcze końca przyczepności, po prostu szok.

 

Jak będzie ładna pogoda to postaram się w "łikend" jakieś zdjęcia mu strzelić, byle był już przerejestrowany bo na tych wwozowych włoskich nie wygląda zachęcająco.

 

EDIT:

Pare godzin po zakupie...

yarektsoc2.th.jpg

 

Aha, WiS - jakie dałeś mu opony i felgi na zime?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coraz ostrzej wchodzę w zakręty i nie widzę granicy,

Mnie się w normalnym ruchu nie zdarzyło tak depnąć, żeby w zakręcie mieć problemy - jak bym nie jechał, skręca posłusznie, jak po szynach. Nooo, może to dlatego, że (jak wiadomo) jeżdżę wyłącznie zgodnie z przepisami.

 

Co innego na torze - tu się dopiero można zapoznać z urokami auteczka. I uwaga: wczoraj np. niespodziewanie miałem serię przypadków ostrej podsterowności (???!!!) i to w dodatku na jednym i tym samym zakręcie... wydawało mi się, że spokojnie go złożę w zakręt, a tu paskudnie mię wypluwało na zewnątrz.

Hipotezy - albo śmiecia i piasku było więcej, niż na innych winklach, albo... cholera wi, taka jego pokićkana Yarkowa wola, bo w innych zakrętach szedł rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WiS - jakie dałeś mu opony i felgi na zime?

Kupiłem z zimowymi Pirelkami, po ich szybkim dokończeniu zmieniłem na Conti Contact - z których zresztą też nie jestem całkiem zadowolony.

Felgi zimowe to lekkie OZ - patrz foto (kupiłem je wraz z autem).

 

Może 13 dla przekory?

W Suzuki mam dwie 13 (jako wyniki sumowania dwóch pierwszych i trzech kolejnych cyfr :twisted: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Już tłumaczyłem: za wszelkie kłopoty, w duecie widocznym na zdjęciu, jakoś częściej odpowiada kierownik, niż pojazd :oops: .

Ale:

1) znajdźcie mi auto, które na tak zasyfionym lastriko nie będzie "trochę" podsterowne :mrgreen: ;

2) w sytuacji na zdjęciu i tak się Yarek obronił - ułamek sekundy później był już nadsterowny :twisted: :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja wiem? Bawara, którą ostatnio trochę jeździłem, potrafiła też być podsterowna w takich warunkach - jak się szło z pedałem w podłodze i tylko skręciło koła, a przyczepność pod nimi była kiepska, to pluła na zewnątrz aż miło.

Z Fiata, Łady i Poloneza pamiętam podobny objaw... :mrgreen:

Bezwarunkowa nadsterowność RWD to IMHO mit :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wiesz o czym mówię

Wiem - niestety z filmów i z opowiadań ;-)

 

BTW., niniejszym zainspirowałeś mnie do zmiany wpisu w profilu, w rubryce "auto". Jakoś tak ten "jeszcze nie Merc" wydawał mi się cuś nieadekwatny...

Teraz jest dużo lepiej - co prawda taaaakim kawiorem raczej nigdy nie będę, ale co mi tam :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...