Radek3103 Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja (edytowane) Cześć piszę tutaj koleżanki i koledzy w sprawie wymiany oleju w skrzyni tr580, robiłem w zedxłą sobotę tę wymianę, zdemontowem dekiel miski i wymieniłem też filtr metalowy. Weszło mi 6 litrów płynu Przy wymianie zastosowałem taki schemat: po zamontowaniu filtra i dekla miski wlewałem płyn aż zaczął się przelewać korkiem wlewowym, zakręciłem korek, odpaliłem auto wykonałem na hamulcu kilka przełożeń wszystkich biegów i na uruchomionym silniku dolałem jeszcze płynu aż do momentu jak znowu zaczął się przelewać. Poczym rozgrzałem skrzynie do ok. 45C i odkręciłem korek wlewu i zaczął się wylewać ciepły płyn, pozwoliłem żeby nadamiar płynu się wylał i jak przestał kapać z korka wlewowego to zakręciłem korek na gotowo. Zużyłem 6 litrów płynu, ale ok. Pół litra mi wyleciało i się zastanawiam czy za mało nie wlałem. Skrzynia chodzi dobrze, biegi wchodzą ok. Proszę, o opinie czy ta wymiana była ok? Może jest tu jakaś osoba z doświadczeniem w tej materii? Edytowane 5 Maja przez Radek3103 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja 11 godzin temu, Radek3103 napisał(a): Cześć piszę tutaj koleżanki i koledzy w sprawie wymiany oleju w skrzyni tr580, robiłem w zedxłą sobotę tę wymianę, zdemontowem dekiel miski i wymieniłem też filtr metalowy. Weszło mi 6 litrów płynu Przy wymianie zastosowałem taki schemat: po zamontowaniu filtra i dekla miski wlewałem płyn aż zaczął się przelewać korkiem wlewowym, zakręciłem korek, odpaliłem auto wykonałem na hamulcu kilka przełożeń wszystkich biegów i na uruchomionym silniku dolałem jeszcze płynu aż do momentu jak znowu zaczął się przelewać. Poczym rozgrzałem skrzynie do ok. 45C i odkręciłem korek wlewu i zaczął się wylewać ciepły płyn, pozwoliłem żeby nadamiar płynu się wylał i jak przestał kapać z korka wlewowego to zakręciłem korek na gotowo. Zużyłem 6 litrów płynu, ale ok. Pół litra mi wyleciało i się zastanawiam czy za mało nie wlałem. Skrzynia chodzi dobrze, biegi wchodzą ok. Proszę, o opinie czy ta wymiana była ok? Może jest tu jakaś osoba z doświadczeniem w tej materii? Zgodnie z instrukcją, zrobiłeś wymianę i sprawdzenie poziomu oleju w CVT poprawnie, także wszystko powinno banglać Wyjściowo można przyjąć taką samą ilość oleju zalanego co spuszczonego, ale z naddatkiem przy zalewaniu skrzyni, bo nigdy nie wiadomo ile dokładnie było oleju przed wymianą. No chyba, że przeprowadziłeś kontrolę poziomu przed wymianą. Jeżeli po wymianie poziom sprawdziłeś na "pracującej" skrzyni przy odpowiedniej temp.oleju to wszystko jest ok. Nie ma co się doktoryzować albo nadmiernie martwić, jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek3103 Opublikowano 6 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja O to fajnie, dzięki za odpowiedź. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek3103 Opublikowano 6 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja Mam jeszcze jedną wątpliwość otóż przy włączaniu pozycji P lewarkiem słychać takie KLIK spod auta ( zapewne ze skrzyni), podczas gdy przekładanie lewarka na inne pozycje tj. R i D jest bezgłośne, czy też tak macie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 6 Maja Udostępnij Opublikowano 6 Maja (edytowane) 1 godzinę temu, Radek3103 napisał(a): Mam jeszcze jedną wątpliwość otóż przy włączaniu pozycji P lewarkiem słychać takie KLIK spod auta ( zapewne ze skrzyni), podczas gdy przekładanie lewarka na inne pozycje tj. R i D jest bezgłośne, czy też tak macie? A jak dasz na N to też słychać ten klik? W sensie, z innego trybu niż P. Edytowane 6 Maja przez Orear Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 6 Maja Udostępnij Opublikowano 6 Maja 1 godzinę temu, Radek3103 napisał(a): Mam jeszcze jedną wątpliwość otóż przy włączaniu pozycji P lewarkiem słychać takie KLIK spod auta ( zapewne ze skrzyni), podczas gdy przekładanie lewarka na inne pozycje tj. R i D jest bezgłośne, czy też tak macie? Zazębia się blokada parkingowa. Tak ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek3103 Opublikowano 7 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 21 godzin temu, Orear napisał(a): A jak dasz na N to też słychać ten klik? W sensie, z innego trybu niż P. Nie tylko jak daję na P, to jest ten klik, ale też nie zawsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek3103 Opublikowano 7 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 21 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Zazębia się blokada parkingowa. Tak ma być. Dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja 19 godzin temu, Radek3103 napisał(a): Nie tylko jak daję na P, to jest ten klik, ale też nie zawsze? Sprawdziłem w swoim 4EAT. Będzie tak jak mówi Irenenusz, kiedy auto blokuje się na biegu to słychać klik. Natomiast nie słychać go kiedy najpierw dasz luz, zaciągniesz ręczny, dasz autu oprzeć się na hamulcach i dopiero wrzucisz P. Skrzynia jest chyba wtedy mniej obciążona na postoju, szczególnie stojąc na pochyleniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się