Skocz do zawartości

Obk IV, co to może być???


bzzoin

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, pacjent to obk br 2012, 2.5 cvt.

Na początek lista usterek:

 

Nie działa wskaźnik poziomu paliwa, wycieraczki z przodu działają tylko na najwyższej prędkości, nie działa automatyczne włączenie wycieraczek przednich oraz uruchomienie ich po włączeniu spryskiwaczy, tylna wycieraczka nie działa w ogóle wraz z ogrzewaniem tylnej szyby i podgrzewaniem lusterek, nie działa sygnalizacja niezapiętych pasów, czasem blokuje  się lewarek automatycznej skrzyni biegów, silnik czasem gaśnie chwilę po uruchomieniu co wymaga wyjęcia kluczyka i ponownego odpalenia, świecą się kontrolki check engine wraz z migającym cruise, kontrolką hamulca oraz ESP, w ramach osobnego błędu mruga kontrolka rezerwy wraz z immobiliserem, dużo słabiej działa ogrzewanie na stronę pasażera.

Komputer sygnalizuje błędy P1572, P0463 oraz U1222.

 

Problemy zaczęły się w połowie zeszłego roku. W czasie jazdy opadła wskazówka poziomu paliwa i zaczęła migać rezerwa z immobiliserem ale po chwili wszystko wróciło do normy. Problem zaczął się powtarzać, z czasem wywaliło kolejne kontrolki i zaczęły się ujawniać kolejne usterki. 

 

Z istotnych spraw o których myślę, że warto wspomnieć - obk miał fabryczną instalację CNG BRC, którą w styczniu zeszłego roku zamieniłem na instancję LPG, również BRC. 

 

Byłem z autem u kilku mechaników ale żaden nie był stanie zdiagnozować przyczyny powyższych problemów, był też taki który powiedział, że "Subaru się nie tyka"...

 

W ASO nie byłem ale doświadczenia mam średnie.  Po wizycie w jednym mam pamiątkę w postaci migającego at oil temp z powodu niedokończonej procedury programowania at, w innym ASO nawet nie potrafili się podpiąć żeby spróbować zacząć to programowanie od nowa.

 

Jeśli ktoś miał podobne problemy i udało mu się je rozwiązać lub ma jakiś pomysł na ustalenie przyczyny tych usterek, będę dozgonnie wdzięczny za pomoc. 

Obk kupiony był 4 lata temu z przebiegiem 107 tkm, obecnie 212 tkm, przez 3,5 roku nie było z nim większych problemów.20231121_102828_Burst01.thumb.jpg.fd589219432b7156c239e23c61ab58b7.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne auto, tj. OBK IV, ale 3.6 (ma skrzynie 5eat, nie CVT) i czytając trochę w sieci o przypadłościach modelu często trafiałem na opisy "dziwnych" problemów z elektryką/elektroniką spowodowanych nieprawidłowym ładowaniem alternatora/słabym akumulatorem/brakiem masy. Od tego bym zaczął w Twoim przypadku. Co się tyczy programowania skrzyni to w ASO w Poznaniu zrobili mi tą usługę od ręki, ale, ja pisałem wyżej, skrzynia jest innego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Yanas napisał(a):

Mam podobne auto, tj. OBK IV, ale 3.6 (ma skrzynie 5eat, nie CVT) i czytając trochę w sieci o przypadłościach modelu często trafiałem na opisy "dziwnych" problemów z elektryką/elektroniką spowodowanych nieprawidłowym ładowaniem alternatora/słabym akumulatorem/brakiem masy. Od tego bym zaczął w Twoim przypadku. Co się tyczy programowania skrzyni to w ASO w Poznaniu zrobili mi tą usługę od ręki, ale, ja pisałem wyżej, skrzynia jest innego typu.

Dzięki za jakiś pomysł. U jednego elektryka obk stał 10 dni i niczego nie znalazł, inny wymienił stacyjkę na próbę, mówił też, że znalazł jakieś masy porobione wcześniej.  Akumulator ma ze 2-3 lata ale odpala bez problemu, kontrolki nie przygasają przy przekręceniu kluczyka więc problemu z ładowaniem nie ma. Gaśnięcie wygląda tak jakby immobiliser sekundę czy dwie po odpaleniu odcinał paliwo.

Do Poznania niestety mam trochę daleko ze Śląska a ten migający at oil temp to obecnie najmniejszy problem.

Edytowane przez bzzoin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam OBK IV 2011. Eeeh, zebym ja mial tylko takie problemy. Ale do rzeczy, P1572 to immobilizer, P0463 to czujnik poziomu paliwa "A" sygnal wysoki (Brak masy?), a U1222 to CAN-BUS brak komunikacji z TCM. Wyglada na uszkodzone kable lub wtyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Legacy96 napisał(a):

Mam OBK IV 2011. Eeeh, zebym ja mial tylko takie problemy. Ale do rzeczy, P1572 to immobilizer, P0463 to czujnik poziomu paliwa "A" sygnal wysoki (Brak masy?), a U1222 to CAN-BUS brak komunikacji z TCM. Wyglada na uszkodzone kable lub wtyki.

W porównaniu z Twoim wątkiem, choć przeczytałem jak na razie niewielką część, rzeczywiście wygląda to na mały problem.  Szukałem wcześniej objaśnień tych błędów i przekazywałem w warsztatach poniższe screeny i uszkodzone kable lub wtyki to był jeden z tropów ale niestety nie udało się niczego konkretnego znaleźć.Screenshot_20230616-153244.thumb.png.ede9051d046399c493ab850204d16445.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Legacy96 napisał(a):

Jesli pomoglo to spruboj jeszcze raz to Samo zrobic. Bledy Po skasowaniu od razu wracaja?

 

Mechanik, który to robił jest na urlopie i nie wiem kiedy wróci. Po ostatnim kasowaniu wróciły po kilkudziesięciu kilometrach chyba. Kiedyś kontrolki czasem same gasły np. po zatankowaniu gazu lub nocnym postoju ale wracały chwilę po odpaleniu lub trochę później w czasie jazdy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kostkę do wpięcia w obd2? Jeśli tak to nią (+ np. Torque na telefonie) spróbuj skasować błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Yanas napisał(a):

Masz kostkę do wpięcia w obd2? Jeśli tak to nią (+ np. Torque na telefonie) spróbuj skasować błędy.

Niestety nie mam. W czym by to mogło pomóc poza chwilowym wyłączeniem kontrolek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bzzoin napisał(a):

Niestety nie mam. W czym by to mogło pomóc poza chwilowym wyłączeniem kontrolek?

Chociażby w tym że nie musiałbyś jeździć do elektronika z każdym błędem wyświetlonym na desce rozdzielczej. Być może wobecnej sytuacji to wiele nie zmienia ale taka kostka kosztuje kilkadziesiąt zł. Wracając do meritum IMO Legacy96 może mieć rację że problem leży gdzieś we wiązce can-bus. Może kuna nadgryzła kable? Miałem tak kiedyś w starym Foresterze, przez uszkodzoną wiązkę nie załączały się wentylatory chłodnicy po osiąginięciu odpowiedniej temperatury, wzbudzała je dopiero klimatyzacja..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Legacy96 napisał(a):

Jesli wszystkie bledy wracaja rownoczescie  to moze byc problem z CAN-BUS. Jesli nie to trzeba sie zajac bledem ktory wraca jako pierwszy.

OK, dzięki.  Poczekam aż wróci mechanik u którego stale serwisuję obk i zobaczymy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Yanas napisał(a):

Chociażby w tym że nie musiałbyś jeździć do elektronika z każdym błędem wyświetlonym na desce rozdzielczej. Być może wobecnej sytuacji to wiele nie zmienia ale taka kostka kosztuje kilkadziesiąt zł. Wracając do meritum IMO Legacy96 może mieć rację że problem leży gdzieś we wiązce can-bus. Może kuna nadgryzła kable? Miałem tak kiedyś w starym Foresterze, przez uszkodzoną wiązkę nie załączały się wentylatory chłodnicy po osiąginięciu odpowiedniej temperatury, wzbudzała je dopiero klimatyzacja..

Może masz rację, bo widziałem kunę w miejscu gdzie kiedyś często parkowałem. Jeśli chodzi tą kostkę to czy możesz polecić jakąś konkretną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 25.01.2024 o 09:41, Legacy96 napisał(a):

Jesli wszystkie bledy wracaja rownoczescie  to moze byc problem z CAN-BUS. Jesli nie to trzeba sie zajac bledem ktory wraca jako pierwszy.

Byłem u mechanika u którego stale serwisuję obk wymienić olej w cvt.  Pytałem go o CAN-BUS ale powiedział, że było to już sprawdzane i że przyczyną usterek jest coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie CAN-BUS to paskudna sprawa bo trzeba sprawdzic ciaglosc kabli, stan wtykow i gniazd i poszczegolne moduly, czesc z nich jest podlaczona szeregowo, tak ze np. modul przed modulem immo moze sie juz z immo nie laczyc, a sam jest polaczony z CAN. Ogolnie nikt nie chce takich rzeczy robic bo jest to bardzo czasochlonne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2024 o 11:04, Legacy96 napisał(a):

Uszkodzenie CAN-BUS to paskudna sprawa bo trzeba sprawdzic ciaglosc kabli, stan wtykow i gniazd i poszczegolne moduly, czesc z nich jest podlaczona szeregowo, tak ze np. modul przed modulem immo moze sie juz z immo nie laczyc, a sam jest polaczony z CAN. Ogolnie nikt nie chce takich rzeczy robic bo jest to bardzo czasochlonne.

Niestety tak to wygląda, chyba pytanie z tytułu wątku powinno brzmieć "kto podejmie się to naprawić?". Mechanik u którego stale się serwisuję powiedział, że na razie ma poważniejsze naprawy i nie ma czasu się tym zająć a elektryk, którego mi polecał nie bardzo ma ochotę się tym zająć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...