Skocz do zawartości

Będzie bulgotał?


Subie2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, znalazłem takie tłumiki, bedzie to bulgotało na tym? Z tego co widze bardzo podobne do oem ale jednak sie różnią  wylotem I samym rozmiarem puszki. Wiadomo z kolektorem róznoodległosciowym. Dzieki wielkie 

Screenshot_20240108_215445_Chrome.jpg

Screenshot_20240108_215527_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor różnoodległościowy robi tzw "Subie rumble", bulgot. To jak głośno go będzie słychać, zależy od reszty wydechu. Tipy na końcu są rezonatorami, tłumią dudnienie ale nie będą specjalnie nadto wyciszać dźwięku..

Jak kolektor bez katalizatora to będzie głośno na tych tipach. Jak masz teraz seryjny muffler na końcu i dopiero zamierzasz to przetestować a boisz się, że będzie za głośno to zostaw seryjny tył.

Jak chcesz żeby było głośno to go for it B) 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, qajteq napisał(a):

Kolektor różnoodległościowy robi tzw "Subie rumble", bulgot. To jak głośno go będzie słychać, zależy od reszty wydechu. Tipy na końcu są rezonatorami, tłumią dudnienie ale nie będą specjalnie nadto wyciszać dźwięku..

Jak kolektor bez katalizatora to będzie głośno na tych tipach. Jak masz teraz seryjny muffler na końcu i dopiero zamierzasz to przetestować a boisz się, że będzie za głośno to zostaw seryjny tył.

Jak chcesz żeby było głośno to go for it B) 

Właśnie dlatego zaczynam najpierw od kolektora samego bo nie chce  przesadzić  z dźwiękiem.  Kolektor który  mam do założenia  nie posiada kata także zobaczymy jak to będzie grało. Tylne mufflery na razie mam takie 

20231223_110848.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, qajteq napisał(a):

Jak się obawiasz o dźwięk to ja bym zmienił sam kolektor i ocenił czy już jest wystarczająco głośno. Brak kata doda dużo dźwięku, końcówki zawsze można zmienić.

Też mi się tak wydaje, jedynie nad czym się zastanawiam  to druga sonda żeby błędu nie wywalało, emulator niby powinien zadziałać  zobaczymy bo kupiłem taki wkręcany, metoda prób  i błędów  chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnossak bez kata może stracić odczuwalnie moc, czy mylę się?

Może ktoś mnie poprawi jeśli piszę bzdury ale gdzieś tutaj kiedyś był wątek na temat "otwarcia" wolnossaka na wyjściu. 

 

O tutaj, co prawda temat dotyczy zwiększania przekroju catback'a ale wydaje mi się, że brak kata skutecznie odetka układ wydechowy.

 

Edytowane przez Orear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Orear napisał(a):

Wolnossak bez kata może stracić odczuwalnie moc, czy mylę się?

Może ktoś mnie poprawi jeśli piszę bzdury ale gdzieś tutaj kiedyś był wątek na temat "otwarcia" wolnossaka na wyjściu. 

 

O tutaj, co prawda temat dotyczy zwiększania przekroju catback'a ale wydaje mi się, że brak kata skutecznie odetka układ wydechowy.

 

W forku mam zrobiony różnoodległościowy z końcówką MG i nie czuję spadku mocy. Trzeba by na hamowni sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kiwi 4ester napisał(a):

W forku mam zrobiony różnoodległościowy z końcówką MG i nie czuję spadku mocy. Trzeba by na hamowni sprawdzić.

Ale kata nie masz? 

Na przeglądzie nie ma marudzenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mapy nie robiłeś po założeniu kolektora? Ja u siebie montuje emulator zwykły mam nadzieję że przejdzie bez błędów.

Jeszcze pytanie ma ktoś zdjecie jak to wygląda  u was końcowy  wydech spawanie itp. Szukam końcówek  ale najlepiej żeby  je mozna bezsporednio dokręcić  na śruby a nie spawać no ale cenowo to drogie widzę. Jaka jest średnica  rury flanszy od tyłu 76mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 10.01.2024 o 20:08, qajteq napisał(a):

Kolektor różnoodległościowy robi tzw "Subie rumble", bulgot. To jak głośno go będzie słychać, zależy od reszty wydechu. Tipy na końcu są rezonatorami, tłumią dudnienie ale nie będą specjalnie nadto wyciszać dźwięku..

Jak kolektor bez katalizatora to będzie głośno na tych tipach. Jak masz teraz seryjny muffler na końcu i dopiero zamierzasz to przetestować a boisz się, że będzie za głośno to zostaw seryjny tył.

Jak chcesz żeby było głośno to go for it B) 

A więc kolektor założony, seryjne puszki tłumią bulgot ale już słychać że fajnie mruczy trochę metalicznie ale myślę że tlumiki są tego winne, teraz chyba wejdzie przelot na końcu bo trochę to bez sensu brzmi acz kolwiek w długie trasy się jedzie fajnie bo nie urywa głowy. Zdecydowanie wolałbym dedykowane tlumiki bez spawania no ale wszystko chodzi po parę tysięcy. Tu filmik jak brzmi. 

 

Edytowane przez Subie2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest fajnie ale faktycznie muffler na końcu tłumi.
Moja rada, pełen przelot będzie fajny, ale długie trasy, będziesz stękał niesamowicie, zwłaszcza jak położysz kanapę.

Poluj na koncówki w takim stylu:

 

plm-subaru-forester-sk-2019-2022-axle-ba

 

Tak zwany 'axle back'. Nie rób w pełni przelotu, delikatne puchy (które i tak mają przelot) zmienią sporo, dalej będzie głośno ale z zauważalnie mniejszym rezonowaniem.

 

Jak chcesz zobaczyć, jak będzie brzmiało auto na przelocie, to wskakuj pod furę, odkręć oba mufflery i masz odpowiedź :-)

Edytowane przez qajteq
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, qajteq napisał(a):

Jest fajnie ale faktycznie muffler na końcu tłumi.
Moja rada, pełen przelot będzie fajny, ale długie trasy, będziesz stękał niesamowicie, zwłaszcza jak położysz kanapę.

Poluj na koncówki w takim stylu:

 

plm-subaru-forester-sk-2019-2022-axle-ba

 

Tak zwany 'axle back'. Nie rób w pełni przelotu, delikatne puchy (które i tak mają przelot) zmienią sporo, dalej będzie głośno ale z zauważalnie mniejszym rezonowaniem.

 

Jak chcesz zobaczyć, jak będzie brzmiało auto na przelocie, to wskakuj pod furę, odkręć oba mufflery i masz odpowiedź :-)

Tu znalazłem  takie ale nie wiem jak z uchwytami czy to będzie pasowało  

s-l1200.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2024 o 10:14, qajteq napisał(a):

Zagadaj do jakich modeli pasuje ;)

A jest różnica pomiędzy owalnym tłumikiem a okrągłym? W senie może to mieć wpływ na dźwięk niby ten drugi na zdjęciu  też przelotowy ale pucha wydaje się większą.IMG-20240207-WA0022.thumb.jpg.e4c87f25d57d85670dc7634918712e6e.jpg

Screenshot_20240207_221724_Gallery.jpg

Edytowane przez Subie2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii bardziej podłużny będzie miał większe szansę osiągnąć tzw równanie Helmholtz'a:

 

https://intercars.com.pl/pl/informacje/poradniki/Konstrukcja--ukladu--wylotowego--cz--1

 

Oba te wydechy, a raczej końcówki, mają pełny przelot. 

 

W swoim Subie mam w tym stylu puchy, jak widać, spaliny nie mają żadnych ograniczeń, natomiast sam dźwięk, po drodze ucieka w puchę by później redukować niechciane częstotliwości :) 

 

Powiem tyle, działa :) Jest głośno, ale nie buczy. Na zdjęciu tego nie widać, ale w miejscu puch jest dziura po jednej stronie by fale dźwiękowe mogły się tam odbić. 

 

IMG_7140.jpeg

IMG_7130.jpeg

 

 

Edytowane przez qajteq
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, qajteq napisał(a):

W teorii bardziej podłużny będzie miał większe szansę osiągnąć tzw równanie Helmholtz'a:

 

https://intercars.com.pl/pl/informacje/poradniki/Konstrukcja--ukladu--wylotowego--cz--1

 

Oba te wydechy, a raczej końcówki, mają pełny przelot. 

 

W swoim Subie mam w tym stylu puchy, jak widać, spaliny nie mają żadnych ograniczeń, natomiast sam dźwięk, po drodze ucieka w puchę by później redukować niechciane częstotliwości :) 

 

Powiem tyle, działa :) Jest głośno, ale nie buczy. Na zdjęciu tego nie widać, ale w miejscu puch jest dziura po jednej stronie by fale dźwiękowe mogły się tam odbić. 

 

IMG_7140.jpeg

IMG_7130.jpeg

 

 

Czyli ovalne bardziej basowe, okrągłe  glosniejsze ale bardziej drą japę dobrze rozumiem?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedne i drugie tłumią, owalne bardziej niskie tony. Długi, okrągły rezonator (najczęściej na środku auta) bardziej wygłusza wysokie tony. 

 

Jeżeli jest przelot na tych końcówkach to obie będą drzeć jape. Różnica polega na tym który kształt będzie lepiej tłumić dane, niepożądane częstotliwości (dudnienie, drżenie i takie tam). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...