Subie2005 Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia Witam, znalazłem takie tłumiki, bedzie to bulgotało na tym? Z tego co widze bardzo podobne do oem ale jednak sie różnią wylotem I samym rozmiarem puszki. Wiadomo z kolektorem róznoodległosciowym. Dzieki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qajteq Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Kolektor różnoodległościowy robi tzw "Subie rumble", bulgot. To jak głośno go będzie słychać, zależy od reszty wydechu. Tipy na końcu są rezonatorami, tłumią dudnienie ale nie będą specjalnie nadto wyciszać dźwięku.. Jak kolektor bez katalizatora to będzie głośno na tych tipach. Jak masz teraz seryjny muffler na końcu i dopiero zamierzasz to przetestować a boisz się, że będzie za głośno to zostaw seryjny tył. Jak chcesz żeby było głośno to go for it 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 10 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2 godziny temu, qajteq napisał(a): Kolektor różnoodległościowy robi tzw "Subie rumble", bulgot. To jak głośno go będzie słychać, zależy od reszty wydechu. Tipy na końcu są rezonatorami, tłumią dudnienie ale nie będą specjalnie nadto wyciszać dźwięku.. Jak kolektor bez katalizatora to będzie głośno na tych tipach. Jak masz teraz seryjny muffler na końcu i dopiero zamierzasz to przetestować a boisz się, że będzie za głośno to zostaw seryjny tył. Jak chcesz żeby było głośno to go for it Właśnie dlatego zaczynam najpierw od kolektora samego bo nie chce przesadzić z dźwiękiem. Kolektor który mam do założenia nie posiada kata także zobaczymy jak to będzie grało. Tylne mufflery na razie mam takie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qajteq Opublikowano 11 Stycznia Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia Jak się obawiasz o dźwięk to ja bym zmienił sam kolektor i ocenił czy już jest wystarczająco głośno. Brak kata doda dużo dźwięku, końcówki zawsze można zmienić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 11 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia Godzinę temu, qajteq napisał(a): Jak się obawiasz o dźwięk to ja bym zmienił sam kolektor i ocenił czy już jest wystarczająco głośno. Brak kata doda dużo dźwięku, końcówki zawsze można zmienić. Też mi się tak wydaje, jedynie nad czym się zastanawiam to druga sonda żeby błędu nie wywalało, emulator niby powinien zadziałać zobaczymy bo kupiłem taki wkręcany, metoda prób i błędów chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia (edytowane) Wolnossak bez kata może stracić odczuwalnie moc, czy mylę się? Może ktoś mnie poprawi jeśli piszę bzdury ale gdzieś tutaj kiedyś był wątek na temat "otwarcia" wolnossaka na wyjściu. O tutaj, co prawda temat dotyczy zwiększania przekroju catback'a ale wydaje mi się, że brak kata skutecznie odetka układ wydechowy. Edytowane 12 Stycznia przez Orear Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 32 minuty temu, Orear napisał(a): Wolnossak bez kata może stracić odczuwalnie moc, czy mylę się? Może ktoś mnie poprawi jeśli piszę bzdury ale gdzieś tutaj kiedyś był wątek na temat "otwarcia" wolnossaka na wyjściu. O tutaj, co prawda temat dotyczy zwiększania przekroju catback'a ale wydaje mi się, że brak kata skutecznie odetka układ wydechowy. W forku mam zrobiony różnoodległościowy z końcówką MG i nie czuję spadku mocy. Trzeba by na hamowni sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 1 minutę temu, Kiwi 4ester napisał(a): W forku mam zrobiony różnoodległościowy z końcówką MG i nie czuję spadku mocy. Trzeba by na hamowni sprawdzić. Ale kata nie masz? Na przeglądzie nie ma marudzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2 godziny temu, Orear napisał(a): Ale kata nie masz? Na przeglądzie nie ma marudzenia? Kata mam za kolektorem z obiema sondami I wszystko śmiga. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 12 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Czyli mapy nie robiłeś po założeniu kolektora? Ja u siebie montuje emulator zwykły mam nadzieję że przejdzie bez błędów. Jeszcze pytanie ma ktoś zdjecie jak to wygląda u was końcowy wydech spawanie itp. Szukam końcówek ale najlepiej żeby je mozna bezsporednio dokręcić na śruby a nie spawać no ale cenowo to drogie widzę. Jaka jest średnica rury flanszy od tyłu 76mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 36 minut temu, Subie2005 napisał(a): Czyli mapy nie robiłeś po założeniu kolektora? Ja u siebie montuje emulator zwykły mam nadzieję że przejdzie bez błędów. Nie - mapy nie robiłem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 12 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 6 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a): Nie - mapy nie robiłem. A końcowy wydech jaka firma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 49 minut temu, Subie2005 napisał(a): A końcowy wydech jaka firma? Mam pojedynczy mg Motorsport. Sprawdź tutaj 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 6 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego (edytowane) W dniu 10.01.2024 o 20:08, qajteq napisał(a): Kolektor różnoodległościowy robi tzw "Subie rumble", bulgot. To jak głośno go będzie słychać, zależy od reszty wydechu. Tipy na końcu są rezonatorami, tłumią dudnienie ale nie będą specjalnie nadto wyciszać dźwięku.. Jak kolektor bez katalizatora to będzie głośno na tych tipach. Jak masz teraz seryjny muffler na końcu i dopiero zamierzasz to przetestować a boisz się, że będzie za głośno to zostaw seryjny tył. Jak chcesz żeby było głośno to go for it A więc kolektor założony, seryjne puszki tłumią bulgot ale już słychać że fajnie mruczy trochę metalicznie ale myślę że tlumiki są tego winne, teraz chyba wejdzie przelot na końcu bo trochę to bez sensu brzmi acz kolwiek w długie trasy się jedzie fajnie bo nie urywa głowy. Zdecydowanie wolałbym dedykowane tlumiki bez spawania no ale wszystko chodzi po parę tysięcy. Tu filmik jak brzmi. 20240204_161113.mp4 Edytowane 6 Lutego przez Subie2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qajteq Opublikowano 6 Lutego Udostępnij Opublikowano 6 Lutego (edytowane) Jest fajnie ale faktycznie muffler na końcu tłumi. Moja rada, pełen przelot będzie fajny, ale długie trasy, będziesz stękał niesamowicie, zwłaszcza jak położysz kanapę. Poluj na koncówki w takim stylu: Tak zwany 'axle back'. Nie rób w pełni przelotu, delikatne puchy (które i tak mają przelot) zmienią sporo, dalej będzie głośno ale z zauważalnie mniejszym rezonowaniem. Jak chcesz zobaczyć, jak będzie brzmiało auto na przelocie, to wskakuj pod furę, odkręć oba mufflery i masz odpowiedź :-) Edytowane 6 Lutego przez qajteq 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 6 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 28 minut temu, qajteq napisał(a): Jest fajnie ale faktycznie muffler na końcu tłumi. Moja rada, pełen przelot będzie fajny, ale długie trasy, będziesz stękał niesamowicie, zwłaszcza jak położysz kanapę. Poluj na koncówki w takim stylu: Tak zwany 'axle back'. Nie rób w pełni przelotu, delikatne puchy (które i tak mają przelot) zmienią sporo, dalej będzie głośno ale z zauważalnie mniejszym rezonowaniem. Jak chcesz zobaczyć, jak będzie brzmiało auto na przelocie, to wskakuj pod furę, odkręć oba mufflery i masz odpowiedź :-) Tu znalazłem takie ale nie wiem jak z uchwytami czy to będzie pasowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qajteq Opublikowano 6 Lutego Udostępnij Opublikowano 6 Lutego Zagadaj do jakich modeli pasuje 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 7 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego (edytowane) W dniu 6.02.2024 o 10:14, qajteq napisał(a): Zagadaj do jakich modeli pasuje A jest różnica pomiędzy owalnym tłumikiem a okrągłym? W senie może to mieć wpływ na dźwięk niby ten drugi na zdjęciu też przelotowy ale pucha wydaje się większą. Edytowane 7 Lutego przez Subie2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qajteq Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego (edytowane) W teorii bardziej podłużny będzie miał większe szansę osiągnąć tzw równanie Helmholtz'a: https://intercars.com.pl/pl/informacje/poradniki/Konstrukcja--ukladu--wylotowego--cz--1 Oba te wydechy, a raczej końcówki, mają pełny przelot. W swoim Subie mam w tym stylu puchy, jak widać, spaliny nie mają żadnych ograniczeń, natomiast sam dźwięk, po drodze ucieka w puchę by później redukować niechciane częstotliwości Powiem tyle, działa Jest głośno, ale nie buczy. Na zdjęciu tego nie widać, ale w miejscu puch jest dziura po jednej stronie by fale dźwiękowe mogły się tam odbić. Edytowane 8 Lutego przez qajteq 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 8 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2 godziny temu, qajteq napisał(a): W teorii bardziej podłużny będzie miał większe szansę osiągnąć tzw równanie Helmholtz'a: https://intercars.com.pl/pl/informacje/poradniki/Konstrukcja--ukladu--wylotowego--cz--1 Oba te wydechy, a raczej końcówki, mają pełny przelot. W swoim Subie mam w tym stylu puchy, jak widać, spaliny nie mają żadnych ograniczeń, natomiast sam dźwięk, po drodze ucieka w puchę by później redukować niechciane częstotliwości Powiem tyle, działa Jest głośno, ale nie buczy. Na zdjęciu tego nie widać, ale w miejscu puch jest dziura po jednej stronie by fale dźwiękowe mogły się tam odbić. Czyli ovalne bardziej basowe, okrągłe glosniejsze ale bardziej drą japę dobrze rozumiem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qajteq Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Jedne i drugie tłumią, owalne bardziej niskie tony. Długi, okrągły rezonator (najczęściej na środku auta) bardziej wygłusza wysokie tony. Jeżeli jest przelot na tych końcówkach to obie będą drzeć jape. Różnica polega na tym który kształt będzie lepiej tłumić dane, niepożądane częstotliwości (dudnienie, drżenie i takie tam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się