Skocz do zawartości

Tłucze sie


grechu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem po wymianie uszczelniacza silnika od strony skrzyni biegów, przy okazji wymienione zostało sprzęgło, przegub wewnętrzny, drążki i końcówki kierownicze. Dzisiaj zaczęło coś się tłuc, podczas przyspieszania tłuczenie zwiększa częstotliwość. Jest to słyszalne w okolicy środka auta, podejrzewam że to może być coś z wałem napędowym, ale oczywiście mogę się mylić. Jak można to zdiagnozować?

Moje auto to Forester SG ssak.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety po podniesieniu nie stuka. Sprawdziłem już hamulce tył, wymieniłem tarcze i klocki przód, wyprostowalem tłumik środkowy, bo miałem wrażenie że to on się tłucze o podwozie ale dalej nic. Stukanie nie występuje zawsze, tzn jak przyspieszam powoli to stuka a jak depne mocno to nie tłucze, przy stałej prędkości też nie stuka. Dziś jak wymieniałem tarcze to zobaczyłem luźna opaskę na przegubie zewnętrznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy jak opisujesz wywołuje uszkodzony przegub wewnętrzny lub problem z wałem napędowym.  Przy uszkodzonym przegubie wewnętrznym czuć wibracje z przodu samochodu a przy problemach z wałem właśnie na środku. 

Miałem kiedyś takie objawy w Audi Quattro. Podpora wału się rozleciała i delikatnie telepało przy przyspieszaniu.

Piszesz, że wymieniane było sprzęgło i uszczelniacz. Pytanie czy do tej operacji wyjęli silnik czy skrzynię ? Jeśli skrzynię to musieli zdemontować wał. Być może czegoś nie dokręcili i wał wpada w wibracje ? Tak czy inaczej jeśli to zaczęło dziać się po wyjeździe z warsztatu to jest prawdopodobne, że coś jest nie do końca prawidłowo poskładane. Sprawdź podporę wału, czy guma nie jest porwana itd. Jeśli z podporą wszystko ok, wróć do warsztatu z reklamacją.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie czuć wibracje z przodu auta, wyjmowali skrzynie biegów a podpora wału jest ok. Jestem umówiony w warsztacie ale dopiero na 1 lutego, nie wiem czy powinienem postawić auto pod domem i czekać do tego czasu, czy można nim jeździć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, jestem po odbiorze auta od mechanika, wymienił krzyżaki wału, bo stwierdził że to one tak tłuka, ale tłucze się dalej, może trochę mniej ale jednak. Powiedział, że powinienem też wymienić przeguby wewnętrzne, mo jeden ma duży luz, drugi też ma ale trochę mniejszy. To może być dobry trop? Nie chciałbym wymieniać "szystkiego":(. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dajcie jakieś info, jak to jest z podpora wału, wymienię ja sam w garażu? Chciałbym ją wymienić, bo słyszę podczas jazdy w łukach jakieś chrobotanie z tyłu auta. 

Edytowane przez grechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...