grechu Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Witam. Jestem po wymianie uszczelniacza silnika od strony skrzyni biegów, przy okazji wymienione zostało sprzęgło, przegub wewnętrzny, drążki i końcówki kierownicze. Dzisiaj zaczęło coś się tłuc, podczas przyspieszania tłuczenie zwiększa częstotliwość. Jest to słyszalne w okolicy środka auta, podejrzewam że to może być coś z wałem napędowym, ale oczywiście mogę się mylić. Jak można to zdiagnozować? Moje auto to Forester SG ssak. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Podnośnik + stetoskop. Choć jak tłuczenie słychać w kabinie, to i stetoskop może być zbędny. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grechu Opublikowano 6 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Co to może być, coś zostało źle złożone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Podnośnik i diagnoza a nie wróżenie z fusów. Jak robione u mechanika to powrót do niego i niech sprawdza. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Podnieś auto na podnośniku kolumnowym i normalnie symuluj jazdę. Druga osoba od spodu niech zdiagnozuje co się tłucze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Podnieś auto na podnośniku i diagnoza od spodu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grechu Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Niestety po podniesieniu nie stuka. Sprawdziłem już hamulce tył, wymieniłem tarcze i klocki przód, wyprostowalem tłumik środkowy, bo miałem wrażenie że to on się tłucze o podwozie ale dalej nic. Stukanie nie występuje zawsze, tzn jak przyspieszam powoli to stuka a jak depne mocno to nie tłucze, przy stałej prędkości też nie stuka. Dziś jak wymieniałem tarcze to zobaczyłem luźna opaskę na przegubie zewnętrznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grechu Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia A i zauwazyłem jeszcze taki lekki świergot jak pokonuje łuk lub zakręt w lewo, słychać go gdzieś z prawej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Przed naprawą tego nie było ? Może nie wlali oleju do skrzyni jak koledze z równoległego tematu CVT ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grechu Opublikowano 21 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia Przed naprawą była cisza. Teraz nie da się jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia Takie objawy jak opisujesz wywołuje uszkodzony przegub wewnętrzny lub problem z wałem napędowym. Przy uszkodzonym przegubie wewnętrznym czuć wibracje z przodu samochodu a przy problemach z wałem właśnie na środku. Miałem kiedyś takie objawy w Audi Quattro. Podpora wału się rozleciała i delikatnie telepało przy przyspieszaniu. Piszesz, że wymieniane było sprzęgło i uszczelniacz. Pytanie czy do tej operacji wyjęli silnik czy skrzynię ? Jeśli skrzynię to musieli zdemontować wał. Być może czegoś nie dokręcili i wał wpada w wibracje ? Tak czy inaczej jeśli to zaczęło dziać się po wyjeździe z warsztatu to jest prawdopodobne, że coś jest nie do końca prawidłowo poskładane. Sprawdź podporę wału, czy guma nie jest porwana itd. Jeśli z podporą wszystko ok, wróć do warsztatu z reklamacją. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grechu Opublikowano 23 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia Własnie czuć wibracje z przodu auta, wyjmowali skrzynie biegów a podpora wału jest ok. Jestem umówiony w warsztacie ale dopiero na 1 lutego, nie wiem czy powinienem postawić auto pod domem i czekać do tego czasu, czy można nim jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grechu Opublikowano 12 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Witam, jestem po odbiorze auta od mechanika, wymienił krzyżaki wału, bo stwierdził że to one tak tłuka, ale tłucze się dalej, może trochę mniej ale jednak. Powiedział, że powinienem też wymienić przeguby wewnętrzne, mo jeden ma duży luz, drugi też ma ale trochę mniejszy. To może być dobry trop? Nie chciałbym wymieniać "szystkiego". Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grechu Opublikowano 24 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca Wymieniłem łożysko z piasta i problem zniknął, jednak po wymianie krzyzaków na wale i przegubów wewnętrznych delikatnie wibruje cała buda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grechu Opublikowano 26 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca (edytowane) Dajcie jakieś info, jak to jest z podpora wału, wymienię ja sam w garażu? Chciałbym ją wymienić, bo słyszę podczas jazdy w łukach jakieś chrobotanie z tyłu auta. Edytowane 26 Marca przez grechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się