Skocz do zawartości

Impreza GH 2.0R (2010) Przegub do wymian? Jeśli tak to jakiej firmy?


maszp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, MySubaru ma następujący problem i w związku z tym pytania.

Zmieniałem niedawno opony i w celach diagnostycznych podniesione auto odpaliłem i sprawdzałem głośność pracującego układu napędowego.

Dlatego też, że wcześniej przy całkowitym skręcie kół lekko słychać było jakby zgrzytanie, ale bardzo delikatne, w pierwszej chwili pomyślałem, że ten typ tak ma i po prostu koła przy całkowitym skręcie lekko przesuwają się w bok względem swojego toru jazdy.

Jednak przy podniesionym aucie i uruchomionym silniku i załączonym biegu słychać było już wyraźne zgrzytanie mechanizmu - podobne kiedyś słyszałem w innym aucie, przy skręconych kołach, gdy padnięty był przegub. 

Gdy koła obracały się na wolnych obrotach, przyłożyłem stetoskop do zwrotnicy i słychać było metaliczny stukot, bardzo wyraźnie, jakby ktoś w środku młotkiem w nią pobijał. Gdy przykładałem stetoskop to obudowy skrzyni biegów w miejscu gdzie wchodzi przegub wewnętrzny to nic nie było słychać. W związku z tymi odgłosami podejrzewam, że przegub chyba właśnie kończy swój żywot (auto ma 140000 najechane) ale chciałem się upewnić i stąd pytanie, czy może być inna przyczyna?? (piasta jest nowa więc na pewno nie łożysko)

Ma ktoś jakieś podejrzenie że może to być coś innego niż przegub?

 

Drugie pytanie: jeśli już przegub to jakiej firmy?

wg katalogu na opposedforces mam przegub o nr 28391FG001 i w zamienniku są tylko dwa, jeden od NTY i drugi od FEBEST - cena pierwszego mówi wiele, ale czy ten droższy (febest) posłuży trochę? Nic innego nie znajduję, są jedynie całe osie z firmy BRV (BREVE) ale czytając opinie u sprzedawcy na googlach i allegro to montaż tego, to chyba proszenie się o kłopoty. Nie chcę całej osi od chińczyka bo nie dość, że oba przeguby chińskie to jeszcze oś może być niewyważona. (Z dwojga złego to chyba lepiej już mieć tylko chiński przegub niż całą półoś.)

 

Proszę o opinie i rady, pewnie ktoś z forumowiczów wymieniał już przegub w tym aucie to może coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przy wiosennej zmianie opon postawię auto na klockach, ale tak aby podpory były tylko pod zwrotnicami. Będzie tak, jakby auto stało na kołach i wtedy jeszcze raz będę to badał. Przy poprzedniej próbie nie miałem odpowiednio podpartego auta, zwrotnice były podparte, ale nie na tyle aby przenosiły cały ciężar przodu auta - było ono jeszcze podparte na progach.

Bardzo ciężko to rzetelnie zbadać, bo przegub musi być w swojej pozycji roboczej więc sam podnośnik pod progami i wiszące koła odpada, druga rzecz to trzeba to zbadać z kołami ustawionymi na wprost i z kołami skręconymi więc trzeba będzie auto ze trzy razy stawiać na podporach z różnym ustawieniem kół.

 

Na razie jestem zdania, że to przegub ale zanim podejmę jakieś kroki, to muszę mieć pewność - nie jestem "mechanikiem" który diagnozuje portfelem klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem nie wisiało, ale też nie było do końca w swojej naturalnej w trakcie jazdy pozycji, dlatego badanie powtórzę z całkowicie podpartym na zwrotnicach aucie - wtedy będzie to wiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...