Skocz do zawartości

skrzynia Lineartronic działanie


Masmix79

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Stałem się szczęśliwym ???  posiadaczem Legacy V 2013 r z benzynowym silnikiem  2.0 150 km. Prośba o info od użytkowników na temat automatycznej skrzyni biegów - moja lekko wyje po zdjęciu nogi z pedału gazu, głos ucicha po wejściu silnika na obroty. To chyba nie do końca ok, w czym może być problem? Druga kwestia to to że jak wciskam mocno pedał gazu w opcji D (automat) auto wchodzi na obroty , przyspiesza ale baaaaardzo długo nie zmienia biegu, oczywiście jak ujmę gazu albo jadę delikatnie to przełącza sprawnie, na manetkach też ale ta jazda w trybie automat trochę mnie zastanawia. Dajcie cynk co myślicie, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Masmix79 napisał(a):

jak wciskam mocno pedał gazu w opcji D (automat) auto wchodzi na obroty , przyspiesza ale baaaaardzo długo nie zmienia biegu

 

Nie zmienia biegu bo... ich nie ma ;) A w Twoim roczniku skrzynia jeszcze nie symulowała biegów. Skrzynia reaguje prawidłowo, adekwatnie do obciążenia zwiększa obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Masmix79 napisał(a):

jak wciskam mocno pedał gazu w opcji D (automat) auto wchodzi na obroty , przyspiesza ale baaaaardzo długo nie zmienia biegu

Zmienia przełożenie utrzymując optymalne obroty, na tym polega działanie przekładni lineartronic, efekt akustyczny moze być "średnio przyjemny", ale skrzynia zachowuje się prawidłowo. W nowszych rocznikach w jakims stopniu symuluje zmiane "biegu" aby zmniejszyć efekt wycia.

 

 

 

 

10 godzin temu, Masmix79 napisał(a):

moja lekko wyje po zdjęciu nogi z pedału gazu,

to jest dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Masmix79 napisał(a):

Po podłączeniu do kompa komunikat jak w załączeniu - ktoś coś podpowie w temacie? Czy w tym czujniku są jakieś łożyska lub coś co może mieć wpływ na delikatne buczenie skrzyni po odjęciu gazu, o którym pisałem wcześniej?

1700595804738.jpg


Nie ma znaczenia. Czujnik jest przy rozdzielaczu maglownicy. W przypadku awarii czujnika przestanie działać wspomaganie. Na pracę napędu nie ma żadnego wpływu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ir3n3usz napisał(a):


Nie ma znaczenia. Czujnik jest przy rozdzielaczu maglownicy. W przypadku awarii czujnika przestanie działać wspomaganie. Na pracę napędu nie ma żadnego wpływu. 

jakaś podpowiedź co może w trawie piszczeć? Łożysko w kole wyłoby raczej ciągle chyba a nie tylko po odjęciu nogi z gazu chyba, że wtedy go mniej słychać? Łożysko w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Masmix79 napisał(a):

jakaś podpowiedź co może w trawie piszczeć? Łożysko w kole wyłoby raczej ciągle chyba a nie tylko po odjęciu nogi z gazu chyba, że wtedy go mniej słychać? Łożysko w skrzyni?

 

Łożyska w CVT czasami padają, więc nie byłby to odosobniony przypadek. Musi to zobaczyć ktoś doświadczony z tymi skrzyniami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie panikuj.  Na początek wymień olej. Lepiej 2 razy statycznie niz raz dynamicznie. I tak musisz się z jego wymianą zmierzyć chyba że masz udokentowane że niedawno było to robione. Aczkolwiek że było to robione to też nie żadna gwarancja że dobrze.  Wiem bo mi ASO dało ciała przy wymianie.  Na szczescie zachowali się honorowo i naprawili błąd 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...