Skocz do zawartości

Zapowietrzony układ wspomagania po wymianie płynu- Impreza GH


kubaxc332

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak w temacie po wymianie płynu wspomagania układ jest zapowietrzony. Samochód ma 190 tys. przebiegu i nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany ten płyn, więc chciałem przepłukać układ i wymieniłem płyn popularną metodą z odpięciem przewodu powrotnego. Po uruchomieniu silnika układ był bardzo zapowietrzony i występowały duże wibracje podczas kręcenia kierownicą. Przejechałem 20km, żeby rozgrzać płyn i ponownie podniosłem samochód, żeby na pracującym silniku spróbować odpowietrzyć układ. Po kilku ruchach prawo-lewo wibracje zniknęły na kolejne 2-3 ruchy, a potem pojawiły się znowu - tuż przed skrajną pozycją kół (czasami prawą, a czasem lewą). W jakimś stopniu odpowietrzanie się udało, ale wciąż do ideału brakuje i nie wiem czy jest to normalne zachowanie, że kilka ruchów pod rząd nie ma żadnych wibracji, a później znowu się pojawią i tak w kółko. Niedawno zauważyłem, że pompa zaczęła głośniej pracować, a płyn był już brązowy, dlatego podjąłem decyzję o jego wymianie, żeby jakoś przedłużyć życie maglownicy. 

Trochę mnie to zaskoczyło, bo w Foresterze całą procedurę wymiany przeprowadziłem tak samo i nie miałem problemów z zapowietrzeniem układu. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, jest dział techniczny i w nim proszę wątki o takiej tematyce zakładać.

Po drugie, jakiego płynu użyłeś do wymiany?

Po trzecie, trzeba unikać takiej metody wymiany płynu jaką zrobiłeś. Rozszczelnienie układu może spowodować, że po takim gwałtownym wypompowaniu płynu może się zaciąć zawór w pompie... i tak po objawach które tu opisujesz to właśnie na coś takiego mi to wygląda. W autach z dużym przebiegiem lepiej płyn wymienić przez wyciągnięcie starego płynu ze zbiornika, wlaniu nowego i powtórzeniu tego kilka razy każdorazowo odpalając silnik i kręcąc kierownicą.  

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pablonas napisał(a):

Po pierwsze, jest dział techniczny i w nim proszę wątki o takiej tematyce zakładać.

Po drugie, jakiego płynu użyłeś do wymiany?

Po trzecie, trzeba unikać takiej metody wymiany płynu jaką zrobiłeś. Rozszczelnienie układu może spowodować, że po takim gwałtownym wypompowaniu płynu może się zaciąć zawór w pompie... i tak po objawach które tu opisujesz to właśnie na coś takiego mi to wygląda. W autach z dużym przebiegiem lepiej płyn wymienić przez wyciągnięcie starego płynu ze zbiornika, wlaniu nowego i powtórzeniu tego kilka razy każdorazowo odpalając silnik i kręcąc kierownicą.  

Odnośnie działu technicznego będę pamiętał na przyszłość i przepraszam za kłopot.

 

Użyłem płynu Mobil ATF 220, czyli specyfikacja Drexon II. Podczas wymiany dbałem o to, żeby w zbiorniczku zawsze znajdował się płyn. Jeśli zaciął się ten zawór to można go jakoś odblokować bez rozbierania pompy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowałem jednak ATF 320, czyli Dexron III. 

Odkręciłem przewód na pompie przewód, który idzie od zbiorniczka i jest tam zawór zwrotny tego typu co na zdjęciu poniżej:

image.png.69f85f2b8151f014027c132244d621eb.png

 

 

Szczerze mówiąc nie wiem w jaki sposób stwierdzić, że był zablokowany i nie wiem też z jakim momentem go dokręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie nie martwię się głośną pracą pompy, bo przede wszystkim chciałbym przywrócić stan do tego, który był przed wymianą oleju. Pompa pracowała głośno, ale wspomaganie działało i żadnych wibracji nie było. Dzisiaj zacząłem od ponownych prób odpowietrzenia układu. Poziom płynu w zbiorniczku był w okolicach COLD-MAX. Podniosłem przód samochodu i na odpalonym silniku kręciłem kierownicą prawo/lewo na otwartym zbiorniczku. Układ zachowuje się dokładnie tak samo jak wczoraj, czyli czasem uda się wykonać cykl ruchów bez wibracji, a później znowu pojawiają się wibracje. Po całym zabiegu odkręciłem jeszcze przewód z tym zaworkiem, który wysłałem wyżej, ale raczej nie o niego chodziło (tutaj nawet za bardzo nie miało się to jak zablokować)

Znalazłem jeszcze na forum patent ze ściśnięciem przewodu:

 

 

 

W moim przypadku dolny przewód zbiorniczka to ten zasilający pompę. Czy jest jeszcze jakieś inne wyjście, bo szczerze mowiąc nie wyobrażam sobie ściśnięcia tego przewodu kombinerkami, prędzej uszkodziłbym przewód niż go całkowicie ścisnął. Nie próbowałem, ale wydaje się zbyt twardy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, pablonas napisał(a):

To już jest inny typ pompy i inaczej to wygląda niż pamiętam. Zawór też jest inny. Skoro faktycznie po tych wszystkich manewrach dalej jest głośno to może być rzeczywiście oznaka zużytej pompy :( 

 

Z tego co wiem niektórym na głośną pracę pompy pomogła wymiana O-ringu na króćcu, więc planuję to zrobić. Może to pomoże w odpowietrzeniu układu chociaż znając życie to nie będzie takie proste 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem niektórym na głośną pracę pompy pomogła wymiana O-ringu na króćcu, więc planuję to zrobić. Może to pomoże w odpowietrzeniu układu chociaż znając życie to nie będzie takie proste 

mozesz jeszcze sprobowac dodac opaske zaciskowa przy tym wlasnie krotcu od oringu albo zmienic odrobine miejsce oryginalnej. waz jest juz zapewne stary i twardy i moze byla pompa przekladana na bok czy cos i teraz jest tam lekka nieszczelnosc. raz tak mialem


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, dominikd napisał(a):


mozesz jeszcze sprobowac dodac opaske zaciskowa przy tym wlasnie krotcu od oringu albo zmienic odrobine miejsce oryginalnej. waz jest juz zapewne stary i twardy i moze byla pompa przekladana na bok czy cos i teraz jest tam lekka nieszczelnosc. raz tak mialem


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tylko pytanie czy może mieć to wpływ na mój aktualny problem ze wspomaganiem. Tak jak pisałem wyżej po wymianie płynu kilka ruchów do oporu kierownicą odbywa się bez żadnych wibracji, a przy kolejnym już są wibracje. W przypadku zapowietrzonego układu nic dziwnego, że są drgania, ale nie wiem czy jest to kwestia samego zapowietrzenia, bo w samym zbiorniczku nie zauważyłem bąbelków powietrza, a @pablonas pisał, że mógł zaciąć się zawór. Nie wiem, gdzie ten zawór się znajduje i póki co nie chcę wyjmować pompy dopóki nie wymienię o-ringu, bo zawsze jest nadzieja, że to pomoże. 

Szukałem problemu z zaworem na zagranicznych forach i nic nie znalazłem. Najpopularniejszym tematem jest ten o-ring.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...