Eclipse Opublikowano 1 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2023 Witam Od miesiąca mój Forester zaczął niedomagać, a dokładnie wyskoczył checkengine wraz z blokada przełączania trybu silnika ( możliwy tylko tryb I ) i wyłączeniem asystenta podjazdu. Po podpięciu pod komputer w ASO odczytano następujące kody błędów: P2271 - Błąd sygnału czujnika O2 / bogata mieszanka (rząd1 czujnik2) Po skasowaniu błędów problem powracał po ok 5-10 przejechanych kilometrach. ASO zaproponowało montaż emulatora na czujniku. Po montażu przejechałem ok 300km bez błędów, ale niestety błąd znów się pobudził. Przerabiał już ktoś ten temat? Wymiana sondy czy jednak szukać przyczyny problemów wewnątrz silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 1 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2023 ASO powinno stwierdzić czy czujnik wymaga wymiany. Styki sprawdzali? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 1 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2023 4 godziny temu, Eclipse napisał(a): Witam Od miesiąca mój Forester zaczął niedomagać, a dokładnie wyskoczył checkengine wraz z blokada przełączania trybu silnika ( możliwy tylko tryb I ) i wyłączeniem asystenta podjazdu. Po podpięciu pod komputer w ASO odczytano następujące kody błędów: P2271 - Błąd sygnału czujnika O2 / bogata mieszanka (rząd1 czujnik2) Po skasowaniu błędów problem powracał po ok 5-10 przejechanych kilometrach. ASO zaproponowało montaż emulatora na czujniku. Po montażu przejechałem ok 300km bez błędów, ale niestety błąd znów się pobudził. Przerabiał już ktoś ten temat? Wymiana sondy czy jednak szukać przyczyny problemów wewnątrz silnika? W tym silniku nie montuje się emulatora na sondę, zwykle jest tylko gorzej. Trzeba przeprowadzić diagnostykę silnika, przede wszystkim sprawdzić korekty paliwowe krótko i długoterminowe, mogą pomóc w diagnozie. Błąd mieszanki paliwowej, to zwykle problem z pracą silnika, a nie samej sondy. Przyczyny mogą być różne od nieszczelności w dolocie, po uszkodzony przepływomierz albo niedokręcony korek wlewu paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się