Jump to content

Błąd P0030 przed (i po) wymianie sondy lambdy - Impreza GG, 2004


ChevyWolfs

Recommended Posts

Witam serdecznie :)

Forum śledzę już od dłuższego czasu. Trzy miesiące temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy z 2004 w wersji kombi, silnik 2.0 125km.
Od tego czasu zrobiłem już kilka rzeczy: pomalowałem felgi na złoto, wymieniłem klocki hamulcowe i zawieszenie z tyłu samochodu, dużo rzeczy dekoracyjnych typu nowe radio android, dywaniki, itp.

Jednak od początku posiadania auta świeciło mi check engine. Znajomy elektromechanik po sprawdzeniu błędu poinformował mnie (i pokazał w którym miejscu i która) sonda lambda do wymiany.

Walczyłem 3 godziny ale po walkach udało mi się wykręcić starą a wkręcić nową, model: Bosch F 00H L00 122
Oczywiście upewniałem się kilka razy w różnych sklepach, że ta jest właściwa.

Po usunięciu alarmu jeździłem może max jeden dzień bez błędu aż tutaj znowu wyskoczył ten sam błąd.
I moje pytanie brzmi: Czy ktoś miał kiedyś podobną sytuację? Czy może to być wina kabelka aniżeli samej sondy? A może zła jakość sondy? (wątpię, bo dałem za nią 350zł).

 

Bardzo proszę was o pomoc i porady ^^

Odczyt.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem podobną sytuację w Imprezie GH. Przede wszystkim zalecane jest stosowanie oryginalnych sond OE. Ja raz zdecydowałem się na zamiennik  BOSCH-a za 400zł i na dodatek sondę wymieniał idiota, który jest tak tępy, że nawet nie potrafi naładować prawidłowo akumulatora. Koleś nie sprawdził PIN-ów we wtyczce, które niestety były zamienione względem oryginału, co niestety spowodowało uszkodzenie sondy i na szczęście tylko sondy. Rozmawiałem z mechanikiem, który ma dużo większe doświadczenie w tym temacie i stosowanie zamienników sond wiąże się z problemami i to nie tylko w SUBARU. Lepiej dopłacić drugie tyle i mieć problem z głowy i przy okazji wewnętrzny spokój, ze wszystko działa jak należy. 

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, kubaxc332 napisał(a):

Ja miałem podobną sytuację w Imprezie GH. Przede wszystkim zalecane jest stosowanie oryginalnych sond OE. Ja raz zdecydowałem się na zamiennik  BOSCH-a za 400zł i na dodatek sondę wymieniał idiota, który jest tak tępy, że nawet nie potrafi naładować prawidłowo akumulatora. Koleś nie sprawdził PIN-ów we wtyczce, które niestety były zamienione względem oryginału, co niestety spowodowało uszkodzenie sondy i na szczęście tylko sondy. Rozmawiałem z mechanikiem, który ma dużo większe doświadczenie w tym temacie i stosowanie zamienników sond wiąże się z problemami i to nie tylko w SUBARU. Lepiej dopłacić drugie tyle i mieć problem z głowy i przy okazji wewnętrzny spokój, ze wszystko działa jak należy. 

Dzięki za poradę, nie wiedziałem nawet, że takie sytuacje występują. Jak sprawdzić jaka sonda jest OE do mojej fury, wiesz może?

Link to comment
Share on other sites

Z opisów błędu wynika, że wymieniłeś pierwszą sondę tę przed katalizatorem - Wtyczka pasowała ?

Dziwne bo powinna być sonda szerokopasmowa - wtyczka na 6 pin - w kostce 5kabli.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Gustaf napisał(a):

Z opisów błędu wynika, że wymieniłeś pierwszą sondę tę przed katalizatorem - Wtyczka pasowała ?

Dziwne bo powinna być sonda szerokopasmowa - wtyczka na 6 pin - w kostce 5kabli.

Właśnie były różne wtyczki i nie miałem pewności więc zapodałem numer VIN do trzech różnych sklepów i wszystkie potwierdziły, że pasują. Tak samo przy wymianie wtyczka była taka sama jak ta w starej sondzie.

Chyba, że elektromechanik pomylił sondy ale nie wydaje mi się bo robi w zawodzie już długo ^^

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witajcie, przychodzę z update'em.

Zamontowałem uniwersalną sondę z Denso DOX-0120 i auto chodziło o wiele lepiej, jak żyleta przez parę dni, chyba około dwa. Po dwóch dniach przy odpalaniu znowu ten sam błąd i znowu sonda padła.

Mógłbym wydać 800zł na sondę faktycznie OE z Denso ale boję się, że jak coś mi spala te sondy w silniku to, że będą to pieniądze wydane w błoto. 

Ktoś ma jakieś porady?

Link to comment
Share on other sites

Pomierz oporności grzałki w sondzie zdemontowanej pierwszy raz i tej DOX-0120 .

Grzałka jest zasilana sygnałem PWM z ecu silnika .

W pierwszej kolejności sprawdź piny i przewody na złączu silnika przy półosi pasażera.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...