Skocz do zawartości

Błąd P0030 przed (i po) wymianie sondy lambdy - Impreza GG, 2004


ChevyWolfs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :)

Forum śledzę już od dłuższego czasu. Trzy miesiące temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy z 2004 w wersji kombi, silnik 2.0 125km.
Od tego czasu zrobiłem już kilka rzeczy: pomalowałem felgi na złoto, wymieniłem klocki hamulcowe i zawieszenie z tyłu samochodu, dużo rzeczy dekoracyjnych typu nowe radio android, dywaniki, itp.

Jednak od początku posiadania auta świeciło mi check engine. Znajomy elektromechanik po sprawdzeniu błędu poinformował mnie (i pokazał w którym miejscu i która) sonda lambda do wymiany.

Walczyłem 3 godziny ale po walkach udało mi się wykręcić starą a wkręcić nową, model: Bosch F 00H L00 122
Oczywiście upewniałem się kilka razy w różnych sklepach, że ta jest właściwa.

Po usunięciu alarmu jeździłem może max jeden dzień bez błędu aż tutaj znowu wyskoczył ten sam błąd.
I moje pytanie brzmi: Czy ktoś miał kiedyś podobną sytuację? Czy może to być wina kabelka aniżeli samej sondy? A może zła jakość sondy? (wątpię, bo dałem za nią 350zł).

 

Bardzo proszę was o pomoc i porady ^^

Odczyt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobną sytuację w Imprezie GH. Przede wszystkim zalecane jest stosowanie oryginalnych sond OE. Ja raz zdecydowałem się na zamiennik  BOSCH-a za 400zł i na dodatek sondę wymieniał idiota, który jest tak tępy, że nawet nie potrafi naładować prawidłowo akumulatora. Koleś nie sprawdził PIN-ów we wtyczce, które niestety były zamienione względem oryginału, co niestety spowodowało uszkodzenie sondy i na szczęście tylko sondy. Rozmawiałem z mechanikiem, który ma dużo większe doświadczenie w tym temacie i stosowanie zamienników sond wiąże się z problemami i to nie tylko w SUBARU. Lepiej dopłacić drugie tyle i mieć problem z głowy i przy okazji wewnętrzny spokój, ze wszystko działa jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, kubaxc332 napisał(a):

Ja miałem podobną sytuację w Imprezie GH. Przede wszystkim zalecane jest stosowanie oryginalnych sond OE. Ja raz zdecydowałem się na zamiennik  BOSCH-a za 400zł i na dodatek sondę wymieniał idiota, który jest tak tępy, że nawet nie potrafi naładować prawidłowo akumulatora. Koleś nie sprawdził PIN-ów we wtyczce, które niestety były zamienione względem oryginału, co niestety spowodowało uszkodzenie sondy i na szczęście tylko sondy. Rozmawiałem z mechanikiem, który ma dużo większe doświadczenie w tym temacie i stosowanie zamienników sond wiąże się z problemami i to nie tylko w SUBARU. Lepiej dopłacić drugie tyle i mieć problem z głowy i przy okazji wewnętrzny spokój, ze wszystko działa jak należy. 

Dzięki za poradę, nie wiedziałem nawet, że takie sytuacje występują. Jak sprawdzić jaka sonda jest OE do mojej fury, wiesz może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisów błędu wynika, że wymieniłeś pierwszą sondę tę przed katalizatorem - Wtyczka pasowała ?

Dziwne bo powinna być sonda szerokopasmowa - wtyczka na 6 pin - w kostce 5kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Gustaf napisał(a):

Z opisów błędu wynika, że wymieniłeś pierwszą sondę tę przed katalizatorem - Wtyczka pasowała ?

Dziwne bo powinna być sonda szerokopasmowa - wtyczka na 6 pin - w kostce 5kabli.

Właśnie były różne wtyczki i nie miałem pewności więc zapodałem numer VIN do trzech różnych sklepów i wszystkie potwierdziły, że pasują. Tak samo przy wymianie wtyczka była taka sama jak ta w starej sondzie.

Chyba, że elektromechanik pomylił sondy ale nie wydaje mi się bo robi w zawodzie już długo ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie, przychodzę z update'em.

Zamontowałem uniwersalną sondę z Denso DOX-0120 i auto chodziło o wiele lepiej, jak żyleta przez parę dni, chyba około dwa. Po dwóch dniach przy odpalaniu znowu ten sam błąd i znowu sonda padła.

Mógłbym wydać 800zł na sondę faktycznie OE z Denso ale boję się, że jak coś mi spala te sondy w silniku to, że będą to pieniądze wydane w błoto. 

Ktoś ma jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierz oporności grzałki w sondzie zdemontowanej pierwszy raz i tej DOX-0120 .

Grzałka jest zasilana sygnałem PWM z ecu silnika .

W pierwszej kolejności sprawdź piny i przewody na złączu silnika przy półosi pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...