Skocz do zawartości

Subaru, przekładka skrzyni automatycznej na manualną.


duty1111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przejdę od razu do sedna. Robię swap skrzyni z automatycznej na manualną. Wszytko git, chodzi mi o kwestie elektroniki a mianowicie :

- trzeba przekodować stwrownik silnika?

- trzeba zmieniać wiązkę silnika która została z automatycznej skrzyni ( kostki które idą do skrzyni)

- wystarczy zmostkowac przekaznik zeby wysterowac rozrusznik? Czy trzyma go jakos licznik, który został z automata. 

Przechodził ktoś ten temat? Jesli tak prosilbym o kilka zdan. Samochód to Legacy lata 1996-1999

Edytowane przez duty1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak widzialem ten temat, w sumie żadnych konkretów tam nie ma, jedynie negowanie i odradzanie swapa. Pisząc posta myślałem bardziej że znajdzie się ktoś to już to przerabiał lub doradzi z doświadczenia załóżmy w którym kierunku się udać.  Wszytko pasii jedynie chciałbym to uruchomić i ogarnąć temat wiązki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia AT ma swój osobny sterownik - w tym roczniku nie ma CANa. Nie wiem czy jest prostszy samochód do przekładki - może jakaś stara toyota lub merc.

To oglądał https://www.youtube.com/watch?v=VMJQ5JBXfYo - są napisy jak problem z językiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj dobrze, w którymś temacie podawałem nawet który PIN trzeba do sterownika silnika podłączyć aby nie walił błędu od skrzyni właśnie, to była jakaś informacja o momencie obrotowym czy jakoś tak. Już nie pamiętam. Bo odpalanie na P czy N to najmniejszy problem. Dalej nie wiem czy skrzynie masz z czujnikiem prędkości elektronicznym czy mechanicznym, i później odpowiednio trzeba licznik wymienić. Generalnie jest to gdzieś na forum opisane, i nie tylko ten temat bo jest ich mnóstwo. I raczej nikt za ciebie się przez nie nie przekopie. Bo to że cały napęd musisz wymienić łącznie z tylnym dyfrem (to samo przełożenie co w skrzyni musi mieć) to zapewne wiesz.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia jest z czujnikiem elektronicznym i widzę że nawet powinien ten czujnik pasować do manuala. Z tym licznikiem będzie przekłamywał czy wgl nie będzie współpracy? Tak mechanicznie wleciał kompletny zestaw z manuala. Te informacje ktory pin itp pozyskałeś gdzieś zza granicy czy sam doszedłeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba chodziło jednak o czujnik neutrala jeszcze. Tu masz kabelkologie. 

https://sl-i.net/FORUM/showthread.php?16786-The-DEFINITIVE-4EAT-to-5MT-wiring-thread!!

 

Jak przełożysz, a ECU będzie jeszcze błędem waliło to odczytaj spróbujemy pomóc dalej.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, duty1111 napisał(a):

Zastanawia mnie kwestia czujnika LUZU na szkyrzni w manualu, odgrywa on jakas rolę w napędzie na 4 ? 

Jest ważny. Jeśli w manualu jest on uszkodzony to chyba samochód czasem gaśnie na sprzęgle. Czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...