Jump to content

Subaru, przekładka skrzyni automatycznej na manualną.


duty1111

Recommended Posts

Witam, przejdę od razu do sedna. Robię swap skrzyni z automatycznej na manualną. Wszytko git, chodzi mi o kwestie elektroniki a mianowicie :

- trzeba przekodować stwrownik silnika?

- trzeba zmieniać wiązkę silnika która została z automatycznej skrzyni ( kostki które idą do skrzyni)

- wystarczy zmostkowac przekaznik zeby wysterowac rozrusznik? Czy trzyma go jakos licznik, który został z automata. 

Przechodził ktoś ten temat? Jesli tak prosilbym o kilka zdan. Samochód to Legacy lata 1996-1999

Edited by duty1111
Link to comment
Share on other sites

Nowi użytkownicy robią leniwi....

A szukałeś?

Znalezienie tego tematu zajęło mi mniej niż minutę 

 

 

I takich tematów jest multum, jedne się kończą na 3 postach inne mają cała wiedzę. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tak widzialem ten temat, w sumie żadnych konkretów tam nie ma, jedynie negowanie i odradzanie swapa. Pisząc posta myślałem bardziej że znajdzie się ktoś to już to przerabiał lub doradzi z doświadczenia załóżmy w którym kierunku się udać.  Wszytko pasii jedynie chciałbym to uruchomić i ogarnąć temat wiązki. 

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj dobrze, w którymś temacie podawałem nawet który PIN trzeba do sterownika silnika podłączyć aby nie walił błędu od skrzyni właśnie, to była jakaś informacja o momencie obrotowym czy jakoś tak. Już nie pamiętam. Bo odpalanie na P czy N to najmniejszy problem. Dalej nie wiem czy skrzynie masz z czujnikiem prędkości elektronicznym czy mechanicznym, i później odpowiednio trzeba licznik wymienić. Generalnie jest to gdzieś na forum opisane, i nie tylko ten temat bo jest ich mnóstwo. I raczej nikt za ciebie się przez nie nie przekopie. Bo to że cały napęd musisz wymienić łącznie z tylnym dyfrem (to samo przełożenie co w skrzyni musi mieć) to zapewne wiesz.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Skrzynia jest z czujnikiem elektronicznym i widzę że nawet powinien ten czujnik pasować do manuala. Z tym licznikiem będzie przekłamywał czy wgl nie będzie współpracy? Tak mechanicznie wleciał kompletny zestaw z manuala. Te informacje ktory pin itp pozyskałeś gdzieś zza granicy czy sam doszedłeś??

Link to comment
Share on other sites

I chyba chodziło jednak o czujnik neutrala jeszcze. Tu masz kabelkologie. 

https://sl-i.net/FORUM/showthread.php?16786-The-DEFINITIVE-4EAT-to-5MT-wiring-thread!!

 

Jak przełożysz, a ECU będzie jeszcze błędem waliło to odczytaj spróbujemy pomóc dalej.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, duty1111 napisał(a):

Zastanawia mnie kwestia czujnika LUZU na szkyrzni w manualu, odgrywa on jakas rolę w napędzie na 4 ? 

Jest ważny. Jeśli w manualu jest on uszkodzony to chyba samochód czasem gaśnie na sprzęgle. Czy jakoś tak.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...