duty1111 Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 (edited) Witam, przejdę od razu do sedna. Robię swap skrzyni z automatycznej na manualną. Wszytko git, chodzi mi o kwestie elektroniki a mianowicie : - trzeba przekodować stwrownik silnika? - trzeba zmieniać wiązkę silnika która została z automatycznej skrzyni ( kostki które idą do skrzyni) - wystarczy zmostkowac przekaznik zeby wysterowac rozrusznik? Czy trzyma go jakos licznik, który został z automata. Przechodził ktoś ten temat? Jesli tak prosilbym o kilka zdan. Samochód to Legacy lata 1996-1999 Edited April 19, 2023 by duty1111 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Nowi użytkownicy robią leniwi.... A szukałeś? Znalezienie tego tematu zajęło mi mniej niż minutę I takich tematów jest multum, jedne się kończą na 3 postach inne mają cała wiedzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
duty1111 Posted April 19, 2023 Author Share Posted April 19, 2023 Tak widzialem ten temat, w sumie żadnych konkretów tam nie ma, jedynie negowanie i odradzanie swapa. Pisząc posta myślałem bardziej że znajdzie się ktoś to już to przerabiał lub doradzi z doświadczenia załóżmy w którym kierunku się udać. Wszytko pasii jedynie chciałbym to uruchomić i ogarnąć temat wiązki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Skrzynia AT ma swój osobny sterownik - w tym roczniku nie ma CANa. Nie wiem czy jest prostszy samochód do przekładki - może jakaś stara toyota lub merc. To oglądał https://www.youtube.com/watch?v=VMJQ5JBXfYo - są napisy jak problem z językiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
duty1111 Posted April 19, 2023 Author Share Posted April 19, 2023 Masz rację, nie jest to skomplikowane. Tylko bez żadnego schematu elektrycznego jest to utrudnione a pruć wiązkę mija się z celem. Dzięki za filmik bardzo pomocny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 (edited) Poszukaj dobrze, w którymś temacie podawałem nawet który PIN trzeba do sterownika silnika podłączyć aby nie walił błędu od skrzyni właśnie, to była jakaś informacja o momencie obrotowym czy jakoś tak. Już nie pamiętam. Bo odpalanie na P czy N to najmniejszy problem. Dalej nie wiem czy skrzynie masz z czujnikiem prędkości elektronicznym czy mechanicznym, i później odpowiednio trzeba licznik wymienić. Generalnie jest to gdzieś na forum opisane, i nie tylko ten temat bo jest ich mnóstwo. I raczej nikt za ciebie się przez nie nie przekopie. Bo to że cały napęd musisz wymienić łącznie z tylnym dyfrem (to samo przełożenie co w skrzyni musi mieć) to zapewne wiesz. Edited April 19, 2023 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
duty1111 Posted April 24, 2023 Author Share Posted April 24, 2023 Skrzynia jest z czujnikiem elektronicznym i widzę że nawet powinien ten czujnik pasować do manuala. Z tym licznikiem będzie przekłamywał czy wgl nie będzie współpracy? Tak mechanicznie wleciał kompletny zestaw z manuala. Te informacje ktory pin itp pozyskałeś gdzieś zza granicy czy sam doszedłeś?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 24, 2023 Share Posted April 24, 2023 Po schemacie elektrycznym. Tu masz: https://jdmfsm.info/Auto/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 24, 2023 Share Posted April 24, 2023 (edited) I chyba chodziło jednak o czujnik neutrala jeszcze. Tu masz kabelkologie. https://sl-i.net/FORUM/showthread.php?16786-The-DEFINITIVE-4EAT-to-5MT-wiring-thread!! Jak przełożysz, a ECU będzie jeszcze błędem waliło to odczytaj spróbujemy pomóc dalej. Edited April 24, 2023 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
duty1111 Posted April 24, 2023 Author Share Posted April 24, 2023 Dziękuję pięknie za link fajnie jest to pokazane. Na filmiku dużo uproszczone informacje względem posta. Co o Tym myślisz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
duty1111 Posted May 1, 2023 Author Share Posted May 1, 2023 W tym temacie do którego jest link powyżej, jeśli chodzi o rozrusznik jest tam napisane że nie podłączamy do masy tego czujnika na pedale tylko inny. Ten czujnik jest na skrzyni biegów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
duty1111 Posted May 4, 2023 Author Share Posted May 4, 2023 (edited) Zastanawia mnie kwestia czujnika LUZU na szkyrzni w manualu, odgrywa on jakas rolę w napędzie na 4 ? Edited May 4, 2023 by duty1111 Link to comment Share on other sites More sharing options...
duty1111 Posted May 4, 2023 Author Share Posted May 4, 2023 Kolejne pytanko, miał ktoś temat że wał napędowy obciera o dolna osłonę tylniego dyfra. Widać ze tył skrzyni chciałby pójść w dół. Temat poduszek ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 4, 2023 Share Posted May 4, 2023 7 godzin temu, duty1111 napisał(a): Zastanawia mnie kwestia czujnika LUZU na szkyrzni w manualu, odgrywa on jakas rolę w napędzie na 4 ? Jest ważny. Jeśli w manualu jest on uszkodzony to chyba samochód czasem gaśnie na sprzęgle. Czy jakoś tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
duty1111 Posted May 4, 2023 Author Share Posted May 4, 2023 Furka śmiga, zostaję właśnie ten czujnik od LUZU na skrzynii i zabawa z ABS, Tcu odłączone. Da radę to ominąć beż sterownika skrzyni ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now