Freaky7 Posted March 16 Share Posted March 16 Witam, mam problem ze sprawdzeniem stanu oleju, po dokładnym wytarciu bagnetu wkładam i wyjmuje a na dwóch stronach jest inny stan oleju, z jednej strony troszkę powyżej low a z drugiej prawie full co z tym zrobić ? Jak to czytać? Widziałem posta w tej sprawie ale nic nie wyczytałem tam co by mi pomogło, pacjent to wrx MY13 2.5T Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 18 Share Posted March 18 W dniu 17.03.2023 o 00:40, Freaky7 napisał(a): Witam, mam problem ze sprawdzeniem stanu oleju, po dokładnym wytarciu bagnetu wkładam i wyjmuje a na dwóch stronach jest inny stan oleju, z jednej strony troszkę powyżej low a z drugiej prawie full co z tym zrobić ? Jak to czytać? Widziałem posta w tej sprawie ale nic nie wyczytałem tam co by mi pomogło, pacjent to wrx MY13 2.5T Inny stan po obu stronach wynika z kąta pod jakim bagnet wchodzi do miski olejowej. Zasada jest taka, że wsadzasz bagnet tak by konewka na nim była w normalnym położeniu a nie „do góry nogami”. Potem go wyciągasz i odczytujesz stan po stronie gdzie są napisy. Ogólnie rzez biorąc olej ma być między dwoma znacznikami (otworkami oznaczonym literami L i F) jakie są na końcu bagnetu. L oznacza poziom minimalny a F maksymalny. Między nimi zazwyczaj wchodzi około litr oleju. Oczywiście upewnij się, że auto stoi na poziomej płaskiej powierzchni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted March 18 Share Posted March 18 3 godziny temu, aflinta napisał(a): Inny stan po obu stronach wynika z kąta pod jakim bagnet wchodzi do miski olejowej. Zasada jest taka, że wsadzasz bagnet tak by konewka na nim była w normalnym położeniu a nie „do góry nogami”. Potem go wyciągasz i odczytujesz stan po stronie gdzie są napisy. Ogólnie rzez biorąc olej ma być między dwoma znacznikami (otworkami oznaczonym literami L i F) jakie są na końcu bagnetu. L oznacza poziom minimalny a F maksymalny. Między nimi zazwyczaj wchodzi około litr oleju. Oczywiście upewnij się, że auto stoi na poziomej płaskiej powierzchni. A w którym momencie sprawdzać stan? Zimny, ciepły, jeśli ciepły to po jakim czasie od wyłączenia silnika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 18 Share Posted March 18 3 minuty temu, Lipton napisał(a): A w którym momencie sprawdzać stan? Zimny, ciepły, jeśli ciepły to po jakim czasie od wyłączenia silnika? Ja sprawdzam zazwyczaj na ciepłym, tak dziesięć minut po wyłączeniu silnika. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted March 18 Share Posted March 18 (edited) @aflintaJa sprawdzam po kwadransie,czyli podobnie:) Edited March 18 by Lipton 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now