Skocz do zawartości

Problem ze stanem oleju


Freaky7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze sprawdzeniem stanu oleju, po dokładnym wytarciu bagnetu wkładam i wyjmuje a na dwóch stronach jest inny stan oleju, z jednej strony troszkę powyżej low a z drugiej prawie full co z tym zrobić ? Jak to czytać? Widziałem posta w tej sprawie ale nic nie wyczytałem tam co by mi pomogło, pacjent to wrx MY13 2.5T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2023 o 00:40, Freaky7 napisał(a):

Witam, mam problem ze sprawdzeniem stanu oleju, po dokładnym wytarciu bagnetu wkładam i wyjmuje a na dwóch stronach jest inny stan oleju, z jednej strony troszkę powyżej low a z drugiej prawie full co z tym zrobić ? Jak to czytać? Widziałem posta w tej sprawie ale nic nie wyczytałem tam co by mi pomogło, pacjent to wrx MY13 2.5T

Inny stan po obu stronach wynika z kąta pod jakim bagnet wchodzi do miski olejowej. Zasada jest taka, że wsadzasz bagnet tak by konewka na nim była w normalnym położeniu a nie „do góry nogami”. Potem go wyciągasz i odczytujesz stan po stronie gdzie są napisy. Ogólnie rzez biorąc olej ma być między dwoma znacznikami (otworkami oznaczonym literami L i F) jakie są na końcu bagnetu. L oznacza poziom minimalny a F maksymalny. Między nimi zazwyczaj wchodzi około litr oleju. Oczywiście upewnij się, że auto stoi na poziomej płaskiej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał(a):

Inny stan po obu stronach wynika z kąta pod jakim bagnet wchodzi do miski olejowej. Zasada jest taka, że wsadzasz bagnet tak by konewka na nim była w normalnym położeniu a nie „do góry nogami”. Potem go wyciągasz i odczytujesz stan po stronie gdzie są napisy. Ogólnie rzez biorąc olej ma być między dwoma znacznikami (otworkami oznaczonym literami L i F) jakie są na końcu bagnetu. L oznacza poziom minimalny a F maksymalny. Między nimi zazwyczaj wchodzi około litr oleju. Oczywiście upewnij się, że auto stoi na poziomej płaskiej powierzchni.

A w którym momencie sprawdzać stan? Zimny, ciepły, jeśli ciepły to po jakim czasie od wyłączenia silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...