Jump to content

Problem ze stanem oleju


Freaky7

Recommended Posts

Witam, mam problem ze sprawdzeniem stanu oleju, po dokładnym wytarciu bagnetu wkładam i wyjmuje a na dwóch stronach jest inny stan oleju, z jednej strony troszkę powyżej low a z drugiej prawie full co z tym zrobić ? Jak to czytać? Widziałem posta w tej sprawie ale nic nie wyczytałem tam co by mi pomogło, pacjent to wrx MY13 2.5T

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.03.2023 o 00:40, Freaky7 napisał(a):

Witam, mam problem ze sprawdzeniem stanu oleju, po dokładnym wytarciu bagnetu wkładam i wyjmuje a na dwóch stronach jest inny stan oleju, z jednej strony troszkę powyżej low a z drugiej prawie full co z tym zrobić ? Jak to czytać? Widziałem posta w tej sprawie ale nic nie wyczytałem tam co by mi pomogło, pacjent to wrx MY13 2.5T

Inny stan po obu stronach wynika z kąta pod jakim bagnet wchodzi do miski olejowej. Zasada jest taka, że wsadzasz bagnet tak by konewka na nim była w normalnym położeniu a nie „do góry nogami”. Potem go wyciągasz i odczytujesz stan po stronie gdzie są napisy. Ogólnie rzez biorąc olej ma być między dwoma znacznikami (otworkami oznaczonym literami L i F) jakie są na końcu bagnetu. L oznacza poziom minimalny a F maksymalny. Między nimi zazwyczaj wchodzi około litr oleju. Oczywiście upewnij się, że auto stoi na poziomej płaskiej powierzchni.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, aflinta napisał(a):

Inny stan po obu stronach wynika z kąta pod jakim bagnet wchodzi do miski olejowej. Zasada jest taka, że wsadzasz bagnet tak by konewka na nim była w normalnym położeniu a nie „do góry nogami”. Potem go wyciągasz i odczytujesz stan po stronie gdzie są napisy. Ogólnie rzez biorąc olej ma być między dwoma znacznikami (otworkami oznaczonym literami L i F) jakie są na końcu bagnetu. L oznacza poziom minimalny a F maksymalny. Między nimi zazwyczaj wchodzi około litr oleju. Oczywiście upewnij się, że auto stoi na poziomej płaskiej powierzchni.

A w którym momencie sprawdzać stan? Zimny, ciepły, jeśli ciepły to po jakim czasie od wyłączenia silnika?

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Lipton napisał(a):

A w którym momencie sprawdzać stan? Zimny, ciepły, jeśli ciepły to po jakim czasie od wyłączenia silnika?

Ja sprawdzam zazwyczaj na ciepłym, tak dziesięć minut po wyłączeniu silnika.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...