Jump to content

Dziwne zachowanie


Patryk1121

Recommended Posts

Witam wszystkich 

Jestem nowy na forum, więc jeżeli podobny temat miał miejsce to przepraszam. 

 

Posiadam subaru impreze GH 2.0 150km z 2009 roku, od pewnego czasu zaczęło się dziać problematyczne zachowanie auta,mianowicie jest tak,że przez kilka dni odpala bez żadnych problemów, ale dochodzi do sytuacji że wyjadę dosłownie 5km do sklepu, wrócę do auta po kilku minutach i..koniec,nie odpala,można kręcić i kręcić auto nie zapali,ale wystarczy zapiąć dwójkę pchnąć dosłownie 3 metry i po strzale ze sprzęgła odpali odrazu,wtedy znów kilka dni odpali bez problemu i powróci do tego samego stanu. Na komputerze błędów nie pokazało żadnych,mechanik się poddał. 

 

Czy miał ktoś z was podobną sytuację lub zna jakieś rozwiązanie problemu?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, że jest to problem z zazębianiem się rozrusznika z z kołem zamachowym. Albo może to być nadkruszony ząb na kole i jak na niego trafi to nie zazębia - stąd przetoczenie na biegu pomaga - albo tzw. bendix w rozruszniku jest do naprawy.

Link to comment
Share on other sites

Teraz pytanie co znaczy kręci?

Rozróżniamy kręcenie całego silnika jak przy normalnym rozruchu (robi takie "nynynyny"), a także jak kręci sam rozrusznik gdy nie jest zazebiony (robi takie "wziuuuuu"). 

A teraz na poważnie. Sprawdził bym masę silnika dobrze. Jest chyba przykręcona w okolicy łączenia skrzyni i silnika. 

Link to comment
Share on other sites

Żadne rozruszniki czy inne pierdoły to nie są, mechanik nie rozkłada rąk z powodu padniętego bendiksu. 

12 godzin temu, Patryk1121 napisał(a):

impreze GH 2.0 150km z 2009

Napisz szczegółowo co to za auto, wszystko (skrzynia, kod silnika, wersja wyposażenia)

 

Ogólnie, wiem o czym piszesz, choć nie znam przyczyny, zimny silnik odpala normalnie, a po zagrzaniu nie odpala z rozrusznika. Nie ma błędów, zapłon jest prawidłowy, natomiast nie podaje paliwa/podaje za mało (czas otwarcia 1ms to albo fałszywy wynik, albo za małe otwarcie). Na pych zapali, ba na podanie samostartu też zapali, i będzie działać prawidłowo, bez szarpań i bez błędów.

Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, ewemarkam napisał(a):

Teraz pytanie co znaczy kręci?

Rozróżniamy kręcenie całego silnika jak przy normalnym rozruchu (robi takie "nynynyny"), a także jak kręci sam rozrusznik gdy nie jest zazebiony (robi takie "wziuuuuu"). 

A teraz na poważnie. Sprawdził bym masę silnika dobrze. Jest chyba przykręcona w okolicy łączenia skrzyni i silnika. 

Kręci jak przy normalnym rozruchu, jeżeli byłoby to takie "wziuuu" to mechanik musialby być naprawdę udany żeby tego nie załapać,bo wtedy już chyba nawet ja zacząłbym coś podejrzewać. 

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, st981777 napisał(a):

Żadne rozruszniki czy inne pierdoły to nie są, mechanik nie rozkłada rąk z powodu padniętego bendiksu. 

Napisz szczegółowo co to za auto, wszystko (skrzynia, kod silnika, wersja wyposażenia)

 

Ogólnie, wiem o czym piszesz, choć nie znam przyczyny, zimny silnik odpala normalnie, a po zagrzaniu nie odpala z rozrusznika. Nie ma błędów, zapłon jest prawidłowy, natomiast nie podaje paliwa/podaje za mało (czas otwarcia 1ms to albo fałszywy wynik, albo za małe otwarcie). Na pych zapali, ba na podanie samostartu też zapali, i będzie działać prawidłowo, bez szarpań i bez błędów.

Szczegóły podam jak wrócę z pracy,bo nie mam do tych danych teraz dostępu. 

 Fakt samochód po pchnięciu działa bez najmniejszych problemów,spadku mocy brak,nic nie szarpie,kompletnie nic się nie dzieje,ale tak jak napisałem wystarczy kilka dni i znów mu odbije,od tak.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...