Jump to content

Legacy szarpie i nie ma mocy :(


Keleris
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich! Posiadam Legacy 2.0 z 92r. z założoną instalacją LPG(ale nie sekwencja) i wszystko było by fajnie gdyby nie to, że od pewnego czasu samochód podczas jazdy na benzynie strasznie szarpie i nie ma mocy. Dodatkowo zdarzają sie strzały podczas jazdy na LPG. Zgodnie z instrukcjami znalezionymi na forum zrobiłem mu test diagnostyczny który wykazał następujące błędy:

11

31

32

33

Odczytałem te błędy z tabeli kodów, lecz moja wiece techniczna na temat subaru jest raczej skromna dlatego zgłaszam sie o pomoc :oops: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Keleris, kod 11 to błąd czujnika położenia wału. Musisz zlokalizować czujnik - zazwyczaj jest w bloku silnika centralnie nad wałem i przeczyścić jego styki, wyczyścić sam czujnik lub wymienić na sprawny.

Kod 31 to może być zaśniedziała wtyczka na czujniku położenia przepustnicy, lub zużyty czujnik lub jak ktoś go wykręcał, to mógł go założyć na oko bez pomiarów.

Kod 32 to sonda lambda, może być martwa, ale może to być też następstwo dwóch poprzednich kodów.

Kod 33 to czujnik prędkości auta - zdaje się, ze to jeden z kabelków dochodzących do skrzyni biegów - może być zabrudzony czujnik halla albo brak kontaków, może też być martwy.

 

Szczur Ci grasował pod maską czy auto po powodzi jakiejś?

Link to comment
Share on other sites

dzięki za informacje posprawdzam i napisze jak wszystko zrobie. A co do szczura to jakiś gryzoń grasował grasował pod maską bo mata wygłuszająca jest pogryziona :).

Mam jeszcze prośbę czy ktoś mógłby mi polecić jakiś sklep w którym mógłbym dostać czujnik położenia przepustnicy. Jeśli nie oficjalnie to chociaż na pw :)

Link to comment
Share on other sites

Kod 31 to może być zaśniedziała wtyczka na czujniku położenia przepustnicy, lub zużyty czujnik lub jak ktoś go wykręcał, to mógł go założyć na oko bez pomiarów.

no właśnie ja w sprawie TPSa mam pytanie, a nawet kilka...

próbowałem pomierzyć opór(oporność :?: )w/g opisu w service manualu :cry:

nie dosyć że, omomierz dawał jakiekolwiek wskazania nie na tych pinach co w książce napisali, to jeszcze wartość była zupełnie inna niż "książkowa" :shock: , chociaż zmieniała się płynnie przy otwieraniu przepustnicy :roll:

objaw mam typowy-mulenie i rzężenie silnika przy pewnych obrotach(tych najczęściej używanych)-podejrzewam wytarcie styku w TPSie w tym położeniu przepustnicy-chociaż nie wyświetla mi błędu :roll:

i jeszcze jedno:

jak można ustawić TPS tak .......w garażu :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

omomierz dawał jakiekolwiek wskazania nie na tych pinach co w książce napisali, to jeszcze wartość była zupełnie inna niż "książkowa" :shock:

Ale to woltomierzem się sprawdza z tego co pamiętam :)

 

podejrzewam wytarcie styku w TPSie w tym położeniu przepustnicy

Sprawdź woltomierzem (wygodny tutaj jest ze wskazówką), jeżeli wartość zmienia się płynnie w całym zakresie to raczej jest sprawny.

 

jak można ustawić TPS tak .......w garażu :mrgreen:

Była już tutaj zapodawana instrukcja do tego, zresztą sam pisałeś, że ją masz, jeżeli zamiast oporności będziesz mierzył napięcie to powinno być OK :)

Link to comment
Share on other sites

:oops::mrgreen:

nie poświęciłem temu wtedy zbyt dużej uwagi, a miałem tylko styraną i uwalaną smarem kartkę ze skanem strony z jakiegoś Haynesa czy innego s. manuala, i tak "se tylko kombinowałem"na szybko.Dziś jadę na głęboką wieś bez netów i innych wybryków cywilizacji to sobie spokojnie posprawdzam

dzięksy za edwajsa :mrgreen: :cool:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...